Jag valde att inte skriva något på bloggen nu sista veckan av mitt sommarlov, dels för att jag ville få så mycket tid som möjligt till att umgås med mormor och morfar och även för att inte behöva tänka på att jag måste skriva inlägg. Tänkte ändå att jag nu efteråt kunde berätta vad jag gjort när jag ändå tagit bilder.

I Danmark blev det några kvällspromenader, super skönt att kunna ta promenader i en storstad då det är så olika miljöer. Ibland blev det skogen och ibland vid hamnen.

Vi besökte även två olika museer, ett om andra världskriget och ett om viking tiden. Är annars inte så intresserad av historia i skolan men historiska museer är riktigt intressant.

Vid ett av museerna fick man klappa getter. Det var så mysigt. Ibland kan jag vara rädd för getter men dessa var väldigt lugna och söta.

Mormor och morfar skämmer alltid bort en så mycket och mina favorit frukostar är alltid hemma hos dem. Så himla goda bröd direkt från bagaren. Önskar man kunde få sådant här hemma också.

Dagen innan vi skulle flyga hem tog vi tåget till Köpenhamn där kusin och farbror mötte oss. Fick smaka på dunkin donuts för första gången. Vi övernattade hemma hos dom i Köpenhamn och åkte hem till Finland nästa dag.

Jag och Jonathan hade inte setts på en vecka och när vi väl träffades hade vi omedvetet matchat med våra levis blusar. Jag fick min av honom och han har fått sin av mig. Det var lite roligt.

I fredags körde vi med Jonathans familj till deras stuga för att spendera dom sista lediga dagarna där. Igår upplevde vi världens åskväder med blixtar och ösregn. Jag är väldigt rädd för åska och får alltid huvudvärk när det åskar, att dessutom sedan vara på en holme med massa träd överallt var lite skrämmande. Somtur hände inget och när allt lugnat sig lite hade vi en liten "kräftskiva". Jag som inte gillar skaldjur alls åt istället toast med tonfisk hehe. En lyckad helg trots åskvädret.

På tisdag börjar skolan igen och som vanligt känner jag både stress och ångest inför det. En liten del av mig känner även lättnad för att man får igång sina rutiner. Stressen och ångesten beror på höstens studentskrivningar som är alldeles för nära. Tror dock jag aldrig kommer känna mig förberedd.

På lördag har jag bokat tid för att fixa fransförlängning, älskar att ha fransförlängning och inte behöva lägga ner lika mycket tid på sitt utseende på skolmorgnar.

På söndag fyller jag 19 år (????). Älskar min födelsedag och längtar väldigt mycket. Även skönt att fylla år på en helgdag och inte en skoldag.

Någon dag denna veckan skall jag och Jonathan även beställa en resa till höstlovet(berättar mera när den är beställd), ser otroligt mycket fram emot det.

Tänkte visa upp lite av dagens inköp, har köpt ganska mycket denna resan så får nog bli att visa upp allt först när jag är hemma.

Jag brukar vanligtvis inte använda ögonskuggor till vardag och gör jag så är det helst matta ögonskuggor. Har tittat på makeup revolutions paletter några gånger och bestämde mig nu för att köpa en med 32 matta ögonskuggor, många av dem är ganska "neutrala" och skuggorna går mera åt det varma hållet, perfekt till hösten.

Bilden ger absolut inte rättvisa, de ljusa färgerna skiljer sig mer från varandra i verkligheten. Det kom ingen borste med så jag passade även på att köpa två stycken borstar.

Imorse bestämde vi oss för att åka till västkusten idag och bara njuta av det väldigt fina vädret. Västkusten är nog en höjdpunkt här på Danmarksresan. Vi badade inte utan körde mest längs stranden och stannade sedan och gick lite vid havet.

Vi körde längs stranden till en väldigt fin mysig stad där vi åt på restaurang, jag valde en nacho tallrik som jag fortfarande är väldigt mätt på. Min dag har varit otroligt bra, blir på så gott humör av havet och solen.

Nu är vi äntligen framme i Danmark hemma hos mormor och morfar! Resan hit var lite jobbig eftersom det var mycket att sitta stilla, tågresan tex tog 4 timmar. I Köpenhamn väntade min kusin och hennes mamma på oss och sedan blev vi bjudna på god frukost på ett bageri. Vi har nyss ätit lite gott och nu måste jag nog ta en kort nap ifall jag skall orka med resten av dagen, är så otroligt trött.

