Ja vad händer?

Dåligt med uppdatering den senaste tiden men vi är kvar i Gävle och man vill ägna så mycket tid det går till att bara umgås och ta vara på tiden tillsammans.

Vi åker hem imorgon igen och hoppas på att tågresan kommer gå lika bra hem som den gjorde på vägen upp.

När vi kommer hem imorgon är det snart dags för mig att åka tillbaka och göra ett nytt cellprov (antar jag?). Det var lite oklart vad jag ska göra men jag antar att det är det som ska göras.

Annars står borttagning av stygn på schemat, att jag fyller år och att Simon åker iväg på innebandycup med vänner.

Vardag, Freja 9-12 månader

Jag sitter i Lill-stugan där våran egna lilla familj sover under vistelsen uppe i ö-vik. Freja var jättebökig att lägga ikväll och Simon och dom andra skulle ut och fiska så jag fick ta över.

En liten nackdel blir det eftersom jag får så ont när jag nattar henne, eftersom hon somnar i famnen. Det onda är inte att ha henne i famnen utan att ge henne nappflaskan och att lägga ifrån sig henne. Det är nästan helt omöjligt och jag får bita ihop för att inte skrika rakt ut av smärta.

Ganska mysigt att sitta här i en liten stuga med sin ögonsten sussandes i famnen och höra hur regnet smattrar.

Imorgon blir det en utflykt till skärgården och det ser vi verkligen fram emot!

Vardag, Freja 9-12 månader

Vi har lämnat Kungsbacka och är numera i Gävle, i Simons hemtrakter.

Vi kommer vara här tills imorgon och kommer åka vidare till ö-vik imorgon, där Simons pappa med familj redan befinner sig, i deras sommarstuga. Där kommer vi vara i en vecka och sedan åka tillbaka till Gävle och stanna ett par dagar.

Jag mår bättre än väntat och operationen gick bra. Jag är superrädd för sprutor och självklart inget undantag där och då. Detta innebar mycket gråt och panik när bedövningssprutan skulle ges. Smärtan jag haft från karpaltunnelsyndromet är som bortblåst, vilken känsla! Ont har jag, riktigt ont! Jag har ont i själva såret och när handen svullnar är det fruktansvärt.

Om minst 2 veckor tar jag bort de 10 stygnen och får höra mer om vad som väntar och hur allt gått.

Vi tog tåget upp till Gävle just eftersom jag är nyopererad och Gud vad smidigt det är alltså! Freja har för första gången åkt tåg och det gick hur bra som helst! Hon skötte sig exemplariskt och har charmat alla passagerare på hela tåget och både jag och Simon har kunnat ta det hur lugnt som helst. Vi kommer nog ta tåget i fortsättningen faktiskt!

Tur att Simon är hemma alltså.. jag kan varken byta blöjor, natta, byta kläder på varken mig eller Freja eller bära något.. knappt skriva för den delen heller (tar så lång tid) så det får räcka för stunden. 😊

Patricia, Vardag

Nyopererad, ont och matt som bara den. Har svårt att skriva så hoppas att det finns förståelse för det.

Operationen var på grund av karpaltunnelsyndrom och det har gått bra! Ska berätta mer när jag har lättare för att skriva.

❤️

Vardag, Patricia, Freja 9-12 månader

En riktigt grym helg har vi haft med middagsgäster, minigolf och häng och middag hos mina föräldrar.

Min fot är mycket bättre och tur är väl det för Simon har lyckats gå och få ryggskott mitt i allt. Precis innan operationen och resan upp till Gävle.

Han har blivit mycket bättre redan, sedan igår när han åkte till närakuter för att ta reda på vad det var. Det verkar som att medicinen gör susen i alla fall!

Jag ska snart åka och jobba lite. Det är lite pusslande när man har barn. Idag ska Frejas gudfar passa Freja tills Simon kommer hem från jobbet och annars brukar mina fina föräldrar ställa upp att passa henne. Tack fina ni ❤️ det är guld värt verkligen!

