Hejsan!

Tänkte berätta lite om veckan och gårdagen. Jag har äntligen börjat övningsköra på körskolan och även haft en teori lektion vilket känns så härligt. Nu känns vägen mot körkortet mycket mer verkligt. Jag hade bara kört manuellt en gång innan min första lektion men det gick bra ändå, det var faktiskt inte så svårt att köra manuellt som de flesta har sagt till mig. Det gäller vara att vara uppmärksam.

Igår var jag på gymmet, och det blev ett bra pass. Jag hade glömt mitt bälte hemma så jag fick köra marklyft utan det. Jag brukar lätt så ont i ryggen om jag inte har bälte men det gick bra igår, jag la bara på lite lägre vikter än vanligt.

Hoppas ni får en bra helg/ kram <333

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Hej!
Idag började jag dagen med en Power Walk på ca 1 h, jag vill försöka göra morgon PW's till en rutin för att starta dagen på det bästa sättet och för att jag är väldigt trögstartad på morgonen och vill ändra på det då jag vill bli mer av en morgonmänniska.
Efter promenaden gjorde jag min favvofrukost, salted caramel gröt med hallon och hasselnötskräm <333

Senare idag ska jag övningsköra med pappa och även plugga teori till körkortet. Jag ska även anmäla mig till högskoleprovet vilket ska bli spännande då jag kommer göra det för första gången den 21 oktober. Jag vill verkligen att det ska gå så bra som möjligt och jag kommer plugga stenhårt då det programmet jag vill gå har väldigt höga antagnings poäng och HP är min ända chans om jag inte vill plugga upp mer än hälften av alla min betyg.

Likes

Comments

Asså åhhh vad gott detta är <333 gjorde det både igår kväll och imorse. Jag måste säga att bra toppings verkligen gör skillnad och gröt behöver inte vara tråkigt XD
Detta är havregrynsgröt med whey salted caramel från body science toppat med barebells crisps både choklad och jordgubb, barebells hasselnötskräm, hallon och banan.

Rekommenderar detta proteinpulver från whey starkt för dem som inte tål och verkligen hatar konstgjord smak. Jag klarar inte av minsta lilla av "protein" smak och det här proteinet smakar inte och har ingen äcklig eftersmak av konstgjort protein. 10/10

Likes

Comments

Hej!

Jag har haft svårt att bestämma hur jag ska träna de senaste veckorna och har testat lite olika träningspass under några veckor. Innan jag blev sjuk i 2-3 veckor tränade jag 5-6 dagar i veckan med egna pass men jag känner att nu när jag jobbar och deffar igen så orkar jag inte lika mycket, och jag vill även bygga på min styrka igen. Så jag har valt att träna tre stycken styrkepass i veckan och ett cardio pass med antingen Strategisk HIIT eller power walks.

Bilder på mina pass visas nedan och är gjorda av sidan deffa.se

Likes

Comments

Hola!

Idag har jag haft mitt andra pass på gymmet sen sjukdomen och det känns så bra, Magda var även med på detta passet vilket gjorde det ännu bättre. Jag har tappat en del sen deffen eftersom jag både varit sjuk och haft en massa studentfirande så jag har bestämt mig för att göra en ny deff. Men annorlunda denna gången. Jag kommer att fokusera på basövningar och göra låga reps och arbeta tungt för att behålla styrkan istället för att göra höga reps som förra deffen. Jag har även delat upp styrketräningen i två överkropps och två underkroppspass i veckan och efter passen ska jag alltid gå 20 minuter incline istället för att köra HIIT. De dagar jag inte har vilodagar och inte styrketränar ska jag använda mig av strategisk cardio vilket betyder HIIT i 10 min, gå i 20 och HIIT igen i 5-10 min. Maten är även upplagd på ett annat sätt och jag kommer inte äta kolhydrater från t.ex pasta, potatis, ris, gryn etc förutom var tredje dag då jag kommer fylla på med kolhydrater från potatis, sötpotatis eller ris. Anledningen till dem här ändringarna är dels för att jag behålla så mycket styrka som möjligt och dels för att jag vill testa något nytt.

Jag har även en annan mental inställning denna gången. Jag kommer jobba med en metod som heter 3:3:3 vilket menas med att jag först och främst ska klara 3 dagar med denna dieten och träningen och jag ska inte tänka längre fram än dessa dagar. Sedan när jag klarat det ska jag vara stolt över mig själv och sedan ställa om och försöka klara 3 veckor och efter 3 veckor blir det en mental omställningen igen till 3 månader.

Likes

Comments

Hejsan!