Idag hade jag och Jonathan tidig väckning för han skulle till jobbet. Jag började packa inför veckan i Danmark direkt och det är skönt att ha det mesta packat nu. Jonathan hade sin näst sista dag på jobbet idag och eftersom jag inte är här imorgon bestämde jag mig för att åka buss dit och överraska honom med choklad.

Vi gick även en liten stund nere vid hamnen och köpte glass innan vi tog färjan tillbaka. Jonathan kommer hit senare så att vi kan umgås så mycket vi kan före jag skall åka.

Såg dessa inne på Bikbok igår med Jonathan och tyckte det var himla roligt att dom använt Calvin Klein, Gucci och Supreme loggan och bara ändrat till namn på huvudstäder, fick nästan lust att köpa "Gucci" tskjortan, tyckte ändå den var väldigt snygg.

Det blev inte av att fota gårdagens inköp idag eftersom en blus behövde strykas och jag vet inte hur man använder strykjärn osv. Får bli imorgon istället.

Danmarksresan iår blev inte riktigt som jag tänkt mig vilket är oerhört synd men är trots allt glad att den alls blev av. På söndag natt åker vi till Helsingfors flygfält där jag och Mathilda sedan tar flyget till Köpenhamn. Mormor och morfar väntar där på oss och så åker vi tillsammans till Ålborg. Danmarksresan är alltid en höjdpunkt på sommarlovet.

Hej på er! Hoppas er dag har varit lika bra som min. Jonathan hade en ledig dag så vi bestämde oss för att åka in till Åbo och gå runt lite. Jag hittade några saker faktiskt som jag är väldigt nöjd med, kan säkert göra ett inlägg om det imorgon. Vi gick runt i butiker i ungefär en timme sedan satte vi oss på Espresso House.

Senare åkte vi till Nådendal med mamma och Mathilda för att äta på restaurang. Nådendal måste nog vara en av mina favorit städer i Finland, i alla fall gamla delen med mysiga trähus.

Godmorgon! Idag steg jag upp ganska sent, vaknade halv 11 ungefär men låg kvar ett tag. Åt nyss god frukost, små baguetter och te. Älskar att dricka te året runt.

Måste tipsa om ett nagellack, från märket essie. Vet tyvärr inte vad färgen heter men färgen är hallonröd och super fräsch. Tycker alla deras nagellack är så fina och dessutom håller de ganska länge på naglarna ifall man använder topplack. Vi brukar alltid köpa våra essie nagellack i taxfree butikerna på färjor eftersom de ofta har något erbjudande.

Idag har jag inte riktigt några planer, skall i något skede till resebyrån för att kolla lite angående Danmarksresan.

Idag har jag tyvärr fått spendera hela dagen inomhus och i sängen dessutom. Vaknade upp imorse av att mina sönderbrända ben gjorde så ont att jag knappt kunde gå, benen har svällt upp och det gör väldigt ont när något rör huden som t.ex. kläder eller ett täcke.

Har kollat på youtube nästan hela dagen hittills så finns inget kvar att kolla på haha. Har även försökt hitta någon serie att titta på och märkte nyss att säsong 7 av Modern family finns på netflix så skall förmodligen koka en stor kopp te och bingewatcha den säsongen nu. Jag ÄLSKAR modern family.

Bildresultat för modern family

Hej på er! Igår gjorde jag ingenting speciellt på dagen men på kvällen kom Jonathan hit och så gjorde vi hemlagad pizza och lyssnade på lite podcasts innan vi la oss.

Idag lagade jag amerikanska pannkakor till frukost och sedan drog vi till stranden för att sola. Korkad som jag är glömde jag att smörja in benen och magen med solkräm (behöver tydligen smörja in varje centimeter av min kropp i fortsättningen) så här ligger jag nu och gråter av smärta (tårarna är inte långt ifrån att komma) med brännan från helvetet, påriktigt. Har bränt sönder båda benen och hela magen, gör fruktansvärt ont.

Nu ikväll åkte jag och mamma till ett mysigt ställe, Sattmark, för att äta middag. Jag tog fish and chips och blev väääldigt mätt. Har haft en bra dag om man bortser från att jag har otroligt ont just nu.