Nu är verkligen sommaren här, det har varit otroligt varmt senaste veckan, upp emot 35 grader! Det har verkligen varit skönt, men tyvärr hade de inte öppnat upp vår pool ännu så jag kunde inte bada haha. Har dessutom varit väldigt förkyld hela veckan, så har inte kunnat göra så mycket. Det har nästan varit för varmt, det har knappt gått att vara ute i solen och det har varit alldeles för varmt för att sova, men man ska inte klaga. I helgen var det däremot kallare, bara runt 15-20 grader.

I fredags kväll var jag på bio med Madde, Sanna, Carolina, Frida och Maya och vi såg filmen Everything, everything,  den var väldigt bra! På lördagen tog jag det lugnt på morgonen innan jag träffade Anne för en lunch på Pancake house. Jag åt dock en turkey burger där, men den var väldigt god! Sedan åkte vi och gjorde manikyr och pedikyr och jag blev väldigt nöjd med naglarna. Sedan åkte vi vidare till Woodbury outlet för shopping, hade en del saker som jag vill passa på att köpa innan jag åker hem till Sverige. Jag köpte ett par springskor från Nike, två tröjor och en skjorta från Tommy Hilfiger, två t-shirts från Ralph Lauren och en t-shirt från Calvin Klein. Vi åt även middag där och sedan hem, och jag gick och la mig ganska tidigt då jag skulle upp tidigt på söndagen. Jag tog nämligen bussen 8.17 in till Manhattan för att träffa Sofie där. Det var väldigt kul att träffa henne igen! Vi gick först en lång promenad I Central park, sen åt vi brunch/lunch på Le pain quitidenne, och sedan gick vi till Svenska kyrkan där vi träffade några andra. Sedan gick vi en sväng till Bryant park och köpte även med oss sallad från Panera bread som vi åt i parken. Två av Sofies kompisar kom även förbi men jag hann inte träffa dem så länge då jag skulle ta bussen hem.

Jag har inte skrivit det tidigare men min värdfamilj har bestämt sig för att avsluta au pair programmet den sista juni. Det betyder att jag kommer att komma hem till Sverige tidigare än planerat. Jag kommer dock resa i juli, först en vecka till Florida där jag ska möta upp min pappa och sedan till LA en vecka där jag ska möta upp Mareike. Ser fram emot båda resorna så mycket och är så taggad. Nu är det bara 6 jobbveckor kvar för mig alltså! Ska bli så skönt att sluta jobba och dessutom så roligt att resa, men samtidigt vill jag verkligen inte åka hem, så därför var det lite tråkigt att jag måste åka hem tidigare.

Sitter just nu på bussen hem från Montreal. Har varit en väldigt intensiv helg med minimalt av sömn, men har ändå varit en rolig helg! Dock var vi egentligen bara i Montreal på lördagen eftersom vi både på fredagen och söndagen bara satt i bussen i princip, så vi hann inte så mycket. Dessutom tappade jag bort mina rumskompisar på lördagen då vi inte kunde ringa/smsa eftersom vi var i Canada. Var dock med ett stort gäng tyskar istället, så det gick bra ändå till slut.

I fredags klockan 9 gick bussen från Ridgewood och vi var framme i Montreal runt fem efter två stopp på vägen. Efter att vi hade installerat oss på hotellrummet gick jag och mina rumskompisar (Anne, Emilie och en annan dansk som vi aldrig träffat innan) ut och åt middag på en uteservering. Det blev en hyfsat tidig kväll för vår del, så vi skulle upp tidigt dagen efter.

På lördagen började vi dagen med en rundad tur i ca 3 timmar, då vi fick se det mesta av Montreal, bl.a. arenan där OS hölls, Notre-Dame kyrkan, gamla Montreal, downtown osv. Vi åkte även upp på berget Mount-Royal där man hade jättebra utsikt över hela Montreal. Sedan åt jag lunch med tyskarna och vi gick även runt i ett jättestort shoppingcenter som är under marken, och som Montreal är känt för. Sedan gick jag hem för att jag trodde att Emilie och Anne skulle bara där, men det var de inte så jag tog det bara lungt en stund. Sedan gick jag ut med jättemånga tjejer från vår grupp och vi gick först till en restaurang/bar och sen vidare till en klubb, vilket var jättetrevligt! Träffade även en annan svensk där, så det var kul.

Imorse gick bussen klockan tio och alla var väldigt trötta. Vi hann i alla fall gå ut och äta en riktig frukost innan vi for. Vi är alldeles strax i Ridgewood så då ska jag bara ta en uber hem från bussen. Ska bli så skönt att komma hem igen, även om det varit en rolig helg.

