Resor/Roadtrips

Bara tre dagar efter att vi kom hem från Canada var det dags för Chicago, denna gång med Benni. Vår första resa tillsammans med flyg, vi reste rätt tidigt på morgonen och landade runt 4 tiden i Chicago. Vi tog oss igenom flygplatsen snabbt och tog sen en uber in till downtown och vår airbnb. Det tog lite mindre än 30 min till airbnb:et som var väldigt stort och hade ett bra läge i stan. Resten av kvällen hängde vi bara hemma och sen gick vi ut till en asiatisk restaurang för middag.

Första riktiga dagen i Chicago vaknade vi rätt sent pga tidsskillnaden och gick till en grocery och köpte saker för frukost, vi kom hem och åt innan vi gjorde oss iordning och åkte mot downtown.

Vi gick runt i downtown ett tag, gick till deras kända pir, gick på stranden haha eftersom de har lake Michingan där så har de byggt en strand precis utanför downtown. Rätt roligt! Vi gick i lite affärer innan vi hade vår dinner reservation på John Hancock Centret och restaurangen låg på 95e våningen så vi fick ett sånt bra bord och utsikten var fantastisk!!

Maten var också fantastisk, vi var båda för upptagna med att ta bilder och njuta av utsikten så jag tog inga bilder på vår middag men Benni tog deras roasted chicken och jag tog steak. Allt var så gott, sen tog vi även efterrätt. Allt var verkligen toppen, utsikten, maten, vårt bord etc.

Vi stannade tills solnedgången och sen gick vi en rätt lång runda för att försöka smälta maten innan vi gick hem.

Resor/Roadtrips

Sista dagen i Calgary idag eftersom vi åker hem imorgonbitti. Och idag ska vi gå på Stampede som är en av världens största rodeos och fairs. Det är även vad Calgary är mest känd för, många kommer världen över bara för att se den här rodeon eller för att vara med. Så det var coolt, vädret var rätt kallt och mulet som vanligt. Wow jag är så trött på det just nu, vill tillbaka till solsäkra varma Arizona. Men snart så!

Vi gick runt och kollade på alla olika program, och åt massor med fairfood!! Älskar!! Jag åkte några karuseller med barnen och det var bara en riktigt bra dag. Väldigt mycket folk.

Sötaste pojken!!!!

Resor/Roadtrips

På onsdagen tog vi sovmorgon och åkte sen ut till en farm som mina värdföräldrar hade sin photoshoot på för deras kommande kollektioner. Så jag och barnen var ute och hände med alla deras djur de hade kaniner, åsnor, grisar, höns, hundar och hästar. Så det fanns saker att göra. Det började tyvärr spöregna runt 4 tiden så då tog jag med barnen hem och beställde pizza och kollade på filmer resten av kvällen.

På torsdagen så regnade det hela dagen också så vi tog det bara lugnt och sen bestämde vi oss för att ha lite spa kväll på kvällen så vi köpte ansiktsmasker, hårinpackning, fotmasker och bara chillade.
Sen gick vi ut på middag på kvällen. Jag har druckit väldigt många drinkar här i Canada eftersom det är 19års gräns här men dom vi hade här var fulla med whiskey och rätt starka haha!