• O helg på det

    " Då var jag hemkommen från gymmet och fylld med energi! Ska snart ta ut Mini på en promenad innan j…"

  • Done with the sun

    " Då har jag legat i solen i 1h och känner att det får vara nog för idag och nu ska jag ta och byta …"

  • Bättre igen

    " Godmorgon! Eller godförmiddag kanske stämmer bättre men det är ju Lördag och då tycker jag att det…"

  • 4 Orsaker till varför du inte går ner i vikt.

    " Tränar du mycket, äter du nyttigt men ingenting händer? Det här inlägget är tillägnat till er. Jag…"

  • Sängliggandes

    " Hej alla fina där ute! Hoppas att ni mår bra och har en härlig Fredag so far, själv har jag precis…"

  • God morgon!

    " Torsdag idag och jag vaknade med ett toppenhumör, idag ska jag plugga lite inför tentan nästa Sönd…"

Tips och inspo

Då var jag hemkommen från gymmet och fylld med energi! Ska snart ta ut Mini på en promenad innan jag ger henne middag och efter det ska jag väl ta reda på lite i köket så jag kan laga mat där inne senare ikväll. Jag har kommit på en super smart grej eller iaf enligt mig då jag tidigare nämnt att jag blir jättesugen på bröd eller något sött efter gymmet och hela vägen hem går jag förbi dessa frestelser men jag har börjat med att ta med mig en frukt som jag äter på vägen hem och det hjälper verkligen! Blir inte sugen på något då jag redan äter på min frukt och sen får jag ju i mig lite fruktsocker för att få upp energin igen. Så det är verkligen ett tips från mig till er, ta med ett äpple eller vilken frukt ni nu tycker om så ska ni se att ni inte längre är sugna på något annat.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Då har jag legat i solen i 1h och känner att det får vara nog för idag och nu ska jag ta och byta om för att gå till gymmet. Det är såå sjukt varmt bara så man vill egentligen gå runt i bikini men tror inte det är den bästa idéen hehe
Hoppas att det inte är helt fullt på gymmet idag vilket jag inte tror då många passar på att spendera sin lediga dag i solen. Ni där hemma i Sverige har väl också bra väder idag? Så härligt efter en kall och lång vinter!

Men som sagt nu ska jag iväg och förbränna lite kalorier så jag kan äta glass och choklad ikväll!
Puss så länge!


Likes

Comments

Godmorgon!
Eller godförmiddag kanske stämmer bättre men det är ju Lördag och då tycker jag att det är okej att morgonen håller ut lite längre. Idag skiner solen som vanligt här nere i Lausanne och det är exakt 1vecka kvar till jag åker hem till Sverige över några dagar och det ska verkligen bli jättemysigt.

D har nyligen gått till jobbet och jag ska inta min position ute på balkongen och jobba lite på färgen sen blir det gym vid 13-14tiden och lite plugg på det. Idag hade jag tänkt köra som förra Lördagen då jag körde enbart kroppsvikt under hela träningspasset alltså inga hantlar, inget förutom mig själv som redskap. Detta för att fokusera mer på stabiliteten än själva styrkan alltså att orka lyfta mer. Ja det är väl typ det jag ska göra idag men jag kommer skriva mer senare så vi hörs snart igen

Puss och njut av Lördagen



Likes

Comments

Komma i form

Tränar du mycket, äter du nyttigt men ingenting händer? Det här inlägget är tillägnat till er. Jag tänkte ta upp fyra olika anledningar till varför du kanske inte går ner i vikt.

1. Stress

Stress har visat bidra till en långsammare fettförbränning och kaloriförbrukningen går ner medan insulinnivåerna steg. Kroppen utsöndrar olika hormoner vid stress som adrenalin och kortisol, kortisol kan påverka din vikt då höga halter under en längre tag gör så att kroppen lagrar fett, sedan kan kortisol även bryta ner dina muskler.

2. Äter inte tillräckligt

Detta är något som många inte tänker på utan på nåt sätt så har vi fått för oss att ju mindre vi äter desto mindre kommer vi bli men om du inte äter tillräckligt kommer din kropp hamna i ett svältläge eller ett typ av stressläge och när du sedan börjar äta mer så kan din kropp

3. Du tränar för mycket

Denna punkt var och kanske är från tid till tid något som jag inte tänker på då jag har hamnat i en tankebana att träning ger resultat vilket det gör men i lagom mängd. För om du tränar för hårt eller för mycket och kroppen inte får vila så ser kroppen detta som stress. Det är alltså viktigt att man låter kroppen vila och att man inte kör slut på kroppen

4. Dina känslor

Varför äter du? äter du för att du är hungrig? för att du är ledsen, eller för att du är sugen? Det är faktiskt vanligt att man småäter när man är uttråkad, om man är stressad eller om man är ledsen. Däremot är det inget man riktigt tänker på och sen helt plötsligt har man satt i sig en massor trots att man egentligen inte var hungrig. Så om du ska äta något (småäta) så tänk för varför, gör du det för att du är hungrig så ska du ju äta men om det är för att du är uttråkad försök då att hitta något annat att göra än att äta.


Så vad jag ville med detta inlägg är det att om man ska gå ner i vikt så bör man göra det på ett hälsosamt sätt, man ska inte överdriva något, man ska se till att man mår bra och man ska se till att kroppen får vad den behöver.



