Tack för denna gången Italien. Vi har haft en underbar resa och har fått sett så mycket vackert som Kalabrien har bjudit på!

This trip has been amazing and we have seen so many beautiful places that Calabria has offered. Well decently see you again!

Idag har vi mestadels bara varit vid poolen och tagit det lugnt. Vid lunch tiden promenerade vi ner till strand restaurangen i 40 graders värme bland de kalabriska bergen. Sedan vid sju tiden gick jag och Jimmy ner till gymmet och tränade en stund.

Today was a relaxing day and we spent the most of the day at the hotel except for when me and jimmy went and grabbed lunch from the beach restaurant. Around seven a clock we went to the gym and worked out a little bit.

• Travels

Idag var vi på en utflykt till vulkanen Stromboli som tillhör Sicilien. Det har vart en otrolig upplevelse. Vulkanen är aktiv och vi såg den även "by night" vi fick också se lava skutas upp ur vulkanen! Väl på Stromboli åt vi på en jätte fin resturang med havsutsikt och vandrade sedan vidare in till  en av kyrkorna på Stromboli. Vi tillbringade även tid på stranden som är uppbyggd av enbart lava stenar, självklart så hoppade vi i lava havet!

Today we went on a trip to a volcano called Stromboli, it's been an incredible experience. The volcano is active and we also got to see it by night from the boat and we got to see lava shoot out of the volcano! During the day while walking the volcano we ate at a really nice restaurant with a ocean view and we also visited the local church. We spent some time at the beach where it's made out of lava rocks, and of course we swam in the lava ocean!

Idag har vi gått väldigt mycket i Kalabriens gator. Efter frukosten så gick vi till en supermarket som var ca åtta kilometer ifrån hotellet, under solen i 30 grader! Men vi fick med oss massa gott, så som färska och närodlade fikon! Så himla gott! Efter det så gick vi ner till stranden och åt Italiensk pizza, sedan solade och badade. Efter det gick vi tillbaka till hotellet och bokade en resa till en aktiv vulkan som vi ska gå till imorgon. Det ska bli riktigt spännande!

Today we walked a lot in the streets of Kalabrien. After breakfast we went to a supermarket that was about 8 kilometers away in the heat. But it was worth it, we brought back some organic and yummy figs! After the supermarket we went down to the beach and ate Italian pizza, tanned and swam. We also booked a trip to see an active volcano tomorrow and we're going to explore another island tomorrow as well. Very exciting!!

Idag var jag och Jimmy och sköt båge med en av tjejerna på hotellet. För mig var det första gången, väldigt kul!

Today we shot with a bow and arrow with one of the girls at the hotel. It was really fun, and it was my first time shooting.