Patricia, Vardag

Godkväll! Nu sitter vi och väntar på att våra vänner kommer och ska äta middag och hänga här ikväll, supermysigt verkligen!

Varje gång man ses så tänker man alltid "det här borde man verkligen göra oftare" och sen springer tiden iväg och så har det gått veckor eller till och med månader innan man ses igen.

Det får bli bättring på detta! Ha en trevlig kväll allihopa 💗

Patricia, Vardag, Kläder, Samarbete

Det är så himla typiskt att något sådant händer nu. Jag var så himla pepp på detta, att jag hade drivet. Jag hade till och med tänkt sätta upp delmål och slutmål på detta, men nu då?!

Igår, ca 1 timme efter att jag sprungit börjar jag känna att jag har riktigt ont i min vänstra fot. En huggande känsla för varje steg jag tog som bara blev värre och värre..

Imorse när jag vaknade kunde jag knappt stödja alls på foten så jag bestämde mig för att det kanske var bra att en läkare får titta på det ändå.

Det visar sig att jag fått en inflammation i fotleden (?!) Herregud.. jag som skulle jobba hela helgen och tänkt tjäna lite dollares till familjen.. det kan jag glömma!

Mina mål kommer fortfarande sättas upp som planerat, dock med ett längre tidspann. Tråkigt att det blev såhär men det är bara ta tag i det på nytt när jag blir "frisk" och får gå/jogga igen.

Titta vad som trillade ner i brevlådan idag då? En ny keps till Freja, så himla söt om ni frågar mig! Även fast man vet vad det är i paketen så blir man ju så himla glad!

Vardag, Patricia

Jag måste få skryta lite och säga att jag är lite småstolt och ganska imponerad över mig själv. Idag var jag först ute och gick 5 km med mamma och efter det sprang jag nästan 3 km, långsamt men utan att stanna! Detta är stort mina vänner, för det har nog aldrig hänt innan!

Jag tror jag fortsätter såhär!

Vardag, Freja 9-12 månader

Igår var det ännu en "första gången" då Freja gjorde strandpremiär. Hon älskade det men mamman var lite kluven.

Jo jag älskade det också, men är inte riktigt van vid all denna sand. På filten, i håret, i munnen, i maten.. ö v e r a l l t !

Det blev lite tokigt redan när vi kom dit för att Freja inte fick sova klart, utan hennes älskade mamma lyckades inte lägga över henne i vagnen på ett smidigt sätt. Jag var tydligen tvungen att vända upp och ner på stackars Freja innan hon störtlandade ner i sin vagn. Stackars barn!

Lite gnäll på grund av att hon väcktes från skönhetssömnen, men annars på toppenhumör och oj vad hon badade!

Jag tyckte det var så svårt att packa till stranden. Jag hade packat ner så sjukt mycket grejer, som om vi skulle bosätta oss på stranden. Konstigt nog fick jag typ med mig allt jag inte behövde. Jag tog med sådant som vi aldrig haft med oss annars och glömde ta med allt som annars är en självklarhet.

Det är liksom första gången för mig med, att åka till stranden med henne och har helt enkelt ingen vana. Jag vet ju liksom inte hur hon funkar där, vad som gör henne nöjd och missnöjd på stranden, hur hon ska reagera på saker och ting där.

Nu har jag i alla fall lite bättre koll och kanske bara behöver packa hälften av grejerna och förhoppningsvis packar jag ner det som faktiskt behövs.

Vardag, Freja 9-12 månader

Såhär mysigt vi hade det i morse när jag drog ut ett täcke, iPad och leksaker. Där satt vi en bra stund innan vi drog oss bort till min pappa.

Vi tog en promenad till Kungsbackaskogen och tanken var att Freja skulle få leka på den fina lekplatsen som är här men istället sitter jag och pappa här i solen och gottar oss medan Freja sover. Hon somnade precis när vi kom till lekplatsen också, så himla typiskt!