Hallo!

På søndagen dro mamma, lillesøster og jeg opp til Juvass hvor vi teltet en natt før turen gikk til Galdhøpiggen. Det var nok en av de kaldeste nettene jeg har opplevd. Ikke nok med at det var minusgrader, men vi var sikre på at teltet skulle blåse bort mens vi sov (note to self: ta med fjelltelt neste gang).

Turen til toppen startet klokken 10 i går, og vi brukte vel ca 7 timer på hele turen inkludert venting og pauser.. Mesteparten av turen var faktisk veldig behagelig, det var ikke så bratt og guidene holdt et jevnt tempo. Det så også ut som om yr hadde spådd feil vær, da vi så toppen og det ikke var noe tåke i nærheten. Halvveis ut på isbreen tok vinden med seg tåken, og alt håp om fin utsikt forsvant. Den aller siste delen av turen var helt jævlig, jeg er sikker på at det gikk i 90 grader stigning og toppen kom liksom aldri. Men i det jeg ga opp, så skimtet jeg kafeen gjennom all tåken og jeg kom meg faktisk til toppen.

Nå er jeg relativt utrent da, men for en tur! Siden vi var så uheldige med været, kommer vi nok helt sikkert til å gå turen igjen. Jeg er i hvert fall super fornøyd med egen prestasjon, og koste meg sååå mye. For en flott avslutning på sommerferien 🌟

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Denne helgen har det vært fult kjør hele tiden. Jeg startet helgen på fredagen, da jeg og jentene dro inn til Oslo for å dra på Findings Festivalen. Jeg dro med Mari, Christine og Hanne Kari, som er de jeg bor sammen med i England. Vi bor ganske langt unna hverandre i Norge, så det var så fint å kunne gjøre noe morsomt sammen før vi starter på skole igjen! Festivalen var utrolig artig, og vi koste oss veldig veldig masse. Konsertene var så sykt bra og stemningen var virkelig på topp.

Hei! På fredagen som var, så inviterte Anka mange av jentene til grillkveld hos seg. Det var så koselig å ha alle samlet igjen, og spesielt hyggelig var det å se igjen Anka! Jeg ser hun bare 1 eller 2 ganger i året etter at hun flyttet til Aalborg, og jeg til London, noe som egentlig er alt for sjeldent. Så det at hun fikk til å organisere dette og samle jentene mens hun var i Norge en tur, var såå fint.

Jeg dro også til Anka igjen dagen før hun skulle tilbake til Aalborg, for vi hadde masse catching up å gjøre! Det er veldig deilig å kunne snakke med noen man har så kjent lenge, og som deler mange av de samme erfaringene, bekymringene og gledene som ofte følger med det å bo utenlands. På en måte er det veldig betryggende å ha noen fra hjemstedet som har vært igjennom mange av de samme opplevelsen , nettopp fordi vi kjente hverandre før vi flyttet, og derfor skjønner mange av situasjonene og følelsene osv til hverandre veldig godt..

I hvert fall, det var en veldig koselig kveld, og jeg håper det blir noen flere av dem før jeg drar tilbake til London.

På fredag dro jeg som sagt til London, og familien min fløy ned hit på lørdag. Vi har kost oss veldig mye sammen, og det har vært veldig morsomt å ha alle tre på besøk i Kingston samtidig! De reiser tilbake til Norge i dag, og jeg blir her fram til fredag for å flytte inn i den nye leiligheten, slik at det blir litt mindre å gjøre i september.

I går så var det avslutningsseremoni på skolen, og det var ekstra stas at familien fikk tatt seg fri fra jobb for å komme ned og være med på det ❤️ Seremonien var veldig fin, med fancy antrekk, morsomme og fine taler, og alt som følger med. Jeg har nå offisielt en Bachelor i Kriminologi med Psykologi (som betyr at jeg kan masse om kriminologi og litt om psykologi). Nå gleder jeg meg bare enda mer til å starte på Master til høsten! Super gira 🌟

Hiyaa 🌟

Nå sitter jeg på flyplassen og venter på flyet til London. Det ble en ganske stressende start på turen, for da jeg ankom Gardermoen var flyplassen delvis evakuert. Jeg kom meg relativt kjapt inn, for de åpnet dørene igjen bare 10 minutter etter at jeg ble droppet av der så jeg merket nok ikke like mye på stresset som de andre her kanskje gjorde. Det er i hvert fall veldig typisk at sånt skjer når jeg skal ut å reise, jeg har enten alltid forsinket eller kansellerte fly.. (nå fikk jeg nettopp melding om at flyet er en halvtime forsinket, haha). Gjør jo egentlig ingenting, så lenge jeg kommer meg til helskinnet frem!

I hvert fall, flyet går om en ca en time og jeg gleder meg til å være en uke i London. Jeg drar rett fra flyplassen og til en pub for å feire graduation med noen av jentene der. Ja, og så skal det bli veldig fint å se kjæresten igjen da! Nå er det en måned siden jeg så han sist.

Håper alle har en fin fredag!

