Känns som jag hunnit med mycket idag trots att jag haft noll energi. Lägenheten är städad, slängt en massa onödiga saker, sorterat sånt som jag ska skänka bort, sökt jobb, bjudit mamma på middag och kvällen avslutades i soffan med nya IKEAkatalogen

Men det känns sååååå långt bort innan jag tömt denna lägenhet, samtidigt så vet jag ju inte när jag flyttar ännu så det är lite tidigt att börja helt.

Gud vad dålig uppdatering det varit här på senaste tiden alltså. Jag har jobbat, spelat fotboll och umgåtts med vänner. I helgen efter vår match i Kalix (som vi vann) åkte de flesta från laget till Emy, dom bor alltså på en egen ö. Det är så fint så man inte kan förstå, dock så var det riktigt pissväder men det blev ändå årets första dopp i havet för mig.

Några bilder från förra året då vi var på ön, lite bättre väder då!

Imorgon är jag ledig då blir storstädning för hela slanten eller nu ljög jag, måste även ta tag i jobbsökandet. Tiden bara springer förbi och det är inte särskilt länge kvar innan flytt. Ena sekunden är jag så taggad så jag spricker och den andra helt tvärt om men jag vet att det kommer bli bra när jag väl är där, bara lite bitar faller på plats så.

Ikväll var vi några från laget och såg derbyt i det blöta och kalla vädret #kaifislife

Idag har jag varit ledig så man kan säga att jag har börjat med en mjukstart efter semestern. Jag har dock inte gjort något vettigt, borde ha städat och rensat bland alla grejer jag äger inför flytten. Men det blev en lunch på stan med Nina, sedan blev det lite shopping.

Jag tog en promenad hem från stan och hann precis hem innan det började regna. Tycker det är så otroligt svårt att klä sig denna årstid, ena sekunden svettas man bort och andra fryser man ihjäl.

Ikväll har jag tränat fotboll och det var som vanligt superkul, går inte ha annat än roligt med KAIF💕

Imorgon är det ett fullspäckat schema, jobb 7-16, träning 18-19.15 och sedan kvällsfikemys med Nathalie och Sandra

Jaha då återstår det endast några få timmar av årets semester.

Den har varit helt fantastisk, bara lugn och ro. Sen att jag fått umgås med min underbara pojkvän i FYRA veckor är helt ofattbart.

En liten sammanfattning av vad vi haft för oss.

Joacim började ju sin semester en vecka innan mig, men vi hade ju kvällarna tillsammans. Helgen jag gick på semester hade Jockes kompisar 30-årsfest, kul att få träffa lite nytt folk och många av hans kompisar.

Måndagen efter påbörjade vi vår road-trip, vi gjorde vårt första stopp i Umeå där vi käkade brunch på IKEA. Sedan åkte vi till Härnösand där vi insåg att vi hade kört alldeles för långt. Vi hade inte bokat något boende för natten och ett av de två ställen vi kollat upp hade en ledig stuga. Så vi körde tillbaka cirka 8 mil (bara)

Det var en jättefin camping överlag, vädret var inte jättebra när vi var där och vi kom ganska sent så vi hann inte kolla in allt heller. Men det blev en härlig campingmiddag med den klassiska engångsgrillen, entrecote, potatissallad och en kall öl. Sen så blev det självklart en runda minigolf, har som blivit våran grej, det var det vi gjorde på vår första "dejt"

Dagen efter det skulle vi återigen fixa boende innan vi åkte vidare. Jag ville till norrfällsviken men Jocke vägrade bo i en liten stuga (det stod att det bara fanns kvar av dom minsta) Tillslut blev det norrfällsviken i alla fall, vi bestämde att vi skulle bo där i två nätter och byta till en större stuga dagen efter.

Det var incheckning vid 15 så vi åkte en sväng till Sundsvall innan, åt en lunch och strosade runt lite i Birsta.

Vet ärligt talat inte hur många gånger vi åkte över denna bro.

När vi väl kom fram till campingen visade det sig att det fanns kvar av de större stugorna även första natten och vi blev överlyckliga.

Vi trivdes så bra att vi valde att stanna en tredje natt. Vi spelade minigolf även här, la patiens ungefär 700 gånger, strosade runt, grillade och sista kvällen åt vi en härlig räkfrossa på en av restaurangerna som låg vid campingen.

När vi kom hem så åkte vi direkt till min stuga där pappa hade födelsedagsmiddag, vi var ganska trötta så det blev ingen jättesen kväll.

Från min Instagram

Vad har vi mer gjort då? Jo vi har ätit lunch på hamncaféet i Kåge, hälsat på Emelie och Daniel i deras stuga, hälsat på jockes mamma, hans mormor, gjort hemmagjorda langos och jag blir hungrig varje gång jag scrollar förbi denna bilden.

Den här sista veckan har sprungit förbi men vi har ändå hunnit med en heldel. Vi har bott KUST, där vi även var på spa, vi åt en god middag i deras fantastiska restaurang och tog en liten drink innan vi gick tillbaka till vårt rum. Sen måste jag berömma deras frukost, så bra!!!