Idag har jag varit här i 9 månader, alltså har 3/4 av året redan gått, helt sjukt! På ett sätt längtar jag till året är slut, då jag känner mig klar man att vara en au pair, men samtidigt så vill jag VERKLIGEN inte tillbaka till Sverige, utan jag vill stanna här! Men det blir svårt att stanna om jag inte förlänger, så därför blir det nog att fara tillbaka till Sverige.

I alla fall, i fredags kväll åkte jag som sagt in till city där jag åt middag på vårt hotell med min farmor och hennes kompis och sedan sov jag där. På lördagen efter att ha ätit en jättebra hotellfrukost gick vi på High line en stund och sedan fikade vi på Le pain quotidien innan musikalen. Efter musikalen (Lion king) åt vi middag på restaurangen på hotellet igen. Efter middagen gick vi en sväng till Manhattan Mall som låg alldeles bredvid hotellet för lite shopping. Vi köpte dock inget, utan gick hem ganska snabbt då vi var väldigt trötta. På söndagen åkte vi färjan till Liberty Island och såg frihetsgudinnan och sedan till Ellis island för att gå på museumet som handlar om immigranterna som kom till New York. Det är kul att ha varit där, men det var såå kallt ute och regnade lite grann, så det var inte bästa dagen att varken åka färja eller gå runt där. Dessutom var jag så otroligt trött av någon anledning. Sedan kollade i alla fall i en skoaffär innan vi åt en tidig middag och sedan var det dags för mig att ta tåget hem och för dem att ta en taxi till flygplatsen. Helgen gick väldigt fort som synd var och nu är det måndag och vardag igen. Den här veckan är det i alla fall bara 4 jobbdagar då jag åker till Montreal på fredag, ska bli så kul!!

Nu är jag äntligen klar med min class och har tid att göra annat än att plugga haha! Hade som sagt mina finals idag och det gick ganska bra förutom att jag inte hann sista frågan och den gav massa poäng. Skickade också just in mitt term paper, så nu är jag helt fri! Däremot kommer jag faktiskt att sakna att plugga, tyckte att kursen var riktigt intressant och fick dessutom flera kompisar i min klass, som jag nu inte får träffa varje vecka.

Det har inte hänt mycket alls i veckan, har bara pluggat, tränat och jobbat. Men igår var min farmor och hälsade på och kollade var jag bor, så det var roligt i alla fall!

Sitter just nu på tåget in till Manhattan för att stanna där hela helgen på hotell med min farmor och hennes kompis, ska bli jättekul! Imorgon ska vi dessutom se The lion king på Broadway och jag är så taggad!😍

Det har varit så himla fint väder senaste veckorna, även om det varit väldigt växlande väder. Det har varit upp emot 30 grader flera dagar, vilket är så skönt, speciellt när man vet att det har snöat i Sverige. Veckan innan mina familj kom var det såå varmt varje dag. Barnen var dessutom lediga från skolan, så vi kunde passa på att vara ute mycket. Jag har dessutom varit ute och gått väldigt mycket senaste veckorna, och har hittat en jätte bra park/trail att gå på här i Ridgewood!

För två veckor sedan var som sagt min familj här, eller det var min mamma, låtsaspappa och storebror som var här. Det var jättekul att få träffa de igen efter så lång tid och att få visa de hur jag har det här! Tyvärr bröt min brorsa foten för inte så länge sedan och kunde inte gå så bra, vilket begränsade vad vi kunde göra, men vi hann med en del ändå. De bodde ca. 10 minuter från mig så jag sov med dem på deras hotell i 5 nätter eftersom jag ändå var ledig och ville spendera så mycket tid som möjligt med dem. Dessutom hade jag dagen innan fått möss på mitt rum (!!!), vilket gjorde att jag verkligen inte ville sova här hemma. Nu är mössen dock borta, så det är skönt!

De var här en vecka, från onsdag-onsdag, och var som sagt här över påsken. På torsdagen åkte vi till Woodbury outlet för shopping, och vi alla hittade en hel del. Vi åkte in till NYC två dagar, på fredagen för att åka downtown och kolla in 9/11 memorial, Century 21 m.m. och sedan äta på en mexikansk restaurang som vi bokat bord på. V hade hört mycket bra om restaurangen som heter La Esquina och vi alla var verkligen nöjda! På lördagen var vi mest i Central Park och uptown innan vi åkte till en Skybar för middag och drinkar. Skybaren ligger mitt på Times square och utsikten är jättebra! Annars var vi mest här omkring, vi åkte till Garden State Plaza, downtown Ridgewood, åt på The Cheesecake factory, m.m. Eftersom min värdfamilj var borta kunde vi passa på att vara lite här i huset, och sedan när min värdfamilj kommit tillbaka bjöd de över familjen på middag. Vädret var till mesta dels väldigt bra, så vi kvar ute mycket, gick promenader osv. Deras hotell låg alldeles vid ett stort grönområde, så vi var där en del. Det var en väldigt trevlig vecka och vi hann med det mesta vi ville även om tiden gick alldeles för fort!

