Sista dagen spenderade vi på stranden. Vi ville dels ta vara på solen, men även på att bara ligga på en solstol, äta snacks och läsa böcker/lyssna på podcasts och bara koppla av innan hemfärden.

Det var en superfin dag och det var sååå varmt, vi har verkligen haft tur med vädret på resan! Förutom i London då där det var svinkallt haha. Vi badade iallafall massor och pressade det sista i solen. Framåt eftermiddagen gick vi hem och packade det sista. Vi köpte med oss lite vin hem och satt på vår lilla balkong en stund innan vi gick till en restaurang för att äta mat.

Det blev suuupergoda hamburgare! Man fick komponera ihop sin egen hamburgare. Jag tog sallad, tomat, edame ost och karameliserad lök och sen någon jättegod dressing med wasabi i. Oliver tog ost och bacon, supernöjd över att äntligen få äta "normal" mat haha. Sen gick vi till den takterrassen vi var på några dagar tidigare.

Det blev en ganska sen kväll och vi bara njöt av den, för dagen efter gick flyget hem. Vi packade ihop det sista på morgonen, städade iordning lite i lägenheten och sedan gick vi till bussen som skulle ta oss till flygplatsen. På vägen dit stannade vi förstås och tog en sista fika också.

Flygresan hem gick smidigt och bra. Jag tänkte kanske försöka hålla bloggen lite uppdaterad även nu när vi är hemma då jag upptäckt att jag tycker att det är väldigt roligt att skriva och framförallt att ta bilder! Är också sugen på att skriva lite sammanfattande inlägg om de städer vi var i, vad som var bra/dåligt osv. Men ni får ha det så bra så länge, så hörs vi. KRAM och tack till er som kollat in under vår resa <3

Hej! Nu är vi sedan en vecka tillbaka hemma i Sverige igen. Det har varit ett extremt fullspäckat schema sedan vi kom hem, där av ingen uppdatering av våra sista dagar i Spanien ännu. Men jag tänkte iallafall börja med att berätta om vår näst sista dag i Malaga!

Vi började med en onyttig OCH god frukost på dunk n donuts.

Sen gick vi vidare mot picassomuseet!

Där man tyvärr inte fick ta några bilder... Men det var väldigt fint där iallafall, dock inte superroligt då ingen av oss är speciellt intresserade av konst eller ens har något sinne för konst haha.. Men det var häftigt att få se iallafall!

Efter det gick vi vidare mot katedralen...

... som var sååå otroligt mäktig!

Efter lite strosande i kyrkan och i området där omkring gick vi vidare mot El corte Ingles, ett köpcentrum som låg en bit bort från stan. Direkt när vi kom dit åkte vi upp till takterassen och fikade lite!

Tyvärr hittade vi inget där, men de hade världens härligaste matavdelning! Sen gick vi tillbaka till lägenheten och åt lunch, och därefter gick vi ned till stranden för att njuta av lite sol och bad. På kvällen packade vi våra väskor och insåg att vi hade lite mer plats över än vi trodde, så då gick vi en sväng på stan förstås! Jag köpte en superfin bikini från calzedonia och lite basic plagg från &other stories, bland annat en stickad tröja (de har dom skönaste stickade tröjorna, köper alla mina där ifrån) och en t-shirt! Köpte även lite smink och skönhetsgrejer. Sen gick vi och åt på en italensk restaurang, Oliver beställde in en pizza med salami och jag en pasta med tomatsås och mozarella!

Maten var jättegod och det var ett perfekt avslut på en supermysig dag. Varken jag eller Oliver gillar att ligga på stranden och pressa heeeela dagarna, då är det mycket roligare att se staden och upptäcka saker!

Hej! De senaste dagarna har vi bara tagit det superlungt. I söndags tog vi med oss varsin bok och gick ut och gick, vi hoppade runt bland olika kaféer runt om i stan och bara myste runt.

Igår var det helt galet varmt, så vi va på stranden större delen av dagen! Hyrde solstolar och hade med oss en massa gott ner.

Igårkväll gick vi ut och åt på en restaurang som vi gått förbi flera gånger, men som varit helt full varje gång. Även igår var det typ fullt, men vi satte oss och väntade en stund på bord!

Efter typ 15 minuter bara fick vi ett bord ute! Vi beställde in en lokal carpaccio, en hamburgare, ost och friterad potatis.

Rätterna kom in allt eftersom, och allt var jättegott! Efter det gick vi till en roof top bar som låg uppe på ett hostel! När vi kom upp möttes vi först av detta...