Både onsdagen och torsdagen som varit har spenderats med mina tjejer och min pojkvän och dagarna har varit de bästa <3

I onsdags så skulle vi ha åkt till Emporia men vissa hade förhinder under dagen så vi valde att dra till stan och ta en fika istället på Fenix och gå en runda i stan. Jag hittade en jättefin blå tjocktröja från Gina som var på rea för endast 59 kr!!!( 199 kostar den egentligen) Jag har den i vit också men har velat ha den blåa med så när jag såg att de var rea slog jag till. Under onsdagen bestämde vi även att vi skulle åka till Emporia under torsdagen istället. Som vi bestämt åkte vi till Emporia under torsdagen, men jag mötte upp dem på tåget i Hässleholm istället för Kristianstad eftersom jag åkt till min pojkvän kvällen innan. Han åkte faktiskt också till Emporia men inte förrän några h efter vi åkt eftersom han hade saker och göra innan han kunde åka ner dit. Jag hittade lite saker där nere som bl.a en jätte fin grå tröja med snörning där fram från Gina och en rosa aktig Hood från bikbok.

Så här ser den stickade tröjan från Gina ut, det fanns tyvärr ingen blå på deras hemsida.

Grå snörad tröja från Gina.

Rosa Hood från bikbok.

Likes

Comments

Hej!
Jag tänkte dela med mig av en nyttig proteinrik hallon/lakrits glass. Den har bara 3 ingredienser, superenkelt och supergott!!!

Recept

2 dl havremjölk ( vilken mjölk som helst fungerar)
Ca 200-250 gram hallon
1 dl lakritsstrut vassel protein pulver från tyngre

Jag rekommenderar verkligen detta proteinet för dem som är som mig och inte riktigt klarar av den konstgjorda smaken som proteinpulver brukar ha, eftersom det här pulvret verkligen inte smakar en gnutta konstgjort överhuvudtaget.

Detta är för övrigt den godaste sorbet glassen jag smakat trots att den är fylld med protein och är superhälsosam.

Likes

Comments

Hej!

Igår kväll var jag och mina tjejkompisar ute och åt pizza på la finestra. Dem har överlägset de godaste pizzorna i stan. Efter vi käkat så ville vi inte riktigt dra hem än så vi gick till bishops arms och drack några drinkar, supermys!!! Vid 11 tiden drog några av oss även till biljard men jag stannade bara där i en kvart pga trötthet.
Sammanfattningsvis får kvällen 10/10 <333

Likes

Comments

Är nu inne på min andra vecka med halsont!!! Är så himla trött på det nu, jag har missat de sista boxningspassen och jag saknar gymmet något otroligt.
De senaste veckorna har det varit mycket fest och skräp som min kropp har fått i sig, och så kan det bli ibland men nu ska jag tillbaka och börja ge min kropp vad den vill ha och behöver istället. Jag är dock osäker på mitt mål med träningen just nu, ska jag deffa? Ska jag bulka? Jag vill lägga på muskelmassa samtidigt som jag vill gå ner i fett procent, jag är sjukt kluven. Jag hoppas att jag kommer reda ut mina tankar och hitta ett mål med träningen. Det ända som jag vet just nu är att jag jag vill bli frisk och komma tillbaka till gymmet, målet med träningen kan alltid min bästa gym kompis Magda hjälpa mig med <3

Jag kommer äta en så hälsosam och proteinrik kost som möjligt fram tills jag kommit fram till vad jag vill ha för mål med träningen och kommer sedan ändra min kost efter mitt mål, hoppas ni har haft en bättre start på sommaren än vad jag har haft<333

Miss this <3

Likes

Comments

Hejsan!

Just nu så ligger jag och är sjuk med både halsont och förkylning. Halsont och hosta har jag haft sedan karnevalen och förkylningen kom efter midsommar. Så träningen har inte varit så intensiv på sistone.

Iallafall, midsommaren spenderades hemma hos mig med vänner. Vi träffades runt 4 och grillade och efter vi käkat satt vi kvar och snackade en del. Efter några h kom min pojkvän och hans vänner och under resten av kvällen var det fest ;D Jag tycker att midsommar var sjukt kul och var sjukt lyckad, tackar mina vänner som ville spendera den med mig <3

Framöver kommer jag försöka bli frisk så att jag kan träna igen, jag vill helst bli helt frisk innan jag börjar träna så att det inte tar längre tid än det behövs för att jag ska bli bra. Sedan är jag ledig fram tills den 17 juli, då ska jag sommarjobba 3 veckor och jag har faktiskt inget speciellt planerat fram tills dess, vi får se vad jag hittar på. Vad som händer efter sommarjobbet är ett mysterium...

Likes

Comments