Morning!! Startade min morgon med lite träning, kände verkligen för att röra på mig. Så det blev lite PW varvat med jogg och intervaller! Perfekt start på dagen, nu väntar frulle!!!

Hej alla fina! Hoppas ni har det bra där hemma i kalla mörka Sverige, önskade att jag kunde skryta om hur varmt och skönt det är här men idag har det varit riktigt riktigt kallt! Usch:( Vi tog till vädret vara och fixade lite ärenden, bland annat att kolla upp bank och telefonabonnemang. Vilat för vi är fortfarande jetlag och idag har nog varit den värsta dagen. Men på eftermiddagen klarnade vädret upp så vi köpte med oss färskpressad juice, gick en promenad och landade tillslut på stranden och tittade ut på alla surfare. Kvällen avslutades med filmkväll här på hostelet med flera andra, mysigt!!

Kanske hade varit kul att veta vad vi äter och lever på här i Australien, kort skulle jag sammanfatta det nyttigt, enkelt och billigt. Egentligen kryllar det av goda matställen här på Bondi Beach, området som vi för tillfället bor i. Speciellt mycket finns det av hälsohak där det serveras fräscha acaibowls, sallader, juicer, vegansk glass, veganska bakelser osv. Dessvärre räcker inte vår budget till det, inte just nu när vi inte har fixat jobb än.

Vi bor som sagt på ett hostel och där delar man på allt så som toalett och kök. Ovan här ser ni hur köket ser ut, ganska litet men ändå mysigt. Verkligen kul att se vad människor som kommer från olika ställen i världen lagar för olika maträtter, vissa lagar helt stört avancerade saker!!

Men ovan ser ni hur mina och Amandas måltider ser ut, inte särskilt lockande om man jämför med många andras. Men det funkar, och är som sagt billigt haha.

Vaknade klockan 6 imorse och kunde verkligen inte somna om så jag utforskade lite vad som fanns i vårt hostel och möttes av en drömmig soluppgång på vår rooftop. Passade på att ringa Stephanie och Emil för lite catch up, som jag saknar dom❤️ Bilden ovan är utsikten från takterrassen.

Sedan vaknade Amanda, vi gav oss ut på en promenad för att utforska samt köpa frukost. Gröt såklart, förvånade haha?

Efter frukosten hölls det yoga på takterrassen. Det var så skönt och verkligen en toppen start på dagen. Hostelet har nämligen anordnat gratis aktiviter för oss "backpackers" haha ;)

Resten av dagen har vi bara chillat, solat och promenerat ännu mer. Vi är fortfarande otroligt sega sen flygresan, mer jetlag än vad vi var beredda på.

Och vi befinner oss nu på australisk mark!!! Vilken resa det har varit, allt som allt tog resan till Sydney 28 timmar. 2h till London, 13h till Kuala lumpur, 8h till Sydney. Väl framme så var det buss, tåg och en lååång promenad till vårt hostel som ligger på Bondi beach. Trots en lång flygresa har den flutit på och ändå gått hyfsat fort, men både jag och Amanda är riktigt sega och slöa. Vi checkade in här på vårt hostel vid 23-tiden, tog en behövlig dusch och nu ska vi sova.

Jag hoppas verkligen att jag tar tag i bloggen nu för det kommer vara så kul att i framtiden kolla tillbaka på detta samt att vänner och familj får möjligheten till att följa min resa. Tanken är att dela med mig av så mycket som möjligt, allt från dagar då vi inte gör någonting till stora äventyr, skratt men också tårar. Detta kommer bli hur bra som helst! HÖRS IMON❤️

Godmorgon!! Hoppas ni alla mår bra, själv lär jag bli sängliggandes hela dagen på grund av illamående och huvudvärk. Det var längesen jag drack och jag påmindes nu om hur onajs det är att vara bakis, usch.. Igår firade vi nämligen Julia som nyligen fyllt 20 år, det bjöds på god mat, lekar, dans och mycket skratt. En rolig kväll och extra roligt var det att få träffa vänner som man inte träffat på evigheter.

Får se vart denna dagen leder, hej sålänge!

Har världens finaste vänner!!

Long time, no see!!! Insåg precis att jag inte skrivit här på sex månader, vilket samtidigt fick mig att inse hur galet fort tiden faktiskt går? Läste igenom mina senaste inlägg och kan inte förstå hur annorlunda allt ser ut nu. Under dessa månader har det hänt otroligt mycket, så tänkte därför ta allt i ett separat inlägg.

Nu för tiden då? Spenderar de flesta vakna timmar av dygnet på jobbet, resterande timmar går till träningen, kärleken och mina vänner. Största anledningen till att jag återigen tar tag i bloggen är för att jag, tillsammans med min bästa vän reser till Australien om cirkus 3 veckor(!!!!). Tänker dela med mig av min resa så att jag i framtiden kan kolla tillbaka, men även för att mina nära och kära också får ta del av vår resa. Får se hur bloggandet går men ska göra mitt bästa, så hejdå på återseeende!