Header

Hej vänner! Ligger just nu nerbäddad i sängen bredvid Rosanna och är redo för att sova. Jag har har haft en otroligt mysig dag!! Speciellt eftersom det var så länge sedan vi två träffades, vi har ju träffats i skolan såklart men det är ju inte riktigt samma sak. Hur som helst gick vi en runda på Kungsmässan, innan vi bestämde oss för att äta sushi, mums... Tog oss sedan hemåt där vi hämtade bilen, åkte till hemmakväll och köpte godis, sedan åkte vi bara runt här i Kungsbacka och prata i flera timmar. Älskar att åka bil, så mysigt!!! Nej nu är klockan mycket och vi ska nana nu, så nattinatt på er!!

Likes

Comments

Godmorgon vänner!! Ännu en grå och mörk dag så jag bjuder istället på några färgglada och ljusare bilder från Miami. Jag och min familj åkte ju dit 10 dagar under jullovet för att bara komma bort, koppla av och få lite sol och värme. Jag har har varit där en gång innan för två år sedan och tycker verkligen om Miami väldigt mycket.

Hur som helst så sitter jag just nu i skolan tillsammans med Emma och jobbar på vårat gymnasiearbete, vi har precis sammanställt våra enkäter och nu är det bara att börja skriva. Vilken lättnad jag kommer känna när arbetet är klart och man kan lämna det bakom sig, LÄNGTAR!! Ha en bra dag, puss!

Likes

Comments

Kombinera dessa tre magövningar i ett triset, de vill säga gör de tre övningarna i rad utan att vila.
Välj ut en lämplig vikt och satsa på att göra varje övning mellan 10-20 repetitioner, vila 30 sekunder när du utfört alla tre och upprepa detta sedan 3 gånger!

Lägg dig på rygg med benen i luften och för upp hanteln mot fötterna för att sedan kontrollerat komma ner till golvet igen.
Håll emot på tillbakavägen och jobba explosivt uppåt.

Lägg dig på rygg med raka ben och armarna utsträckta över huvudet, Driv ben och överkropp/armar samtidigt upp mot taket och för upp hantel mot fötterna och kom kontrollerat ner till golvet igen till startposition. Håll emot på tillbakavägen och jobba explosivt uppåt. Tänk på att ha raka ben och armar under hela övningen.

Samma utförande som övningen innan förutom att du tar ett ben i taget. Driv ett ben och överkropp/armar samtidigt upp mot taket och för upp hantel mot foten och kom kontrollerat ner till golvet igen.

Likes

Comments

Jag antar att ni hört om resitance band de senaste då dessa blivit väldigt pouplära? Om ni inte vet så är de nämligen otroligt smidigt och mångsidigt träningsredskap som hjälper dig att öka i både styrka och flexibilitet - och bäst av allt är att de fungerar för alla, oavsett träningserfarenhet och nivå. De går även att använda överallt, oavsett om man är på gymmet, hemma, ute ellerpå resor osv. Träningsgummiband har ett progressivt motstånd - ju mer gummibandet sträcks ut, desto kraftigare blir motståndet. Dessa banden finns i olika motstånd.

Jag älskar detta träningsredskap och använder de varje gång jag har tillgång till dem. Jag använder dem under mina benpass då banden hjälper till att aktivera muskeln i själva rumpan men framförallt utsidan av rumpan som skapar ''bubblebutt' formen. Jag upplever otroligt mycket bättre kontakt i rumpan när jag använder dessa och rekommenderar er alla att testa!. Jag har gymkort på både Friskis och Nordic, de har haft dessa band på Friskis men nu är alla borta eller har gått sönder. Blev tipsad här om dagen om ett företag som heter let's bands, där de säljer ett kit i tre olika färger och motstånd. HÄR hittar ni dessa. Man får även till en beskrivning med olika tips hur man kan använda banden. Funderar på att klicka hem ett kit men finns även att köpa på mm sport, gymgrossisten osv.

Likes

Comments

Slängde ihop världen simplaste lunch idag, en liten wook med allt möjligt i. Väldigt enkelt som sagt men ändå gott och du får i dig kolhydrat, fetter och proteiner. Näringsrikt och bra, lyckas du även variera dina färger ordentligt på tallriken får du en komplett näringsprofil med många olika vitaminer och mineraler. Tänk att en viss färg representerar vissa näringsämnen och genom att blanda får du på så sätt en mer heltäckande måltid.

I stekpannan fräste jag broccoli, rödlök, morot och paprika i olivolja, slängde sedan i ris och kyckling och stekta yttligare några minuter. Kryddade sedan med lte salt, peppar, vitlökspulver och wookkrydda.

Likes

Comments

Proteinbars är idag en väldigt populär vara på marknaden och troligtvis det mest använda kosttillskottet som används. De är oftast otroligt goda för att vara under kategorin som man anser är nyttigt. Och absolut, proteinbars är perfekt som mellanmål och ett bättre alternativ för snacks. Men vad många missar är att bara för det är en proteinbar, så är den vidare inte alltid nyttig. Många bars innehåller mängder med socker och onyttigheter som man egentligen skulle kunna säga är godis med extra protein. Det kan ju också vara till fördel men om du är ute efter att hålla igen på sockret och fokuserar på en god kost bör du vara noggrann med vilka bars du väljer.

