Kortare tur för lunch i Osby med Ulla. Vi passade på att Tura runt lite i Älmhult trakten. Första natten stod vi på en ställplats i utkanten av Osby. Efter samvaron med Ulla nattade vi över på en stilla P plats i Diön. Morgonen därpå for vi till Linnés Råshult där vi promenerade med Penny och sedan bar det hemåt.

Resan gick via Öresundsbron till Gilleleije ner till Lynaes hamn i närheten av Hundested där vi hade den första övernattningen. Sedan drog vi vidare till Kalundborg för golfspelare med efterföljande övernattning i Reersø hamn, belägen på en naturskön halvö söderut. Nästa dag gick färden till Roskilde med guidat besök i kungagravarna i domkyrkan. Färden avslutades med övernattning på en camping vid Marienlyst utanför Helsingör.
Penny var inte med denna gång utan togs hand om Sig-Britt och Lennart i Furuboda

Första stoppet i Gilleleje med pillede reijer på torget

Ställplatsen i Lynaes hamn. Husse syns i bakgrunden på mellersta bilden

å Kalundborg Golfklubb

Övernattning nr 2 i Reersö hamn

Utanför Reersö kro

Här ligger Reersö

Kvällssupé med färsk tonfisk och kronärtskockssallad

På guidad tur i Roskilde domkirke bland alla kunna o dronningsgravar

Parkerad ut mot sundet i Helsingör

Kvällsutsikt mot Skåne från husbilen

Hej Norströms i Viken!

​Milos nya promenadkompis utanför Kulturvarvet i Helsingör

​Vi hade bestämt att slå följe med Mikael och Marie Westerberg till Bohuslän några dagar innan Marie och Mikael skulle fortsätta till Norge. Vi åkte sent onsdag kväll den 31 augusti till Bstad för övernattning och fortsatte dagen därpå till Marstrand där vi sammanstrålade med Westerbergs. Efter rundvandring i ett turisttomt Marstrand inhandlades räkor som avnjöts i vår husbil. Tyvärr upptäckte vi efter supén att vårt kyl/frysskåp inte längre fungerade på gasdrift. Trots detta fortsatte vi dagen därpå vår tur till Skärhamn,  Mollesund och slutligen Henån där vi övernattade på en fin ställplats i Henåns småbåtshamn efter en trevlig middag i den Westerbergs husbilen. Vi kunde notera att kyl-frysen fungerade med eldrift. Då elförsörjning dock aldrig kan garanteras fick vi bryta upp och köra hlemåt, något tidigare än planerat. Vi har bokat service på kyl/frysen och hoppas att det är fråga om en mindre reparation

Denna gång reste vi till Värnamo, Gränna, Omberg, Vadstena och Vetlanda.
Penny var placerad i Furuboda då siktet var inställt på golfrundor och släktträffen i Vadstena.
Första matten frilansade vi vid Värnamo båtklubb. I Gränna köpte vi polkagrisar innan vi drog till Omberg där vi stod över natten på golfklubbens ställplats. Hårda vindar gjorde att vi avstod från golfspel. Istället åkte vi till Ellen Keys ställe Strand för en guidad visning.
Nästa två nätter stod vi i Vadstena på en fin ställplats alldeles invid slottet. Innan släktträffen hann vi med guidning på slottet och på prins Eugens utställning samt en golfrunda på Vadstena GK
Sedan tog släktträffen vid. Då övergav vi husbilen för en natt och bodde med de andra Nyqvistarma på Vadstena Klosterhotell.
På hemvägen stannade vi vid Vetlanda GK och bodde jättefint vid dess camping plats invid sjön Grumlan. Milo gick revansch mot Peter på Vetlanda banan efter en av hans sällsynta segrar i Vadstena

Så här fint bodde vi vid Värnamo

Några dagars trevlig vistelse tillsammans med Jan och Marianne samt golfklubbor. Vi åkte husbil och J&M bodde på hotell.
Vi började på Isaberg GK i Nissadalen, for vidare till Varberg för spel och uppställning på Varbergs GK och avslutade i Falkenberg med uppställning i Lövstavikens hamn och god middag på Falkenbergs Strandbad. Han även med att investera i en el golfvagn på Dormy i Ängelholm

På väg med Milo vid ratten

Uppställning på Isaberg GK

Kvällsmat

Här var vi

Badpaus

Isaberg GK

övernattning i Lövstavikens hamn

Släktbesök i Kosta där vi ställade upp på kusin Svens tomt i Visjön. Hemresan gick via trevligt middagsbesök hos kusin Inger och Ralph i Ljungbyholms utanför Kalmar

Ebba fick skjuts till Hantverkaregatan vid vår avfärd. Vi hamnade på vägen upp hos Börjes i Tingsryd där vi åt deras klassiska räkmacka. Penny sov middag

​kvällsmys och nattlig utsikt öve Visjön

Vi drog till Öland några dagar. Bodde första natten på Grönhögens GK som hade en fin ställplats. Dagen därpå sorlade vi banan som var av links typ. Därefter drog vi till Borgholm för övernattning på ställplats för med dropp för lunch på Eksgården. Vi fick abrupt avbryta resan för att åka hem gör att ta hand om Wilma då husse Putte ramlat och brutit benet. Vi han dock med art äta kropp kakor på Ninas kropp kake bod

Inspektion av Grönhögens Linkbana kvällen före spel

Matlagningsexersis

Godmorgon!

Frukost före spel

Övning på Water range

Hämtning av frukostbröd

Ställplatsen i Borgholm

Resan började med övernattning hos Agge och Thomas i Norra Åsum där vi bjöds på middag tillsammans med Barbro och Ulf. Dessförinnan hade vi lämnat av Penny hos Sigbritt och Lennart i Furuboda. Den fortsatta resan styrdes av väderleksutsikterna vilket betydde Österlen.

Övernattningar ägde rum i Friseboda, Kivik, Skillinge och utanför Brantevik vid Gislövshamnar

På cykeltur längs stranden nedanför Friseboda ställplats

Fika på Blåherre Mölla efter cykeltur från Friseboda

mot Brantevik

På Lisa Nilsson konsert

Båstad strand

Äppelgårdens golfklubb med blommande äppleträd.