Jag skulle verkligen vilja att de stannade längre, men får trösta mig med att det bara är 3 månader tills jag är tillbaka i Sverige igen. Dessutom kommer min farmor som sagt hit idag och jag kommer troligtvis få träffa min pappa i juli.

Ännu en ny vecka är här! Har väldigt mycket i skolan just nu, med både våra finals och ett term paper på fredag, så därför har jag inte haft tid att skriva så mycket. Har dessutom haft fullt upp hela helgen. I fredags var jag ute och åt på Cheesecake factory. Vi var totalt åtta svenska au pairer där tillsammans!

I lördags var jag ute och gick med Anne i det fina vädret och sedan åt vi lunch på Panera bread. Sedan åkte jag på en av barnens teaterföreställning, var ganska tråkigt men lite kul att se ändå då han hade en av huvudrollerna. På kvällen åkte jag, Emilie, Anne, Frida, Sanna och Madde in till NYC där vi först åt middag på TGIF och sedan åkte vi limo runt Manhattan i en timme. Var väldigt rolig kväll, även om det blev ganska mycket väntan! Helt klart en upplevelse att ha gjort det i alla fall, och vi gjorde det för att fira min födelsedag!

I söndags hade vi au pair möte där vi hikeade och sedan försökte jag plugga lite. Idag kommer min farmor till New York så ska försöka träffa henne så mycket som möjligt i veckan! Ska även spendera helgen där inne med henne.

Idag fyller jag 20 år!😃 Har varit en ganska vanlig dag, har jobbat som vanligt men på dagen när jag var ledig träffade jag Carolina, Jana och Emilie för brunch och sen Starbucks, så det var trevligt! Ska dock fira mer i helgen, då vi ska in till NYC och fira där!🎉 Har blivit en annorlunda födelsedag än vanligt och det känns knappt som att det är min födelsedag eftersom jag inte varit med min familj och inte direkt firat något. Min värdfamilj vet inte ens att det är min födelsedag/kommer inte ihåg...

Har inte skrivit på jättelänge, för det har varit så mycket på senaste tiden! Hade ju dessutom besök av min familj i en vecka, men ska skriva mer om det i ett annat inlägg. Nu måste jag hämta från fotbollen och sen laga middag!

Idag har jag varit här i 8 månader, två tredjedelar av året har alltså gått. Tiden går så snabbt, snart är jag tillbaka i Sverige igen!

Igår kväll träffade jag Anne, vi åkte till Garden State plaza där vi gick runt lite, åt frozen yoghurt och satt på Starbucks ett tag och snackade. Idag var jag och Carolina först på gymmet och sedan gjorde vi en manikyr+pedikyr. Vi träffade sedan Emilie och Celine för lunch på Panera bread för att sedan åka vidare till ett outlet mall där vi träffade Sanna och Madde också. Köpte dock inget där, då jag måste försöka att spara pengar. Sedan åkte jag hem och ikväll har jag bara kollat på netflix och tagit det lugnt. Imorgon ska jag troligvis in till NYC med Emilie och Carolina, men vi får se hur det blir!

Nu är det bara 4 dagar kvar till min mamma och bror kommer hit, ska bli så kul! Barnen är lediga nästa vecka, men de ska vara på camp på dagarna, så jag jobbar ungefär som vanligt. Jag är dock ledig torsdag-söndag nästa vecka, eftersom det är påsk. Det ska verkligen bli skönt med långhelg och min värdfamilj ska dessutom bort, så jag blir ensam här hemma och kan spendera all tid med min familj!

Sitter på Starbucks som vanligt haha, är här alldeles för ofta, men nu väntar jag faktiskt medan ett av barnen har fotbollsträning. Idag har det verkligen varit skönt väder ute, 17 grader och strålande sol, så jag passade på att ta en promenad ute. Jag har även tränat och tvättat idag, som vanligt.

Igår var det också väldigt fint väder, så jag var inne i NYC tillsammans med en tjeckisk au pair. Det var en väldigt bra dag inne i city. Vi gick mest runt i Central park, då det var så skönt ute, och även en del på både Upper West side och Upper East side. Sedan åt vi lunch ute på en uteservering, vilket var första gången för i år.

I lördags gjorde jag inte så mycket speciellt, träffade Anne på Starbucks, var på gymmet och på kvällen var jag och Madde ute och åt på Olive Garden, vilket är en italiensk restaurang. Det var jättegott men vi båda blev så mätta, då man dessutom får gratis sallad innan maten och det är ganska stora portioner. I fredags kväll var jag ute och åt med familjen på en restaurang här i Ridgewood, Raymonds. Jag var så trött på fredag kväll så när vi kom hem gick jag bara och la mig.