Hei alle sammen 🌟

I dag var det siste dag på jobb på en stund! I morgen drar jeg tilbake til London for å dra på graduation, og for å ta over ny leilighet. Kjenner det skal bli godt med litt fri nå, og ekstra fint er det å bruke fridagene i London. Men mer om det seinere.

Etter jobb i dag så dro jeg på Egon med Celine for å spise middag. Har ikke sett hu på en hel uke (!!) så var koselig å catche opp på alt som har skjedd denne uken. Når jeg først er hjemme i Norge, så ser jeg Celine flere ganger i uka. Det og da gå en hel uke uten er nesten helt krise. Haha.

Resten av ferien har jeg i hvert fall litt artige ting på agendaen i tillegg til jobb. Først så skal jeg jo til London nå, i august skal jeg på Findings festivalen og så blir det jo mange koselige kvelder med familie og venner ❤️

Håper dere har hatt en fin også!

Hallo og god fredag!

Dagen startet som vanlig med jobb, men det gjør absolutt ingenting når været er som i dag! Jeg jobber ute hver dag, så når det faktisk er fint vær så gjør det ikke noe å være ute i 7 timer. Etter jobb så tok jeg meg en liten intervall økt i skogen. Jeg syns det er mye morsommere å trene når det er fint vær og jeg kan være ute. Det gjør det liksom så mye lettere å komme igang, enn hvis det regner og jeg bare skal ta en økt hjemme.

I hvert fall, jeg dro til mamma på fiskemiddag da jeg var ferdig med treningen. Siden jeg har jobb-helg så blir det en tidlig kveld på meg, og jeg skal bare slappe av frem til det. Jeg har jo ikke PC akkurat nå, siden den er på reparasjon, så da håper jeg det går noe bra på TV!

Ha en fin helg 🌟

Hallo 🌟

Jeg har lenge sett etter en fin og casual off shoulder topp, så da jeg fant denne i går måtte jeg bare ta den med meg hjem! Elsker detaljene på ermene, og at den faktisk ikke er gjennomsiktig selvom den er hvit. Ja og så må dere unnskylde håret, men det har jeg ikke børstet på noen dager..

Ellers har jeg vært på jobb i dag, og så møtte jeg Ingeborg etter det. Vi er endelig hjemme i Norge samtidig, noe som skjer svært sjeldent! Da er det jo litt ekstra koselig å møtes igjen, når vi bare møtes 1 eller 2 ganger i året.

Håper dere har hatt en fin torsdag!

Hei hei

Jeg hadde det såå koselig i går, på grilling med jentene. Vi samlet oss hos Celine og spiste før vi satt igang noen runder med "Tikk Takk Bang". Det er et sykt morsomt og stressende ordspill, hvor du da sender en "bombe" på rundgang. Den som har bomben må finne på ett ord som inneholder bokstaver fra ett kort, før bomben kan bli sendt til nestemann. Den som har bomben når den "eksploderer", har tapt runden. Har ikke noe bilde av spillet, men det er skikkelig, skikkelig morsomt!

Vi spilte også en runde med kubb, og Martine, Ingeborg, Lisa og jeg lå skikkelig dårlig an før vi plutselig vant på rundt 10 minutter!! WOHO. Det er jo ganske godt jobbet å gå ifra og ikke ha fått ned en eneste kubb på motstanderens lag, og til å vinne alt på kort tid. Skikkelig talentfulle altså ;-)

Vinnerlaget 💗

Vi dro videre på en annen fest litt senere, og jeg var ikke gjenforent med senga mi før klokken nærmet seg fem i dag tidlig! I tillegg så var jeg jo edru, siden jeg kjørte, så jeg sovnet så fort jeg la hodet på puten. Sov som en baby i noen timer før jeg måtte opp og ut av huset igjen.

Håper dere har hatt en fin helg også! 😃 xx

Hallo bloggen

Lenge siden sist (igjen, hehe). Nå har jeg bestemt meg for å bli litt bedre på å oppdatere jevnlig, så da starter jeg i dag! Jeg er nå hjemme i Norge på sommerferie, eller jobbferie er det vel egentlig siden jeg jobber fulltid ut t.o.m august. Det er egentlig ganske godt å være hjemme igjen såpass lenge, for da får jeg se litt mer av familien min, og vennene mine her enn det jeg gjør ellers! Så det er jo veldig koselig. Ikke det at jeg egentlig gjør så mye ut av dagene mine da; jeg jobber, går turer, sover og er sosial i ny og ne. Helt OK for meg.

Men nok om det! Etter jobb i dag dro jeg rett til Mistberget for å gå tur med Celine og Vilde ❤ Vi gikk vel faktisk tur på halvannen time, som er ganske greit med tanke på at vi alle dro på tur rett etter jobb! Til tross for at dagen startet litt treigt, så har det vært en fin start på ny uke.

De hadde også med seg de fine hundene sine, så det var jo litt ekstra koselig 😃 Håper alle har hatt en like alright mandag som meg.