En helt magisk solnedgång!!!! Vi beställde in två glas cava och satt o njöt av utsikten!

Vi beställde in lite mer att dricka och satt kvar där ganska länge. Så mysigt verkligen! Om ni åker till Malaga borde ni verkligen gå hit, Premium hostel alcazaba hette det och det låg precis vid de gamla forten som vi var uppe i häromdagen.

En helt magisk kväll verkligen. <3

Godmorgon! Igår var vi på stranden större delen av dagen, åt lunch där och bara njöt av solen. Framåt kvällen gick vi och köpte lite vin på affären här nedanför och satte oss på vår balkong en liten stund! Sen gick vi vidare mot en restaurang som vi kollat upp, "garcia taberna". I väntan på bord gick vi och satte oss på ett annat ställe och tog ett glas!

Sen gick vi vidare mot restaurangen som hade fått extremt bra omdömen på tripadvisor. Oliver åt något lokalt kött som var jättegott, och jag åt gambas och svart ris (?) med chili, koriander och en massa gott... Bland det godaste jag ätit faktiskt!!

När vi var klara där gick vi vidare inne i stan och satte oss på ett annat ställe. Det var fullt med folk överallt och varje restaurang var helt fullsatt! Så härlig stämning verkligen.

Därefter gick vi ned till hamnen för att sätta oss på en bar som vi har sett varje dag när vi går till stranden och som ser supermysig ut, men när vi kom dit var den stängd!!!! Men vi strosade runt där en stund innan vi gick tillbaka, det är superfint där nere vid hamnen!

Sen gick vi tillbaka till stan och satte oss på ett annat ställe och drack varsin drink. Supermysigt!

Det blev en sen och väldigt rolig lördagkväll! Idag blir det därför bara att ta det lugnt och skicka en massa grattishälsningar till våra mammor där hemma på mors dag, som är världens bästa <3

Hej! Igår var en sååå härlig fredag. Vi var kulturella, vi badade och solade på stranden och vi åt jättegod mat!!! Vi började iallafall dagen med frukost hemma...

Och sedan gick vi mot forten, "alcazaba och gibralfaro".

Vi började med att gå upp för hela berget och upp till gibralfaro.

Det var en ganska lång väg upp, men det gjorde absolut ingenting då det var så otroligt fint!

Vi gick även ut på en "balkong" på vägen och njöt lite av utsikten.

När vi var uppe gick vi direkt in i fortet.

Vi gick uppe längs muren som vad byggd runt hela fortet. Så häftigt och så härlig utsikt!

Vi hittade även en väldigt mysig bar i fortet! Synd att klockan bara var 11 och att vi hade ätit frukost precis innan för annars hade vi nog ätit lunch och kanske tagit en sangria istället för kaffe. Ett bra tips om man åker hit iallafall, att gå upp runt lunch/eftermiddagen och äta gott. Fantastisk utsikt och maten såg väldigt fräsch ut!

Efter vi gått runt där en stund till hittade vi till museumet.

Ingen av oss tyckte väl att själva museumet var något speciellt, allt stod på spanska dessutom. Men helt klart värt att gå upp och gå längs muren runt fortet!

Sedan gick vi ned för berget igen och till det andra fortet, alcazaba.

Medan det var utsikten som var det häftiga med det andra fortet, så var det här så otroligt fint. Mycket fina trädgårdar, fontäner, blommor osv överallt och väldigt fina detaljer. Som badkaret nedan som var som en lyckobrunn! (Folk hade kastat pengar i den)

Även så otrolig fina strukturer överallt.

Även här fanns det en liten bar, väldigt mysigt att sitta där men utbudet var sämre än vad det var på den andra! Så om man vill äta och dricka gott är det nog dit upp man ska gå.

Efter vi gått runt där och tagit typ 150 (!!!) fina bilder på allt gick vi och kollade lite på den romerska teatern.

Sen gick vi hemåt och fixade iordning lite lunch, det blev det som var kvar av pastan och peston! Runt klockan fyra gick vi ned till stranden. Det var 31 grader igår, och man blev ju ganska varm av att gå runt på forten i solen så ett svalkande bad var verkligen välbehövligt!!

Efter några timmar gick vi tillbaka hem och fräschade till oss lite för att sedan gå ut på stan och sätta oss nånstans och äta!

Vi hamnade på en mexicansk restaurang!

