När jag kom till San jose i september så hade jag ett mål att innan jag åker hem ska ha fått en starkare bål och bukstabilitet.

I detta fallet var det inte för att det skulle synas, mer för att det skulle kännas bra. Självklart är det trevligt att få bort lite hull från magen. Men jag har haft ett litet mirakel i magen i 10 månader ,och att min mage inte ser ut som innan,ja det hade jag räknat med. Jag älskar min kropp för att den orkade ha Colin i min mage.

I början när jag gick till gymmet tränade jag allt förutom magen. Min distans mellan magmusklerna var två fingrar, och jag ville att kroppen skulle läka klart. Man tränar magen hela tiden i de flesta övningar, utan att man tänker på det, och det räcker.

Runt jul någon gång 3 månader senare så började jag göra lite magövningar försiktigt. Jag klarade absolut inte mycket, men det blev bättre och bättre.
Nu känner jag mig helt läkt och distansen mellan muskulaturen är borta.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Snart är ett år som jag födde Colin till världen. En månad innan förlossningen skrev ner mina nya mål för ett år, två år, fem år och tio framåt. Snart har ett år gått,och jag tänkte utvärdera mina mål.

Tre stycken ett års mål jag har haft inom träning och hälsa är.
1. Gå ner till MIN normal vikt
2. Få en bra bål och bukbotten stabilitet
3. Springa en mil.

Att gå ner till min normalvikt var inte jätte jobbigt för mig. Man kan väl säga att jag inte haft sån stor press på mig,utan jag har tagit det i min egen takt. Jag tror jag gick upp ca 13 kg.
Första tre första veckorna rörde inte jag mig på någonting, jag ville lära känna Colin och känna mig trygg i allt det nya vi hade.Jag hade även problem med min Ischias nerv. Så för mig var det svårt att sätta tyngd på ena benet.

När jag började känna mig trygg i allt så började jag småningom att gå promenader,det varierade ganska mycket,men jag försökte få mig ut en gång om dagen. Samtidigt som jag gick till en kiropraktor.
När Colin hade blivit 1 månad gick jag en promenad på 5 km /3 gånger i veckan i snabbt tempo. Jag började även träna lite lätt styrka hemma, samt att jag gjorde övningar som jag fått av kiropraktorn. Min styrka i högra benet var betydligt mycket bättre än i det vänstra.

När Colin blivit två månader så gick jag fortfarande promenader, började i den här månaden tappa mer vikt och jag tror jag hade gått ner 9 kg. Bara 4 kg kvar till min vikt innan. När Colin var 3,5 månad så flyttade vi till San jose,och här började min resa för en ännu starkare bål och bukbotten.
Men det skriver jag om i nästa inlägg.

Likes

Comments

Att göra det man älskar, det är inte så lätt för alla. Alla kan inte leva på sin passion och hobby, men du kan göra det bästa utav allt.
Har du fastnat i det traditionella hamster hjulet ? Alla dager ser ungefär likadana ut? Ja det är livet, och du kan förändra det,Gör nått åt det!
Trivs du verkligen inte på jobbet, försök byta. Vill du bli stark,träna något som du verkligen tycker om, gå inte på gymet om du inte tycker det är kul, hitta en aktivitet som passar dig!
Gillar du att resa, sluta röka ,äta skitmat och ta med matlådor till jobbet ,då har du snart råd med en resa. Se inte allt som hinder, sen möjligheter och gör det som är du!

Klyschigt,men ofta ångrar man inte det man gjort, man ångrar det man aldrig gjorde.

Likes

Comments

Gick min dagliga lilla promenad idag.Vardagsmotion är viktigare än vad vi tror, att hänga på gymmet 3 gånger i veckan är jättebra,men om du inte får in din dagliga motion så är gymmet inte mycket till värde. All träning är bra träning, men självklart så är vardagsmotion så mycket viktigare än vad vi tror.
10.000 steg om dagen MINST är vad som rekommenderas och det är ungefär 1 h om dagen. Ta promenad till jobbet, gå i trapporna, rör på dig varje timma. Det är väldigt mycket "tjat" om detta , men det är sant och rätt.
Om du inte har ett aktivt jobb så är det ännu viktigare.

