Jag brukar lyssna på Träningspodden. Lovisa Lofsan hade deltagit i Fjällräven Classic i somras. Jag älskar att vandra, men har inte gjort det sedan förra året då jag varit  i Portugal och Spanien. Jag är klart jätte sugen, så jag kollade  runt lite och har nu bestämt mig att göra det nästa sommar.

Det går inte att anmäla sig förrän den 10 januari, men jag har bokat boende i Kiruna och köpt flygbiljetter. Det blir så kul att ha något inplanerat igen och förberedda sig med träning och allt annat.

En månad sedan gjorde jag och min mor en resa till Gdansk. Har helt glömt bort att skriva om det pga för mycket på jobbet och annat. Men nu tänker jag visa Er lite bilder därifrån.

Vi tog wizzair den här gången. Knappt en timme senare kom vi fram till Gdansk och ytterligare en halv timme senare var vi framme vid hotellet. Vi tog en promenad dit eftersom väder var så bra och vi hade knappast bagage med oss.

Vi stannade 2 nätter och fick 2 frukostar. Mycket att välja och jätte gott.

Maten ute var också jätte god, så vi sparade oss inte alls.

Vi besökte matmarknad

Och en galleria som låg bredvid. På nedre våningen var mera mat som vi kollade på.

Nästan tomt på folk, så vi kunde kolla allt i lugn och ro.

Två dagar går väldigt fort när man har roligt. Vi tog wizzair tillbaka hem till Sverige ytterligare en erfarenhet rikare.

Nu är jag hemma igen och jobbar för fullt. Hoppas att nästa äventyr kommer snart.

Sista stoppet var Ljungby. Jag var ganska så trött på att ta hand om andra och behövde ladda batterierna själv.

Nu är det 2 veckor sen vi kom hem från vår resa. Sista staden vi besökte var Göteborg. Ungdomarna spenderade 2 dagar på Liseberg.

Medan jag gjorde stan. Kollade reorna och gatorna.

Sedan satte sig barnen på busen till Nyköping, medan Jag hälsade på hos min äldsta dottern i Ljungby.

Efter en drygt vecka i Szczawnica var det dags att resa vidare. Vi tänkte avsluta semestern i Göteborg och Liseberg. Alla flyg dit kom väldigt tidigt på morgonen, så vi fick ta en mellanlandning i Stansted och bo på hotell.

Vi tränade lite på gymet och tog årets första dopp i poolen. Vi vaknade sedan utvilade på morgon. Innan hann vi också med en Super frukost.

Efter frukost blev vi hämtade för en resa till Szczawnica. En stad som ligger i Polska Pieniny.

Väldigt avslappnad resa med mycket nya insikter.

Efter en härlig frukost tog vi snabbtåget till Wieliczka. Saltgruvan nära Krakow. Där nere 150 meter under marken bevittnade vi något helt fantastiskt.

Sedan åt vi polska specialiteter och tog lite dricka

När vi var klara åkte vi till Krakow för att läns pulsen på torget och så besökte vi en galleria.

Första stopp på sommarens resa är Krakow. Flyget landade här kl 12 på natten, så vad passar inte bättre än att checka in på Hilton. Vi gick bara över vägen och där fanns den. Nu ska vi sova lite. För imorgon väntar nya äventyr.

Min dotter och hennes skola ställde ut musikalen Grease. Jag varit där och kollat. Stolt mamma.