Vi började med quesadillas fyllda med kyckling, ost och guacamole. Sedan beställde vi in två olika små taco, en med kött, lök, sallad och massor koriander (!!!! älskar koriander) och en med typ pulled pork som var kryddat på något gott sätt med rödlök. Jag drack en supergod mojito till och Oliver någon öldrink med salsa i (?), som var typ det äckligaste vi druckit haha så det blev en vanlig öl istället.

Sen beställde vi även in en nachostallrik med en massa gott på, och lite olika såser till. Allt var supergott, ska kolla upp vad restaurangen heter för den kan jag verkligen rekommendera!

Efter vi suttit där en stund gick vi vidare till en annan bar som ligger precis här nedanför oss, tog ett glas vin och sen gick vi hem!

Nu har vi precis ätit frukost och tänkte snart röra oss mot stranden. Ha en bra dag, kram kram <3

Hej på er! Idag startade vi dagen med en morgonpromenad, vi gick ner till stranden och runt lite här omkring för att få en lite bättre uppfattning om staden.

Vi råkade även gå förbi en romersk teater. Den låg precis vid ett berg som det låg ett fort på, plus att det fanns ett museum där också så det ska vi utforska någon dag!

När vi kom hem åt vi frukost. För mig blev det grekisk yoghurt med en massa frukt, och lite te och jos till. Sen packade vi ihop strandväskorna och gick tillbaka ner till stranden!

På vägen stannade vi även för en islatte...

Det var sååå otroligt varmt idag, så vi badade hur mycket som helst!! Till och med jag badade flera gånger hehe...

Vi hade det så skönt på stranden så vi märkte inte att klockan hade blivit fyra, så då började vi gå tillbaka mot stan för att leta efter något ställe att äta en sen lunch på.

När vi gick omkring upptäckte vi helt plötsligt att vi var på den gatan som vi bor på haha, så vi gick upp och fixade iordning lite lunch hemma istället. Det blev lite ost, salami, bröd och sallad! Just den centrala delen av Malaga är väldigt liten, det är gångavstånd överallt och allt man behöver ligger här så det är superskönt! Det känns dock typ som att man går runt i en labyrint ibland och det är väldigt lätt att tappa bort sig haha..

Sen var vi bara hemma och tog det lugnt fram tills vi gick ut för att äta pizza på en italiensk restaurang! Vi passade självklart även på att bara gå omkring lite på alla smågator, det är verkligen sååå mysigt överallt. Det känns verkligen som att gå runt i en labyrint som jag skrev innan, man förstår liksom inte riktigt vart man är eller hur men hamnade där man är haha..

Jag hade på mig en riktigt skön outfit. Mina nya sandaler från & other stories, svarta jeans från ZARA och en linneskjorta från Gina tricot.

När vi hittade den italienska restaurangen, "ciao" beställde vi in pizza och Cola, det var så gott verkligen. De som jobbade där var supergulliga och trevliga, och när vi skulle betala kom dom ut och överraskades oss med en liten dessert!

Det blev en lugn och tidig kväll vilket var riktigt skönt. Nu ska vi fortsätta kolla på house på Netflix och sedan sova!

Hoppas ni också haft en skön ledig dag där hemma, kramar <3

Hej från Malaga! Vi tog bussen hit imorse från marbella, det tog lite mer än en timme så det var supersmidigt! När vi kom fram åkte vi till lägenheten vi ska hyra nu fram tills nästa torsdag. Den är verkligen jättefin och ligger helt perfekt, två kvarter från gatorna där alla affärer och restauranger ligger om 15 minuters promenad till stranden!

Fönstrena går från golv till tak och varje fönster har en liten fransk balkong som man får plats att sitta på också! Sängen är på ett sovloft, lite läskigt för att det är så högt upp tycker jag haha och kommer inte riktigt våga gå ner på nätterna... Men väldigt mysigt ändå!

Efter vi packat upp våra grejer gick vi iallafall till stan.

Det är superfint här, bara en massa gamla fina hus men allt är bevarat väldigt fint och det är jättefräscht! Efter att vi gått i lite butiker satte vi oss på ett hamburgarehak på en bakgata och åt lunch. Det ligger jättemycket mysiga restauranger på smågator överallt. Jag tog en nachos tallrik då de inte hade något annat glutenfritt, men den var jättegod! Och oliver var supernöjd med sin hamburgare.

Där efter strosade vi runt lite mer i stan och fick med oss lite grejer hem också.

Jag blev sååå glad när jag såg att min favoritbutik finns här, & other stories, och självklart hade de väldigt mycket fint inne. Jag fick med mig en svart enkel kjol (börjar få slut på kläder hehe) och ett par så snygga sandaler/tofflor i mocka! Har letat efter ett par skor i den modellen som en galning, men inte hittat de perfekta... förrän nu!