Allra först tittar jag på ingredienserna, ju fler desto sämre så uteslut den med en oändlig innehållsförteckning.
Jag brukar titta efter mängd proteinhalt som bör innehålla minst 18 gram, antal kolhydrater varav sockerarter per bar, helst så lite socker som möjligt. Sedan kollar jag även fibrer då de är dessa som gör att du håller dig mätt. Här är mina favoriter!!

1. Barebelles protein bar

Den nyaste på marknaden och har snabbt blivit väldigt pouplär, vilket är förståeligt då de är otroligt goda. De finns i smakerna cookies & crema, caramel cashew och coconut-choco. Testa caramel cashew ni kommer älska den!! Innehåller ca 199 kcal. Endast 1,6 g socker, 4,7g fibrer och 20g protein

2. Questbabr

Omtalad bar som finns i mängder med olika smaker, mina favoriter är nog smores och white chocolate rasberry, mmm!!

Ca 190 kcal per bar, endast 1g socker, 13,8g fibrer och ett proteininnehåll på 20g.
3. Nutramino lean protein bar

Dessa barsen från Nutramino liknar questbars väldigt mycket, finns i olika goda smaker som bland annat cookie dough och hazelnut & chocolate. Ca 200 kcalorier per bar, mindre än 2 gram socker, sötad stevia och en hög fiberhalt på 15g.

Likes

Comments

Mys morgon, gjorde i ordning min standard gröt som består fiberhavregryn, äggvita, proteinpulver toppat med banan och hallon. Hade mycket tid över så hela min morgon har bestått av tumblrtittande, kan sitta hur länge som helst inne på tumblr. Men nu ska jag bege mig mot skolan, ha en bra dag. Puss!

Likes

Comments

Hej allesammans! Ligger nu nyduschad och nerbäddad i min säng. Min dag har inte varit särskilt händelserik men trots det är jag helt slut, har ju bara haft två lektioner där en av dom var idrott och då spelade vi bara pingis. När jag slutat tog jag mig till gymmet och fick till ett bra ben och rumppass, sagt det innan men säger det igen - HATKÄRLEK!! Fick iallafall riktigt bra kontakt i rumpan och är helt mör i benen. Så de ska vara så jag är nöjd och glad:) Har tänkt att dela med mig av mina bästa rumpövningar, tror det skulle uppskattas!! Men nu ska jag äta mitt kvällsmål, caseinpudding och sedan nana, nattinatt!!


Likes

Comments

Here we go, återigen ett tappert försök till att börja blogga och om det håller återstår att se. Hur som helst bloggar jag först och främst för min egna skull då jag tycker det är så kul att i framtiden kunna titta tillbaka på vad man gjort. Men jag kommer samtidigt dela med mig med mängder av tips på träning, mat, och lite annat smått och gott. Ni som känner mig eller läst min blogg innan vet att jag har ett stort intresse för träning så det kommer ni att få läsa mycket av här!!

Hur som helst, måndag idag de vill säga en ny vecka fylld med skola, plugg, träning och än sålänge inget annat kul inplanerat. Idag börjar jag 13.00 och slutar sedan 17.00, sen ska jag direkt till gymmet och idag står ben på schemat! Ska packa min väska och sen ta mig till skolan, har med mig lunch då jag inte ätit det än och sedan havregrynsgröt och en bar som mellis innan gymmet. Planering är viktigt om man vill maximera sina resultat!! Ha en bra dag, puss!!

Likes

Comments

Vad ser du fram emot denna veckan?

Helgen, lätt. Då har jag förhoppnings bockat av alla inlämningar som skall vara klara och även julbak och julmys är inplanerat med tjejerna.

Vad ser du minst fram emot denna veckan?

Plugget, plugget, och plugget

Hur har din måndag varit än så länge?

Har inte kommit så långt på dagen, men den startades väldigt bra med yoga och en promenad.

Säg 1 grej du ska göra som du ska ge mer tid för denna veckan?

Plugget hehe

Vilka 3 ord beskriver ditt humör för den kommande veckan?

Stressad men peppad och glad!!!

Vad gjorde du igårkväll?

Pluggade, haha roligt liv

Veckans favoritserie?

Jag varken kollar eller följer någon serie, men hade tänkt om jag hinner börja kolla på SKAM. En norsk serie som många börjat kolla på

Vad åt du till frukost Idag?

Min standardgröt, mums

Vilken tid på morgonen vaknar du?

Alltid innan klockan 8 iallafall, spelar ingen roll när jag lägger mig jag kan aldrig sova ut..

Vad har du på dig för kläder just nu?

Just nu bär jag endast trosor och en croptop, har typ aldrig på mig kläder här hemma hehe

Likes

Comments

Instagram@paulinaleskovar