Last night var vi inne i Jandia och gick längst shoppinggatan, de var en snabb tur innan vi skulle tillbaka och äta här på vårt hotell. Det blev ingen shopping förutom en creps med nutella, första gången jag testade de faktiskt, efter jag hört att en vän till mig tycker det är gott. Det var väldigt mättande och orkade inte äta upp hela :/ önskar det fanns jordgubbar, hade varit godare hihi!

Nu sitter vi på en Tapas restaurang och det har serverats musslor, bröd, oliver, räkor, potatis och bröd med serranoskinka till förrätt, mums!

HASTA LA VISTA BABY!!!!

Godmorgon!!

Dagens frukost är av checkad och just nu sitter jag vid havet och väntar tills molnen är borta. Det är alltid moln på morgonen här men har de senaste dagarna försvunnit runt halv elva tiden, sen blir det molnigt igen vid femtiden på eftermiddagen.

Blir ledsen när man vet att man inte ska sitta vid stranden eller bada i havet på några månader framöver :( Att komma hem till ett kallt Sverige är jobbigt haha!

Planerna idag är inte så mycket annorlunda än vanliga fall, förutom att på eftermiddagen blir de ett boxningspass och därefter blir det en snabb dusch innan vi tar en taxi in till en lite större by här i Jandia. Finns kanske lite mer civilisation utanför detta stora området vi bor på, de får vi helt enkelt se!

FUERTEVENTURA

HOLA AMIGOS!

Hela dagen idag har varit väldigt lugn, men det är väl så det ska vara när man är på semester! Legat vid havet hela dagen och solat (pressat) man vill ju ändå vara brun när man kommer hem, men tyvärr försvinner all färg alltid på planet? kan ju inte bara hända mig, haha. Har precis nu klivit ut ur duschen efter tennis matchen vi spelade. Var taggad de första 30 minuterna sen blir jag för lat och orkade inte mer på grund av att man är för svag i armen ;) och har fortfarande sån träningsvärk i benen att jag knappt kan gå. Kan knappt komma ner till havet när man ska gå i den långa trappan ner, så ont har jag.

FUERTEVENTURA

Hejj, ASSÅ kolla denna bilden!!! Tänk om man vaknade såhär varje dag, solen lyser rakt in i rummet <3 Klockan stod idag på kvart över 7 men snoozade till kvart i 8 (BEHÖVLIGT) och sedan gick jag mot frukosten!

På förmiddagen låg jag lite vid poolen innan det blev strand dax, stranden här är helt magiskt! Det är sand från Sahara öknen i Afrika som blåser över hit till Fuerteventura.

Efter stranden blev det ett snabbt ombytte av kläder sen gick vi och åt lunch på hotellet, kyckling och klyftpotatis <3 Erkänn snygga glasögon jag har investerat i... haha!

Stället vi bor på är ett träningshotell, så det finns mycket aktiviteter att hitta på! Gym, olika slags av pass, volleyboll, fotboll, tennis, cykling, bågskytte och annat. Vi har sett att tennisbanan är populär och blivit sugna själva på att köra så imorgon bokade vi banan. Samtidigt som vi gjorde de testade vi på volleyboll planen, volleyboll är så roligt så de blir nog uppvärmningen imorgon innan tennisen.

Gick tillbaka till stranden och njöt av den sista solen innan den gick ner över berget vi bor jämte <3

Bestämde mig även för att springa lite intervaller på löpbandet i 25 minuter, går knappt inte mer haha. Super varmt och man svettas som tusan!! ;) Sedan stretchade jag till UTSIKTEN <3

Man känner sig iallafall bra och duktig efter man svettats mycket. Njut av de svettiga och dåliga Snapchat bilderna, haha!!

Nu ska jag äta middag KRAM <3

Här är mina nya örhängen som jag köpte i måndags, verkligen utanför min comfort zone men älskar de!!! De är från H&M men hittade inte denna blåa färgen på hemsidan, så finns nog bara kvar i butiken.