Efter en lång sovmorgon på söndag gick vi till Greasy Spoon på Söder för att äta brunch. Nu var vi lite mer förberedda på en lång väntetid men fick ändå bord efter ca 30 minuter. Medan vi väntade tog vi en promenad, tog några bilder osv så tiden gick fort. VI beställde pannkakor och de är riktigt goda alltså! När vi hade suttit där ett tag bestämde vi att oss för att gå en promenad till en utkiksplats som blev lite av en besvikelse då två stora färjor blockade utsikten men vi hade åtminstone kul på vägen dit.

Vi kände sedan att vi inte riktigt var klar med fikandet så vi gick till nästa café, beställde kaffe och satt där i en timme ungefär och kollade upp viktiga grejer.

Till middag gick vi på en Indisk & bengalisk restaurang som har jättegod mat. Skulle nog kunna säga att det var min bästa måltid på resan. Jag tog palak paneer och beställde även in naanbröd och det var såså gott!! Senare på kvällen tog vi det lugnt i lägenheten med bl.a. Wahlgrens värld då vi skulle ta flyget hem morgonen efter.

Det var verkligen så kul att få komma ner en helg och äntligen få hälsa på bästis och se hur hon bor och hur hon har det. Längtar redan tills nästa gång!♥

På lördag morgon kom även Filippa så ganska direkt när hon kom gick vi iväg för att käka frukost på Greasy Spoon. När vi kom fram så var det sinnessjuk väntetid och vi var redan lite hungriga så som tur var ligger Alice jobb Pom och Flora supernära så vi gick dit istället. Såklart fick vi vänta där också men inte alls lika länge. Jag beställde två favoriter - Acaibowl och avokadomacka med ägg.

Efter Brunchen intog vi stan och shoppingmode. Efter några timmar dock så var vi alla riktigt trötta och bestämde oss för att sätta oss och äta någonstans innan vi skulle ta oss hemåt igen för att vila upp oss inför middagen.

Vi var sugna på italienskt och blev rekommenderade att testa på Brillo. Och trots att vi var riktigt trötta så tog vi oss ändå dit. Jag tog deras tryffelpizza med champinjoner medan Alice och Elin tog en med spenat och mozzarella och Filippa åt en räksallad. Vi bestämde oss för att ta en relativt tidig kväll och sova ut på söndagen så att vi skulle ha lite mer energi.

I fredags åkte jag alltså till Stockholm för att äntligen hälsa på Alice som bott där i ca en månad nu. Flyget dit gick kl. 16 och väl framme mötte jag upp Alice och Elin innan vi gick hem till Alice för att fixa oss.

Vi åt middag på Nytorget 6 och både jag och Elin tog deras köttbullar som var jättegoda!! Efter att vi hade suttit på restaurangen och snackat i några timmar så gick vi bara över gatan till Urban Deli där vi tog ett glas och fortsatte snacket innan vi rätt sent gick hem till Alice igen.

Igår började dagen med ett pass på gymmet innan jag for hem och såg några avsnitt av House of Cards. Vid kl.17 ungefär började jag göra mig i ordning för middag hemma hos Ronja. Vi var där ett gäng och käkade middag, som vanligt hade Ronja ordnat superfint pynt som igårkväll gick i halloweentema.
Till veckan blir det jobb i vanlig ordning men förhoppningsvis går denna vecka lite fortare för på fredag åker jag äntligen till Stockholm för att hälsa på Alice. Längtar verkligen!!

Contains affiliate links

Har ju som jag tidigare skrev shoppat en hel del på senaste tiden så tänkte visa upp några köp som jag är lite extra nöjd över. Skorna var egentligen ett spontanköp, hittade dem när jag gick omkring på stan och köpte dem direkt. Jackan hade jag däremot kollat på ett tag innan jag köpte den förra helgen på HM.

Från min frukost imorse. Blev kaffe och chiapudding som jag åt med naturell yoghurt, banan och blåbär.

Den här veckan har verkligen bara bestått av jobb då jag har jobbat till 19 varje kväll. Har dock fått en ganska skön sovmorgon varje dag så kan inte direkt klaga. Till helgen vet jag faktiskt inte vad som sker. Har shoppat rätt mycket på senare tiden så kommer nog inte bli så mycket shopping för min del iallafall. Börjar tidigt till veckan sedan så ska nog försöka ta det lugnt kanske försöka träna lite.

Igår tog jag med mig mamma till Avion då jag redan hade sett ut några grejer som jag ville köpa. Vi började med en lunch på Ikea innan det blev en del shopping. Köpte dock bara en jacka men den hade jag spanat på länge men inte hittat i min storlek förut så det räckte mer än väl för den här gången..

Igår när jag hade jobbat färdigt tog jag bussen ner mot stan för att möta upp Wilma och Cornelia. Vi bestämde oss tillslut för att gå till Vezzo och det var ett riktigt bra beslut! Tycker det är så himla mysigt där när det är mörkt ute, sen är det ju så himla god mat också. Jag tog en pastarätt, funghi campanelle som var perfekt krämig. Vi satt kvar där så länge vi kunde innan det var dags för idol. Vi alla samlades hos Alva och hade som alltid en rolig kväll. Blev inte så sent dock, var hemma innan tolv vilket var rätt skönt idag.

Jag har den senaste tiden ofta valt att lyssna på olika poddar istället för musik men nu har jag fallit tillbaka och framförallt till två album.

• Khalids album American Teen. Kan sätta det här albumet på repeat och bara lyssna. Det är ett ganska lugnt och härligt album och nästa varje låt är verkligen bra!
  • Faktiskt också Calvin Harris nya album Funk Wav Bounces vol 1. Lyssnar inte så mycket på house nu för tiden, nästan inget alls men hans nya album har ett annat sound som jag gillar väldigt mycket nu för tiden haha.

Helloo. Idag började jag inte förrän kl.11 så fick en härlig sovmorgon. Blev ändå lite stress till jobbet menmen. Efter jobbet så får jag hem till farmor och åt middag hos henne vilket var mys!! Har precis kommit hem från henne och funderar på att gå en prommis innan det blir Wahlgrens värld kl.21.

Imorgon är det ju iallafall äääntligen fredag och då har jag, Wilma och Cornelia bestämt att vi ska äta middag ute innan vi möter upp Alva, Emma, Tina och Agnes för idolkväll. Längtar verkligen!!