Den artonde november åkte vi. Jag, Bella och Rebecka och tillsammans reste vi genom Vietnam och Kambodja. Drygt två veckor senare mötte vi upp Melissa i Nya Zeeland och trängdes i en bil i fem veckor. Vi fyra sa hejdå och sen levde jag rövare på Bali i två veckor. I slutet utan januari träffade jag Rebecka igen och vi reste igenom Laos och Thailand tillsammans.

113 dagar senare ska jag inte skriva en krystad text om hur mycket jag har lärt mig och att jag har utvecklats som person. Men det har varit en resa jag sent kommer glömma. For sure. Börjar redan planera min nästa resa....

Idag är det kvinnornas dag! Grattis till oss. Dagen till ära åt vi frukost i två timmar. Utnyttjade frukostbuffén till fullo. Sedan tog vi båten till Chinatown.

Vi var där igår men i en annan del. Nu checkade vi in maten. Massa spännande och massa vidrigt.

För alla veganer och djurälskare valde jag att inte ta kort på svarta kycklingar, inälvor och annat dylikt. Det vill säga. Mera bönor åt folket!

Vi åkte sedan tillbaka till hotellet och vår pool. Läste lite, drack en drink. När vi tröttnade på det gick vi upp på rummet och gjorde oss i ordning.

Vi hade nämligen planerat att gå till en skybar. Inte helt fel att fira vår dag genom att blicka ut över Bangkok.

Imorgon är det sista dagen på denna resan... Sen flyger jag hem till Sweden och Rebecka drar vidare till Indien. Sjukt! Hur acklimatiserar man sig efter fyra månader i en ryggsäck?

Tillbaka i Bangkok efter tre minibussar, en bilfärja och en nattbuss. Men 18 timmar senare släpptes vi av mitt ibland höghus och taxibilar. Så småningom tog vi oss till vårt förhållandevis lyxiga hotell som vi ska bo två nätter på. Det enda vi krävde var en pool och nice frukost...

Vi låg en stund vid poolen innan vi fick tillgång till vårt rum. Sen åkte vi taxibåt till chinatown. Gick runt och kollade på allt skräp de säljer... Lunchen blev en thaiomelett som är friterad med musslor.

Nu har vi precis köpt en vattenmelonsmargarita och sitter och tittar ut över floden. Poetiskt. Vi ska snart gå och köpa lite streetfood som vi ska ta med upp på rummet och ligga och käka i sängen. Efter alla sunkiga hostel och guesthouses med vägglöss kan vi unna oss detta!

Idag har vi hyrt moppe igen men alla kan vara lugna för vi har alla ben och armar kvar och moppen är fortfarande hel. Vi körde först till en liten by och gick runt och kollade i affärer. Sen tog vi en fruktshake på stranden och solade lite. När jag var lagom rosa åkte vi till en nationalpark. Bra dag! Nu har vi köpt varsin Savanna, vår favoritcider för övrigt, och ska snart äta middag. Imorgon tar vi nattbuss tillbaka till Bangkok.

Njutarlivet fortsätter. Just nu är vi på Ko Lanta. En ö som vi planerar att stanna på till dess att vi åker tillbaka till Bangkok. Jag smörjer in mig mer än jag gjort på hela resan men bränner mig ända. Tack pappa för pigmentet... Rebecka däremot gräddas som en pepparkaka i en ugn. Men som Rebecka sa. Jag är bra på andra saker än att sola. Och tur är väl det.

Dagen idag avslutades med en strawberry daiquiri. Resans första riktiga drink. Det var väl på tiden kan man tycka!

Idag har vi åkt båt till en strand där vi har badat, solat och läst. Vi tog med oss sju böcker... Vem gör ens det? Men vi läste i alla fall ut varsin bok. Resten utav inläggen här i Thailand kommer troligtvis vara äckligt cheesy så om man har problem med det är det bäst att sluta läsa min blogg. Men vi har det väldigt bra just nu!

Igår gjorde vi en streetfood vandring i Bangkok. Vi åt kohjärna, kyckling, anka, friterad banan, glass och massa mer.

Här är papayasallad, friterat citrongräs och kyckling (en utav favoriterna) och en fläsksallad med mynta. Det bästa med att resa är maten!

På kvällen tog vi en nattbuss till Krabi. En utav de bättre nattbussarna vi har tagit. Vi fick till och med juice, kaffe och en liten bulle. När vi kom fram checkade vi in på ett hostel och nu har vi lyxat med en frukostbuffé på ett hotel! Det gäller att njuta nu för om en och en halv vecka åker jag hem till kalla Sverige igen...

Ber om ursäkt för dålig uppdatering de senaste dagarna men kanske inte jättekul att läsa om hur vi äter, tränar, duschar och sover. Här kommer i alla fall några bilder ifrån veckan.

I lördags badade vi isbad.

I söndags skulle vi gå upp tidigt för klockan 6.30 skulle vi vara på gymmet för att springa milen. Lagom trötta tjejer...

Efteråt övade vi vårt gym traditionella dans som man gör innan varje match.

Här skickar jag iväg en pil på motståndaren.

Denna veckan har vart sjukt bra! . Det har varit tufft men man har också fått så himla mycket tillbaka. Känns tråkigt att lämna gymmet och tränarna men nu väntar nya äventyr de sista dagarna i Thailand! Måste säga att jag är stolt över oss att vi gick till varenda träning och inte gav upp!

Första dagen är man taggad, andra dagen har man träningsvärk och tredje dagen vill man inte mer. Det är vad vi de sa till oss och vi kan inte annat än hålla med om att dag tre har varit tuff. Vi har träningsvärk i stort sett hela kroppen och blåsor och blåmärken överallt. Men vi lär oss, vi kämpar, vi ger aldrig upp! Blodet pumpar, svetten skvätter och endorfinerna forsar.

Klockan ringde sju i morse. Vi tryckte i oss lite havregryn, sojamjölk och bananer och sen stack vi till gymmet. Började med en löprunda. Sen var det thaiboxning, också kallat muay thai, som gällde. Sen duschade vi och hängde med en tjej för att käka lunch.

Nästa träningspass började 16.15. Svetten droppar för här är så varmt i jämförelse med Laos. Vid sex var vi klara. Då var det dusch igen och sen gick jag och Bäcken och köpte majs, ägg, pumpagryta och sötpotatis på närmsta matmarknad och tog med oss till rummet. Vi käkade och nu ligger vi bara och jäser.

Dag ett utav sex avklarade. Det är sjukt roligt men jobbigt såklart. Förhoppningsvis kan vi hålla motivationen uppe hela veckan!