Ellen, Resor

Nu är jag lite flängigt hemma och packar om väskan från Köpenhamn till Italien. Jag kom igår hem efter en weekend i Köpenhamn som bjöd på mycket skojigheter. Det hela började med att det visades att vi inte bokat en lägenhet via airbnb, utan ett rum. Vi var alltså inneboende, och jag drabbades av panik. Men värden var asgullig så det blev inga problem alls. En annan rolig överraskning var att det visade sig att det var Copenhagen fashion week när vi var där så inspiration KASTADES på mig vilket resulterade i att jag och Karro gjorde några riktiga fynd i second hand butiker och fortsätta tjata om danska tjejers stilar och höjde dem till skyarna. Tips om ni är i Köpenhamn är att gå till second hand butiken Prag som ligger i Vesterbro där vi även bodde.

Förutom att shoppa så åt vi korv, bacon och bearnaise alla middagar i vårt lilla, lilla delade kök. Drack öl i Köttbyn, vilket förövrigt måste vara det mest misslyckade namnet på ett så trevligt litet område. Tog sönder hyrcykellås så att vi fick stå i Nyhavn och skära upp låset medan vi långsamt blev till en turistattraktion där alla trodde vi hade för oss lite "shady business" och stal cyklar :)))

Nu ska det bli skönt med några mysiga dagar med mamma på Amalfi-kusten i Italien. Hörs!

Ellen

Jag har jobbat klart för denna sommaren!! Jag har lärt mig en hel del viktigheter, bland annat att 69 alltid kommer att vara mitt otursnummer (pågrund av ett förEbannat bord på restaurangen jag jobbar på). Har också skaffat mig lindrigare ryggproblem och en ohälsosam dille på pulvermos.

Hursomhelst har jag nu två dagar kvar här på öjn innan jag beger mig mot Köpenhamn. Har konstigt nog aldrig varit där, men ska bli skoj (ett ord som jag måste sluta använda för jag låter som en dagisfröken) att strosa runt osv med besti.

Resor, Smilla

Outfit - solisar Celine tröja Supreme jacka Army Plus // Union Square // SF Modern Museum of Art // Held Over Vintage Store

Gårdagens Match // Världens godaste nachos

Igår var vi på Giants matchen i AT&T Park inne i SanFran. Det var en kvällsmatch så vi bunkrade upp med massa jackor, varmkorvar och världens bästa stadium-nachos. Haha, hatar verkligen sport i vanliga fall men det är något med lagsporterna i USA som gör det så himla roligt att få delta i. Skulle aldrig sätta mig i soffan hemma och kolla fotboll, det är en helt annan stämning kring sport här. Sen är nachosen också en stor bonus. Det var en sjukt underhållande match iaf, Giants vann stort med 11-3. Något ännu roligare var att Carin & Pappa hamnade på Kiss Cam på stora skärmen!! Så ledsen att jag inte hann få det på film dock...

Idag åkte min syster hem till Stockholm, så jag och Carin har bara hängt vid poolen och inte gjort så mycket. Imorgon är vår sista heldag här innan jag åker till Sverige och pappa & Carin till LA (inte alls avis). Vi ska in till stan igen för att gå på Moma, strosa runt, käka gott osv. Ska verkligen försöka maximera och avskärma mig från min mobil vilket jag inte gjort tillräckligt på den här resan. Helt ärligt så hatar jag tvånget av att ständigt vilja kolla va alla gör där hemma istället för att fokusera på vad man själv gör. Har varit på andra sidan jordklotet i Hawaii, men ändå inte fullt ut upplevt det för att jag haft ögonen på en skärm och inte runt omkring mig. Jag har absolut verkligen haft en underbar resa och sett till att inte använda min mobil alltför mycket, men tycker ändå att detta skärmberoende är skrämmande. Ibland önskar jag en mentalstyrka att kunna avhålla mig helt då och då. Har iaf haft en underbar semester med min familj (som gick mycket bättre än vad jag trodde) men ska bli skönt att få komma hem till sin egna säng igen. Dock inte länge då jag åker till Palma om en vecka, men det kommer helt klart bli en annan typ av semester...

