Det här är en snarlik vision över hur jag fantiserar att min nästa lägenhet ser ut. Huuur mysig?! Ett mål som inte är omöjligt. Det som jag gillar med denna lägenhet är själva strukturen - väggarna, fönsterna, golvet & dörrarna. Allt är precis så som jag vill ha det. Kunde den här lägenheten inte bara dyka upp om ett eller två år istället haha :(( Har verkligen fått upp ett öga för att flytta närmare stan på senaste och tycker att söder är SÅ mysigt. Det går inte riktigt ihop att vara nyinflyttad och en hemnet nörd haha..

Vilken frånvaro va!! Jag hinner inte meeeed. Att jobba heltid med en resväg på 60 min + det övriga livet är förklaringen. Hade jag varit en soffpotatis skulle det funnits tid för att blogga men så är inte fallet. Men nu ska vi inte prata om min vardag utan om detta fantastiska ställe som ni ser på bilderna, Bullandö. Min familj har tagit vara på dom här sensommarhelgerna och valt att hänga där. Helt rätt med andra ord då dom har den bästa räk/kräft Skagen jag ätit. Vill aldrig äta någon annan med andra ord :))) ligger bortom Värmdö. Vi har åkt dit med båten vilket alltid har sin lilla charm. Utan tvekan en av de mysigaste skärgårdskrogarna jag satt min fot på! Nej nu ska jag avsluta mitt gympass och kila hem mot PH. Förövrigt har jag 1000 idéer jag bara skulle vilja sätta igång med, en del mer orealistiska än andra.

PS. Kika in här senare i veckan har mer eller mindre samlat på mig en hel del inredningstips den senaste tiden

(Förutom att uppdateringen är bedrövlig (skyller på nytt jobb (vilket jag e såååå glad för) men jag hinner knappt komma hem innan jag ska göra mig redo för sängen så bloggen har inte blivit prio ett just nu men snart är jag tillbaka!) Under den senaste veckan har jag köpt en matta till vardagsrummet som jag överväger om jag ska behålla eller ej, mattor är ju inte super billigt så man vill ju att den ska kännas rätt! Sen har jag förövrigt sprungit på dessa fina som står högst upp på inköpslistan utöver det som jag fick hem i helgen. Försöker göra lilla lägis mer hemtrevlig genom att fylla upp med små detaljer. Både Indiska och Åhléns har fått in massa fina nyheter.

Eller mer korrekt, "slänga-ihop-allt-möjligt rätter". I fredags kom Alex hit på middag och film som sedan resulterade i att hon sov över. Slängde ihop en egen variant på laxpasta innehållandes massa lök, vitlök, olja samt färdigriven parmesan som jag nästan alltid har hemma. Funkar till det mesta och så gott! I lördags använde jag mig av resterna men stekta upp zucchini, lök, champinjoner och kikärtor innan jag sedan mixade allt i stekpannan. Det vart verkligen super gott! Något jag kommer göra om igen. Står ofta och mixtrar med maten och häller i lite allt möjligt (bara saker jag tycker är goda givetvis hehe). Brukar alltid tänka "Hur fel kan det bli 8))".

Några härliga bilder från Italien och Kroatien. Om ni åker till Italien kan jag verkligen rekommendera att besöka Cinque Terre som ligger i ligurien. SÅ himla fint att vandra genom nationalparken (dvs byarna). Dock blev jag en aning besviken på Venedig. Inget speciellt alls enligt mig. Finns betydligt vackrare och mysigare platser. Avslutade tågluffen med några dagar i Kroatien på ön Pag i Novalja. Sista kvällen hade vi köpt biljetter till Axwell, som var grym.

Försöker bitvis samla på mig lite fler färger i hemmet. Dessa saker är det senare som jag fått av mina vänner. Filten från hm och ljusstakarna från Jysk! Nu fattas det bara någon form av bricka och lite annat till soffbordet för att det inte ska se så tomt ut.. :))

Idag ser det inte lika härligt ut i Venedig som igår. Usch vad det har åskat och regnat hela natten och förmiddagen. Vi sol bar helt inställda på att få en heldag vid poolen har nu inga planer. Det är helt grått ute och regnar. Tänkte ta en dusch sen ska vi nog traska till en affär och leta gottis. Finns inte så mycket mer man kan göra i detta väder..

I söndags åkte vi till nationalparken Cinque Terres första by Montorosso och hängde där på stranden under dagen innan vi fortsatte mot nästa. Hela hiken tog nästan 4 timmar och då var även två byar stängda pågrund av olycka. Det var nog bara bra i slutändan eftersom att det var så himla mycket trappor och 35 grader. Så sjukt häftigt och vackert!! Avslutade med en lasagne i den mysiga byn Cornoglia. Igår reste vi hela dagen och kom fram till Venedig vid 8. Efter mycket missförstånd så kom vi äntligen fram till vårt boende. En ny Camping med stor pool, restauranger och barer så jag tror vi kommer att trivas superbra här!

Heeeej!! Internet syns inte till allt för ofta här! Vi är fortfarande kvar i Nice och har hunnit med en hike, Cannes & Monaco. Imorrn bär det av till Cinque Terre :))