Efter vi hade checkat ut åkte vi till Joacims mamma, plockade ihop lite fiskegrejer och åkte iväg för att fiska lite.

Joacims lillasyster var även med.

Vi blev sedan bjuda på middag innan det var dags för för mig att åka iväg på match, passade perfekt att den var i Piteå.

De senaste dagarna har bestått av, friidrott, fotboll och fiske. Jocke har verkligen fått blodad tand vilket jag tycker är jättekul. Så tre kvällar har vi varit ute i flera timmar, jag är ju verkligen värdelös men tycker det är jättekul ändå.

Jag har även varit på spa en andra gång den här veckan, med Nina denna gång. Jag fick ryggmassage och det var verkligen något jag behövde.

Jag har ikväll åkt och lämnat Joacim på flygplatsen, verkligen jättejobbigt att vara ifrån varandra nu när vi varit tillsammans så många veckor, men vi lär ju ses snart ändå.

Det var min semester jag har säkert glömt en massa men det får gå ändå. Känns konstigt men kul att åka till jobbet imorgon, få träffa mina underbara kollegor och få tillbaka lite rutiner igen.

TACK sommaren 2017❤️

Idag styrde vi kosan mot Piteå, vi fick en hotellnatt i julklapp av Joacims mamma. Idag passade det äntligen och så skönt att bo på hotell sista semesterveckan.

Vi har varit på spa och det var helt underbart!!

Nu har vi just kommit tillbaka till vårt rum efter en härlig middag, vi åt båda flankstek och det smakade fantastiskt.

Igår gjorde vi hemmagjorda langos med Emelie och Daniel och jag måste säga att dom blev väldigt lyckade.

Recept:

1-2 mjöliga potatisar med skal
1,5 dl fet mjölk
10g jäst
1 tsk florsocker
2,5 dl vetemjöl + lite till knådning
1 tsk salt
0,5 liter olja (till fritering)

Gör såhär:

Koka potatisen mjuk i saltat vatten, skala och riv grovt på ett rivjärn.

Värm mjölken fingervarm i en kastrull. Lägg smulad jäst och socker i en skål. Lös upp i lite av mjölken och låt dra 5 minuter.

Häll mjölet i en bunke, gör en grop i mitten och häll i jästblandningen. Tillsätt potatisen, salt och resterande mjölk. Rör ihop, lägg degen på ett mjölat bord och knåda till en slät och inte allt för fast deg. Lägg degen i en skål, häll över lite mjöl och täck med en kökshandduk. Låt jäsa ca 1 timme.

Hetta upp olja till 180 grader i en kastrull eller stekpanna. Skär degen i ca 15 bitar, platta ut dom något, likt små ovala pizzor. Fritera lätt gyllenbruna i oljan och låt rinna av på hushållspapper. Låt svalna lite innan du lägger på toppingen.

Som tillbehör hade vi en hemmagjord skagenröra, lite extra rödlök, västerbottensost och lite extra räkor.

I afton ska jag spela en fotbollsmatch och imorgon åker vi till Piteå för att spendera en natt på KUST hotell, kommer bli magiskt.

Lite dålig uppdatering här nu. När vi kom hem från vår lilla semestertripp så åkte vi direkt till stugan för att fira pappa på hans födelsedag.

Igår steg vi upp tidigt för att tvätta, så skönt att ha tvättat bort allt och samtidigt ha hela dagen kvar. Vi åkte och handlade, lagade en härlig sallad till lunch och sen drog vi iväg och sprang lite intervaller. Jag fick typ skavsår innan vi var framme, så typiskt.

Idag efter frukosten åkte vi ut till stugan en stund, vi fiskade lite men det blev inga napp denna gång. I skruvade stund ligger jag i en solsäng bredvid poolen hos mamma, så härligt ute idag!!!

Vår sista kväll här i norrfällsviken blev som rubriken löd, magisk. Vi lirade en runda minigolf, som gick sådär. Men det bästa av allt, vi åt räkfrossa på restaurangen vid vattnet. Så himla gott och vi hade lätt dom bästa platserna.

Har ni inte varit här, åk hit!!! Supermysigt och väldigt fräscht!

Idag när vi hade städat i stugan åkte vi mot Sundsvall, vi strosade runt på Birstaområdet. Det blev inte så mycket shopping men det var trevligt ändå. Vid 18-tiden checkade vi in på norrfällsvikens camping, så underbart fint det är här. Vi grillade vår middag sen har vi lirat en minigolfrunda och nu sitter vi på vår altan och ser Sveriges match.

Vi kommer sova här i två nätter men vi har redan nu funderat på stanna en natt till ❤️

Idag har vi kört massor av mil, vi har även kört tillbaka en bra bit för att hitta boende för kvällen. Vi bor på Gullviks camping inatt, det är jättefint här. Vi bor precis bredvid vattnet, vi har hunnit med en grillmiddag, minigolf, kortspel och lite vin.

Imorgon bär det av mot Sundsvall, vart vi ska bo imorgon är dock väldigt oklart än men det lär vi ju märka imorgon😊