Sen satte vi oss på ett café och tog varsin kaffe och efter det gick vi och handlade mat! Vi båda var ganska trötta så till kvällsmat köpte vi lite pasta, pesto, mozzarella och tomat. Enkelt och gott!

Nu ska vi lägga oss i sängen och kolla på serier. Det känns så kul och skönt att vara här! Jag tyckte faktiskt inte att Marbella var så roligt, det kändes bara som en turistort och det fanns inte så mycket att göra heller... Det var mysigt och skönt att koppla av lite där såklart, men det ska bli väldigt roligt att få upptäcka Malaga! Känner redan nu att jag verkligen kommer gilla den här staden.

Imorn ska vi nog gå ner till stranden på förmiddagen och sen får vi se vad vi hittar på! Kram så länge <3

God morgon! Nu sitter vi och äter frukost för sista gången här i Marbella, klockan 11.30 hoppar vi nämligen på bussen mot Malaga! Är så taggad.

Men till igårkväll - vi hade typ ingen mat kvar i kylskåpet och orkade inte gå och handla massor eftersom vi skulle åka hem idag, så vi tänkte gå ut och äta på något billigare ställe.

Jag hade på mig mina nya byxor (världens skönaste) och topp från ZARA, sandaler från WERA och såklart min nya väska!

Vi satte oss på en restaurang som hade 100 tapas för 1 euro, finns flera sånna både här och i Barcelona fanns det typ överallt. Den här låg iallafall precis vid vattnet så det var mysigt! Vi beställde in lite smått bara då vi inte var så hungriga heller efter en sen lunch.

Vi beställde alltså in dessa "tapasrätter", två olika korvar och sen en god ost men så fick vi inte det så här haha... Och för mig som inte tål gluten kanske det inte va det bästa, så vi beställde in lite mer...

Det smakade väl helt okej, men det andra vi beställde in var självklart svindyrt och tur att vi inte va så hungriga för det var otroligt lite mat! Men det var väldigt mysigt att sitta där iallafall! Strömmen gick även i hela Marbella igår, så under typ 30 minuter satt vi där i totalt mörker haha, lite läskigt!

När strömmen kom på igen passade vi på att betala och gick sedan hemåt i mörkret då den försvann då och då sen resten av kvällen!

Nu ska vi packa ihop det sista och sedan ta en taxi till busstationen. Vi hörs från Malaga! Kramar <3

Hej! Imorse när vi vaknade var det moln på hela himlen. Vi fixade iordning lite frukost och satte oss på balkongen och åt den och drack kaffe. Jag läste BAZAR och oliver läste sin bok! Sedan fixade jag iordning mig lite för att gå ut på stan en sväng.

Jag hittade inget speciellt förutom lite presenter till de där hemma! Sen mötte Oliver upp mig och vi gick runt i gamla stan lite för att sätta oss på något fik.

Dock fanns det inga riktiga caféer där så vi gick ner mot vattnet istället och satte oss på ett supermysigt litet ställe och tog varsin glass och kaffe! Då vi inte har någon kaffebryggare i vår lägenhet har vi bara druckit snabbkaffe i pulverform senaste veckan... så äckligt!!! Så det är sååå gott när man väl dricker en RIKTIG kopp kaffe haha..

Sen började solen kika fram så vi gick ned till stranden och la oss och solade en stund.

Vi var i princip ensamma på stranden eftersom att vädret inte var helt hundra, men det var superskönt att ligga där ändå. Bara lite skönt att molnen täcker solen lite då och då haha...

Sen gick vi iallafall till matbutiken och handlade lite enkel lunch. Det blev en färdig (men väldigt god) tortilla till mig och lite grönsaker, och oliver köpte en pizza! Efter vi ätit satt jag i solen ett tag på balkongen och lyssnade på podcasts. Sen började vi packa och städa lite smått i lägenheten eftersom vi åker här ifrån imorgon. På kvällen gick vi ut och åt på en tapasrestaurang vid stranden, som var under all förväntan haha... Men det skriver jag mer om imorgon då kameran dog och jag inte överfört bilderna än, och ögonlocken börjar kännas väldigt tunga!

Vi hörs imorn, kram <3

Igår var jag som sagt inne på GUCCI och köpte min drömväska. Har suktat efter denna sååå länge och det känns så sjukt att jag faktiskt har den nu! Är så otroligt glad och nöjd!!!!