Hej kära ni!
Som ni märker blir det inte så mycket inlägg trots att jag skrev att jag fått internet nu! Men det är så jädra segt så går ibland inte att lägga upp något :(
Men om det är någon som missat det, finns det några nya inlägg fast dem ligger under "so much 2 see". För lagt in vad vi gjort i efter hand men på rätt datum. Hej hopp så länge!

ÄNTLIGEN! Har jag internet på mobilen! Fan va krångligt det kan bli när man inte kan prata svenska! Men nu är det fixat även på min mobil!
Ni har ju inte fått några inlägg den senare veckan :( men när jag kommer hem till dit vi bor ska jag försöka hinna med att lägga upp ett inlägg för varje dag ni missat ;)

Gammalt inlägg som aldrig kom iväg!
Hej allihopa igen! Det var ett tag sen nu!
I torsdags så fixade vi filippinska sim kort och tankade dem med internet och det fungerade hur bra som helst för alla! Förutom mig så klart! Och alla ville ju använda så jag hann inte låna något :(
Lite snabb fakta, för ska äta nu!
Nu bor vi i Narvaez lilla hus omringad av underbara släkingar!
De tre senaste dagarna har det varit sol nästan hela dagarna! Vaaaaarmt!
Vi har åkt omkring överallt och fått se hur mycket som helst!
Stranden, bergen, skogen och allt där i mellan!
Får försöka skriva snart igen mer utförligt! Men ni får lite bilder nu iaf!

Ännu en trip till en del av släkten! Idag bar det av till Opao! Så roligt att få se vart Ryan och Reymart spenderade tid som småttingar! I Opao spenderade Ryan mycket tid med sina kusiner och mormor. Han gick även ett tag i skolan där. Den gula byggnaden ni ser på bilden satt Ryan som liten och lärde sig saker.

Vi började med lite basket (reymart vann och jag sist som vanligt :( ). Sen var det dags för bergsbestigning! Oj satan vad jobbigt! Väl uppe fick vi titta på exakt samma träd som Ryan plockat frukt ifrån, många år tidigare. Även dricka och äta lite kokosnöt samt titta på vacker utsikt!

Efter en svettig vandring var det topp i floden och lite öl drick!

Sammanfattning av dagen: otrolig! <3

Be jealous!

Första dagen vid stranden! Vi har så bra väder nu! Inget regn!

Vi tar studenten varje dag här! Flakåkning hela tiden! Fläktar gött och man får se precis allt!

Stranden vi var på låg i Baliangao och hette Sunrise Paradise Resort. Det var det verkligen, ett paradis!

Badade spelade beachvolly, käkade o bada lite till! Det är så det ska va! <3 Dock var vattnet så jäddra salt att jag tappade mycket av min färg i håret :( menmen det var det värt ;)

Be jealous!

Vaknade av människliga väckarklockor! Ryan & Reymarts kusiner satt på soffan och tvingade upp oss ur soffan! Idag var det dags för resa till Dapitan! Just då visste jag inte vad vi skulle göra där eftersom alla planer bestäms på ett främmande språk haha! Men det blev iaf att besöka historiska platser om filippinska hjälten José. En man som hjälpte till att bygga upp Filippinerna till var det är idag!
Gick en guidadtur i en park, där man fick se hans skapelse av bl.a. Sjukhus stuga o skola! Väldigt intressant!

Kvällen blev en riktig disco kväll! Mycket öl och dans med live musik från två grymma tjej band! Som grädden på moset blev vi alla (inkl. Ryan och reymart) överraskade när vi fick reda på att en tjej från varje band var kusiner till Ryan och Reymart! Så ballt! Som snacks till ölen var set friterade kyckling inälvor ;)

Filippinerna är full av äventyr & överraskningar! <3

Även idag försov vi oss! Vakna 20 minuter innan utcheck, som var klockan 12... Det var att kasta sig upp och slänga ner allt i väskan. För idag var det inflytt till lilla huset!
Så skönt att slippa bo i en resväska!
När vi hade bosatt oss lite var det dags att äta middag. Det blev grillat! Mums!

Efter det blev det fullt ös på verandan med vodka och tanduay (filippinsk klassiker, typ rom.) killarna söp på bra medans jag mest kollade på och njöt av hur jag kommer må imorgon ;)
Till kvällsmat blev det att testa balout! Ett ägg där fostret fått växa till sig lite innan det kokas.. Ingen favvo direkt! Smaka som vanligt ägg, lite knastrigt men tanken på vad det var gjorde det svårt att få ner det.

Hej kära vänner!
Idag har det inte blivit något blogg inlägg :( har varit fullt upp hela dagen! Så kommer mycket text nu!
Börja med att vi försov oss till frukosten, så ingen mumsig frukost till oss och inget KAFFE!
Var inte människa förens några timmar senare när jag lyckades hitta ett ställs med en barista!

Sen åkte vi till Narvaez lilla hus dem har här! Samtidigt fick Ryan och reymart återförenas med en del av sin släkt! Det var det finaste! Svårt att hålla tårarna borta kan jag säga!!!
Vi hängde där ett tag och sen blev det att åka och äta med typ 1/10del av släkten! Godaste maten, fanns inget på bordet som inte smaka bra!

Efter det blev det barrunda med lite mat på gatan mellan krogarna! Riktigt kul o gott!

Nu är det dags för sängen!

Be jealous!

Wooohooo! Äntligen framme i dipolog!
Så jädrans gött! Ska bli helt underbart att slippa sitta och vänta flera timmar på flygplats imorgon!

Resan hit gick jätte bra tyckte jag iaf! Sov nästan hela väg från start till landning! Sen att jag hade 5 rädda pojkar vid min sida då det var mycket turbulens är en annan sak hahah!

När vi kom fram blev vi mötta av en vän till familjen Narvaez! Söm körde oss till hotellet! Sedan tog vi en lång promenad via boulevard!
Dock lite dåligt väder :( men vi fick oss ett dopp i poolen, grymt go mat och härlig öl på takterrassen!

Så nu är det en sista cigg på balkongen sen ska vi hoppa i säng och försöka komma ikapp med tiden! Så får vi se vad morgon dagen tar oss!

Peace out! And...
Be jealous!

Ett litet extra inlägg. Nu ska vi åka från hotellet i Manila, så vet inte riktigt när vi kan använda wi-fi igen!

Klockan 13 (Filippinernas tid) går flyget till vårat mål, dipolog! Ska bli så skönt att äntligen komma fram!

En bild på våran lilla vän vi skaffa igår! jobbigt att se dessa små sötisar så magra :(

Be jealous! Tills vi ses igen!