baddräkt - Zara // solglasögon - Dior // shorts - Italien

Godmorgon onsdag och alla fina läsare! Så här såg jag ut igår! Vet inte ens om man kan kalla det outfit med det lilla jag har på mig. Invigde i alla fall min nya baddräkt från Zara. Brukar alltid ha bikini så det kändes lite fancy att glida runt i en baddräkt haha. Men det ska nog bli min nya grej, så snyggt ju!

Börjar äntligen få lite färg också, har ju ändå varit här en vecka snart. Mår så bra av livet här. Att gå upp tidigt på mornarna, gå strandpromenader, äta gott, läsa och bara ta det lugnt. Läste någonstans att man aldrig ska tacka nej till att resa om man får möjlighet och det är verkligen sant. Det är verkligen bra att byta miljö och upptäcka nya platser.

Ha en underbar dag!

Älskar mitt nya nagellack! Kommer från YSL och heter Corail om någon är sugen på ett likadant. En av vårens största trender är ju färg och om man inte känner sig bekväm i en helrosa outfit är det perfekt att måla sina naglar i en härlig färg istället. Ett extra plus är att flaskan är så snygg att den blir en fin detalj i badrumshyllan!

Wow vilken fin solnedgång det var igår! Är det någon gång man kan ta fina bilder så är det precis innan solen går ner, ljuset blir verkligen perfekt då. Efter bilderna togs gick vi och tog en drink i baren innan vi fortsatte till en japansk restaurang och åt sushi och wok. Så mysig kväll!

En av de bästa stunderna på semestern måste ju vara när man kommer till hotellrummet efter en lång dag i solen, tar en dusch och lägger sig och bläddrar i ett härligt magasin. Precis det gjorde jag igår samtidigt som jag målade naglarna i vårens finaste korallfärg.

skjorta - Ralph Lauren // shorts - marknad i Italien // solglasögon - Dior // skor - Marenas // bikini - H&M

Hej alla fina! Idag vaknade vi upp till ännu en dag av strålande sol, så härligt. Vi började dagen med frukost och en strandpromenad som vanligt, följt av läsning i en solstol. Snart är klockan 12 här så ska gå ner och sola lite till innan det är dags för lunch. Ikväll ska vi äta middag på en asiatiskt restaurang, ska bli så gott!

Nu ska jag springa ut i solen, puss och kram

Tycker rubriken passade bra in på bilden, ser verkligen ut som jag inte bryr mig om någonting alls. Sen är det ju så snyggt med lite rufsigt hår som som man får efter en dag på stranden. För er som inte befinner er på en strand och kan bada i havet finns det massa bra produkter för att få till den perfekta beachlooken. Saltvattenspray, mousse eller vax - det är bara att testa sig fram. Dessutom är det riktigt inne med en slarvig frisyr just nu, skönt att kunna vara trendig utan att behöva anstränga sig så mycket haha.

Godmorgon måndag! Den här dagen har jag längtat länge efter, jag är nämligen veckans blogg här på nouw. Känns så kul! Eftersom jag är i Dominikanska nu kan ni vänta er en vecka fylld av härliga strandbilder och bikinioutfits, men det kommer även komma upp texter och annat kul!

För alla nya som kikar in här tänkte jag presentera mig lite kort. Som ni redan har sett heter jag Paula, är 20 år och bor i Stockholm. I våras tog jag studenten och tiden efter det har jag tillbringat med att resa och jobba. Jag älskar mode, att fota och inspirera andra så stora delar av bloggen består av fina bilder och härliga stunder i livet. Men eftersom jag brinner för att skriva brukar jag också publicera djupare texter för att visa att livet inte alltid är underbart, även om det oftast är det!

Vill ni veta mer om mig läs intervjun på nouw här .

Hoppas ni är lika taggade på denna vecka som jag är!

Puss och kram, hörs snart!

Skulle jag se på mitt liv utifrån skulle jag nästan vara avundsjuk på mig själv. Jag bor i en fin lägenhet mitt i stan med min familj som alltid ställer upp för mig. Jag har en hel handfull med personer jag har lyckan att kalla mina riktigt nära vänner. Jag har många människor i mitt liv jag kan skratta och ha roligt med ena dagen när jag andra dagen kan få stöd när jag känner mig ledsen.

Förutom all kärlek jag har runt omkring mig är jag väldigt privilegierad. Jag har i hela mitt liv haft möjlighet att åka på resor världen över, gå på restauranger flera gånger i veckan och fått fina saker. Jag har helt enkelt aldrig behövt avstå från något på grund av ekonomin. Självklart hade jag gärna ägt en Chanelväska och gått på massage varje dag, men jag menar att jag har fått göra allt jag vill inom rimliga gränser. Jag skulle inte kalla mig för bortskämd, men jag vet att jag har det väldigt bra.

Just nu trivs jag väldigt bra med mitt liv. Jag har ett jobb som jag gillar, är omringad av människor jag älskar och driver en blogg som ständigt växer. Jag åker på resor, går på event, går på restaurang och går ut och dansar med mina vänner. Jag lever livet helt enkelt. Precis som man ska efter studenten.

N är jag med mamma på en drömsemester. Det enda jag gör är att sola, gå strandpromenader, läsa, äta gott och blogga. Jag har fått hela den här fantastiska resan i födelsedagspresent, bland många andra fina saker.

Ändå skriver jag allt detta med en klump i magen. Jag har ångest.

Inte ofta men någon gång ibland smyger sig ångesten på. Varje gång försöker jag ignorera den och leva på som vanligt. Jag nästan skäms. För varför skulle någon som jag som har det så bra må dåligt? Är det ens okej för någon med det ”perfekta livet” att känna ångest. Det finns ju som många som har det värre än jag, som mår dåligt på riktigt. De får ha ångest. Inte jag, jag har inte den rätten.

Men det går inte att förtränga de jobbiga känslorna som uppstår. Det går inte att låtsas som om de inte existerar och fortsätta med sitt liv. Man måste tillåta sig själv att vara ledsen och må dåligt. För det gör alla människor. Det spelar ingen roll hur bra liv du har ”egentligen” för när ångesten slagit till känns ingenting längre bra. Du behöver inte ens veta varför du mår dåligt, för det är inte alltid så lätt. Det enda du behöver veta är att det är okej att må dåligt och det är okej att ha ångest.

Man ska aldrig skämmas över eller förminska sina känslor. Det är ingen som kommer bli glad av det, det är bara en person som kommer må sämre. Och det är du.

Åh vilken bra dag vi har haft! Imorse vaknade vi upp till spöregn och trodde det skulle vara så hela dagen, men efter frukosten kom solen fram! Så dagen har mestadels spenderats i en solstol, precis som det ska va.

Hur fin är inte min topp?! Gult är verkligen inte fult. Vill bara klä mig i massa härliga färger i vår. Speciellt i gult och rosa!

Vi hörs imorgon!

Hej från solstolen! Vi har precis ätit frukost och gått en strandpromenad och nu lagt oss vid poolen. Första dagen här blev inte exakt som vi tänkt oss då det regnade nästan hela dagen. Men nu har solen kikat fram så det är bara att pressa. Måste verkligen få färg, är ju lika blek som mina vita kläder haha..