Tips ! Har du en iPhone så finns det en app som heter Health , där kan du se ditt steg antal per dag och kolla din historik sen du köpt mobilen.

Jag tycker det kan vara svårt att komma upp till 10.000 steg om dagen. Dels för att det inte finns så mycket grön område här i San jose, det är stora vägar över allt och det är inte så kul att stanna efter var 50 m för att vänta på grönt.
Sen är det inte alltid så lätt att ha med sig Colin i vagnen, han tycker inte det är jättekul att sitta där.
Men jag försöker ta lite i taget, gå en promenad på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Likes

Comments

Ett litet tips på en bok för er stressade människor och till er som vill förebygga stress. Jag har ingen exakt siffra men jag känner och vet många som har alldeles för mycket stress i sin vardag, och det är inte bra med stress för länge. Stress kan leda till att man tappar korttids minnet, sömnproblem, panikattacker och massa annat otrevligt. Med löpträning eller annan puls påverkande träning så kan stress minskas och förebyggas. Läs mer om det i Anders Hansens bok hjärnstark.
Från mig får den 4/5 stjärnor !

Likes

Comments

Så härligt med all mogen frukt som finns i butikerna här i USA, min favorit är vattenmelon och den brukar vara väldigt smaklös hemma i Sverige. Så jag njuter av varje tugga.

Likes

Comments

Jag hinner inte träna, jag hinner inte träffa dig, jag hinner inte laga mat, jag hinner inte plugga. Ni alla vet säkert någonting som ni inte hinner med, men egentligen handlar det om att man inte tar tiden.Allt handlar om att prioritera. Hur ska du kunna bli stark, om du inte tränar? Hur ska du kunna bli smart, om du inte pluggar? Hur ska du kunna bli bra på att laga mat,om du aldrig gör det?
Gör det du tycker är viktigt för att du ska må bra. Då menar jag långsiktigt, självklart är det lättare att hoppa träningen för att äta glass i soffan. Men mår du bäst av att göra det varje dag? Tid är inte någonting man får, det är någonting man tar sig.

Likes

Comments

Till en kvinna och inte till vem som helst,utan någon som är väldigt speciell. Du blev kallad hora, men du sa ifrån.De sa "lilla gumman" men du trodde på dig själv.Du uttryckte din åsikt trots alla tvivel. Du blev matad från medier att du inte var kvinna nog, men du blev din egen kvinna och du är en fantastisk kvinna! DU är speciell! DU kan!! Vi är speciella!!Vi kan!! Du är inte vem som helst, du är kvinna.

Likes

Comments

Jag vill ge ett tips man kan göra om man har dålig självkännedom, det kan vara bra både för karriär och för sitt privatliv att få en lite bättre koll hur man är som peron.
Gör ett personlighetstest , jag har hittat ett väldigt bra på jobbsafari (taggat en länk längre ner). Iallafall så är det ca 40 frågor och tar 5-10 min att svar på, på det sättet får man veta lite mer om din personlighets typ och har då kanske mer förståelse för sig själv och andra. De ger dessutom tips på vilka arbeten man ska söka sig åt.Så ta 5 minuter av ditt liv och kolla upp det här nu, det är spännande.

Länk till personlighetstest

Här är min personlighets typ, inte ett dugg förvånad.

Likes

Comments

Sluta bry dig , sluta bry dig om vad andra tycker om dig. Den där rösten som finns upp i huvudet som säger ,du gjorde fel,nu tycker han eller hon så, nu kommer ingen gilla mig. Varför är det så viktigt vad andra tycker om oss?,och varför bryr vi oss så mycket? Ja det är sedan långt tillbaka i tiden, vi ville inte bli utanför, för om vi skulle bli det,så är det du mot tigern alldeles själv. Det är därför vi hatar att göra misstag, det är därför vi är rädda att inte bli älskade, men guess what ? Livet är kort, väldigt kort..så varför ska vi slösa bort tid på att bry oss om vad andra tycker och följa jante lagar.. gör det du vill, och faller dig in. Umgås mer med dom du älskar,och älska dom hårdare. Sjung högt när du vill, strunta i att ingen orkar lyssna och framför allt, slösa inte bort ditt liv på orättvisa tankar om dig själv, vi har alla brister.

Likes

Comments

Always believe in yourself