Efter några veckors frånvaro har det hänt en hel del.

Mina första 4 CAA prov är skrivna, jag har varit hemma i Sverige på besök, solen och värmen har tittat fram ordentligt och vi har även börjat med 3 nya ämnen på ATPL teorin.

Sista veckan innan CAA proven satt jag som en tok nerborrad i böckerna och körde på. Vi hade 4 prov inom loppet av 6 dagar, en hel del men nu är det avklarat och allt är godkänt med ett nöjt resultat. Känslan efter denna vecka var helt underbar och jag kunde äntligen låta mitt huvud få vila lite :) Jag och min roomie fick äntligen dela på en bubbelflaska som vi hade köpt veckan innan dessa prov som vi kom överens om att dela på om allt gick som det skulle!

Inte nog med det, dagen efter alla prov var slut tog vi bilen upp till LAX. Där tog vi planet hem till Sverige.

Jag som har hållit detta hemligt för mina föräldrar och även Adam i över 1 månad att jag skulle komma hem på en liten snabbvisit. Jag fick ett glatt smile(även tårar) på måndagskvällen;) Videon på överraskningen för Adam kan ni se på min instagram @hannabarrogard

En skön och energirik vecka tack vare min familj och alla nära & kära

Nu är jag tillbaka i San Diego och solen lyser med 30 grader varmt, SÅ SKÖNT! Jag hade även min första flygning idag efter min lilla "semester" och imorgon ska jag äntligen få flyga solo igen.

Vi har även börjat på 3 nya ämnen inom vår teori som vi läser.. det är bara att börja borra ner huvudet och köra igen!

Kram

Helvetes veckan är äntligen över med 4 skolprov godkända och överstökade. Det var SÅ skönt och att dessutom få avsluta fredagen med sista godkända resultatet samt firande av min födelsedag var hur skönt som helst!

Om lite mindre än en vecka börjar det första CAA provet, det är alltså betygen på dessa prov som vi söker jobb med sen, ska bli spännande.

Min födelsedag i fredags
Jag blev upphämtad av David, Alex och George och dom tog med mig till Applebees för att käka lite gott och dricka någon öl. Efter en stund åkte vi och handla för att sedan dra oss hem till dom. Vi myste till det rejält och David drog ihop en riktig kanonmiddag!
Det slutade med att vi gick ut på kvällen.
Dagen och kvällen var precis i min smak och jag hade en toppen födelsedag :)

Just nu kom jag precis hem från mitt andra solo ute i practice area och ska ta mig en sväng ut och springa.
Resten av veckan kommer i princip innehålla samma saker, plugg, flygning och träning.

Kram på er

Halloj i stugan, nu är det dags att försöka ta tag i denna blogg igen efter lite klagomål hemifrån Sverige.

Mycket men ändå lite har hänt sedan jag besökte denna sida, jag börjar från start.

Den 21 december var en riktig gulddag om jag får skryta, dagen började med att jag fick göra mitt första solo, med andra ord flyga upp helt själv i traffic pattern. Jag hann med så mycket som 3 starter respektive landningar. Det var nog den bästa känslan jag har haft på länge!! Helt själv sätta sig i ett plan och flyga upp... det är inte ofta man kommer känna den känslan för FÖRSTA gången. Jag var så speedad efteråt så folk skratta åt mig.

Efter det åkte jag hem och på kvällen kom Adam till San Diego. Efter mer än två månader ifrån varandra fick vi äntligen kramas igen.. KÄNSLAN!

Med andra ord.. dagen hade inte kunnat varit så mycket bättre!

JULAFTON - Jag vaknade av att frukosten var framdukad och Adam satt och väntade på mig, en bra start på dagen som fortsatte med att vi tog oss till El Cajon mountain och hajkade. Efter några timmars vandring tog vi oss hem och mötte upp Gustav och Alex och tog oss till en shooting range där grabbarna fick leka av sig lite för att sedan åka ner till San Diego och käka middag. Senare tog vi oss hem och spelade lite bingolotto eftersom Adam tagit med sig bingolotter.. en mysig dag.

NYÅR - Spenderades i Las Vegas med Adam, Gustav och Alex, ett otroligt bra avslut på året.

Efter det har allt i princip bara rullat på, flygningar, skola osv.. jag har även hunnit göra mitt första solo i practice area som var riktigt sköjj, jag tog mig hem levande iallafall.

Just nu är vi inne i en fas med mycket plugg. Schooltest kommer allt närmre för alla 3 ämnena vi läser. Prov måndag, onsdag och fredag nästa vecka. Förhoppningsvis ska allt gå bra så man kan gå vidare och börja fokusera på CAA proven som kommer i slutet på februari och även en liten bonus att kunna njuta av min födelsedag lite extra på fredag om jag lyckas klara alla proven.

Nu ska jag vila lite för att sedan sätta igång med plugget igen. Puss och kram på er, en liten bildbomb här nere från allt som har hänt de senaste veckorna. Kan ni fatta att jag redan varit här i 4! månader, snart halvtid

Julen närmar sig och de betyder att jag snart får besök av min andra halva, bara 3 dagar kvar! SÅ glad

Vad har hänt på sistone då
jo Några skolprov är klarade samt så har jag klarat FAA provet som är en del i processen för att få mitt Private pilot license. Jag har även klarat min stage-check i flygningen som jag skrev om i mitt förra inlägg så imorgon, om vädret tillåter är det mitt första solo på schemat.
De betyder att jag ska få flyga helt själv medan instruktören är kvar på backen, en liten tidig julklapp till mig själv, LÄNGTAR!

Igår hade min släkt lilla julafton hemma i Sverige. Jag fick vara med på FaceTime på ett hörn och oj vad jag hade velat varit med, men men tiden går fort och snart har 365 dagar gått igen och då är jag hemma i Sverige på julafton istället.

Idag har jag en ledig dag så de blir till att fixa lite inför julbordet vi ska ha med alla klasser här borta och även lite träning om jag hinner med det.

KRAM

Tappar bort tiden totalt när jag pluggar.. men under några dagar nu har vi hunnit varit inne i San Diego o roat oss, vi har haft spelkväll och lite allt möjligt :)

Igår klarade jag mitt muntliga test som är en förberedelse inför första solo flighten.. om bara 3!! Flygningar är de dags för stage-check, beroende på hur den går på den så kan jag få göra mitt första solo snart, SÅ ROLIGT!! Längtar som bara den :)

Ursäktar dålig uppdatering men just nu händer de inte så mycket mer än att jag sitter i skolan och pluggar.

Vi har iaf hunnit fira George som fyllde år förra veckan med en liten middag ute på en jätte mysig resturang:)

Jag har ledigt nu onsdag till fredag så får se om vi hittar på något eller om de bara blir att läsa.. känns som de är det ända jag gör just nu
MEN de är för första gången kul och intressant att plugga, se på den.. det hade jag inte kunnat föreställa mig för något år sedan att de skulle vara kul o plugga till någonting

Efter en veckas tid med mamma på plats så har hon nu begett sig hemåt till kalla Sverige igen. Har varit underbart att ha henne här även fast vi inte hunnit gjort så mycket mer än att gå ut och käka tillsammans på kvällarna

Mycket plugg och dagarna bara flyger iväg :)

Igår blev det tacomys hemma hos Alex, George och David. GRYMT jäkla gott och de kändes faktiskt som en liten mysfredag hemma i Sverige

Idag blir de plugg vid poolen om vädret tillåter
Kram

Lite uppdatering med bilder

När mamsen är här får man ju unna sig lite