Finaste familjen

Premiär för nya Coop

Myskväll hos mig

Firade Ebba

Dokumenterade mitt långa hår och tenta pluggade

Höst-shoppade och blev besatt av pesto sås och spenat

Firade att första tentan var över med sushi och stall häng

Åt drömmigaste oxfilén

Tog en tur till Liseberg

Denna månaden har verkligen varit speciell. Har mått så bra och verkligen fått ett flyt i livet. Med skolan, vänner, familj, träning och jobb. För er som inte vet så blev det till slut ekonomi på Handels och där trivs jag väldigt bra! Annars så har jag väl också tänkt mycket på hur lyckligt lottad jag är i livet över små saker som att ha ett hem, en underbar säng och alltid ha mat i kylen. Inte alla som har det så bra.

Nu är det november och jag ser sååå fram emot julen! Ska bli så mysigt. Och skönt att få lite lov hehe. Aja hörs om några veckor med en november uppdatering. Puss

Nu var det allt längesen lilla bloggen! Saknar dig ibland men känner verkligen att det är helt rätt att bara lägga upp ett inlägg en gång i månaden, för annars hinner jag inte. Så på detta sätt får jag iallafall en dokumenterad sammanfattning om månaden som vart. Eftersom att jag redan har lagt upp bilder från första halvan av september (i augusti inlägget) så blir det inte många bilder i detta inlägg. Ägnade mig mest åt plugg, plus att jag åkte på en förkylning. Men någon utgång och middag blev det iallafall. Men nu är ju oktober snart slut så det kommer upp ett till inlägg inom kort.

School got me like

Blurry

Middag med fina vänner

Det blir inte att man tar så mycket bilder när man ändå inte bloggar, men här kommer några från augusti

Blev till mitten av september nu. Mycket mat, som vanligt, och många roliga kvällar med fina vänner. Det som inte syns på bilderna är väl att mycket tid har gått åt att plugga. Tufft ibland men jag kämpar på!

Kunde inte sluta ta kort på Big Ben haha. Vi gick iallafall vidare mot London Eye och utforskade lite på andra sidan kanalen innan vi åkte hem för lite vila och ombyte inför kvällen.

Efter en god middag promenerade vi längst kanalen tills vi kom fram till Tower bridge. Så glad att vi beslutade oss för att åka dit under kvällen och se hur fint upplyst det var då.

Dag 3 blev det Oxford street och shopping igen, picnic i Hyde park, en sväng till Camden market (där jag tyvärr glömde ta bilder) och sen spenderades den sista kvällen i Piccadilly på en mexikansk restaurang med goda drinkar. Vi gick också en snabbis till Chinatown och kikade lite där innan vi tog en röd fin buss tillbaka till hotellet.

Dag 4 kände vi oss så trötta av att ha var i gång så mycket de 3 första dagarna så efter att vi hade checkat ut spenderade vi hela förmiddagen i Hyde park. Vi promenerade, tog en glass, besökte Kensington palace och fortsatte sedan att bara promenera runt. Så fridfullt och harmoniskt i Hyde park. Alla bekymmer bara försvinner där. Vi avslutade där vi började, med en skaldjurspasta till lunch innan vi hämtade våra väskor och begav oss till flygplatsen.

​Åh vilken fantastik resa det var! Längtar tillbaka varje dag. Till lugnet och friden. Till att de enda bekymmerna man hade var att vad man skulle hitta på nästa dag och var man skulle äta. Bästa bekymmerna någonsin! Förutom Iran resan så var det här första resa bara med mamma. Bästa bästa mamma och bästa bästa ressällskapet. vi förstår verkligen varandra och ville få ut samma saker utav resan. Så glad att jag fick göra den här resan och besöka den här fina staden tillsammans med henne. Oj det blev ju nästan ett kärleksbrev till henne nu haha.

Tycker vi hann se allt vi ville se på resan och mycket mer. Vi var verkligen i gång hela dagarna så vi var helt slut på kvällarna sen. Önskar nu i efterhand att jag hade haft på mig en stegräknare. Hade vart intressant att se hur långt vi gick varje dag. Benen var helt förstörda efter resan, fast på ett bra sätt hehe. Många åker till London för att shoppa men vi spenderades istället pengarna på gudomligt goda maträtter haha. Fick ändå med mig några fina plagg iallafall. Det jobbigaste på resan var nog att det var mellan 30-35 grader varje dag vilket minst sagt tog på energin och blodsockernivån. Svettades nästan konstant under hela resan och duschade två gånger varje dag då vi trodde att vårt hotellrum inte hade ac. Såklart så hade det ac men knappen var gömd i garderoben (???) så hittade inte den förens tredje dagen haha. Hur som haver, en helt fantastik resa med min bästa vän! På flyget hem började vi redan fundera på nästa resmål.

Äntligen tar jag tag i London inlägget! Dag 1 började med en fantastisk skaldjurs pasta innan vi fortsatte mot Hyde park

Efter en sväng i Hyde park fortsatte vi till Oxford street där vi hängde mycket under resan. Avslutade dagen där med en helt magisk svamp och tryffel risotto. Älskade verkligen alla fina byggnader som finnas i London. Så fint!

