Träning och frukost avklarad. Nu väntar vi på badbuss som tar oss till havet. Alltså ja brukar aldrig bränna mej rejält, men trots massa solskydd så har ja lyckats i allafall å bränna mej på ryggen 😐. Men men... bara å sola framsida idag.
Igår hade hotellet en middag på kvällen för alla återkommande gäster på stranden. Jättetrevligt! Tyvärr är ju inte vare sej Mats lr jag några stora fan av turkisk mat, men mätta blev vi ändå och efter 3 timmar var vi tillbaka igen.

Ikväll blir också den stora shoppingkvällen🙈. Även om man tänkt ungefär vad man ska ha så på ngt konstigt vänster så får man alltid med sej ngt konstigt hem...

Så går vi in på fjärde dagen i Alanya . Igår va vi så jäkla trötta så det blev en tidig kväll. Tyvärr blir det ju då så att man vaknar vääääldigt tidigt. Vad gör man då? Jo man går å tränar. Så skönt😊👍!

Om en timme är det frukost å sen havet. Igår brände ja mej en del... ja jag vet, smörja å ta det lugnt i solen. Har gjort både och men det tar så in i bängen.
Ikväll blir det middag med hotellet för återkommande gäster , dresscode white hihi. Ska bli spännande . Enda vi vet är att vi ska till stranden och börja m cocktail mingel. De ni!

Nu sitter vi på balkongen med lite kaffe och väntar på att frukosten ska serveras.
Igår blev det faktiskt lite mulet fram på eftermiddagen men kanske dock lite bra så man inte solar ihjäl sej första dagen ( vilket ja är expert på ). På kvällen åt vi en god grillbuffe å därefter en runda på stan. Vi skulle inget handla sa vi men ändå fick vi med oss några påsar hem🙈.
Idag blir det havet och poolen.
Ha en bra dag alla

Morning... så va vi äntligen här, i Alanya . Som vi har väntat på denna resa. Kl 7,30 igår startade vi från Pikatorp för att mellanlanda hos mamma i Åhus . En glad överaskning så va Niclas m familj där åxå å sa hej.
Väl sen på flygplatsen så va planet 30 min sent men inte hela världen .
Nu har man sovit några timmar... (sov inte en sekund på hela resan vilket jag brukar göra)och snart är det dags för frukost . Idag va det lovat regn fram till i em men än så länge ser vi solen 🌞
Ha en underbar dag för det ska vi ha😘

Två arbetsdagar kvar och sen är det återigen semester. Ska bli sååå skönt å komma iväg.
För tredje dagen i rad har jag motionerat. Dock inte i värsta hastigheten och inte så långt , men vet ni, bättre det än inget alls.
I morgon är det kalas för lille Malte som fyller ett år på måndag men eftersom vi inte är hemma kalasar vi alltså redan i morgon .
Lördag morgon drar vi mot Skåneland . Först en snabbvisit hos mamma i Åhus å sen vidare mot Sturup och Turkiet .

Ny dag & nya möjligheter lr hur. Även idag är det kvällsarbetspass som gäller....
uppe i ottan för å få träning gjord så här på morgonen. Är sååå skönt å få det gjort.
Min rygg börjar krångla å vill absolut inte få ryggskott nu när det snart är dags för utlandsresa. Så på med liniment så mkt man kan å sen är det bara att hålla tummarna att det inte blir värre. Har haft ett rejält ryggskott en gång och det vill jag absolut inte ha igen.
Snart är det nog dags att börja ta hem lite hästar från sina sommarbeten åxå. Ska bli skönt att få hem dem. Är ju trots allt ett farande från det ena stället till det andra.
Ha en bra dag alla

För lite semester . Känns helt ok faktiskt att ta 2 veckors semester igen. I början på sommarn hade jag ju 3 veckor då vi faktiskt inte var iväg ngn stans utan höll ju på med huset vilket vi ff gör.
Men om 11 dagar så blir det Turkiet ...jisses vad jag längtar .

På lördag gör åxå Goldini sin debut start i fälttävlan med Johanna på ryggen. Ska bli kul å se honom. Nu är han ju ingen liten kille precis så det kommer nog att gå undan i skogen. Nu håller vi alla tummar att allt går kanon.

Hoppsan nu va det visst ett tag sedan jag skrev men dagar å veckor bara går.
Har nu jobbat nästan två veckor efter semestern. Men om tre veckor är det ju dags för semester igen.
Har ju också haft dop för lilla Heidi Linnea och då hade vi hela Skåne gänget här. Theo kom dock några dagar innan för å va med sin faster lite😊👍.
Idag har jag varit å köpt mej en Ginko.... å vad är det. Jo ett kinesiskt tempelträd. Tycker de är lite fulfräna faktiskt . Någon som har ett sådant träd som haft ett tag ? Spännande å se om jag lyckas hålla den vid liv på uterummet och hur den växer.

Inatt hade vi Hilma här och det är alltid lika mysigt. Finaste finaste Hilma .

God morgon , ny vecka igen och min sista semestervecka. Usch å fy, men jobbar ju som sagt endast 5 veckor sen är det 2 veckor ledigt igen.
Idag har Mats börjat jobba. Kändes ju så där faktiskt, å med tummen i gips å allt. Men allt går, på fredag ska han på röntgen igen å se hur det ser ut.
Idag blir det nog en sån där dag när jag tar dagen lite som den kommer.

Eller ja det började väl redan på torsdagen. Vi håller ju som sagt på att panela om huset. Mats stod på en liten stege för å fästa en planka precis vid dörren. Pang sa dt så låg han på backen. Jäklar vad rädd ja blev. Hur lr hur så hade han mest ont i tummen som faktiskt inte såg så himla kry ut och jag sa att vi skulle åka å röntga. Men ni karlar vet ju själva hur det är.... äh det går öve, inget det där.
Men så igår va han tvungen att åka t sitt jobb å på hemvägen ringde han å sa att han beh nog åka m sin tumme. Den var nu nästan dubbelt så tjock och blå😱😱!!!!
Sagt å gjort, mot akuten i Motala .
Efter 5 timmars väntan , har då i å för sej varit på röntgen i mellan konstaterades en kraftig spricka i tummen. Men läkaren kunde inte tyda röntg bilderna hundra då tummen var så svullen. Så hem åkte vi med Mats tumme i gips och återbesök m röntgen igen om en vecka