Likes

Comments

Vardag

Hej alla fina där ute!
Hoppas att ni mår bra och har en härlig Fredag so far, själv har jag precis insett att borde ligga i sängen idag för jag mår inge vidare så jag har precis lagt mig till rätta. Jag försökte övertala mig själv hela förmiddagen att jag mår bra och att jag skulle orka gå till gymmet men när jag inte vill sitta ute i solen eller ens orkar sitta upp i soffan då får jag faktiskt inse att jag ska ta det lugnt idag. Jag vet inte vad det är då jag inte har ont någonstans utan bara mår illa och är helt tung i huvudet så om detta inlägg inte är jätte sammanhängande eller bara jobbigt att läsa så ber jag om ursäkt men jag ville verkligen berätta hur läget är idag ifall det inte kommer upp något inlägg fast jag tror att jag har något sparat inlägg som jag kan publicera lite senare men nu ska jag försöka sova och se om det hjälper.

Puss på er!

Likes

Comments

Torsdag idag och jag vaknade med ett toppenhumör, idag ska jag plugga lite inför tentan nästa Söndag och sen ska jag gymma och idag är det överkropp igen. Jag vet att många gillar att fokusera på ben och framför allt rumpan men jag föredrar faktiskt att köra överkropp, vet inte varför men det kanske är för att jag personligen ser och får snabbare resultat när det kommer till överkroppen än vad det verkar på underkroppen där det tar lite längre tid sen ja hela kroppen ska väl vara jämn men jag är helt såld på tonade armar, rygg och mage. Vilken eller vilka kroppsdelar gillar ni?

Den här veckan går så sjukt snabbt och nu är det bara 4dagar kvar till 60dagars utmaningen och jag har som jag tidigare nämnt börjat fundera på olika utmaningar, hur kosten ska se ut (den kommer variera lite) och hur jag på bästa sätt ska nå några mål. Jag hoppas verkligen att ni är taggade på detta eftersom ni väldigt gärna får köra med mig eller bara välja ut några saker ni gillar, ni får helt enkelt vara så delaktiga ni vill men varför jag kommer dela med mig av 60 dagars utmaningen är för att inspirera, visa att man faktiskt kan få resultat på 60dagar och att man inte bara ska släppa det man jobbat för under våren (summerbody) bara för att det är sommar. Kost och hälsa är en livstil som inte tar några pauser bara för att det är sommar utan man tar vara på värmen och kanske äter lite mer somriga måltider eller tränar utomhus i form av simning, joggingrundor eller utomhusgym. Så som sagt hoppas ni är taggade för på Måndag för vi igång!

Puss på er!

Likes

Comments

Komma i form

Gud va jobbigt det va att gå hem idag, ville typ sätta mig ner överallt men samtidigt ville jag bara komma hem. Körde 1h på bandet med uppförsbacke hela timmen med lutning mellan 7-8 och gick mellan 6 och 8km/h, har märkt att man förbränner mer om man kör uppförsbacke och lite långsammare gång än om man håller snabbare takt raksträcka. Jag var såååå svettig att det kändes som om jag hade klivit ur duschen. Efter det blev det ben och rumpa och avslutning med magen såklart!

Nu väntar jag på att D ska komma hem och sen tänkte jag försöka tvinga ut honom på en glass och för att handla mat. Men det är fortfarande en halvtimme kvar till att han kommer hem så kanske ska passa på och ta en liten nap så jag är pigg när han kommer.

Puss på er fina läsare så hörs vi senare eller imorgon!


Likes

Comments

Då har jag pluggat klart denna morgonen och är nu redo att byta om och dra till gymmet för att köra ett benpass idag. Känns som det var en evighet sen jag körde ben (var i Fredags) så verkligen dags för ett pass nu idag. Sen får vi se vad jag hittar på, jag hade faktiskt tänkt ge mig själv ledigt resten av dagen från pluggandet så kanske bli nån promenad om mina ben inte är för trötta hehe i så fall får jag väl sätta mig nånstans o sola istället eller kanske bara balkongen som vanligt, vi får se helt enkelt.

Puss så länge mina vänner!

Likes

Comments

Vardag

Hola mina vänner!

Sitter här på vår balkong, känns lite som balkongen har ersatt soffan då jag spenderar största delen av min hemmavistelse här ute speciellt nu när vädret är sååå underbart.

Dagen har väl sätt ut som vanligt med plugg, gym i ca 2h som vanligt 1h kondition och sedan 1h bestående av styrka och stretching. Nu är jag hemma igen och har som sagt återtagit min plats på balkongen med en melon och kolsyrat vatten med melonisbitar! Ja, jag kom på den briljanta idéen igår eftersom vi inte har någon isgrej hemma och det är varmt så vill man ju ha is i sitt vatten... Vi hade som sagt inget att göra is i men vi hade två meloner så jag skar upp melonen i bitar och la de i fryser, det gör inte bara vattnet kallt utan det ger även vattnet en smak av melon! Hur smart? Kommer verkligen fortsätta göra detta i sommar. Men nu alla fina läsare så måste jag verkligen fortsätta mitt pluggande så vi hörs senare

Puss!

Likes

Comments

Veckans lista

Så nu har jag verkligen tänkt på vad jag vill åstadkomma, göra och bli bättre på under 2017 så jag tänkte dela med mig av min lista och sen kan vi i slutet av året kolla tillbaka på vad jag lyckats med!

Springa en mil under 1 timme

Testa på en ny träningsform
tex boxning, barre eller trampoline workout

Se till att få in mer yoga i min träning för att hitta ett inre lugn

Lyckas inspirera andra inom träning

Bli riktigt nöjd och stolt över min kropp.

Lära mig laga mer mat - kanske gå på en matlagningskurs

Äta nyttigare

Provsmaka 3 nya grejer

Köra en till detox

Sluta stressa så mycket som jag gör!

Få bloggen att växa

Klara av mina studier vår/höst

Lära mig lite franska

Likes

Comments

Insta@pebbles.j