Mode, Smilla

// Celine Diana Sunnies, cl41432

Resor, Smilla

Idag var sista dagen på Maui innan vi åker tillbaka Cali. We were blessed with sun todayy, så har legat i solen hela dagen och varvat podcasts med läsning (Tips; Not That Kind of Girl av Lena Dunham BÖR läsas av alla, speciellt vi tjejer. Den är så otroligt välskriven och framförallt viktig). Efter lunch på stranden tränade jag och pappa på hotellets gym vilket var, som varje gång, obeskrivligt jobbig. Inte alltid en självförtroende-boost när en 47åring är mer vältränad än en själv... Har inte tränat på 3 månade (pga vill ej) och nu har jag plötsligt tränat 4 gånger på 2 dagar (pga feeling). På kvällen åt vi sista måltiden på grannhotellet Four Seasons, vilket var helt jävla sjukt. Restaurangen är vid hotellets utkant precis på en höjd över havet, så utsikten var helt jävla out of this world. Eftersom jag är den mest white girl basic bitch there is, fylldes kamerarullen snabbt av sunset-bilder från alla olika vinklar och glömde bort att faktiskt äta min pasta (som honestly kunde varit Vapiano pasta, men man betalar för utsikten i guess). Det var filmiskt, och nu ligger jag i sängen, färdigpackad inför morgonens "hem"färd. Dagen efter det ska vi in till stan för att gå på Giants baseboll-game. Det har väl blivit lite av en tradition att vi går på en match varje gång vi är här, det är verkligen en upplevelse. Måste jobba lite mer på brännan också innan jag åker hem till Stockholm igen, då jag vägrar vara blekast när jag åker till Palma med tjejerna (även fast det troligtvis kommer bli fallet). Nu ska jag kolla klart film med min lillasyster (Heathers med b.la. Winona Ryder, även tips där), kram

Ellen

Linne mamma sytt // Byxor ZARA (första bästa köpta i panik när mina byxor sprack på stan..) // Glajjor TRIWA

... precis som min hud atm. När jag nu jobbat dag ut och dag in har jag prioriterat att få färg på framsidan och därmed låtit baksidan bevisa mina enstaka soltimmar, både pågrund av jobb och Sveriges klimat. Idag var vädret dock på topp samtidigt som att jag var ledig så vi var på stranden hela dagen. När vi sedan kom hem badade jag lite i poolen och tog sedan en lång dusch där jag skrubbade och smörjde bort lagret av frityrolja som dagligen masserar min stackars hy i köket på restaurangen. Nu är jag alltså ordentligt ren för första gången på alldeles för länge vilket gör mig lycklig i själen (basic bitch? mm, ja). Annan trevlig sak är ju att sommaren ju nu faktiskt verkar vara påväg påriktigt. Säger detta samtidigt som jag tar Hårt i trä.

Resor, Smilla

hej från andra sidan jordklotet. Idag hyrde familjen en jeep (utan tak dessutom, inte lika roligt när det började ösregna haha) och tog sig en dagstur på 'Hana Highway', en väg som går genom en enorm regnskog här på Maui. Man kunde stanna till lite varsom längs vägen för att klättra in bland träd och grenar till enorma vattenfall vilket var helt otroligt. Eftersom jag är jag valde jag en optimal outfit bestående av vit linneskjorta och flip-flops för att vandra runt i bland i leriga stigar och hala stenar, men det gick bättre än förväntat haha... Efter några timmar kom vi fram till en ’black sand beach’, all sand var alltså helt kolsvart vilket var så jävla ballt (och väldigt instagramvänligt). Dock var det inte lika kul när jag var inne i mitt intensiva fotande och inte märkte när en bebis-tsunamivåg närmade sig och total dränkte mig helt påklädd. Haha fy vad jag skämdes. Hursomhelst var det en så jävla cool upplevelse att få vara i ett sånt klimat, regnet var så sjukt fräscht men fuktigheten olidlig. Nu ska jag sussa för ska upp 6 för morgonyoga på stranden… Ni fattar att detta inte var på mitt intiativ haha. Hörs // S

Resor, Smilla

Ligger atm på hotellrummet och är sönderbränd. TYPISKT mig att överskatta pigmentet men aja. Här är iaf lite pics från dagarna