Vardag

Hejhej! Hoppas att allt är bra med er. Själv befinner jag mig i skrivandes stund på vårt hotell i Puerto de Mogán och försöker bestämma mig för om jag ska prioritera en dusch eller en nap... Stora beslut.

Men eftersom vi inte hörts sen i lördags kan jag ju dra lite kort om de senaste dagarna! Först och främst hade jag lite för kul hos Gustav i lördags så själva resan morgonen efter var jobbigare än planerat. Men fram kom vi iallafall, och wow detta är verkligen en mysig semesterort. Första kvällen gick vi bara ut och åt på en restaurang i hamnen, medan morgonen efter bjöd på hotellfrukost och solning ända fram till eftermiddagen. Brände mig som FAN. Det gör ont, det är fult men det resulterade i att vi idag istället flydde solen för lite shopping så det kan jag ju inte klaga på. Vi hyrde bil, åkte runt lite till bland annat sanddynerna i Las Palomas och så fick jag med mig en del fina grejer från Zara, Bershka och Pull & Bear. Och ikväll ska vi äta italienskt!!! Life's good. Håller tummarna för en mindre röd hudton och en klarare himmel imorgon bara! Puss vi hörs.

Vardag

HEJ! Gud så skönt med lov. Firade Isaks 18-årsdag igår och hade skitkul verkligen, även fast jag planerat för en myskväll hemma. Hela dagen idag har gått till städning, tvättning och packning, och klämde in en sväng på Gränby med mamma för att köpa lite smått och gott (bl.a. prinsessemlor!!).

Ikväll blir det galej igen, denna gång för Vitez som också fyllt 18! Ser fram emot att dricka vin och ha det trevligt, men min kväll blir inte alltför sen med tanke på att vi beställt taxi till flygplatsen klockan 08. Hoppas ni har det bäst så hörs vi igen från Spanien! Puss

Vardag

Hej guys!!! Sitter hemma i lägenheten och njuter av att mitt svenska tal är avklarat, känner mig fri och lov-klar. Ska dock börja packa ner lite grejer i lådor inför flytten. Ska tömma och städa lägenheten imorgon nämligen, innan vi åker till Gran Canaria på söndag och sen flyttar HEM när vi landat i Sverige igen. Ska bli så fruktansvärt skönt med ett eget rum med tillgång till alla mina saker och min garderob igen. Miss it.

Senare ikväll vankas pannkaksmiddag med Louise och Oscar innan vi träffar Hanna för ännu en kvällsfika. Fler kvällsfikor åt folket!

Vardag

Morning sunshines. Igår hade vi mysigaste kvällen hemma hos mig, eller ja i vår lånelägenhet. Vi åt sushi och marängsviss och glömde bort tiden ett tag, då jävlar har man trevligt haha. Vi fick därför skynda oss mot bion, där vi såg Fifty Shades Darker och den var verkligen så mycket bättre än den första!! Kan verkligen rekommendera den.

Imorse tog jag mig upp lite tidigare än vanligt för att övningsköra med körskolan innan jag åkte till skolan. Hela dagen flöt sen på bra, förutom på bussen hem där jag blev övertygad om att mina glasögon var borta?? Hahaha hade panik och sen insåg jag att jag hade dem på mig. Ni minns kanske att jag redan tappat bort ett par glasögon på bussen, är fortfarande livrädd för att det ska hända igen :p

Nu sitter jag och tränar på mitt tal inför imorgon, ska snart äta middag och sen åka mot dansen. Efter det ska jag träffa älskade agge, woop vad myyyys.

• Filed under: Vardag

Lite av mig och världens godaste choklad. Kommer inte dröja länge innan den boxen är slut! Nu sitter jag i väntan på att min frisörtid ska börja, har precis kommit från skolan. Ska bli så SKÖNT att förändra lite.

Ikväll väntar sushi och bio med mina tjejer, en perfekt alla hjärtans dag. Puss på er!

Vardag

Försöker planera lite kring både inköp och kommande tatueringar så sitter och skriver på några av mina älskade listor. Är så irriterad dock för är så shoppingsugen och vet precis vad jag vill ha egentligen men hittar det ingenstans? Det kliar i fingrarna på mig. Nu ska jag sova!

Vardag

HEJ på er! Då var det måndag igen, efter en otroligt lugn helg. Har i princip bara kollat klart två serier (Friends och Stranger Things) och fikat med Ida, that's it.

Och eftersom första måndagen & tisdagen i februari som vanligt bjuder på marknad var jag där en snabbis med Hanna och Louise innan vi handlade lite middag och gick hem till Hanna för att äta, kolla film och prata ikapp. Mkt mys mkt mys. Nu väntar ansiktsmask och sömn!

Vardag

Två snaps från idag. Äntligen fredag! Hade en lång lunchrast så passade på att åka hem, kolla några avsnitt vänner och laga pestopasta för att orka resten av dagen. När skoldagen var avslutad åkte jag till stan för en fika med Hanna, innan Hedda, Fanny och Olivia tillkom. Mysmys!! Tog en varm macka till middag innan jag och Hanna rörde oss mot lägenheten och hängde en stund med Louise, Fellan, Emma och Emelie och nu har jag slutligen landat i sängen för att kolla lite serier. Är så trött och så obeskrivligt taggad på att vara ledig denna helg. Behöver vila, trots att det är ca det enda jag gjort denna vecka med tanke på febern.

Kläder

Gick till skolan idag vilket gick bra! Det var långtråkigt bara. Nu är jag inne på säsong 10 av friends men ska snart tillbaka till skolan för öppet hus...!