Dag två börjades med en god frukost på hotellet innan vi åkte till Buckingham palace. Vi hade tur och och kom dit 10 minuter innan vaktbytet började. Kul att se men filmade dock bara det. Blev faktiskt ganska förvånad över frukosten, för har hört att hotellfrukosterna i London inte är mycket att hänga i granen. Att man tex bara får mackor och sylt i princip, men denna var helt okej med massor att välja mellan.

Sen promenerade vi vidare mot Big Ben som var den sevärdhet jag mest såg fram emot. Oj vad fint det var! Vi stod där hur länge som helst och tog massa fina bilder från olika vinklar. Det var så häftigt att få se det själv med egna ögon.

Har så många bilder att bjuda på så resten av bilderna kommer i ett annat inlägg!

Min berömda scampi e spinaci

Bästa vännerna

Farmor med byxorna bak och fram...

Släkten började trilla in inför bröllopet

Pre wedding party

Stina och Elvira 20 år <333

Saknade vän

Sista middagen tillsammans

Puss på er som orkade ta er igenom detta långa inlägg med över 60 bilder! Visste vilket jobb som väntade mig med detta inlägg så har dragit ut på det lite haha, men nu är det äntligen uppe. Har haft denna bloggen, och bloggat regelbundet, i mer än 3 år nu. Så även om jag inte bloggar lika ofta längre så vill jag fortfarande dokumentera min bästa minnen här som jag senare kan kolla tillbaka på.

Juli månad har vart en månad fylld av underbara händelser och människor. Bröllopet gjorde så att så många personer i släkten samlades på en och samma plats vilket annars aldrig händer. Och att samtidigt vara omringad av dessa personer under sin födelsedag var guld. Sista sommarmånaden är redan i full fas och jag kan inte förstå att sommaren snart är över. Den känns dock redan över för att det är så jäkla kallt. Eller som att den aldrig riktigt började. Förutom alla roliga händelser i juli så har i princip hela sommaren gått till att jobba, enligt planerat, så skulle precis inte klassa detta som den roligaste sommaren. Det har dock vart skönt med rutiner igen och att ha haft struktur på träningen som har gett goda resultat. Mellan detta har det självklart vart mycket häng med kompisarna och familjen. Men visste att om det blir så att jag börjar plugga till hösten så kommer det inte finnas lika mycket tid till att tjäna pengar så har verkligen prioriterat jobbet denna sommaren. För er som undrar har jag fortfarande inte bestämt mig hur jag gör till hösten. Låter för tillfället tiden avgöra hela saken, men uppdaterar er så fort beslutet är fattat! Hade knappt tänkt skriva något allt, men nu i efterhand känns det skönt att ha fått skriver några meningar. Även om bilder kan stå för mycket så beskriver ändå ord mer. Vet från tidigare erfarenheter att texter med tankar och känslor från flera år tillbaka är väldigt intressanta att läsa senare i livet. Innan jag avslutar detta inlägget vill jag bara skriva att jag är så otroligt tacksam över ett sånt gynnsamt liv. Jag är verkligen lyckligt lottad som har så fina familj, släkt och vänner i mitt liv. Ni är mitt allt

Tack för att jag fick vara en del av er stora dag! All lycka till er finaste brudparet!!!

Midsommar med världens bästa vänner <3333

​Då var första sommar månaden över! En månad fylld av kärlek, och jobb... Haha. Återförenad med alla mina bästa vänner och familj. Snart är det redan juli och då väntas massa födelsedagar, bland annat min 20 års dag (!!!!!), min kusins bröllop och London. Vad ska man säga? Livet är på topp!

Vapiano med Elvira <333

Älskade Lagos!!!

Och självklart kallrökt lax ;)

Lite goda rätter från den senaste veckan! Tänkte bara kika in här och uppdatera er om läget för tillfället. Styrt upp mitt rum lite idag efter helgens kaos, träna med fina Ebba och nu ska jag snart till jobbet. Japp ni läste rätt! Igår hade jag nämligen min första arbetsdag på Coop igen efter 7 månader. Kändes lite konstigt först, men sen var allt precis som vanligt igen. Kul att träffa alla igen! Vissa mer än andra haha. Framför allt skönt att komma in i rutinerna igen och känna att livet faller på plats igen. Och såklart att få in lite cash igen! Igår gick jag också till gymmet för första gången sen i slutet av januari. Så nu kan man nästan säga att allt är som vanligt igen, fast ändå inte. Ser allt med nya ögon och uppskattar och älskar alla nära och kära ännu mer än innan. Ligger nu i soffan och filosoferar. Njuter av värmen, tittar upp mot solen och tänker på livet, på mitt liv. Vet inte mycket om framtiden än, men vet att jag har tur som har fått en sån bra startpunkt i livet och har möjlighet att kunna göra vad som helst. Det är verkligen inte alla som har den möjligheten så det gäller att ta vara på den. Så om ni någon gång undrar vad jag gör när jag inte är aktiv här så gör jag just det. Tar vara på livet.