Jag som bestämt skulle vara hemma resten av veckan stack spontant till Lidköping torsdag-fredag. Åkte för att krama om Emma en sista gång innan hon åker till Australien igen i några månader. Vi tog en lång promenad och åt tacos tillsammans med min syster på kvällen.

På fredag morgon tog jag en springrunda och sedan myste jag med den här godingen restan av tiden. Pappas nya kissemisse, Sture. Vid femtiden var det bara att sätta sig på tåget igen och åka hem till Borås. Slocknade nästan omedelbart när jag kom hem.

Nu är det lördag och jag jobbar resten av helgen!

Uddevalla-trippen var super. Vi körde indisk mat och toppade kvällen med utgång!

Denna veckan blir väldigt lugn. Har lite jobb, så ska fokusera på att träna en hel del istället och ta det lugnt. Så skönt.

Eftersom jag varken hade någon ork eller lust att slänga ihop en rejäl middag ikväll så fick det bli en snabb "poké bowl" liknande rätt. 15 min tog det och jag var helnöjd över att slippa stå i köket längre än så. Tips!

Ikväll däremot ska jag varva soffläge med packning. Åker till Uddevalla imorgon för att spendera natten tillsammans med min syster och moster! Så trevlig helg på er.

Igår hade jag turen att få hit Emma på besök! (Hon bor i Lidköping för er som inte vet)

Det var lill-lördag så vi gick till viskan för middag, vin och babbel. Sen slocknade vi både strax efter tolv.

Idag är det torsdag och det vräker ner utanför. Det slog mig hur mycket jag saknar att ha mina gamla vänner över som jag hade förut. Minst en timmes kaffe-prat varje dag. Alla kom rullandes på band. Stod utanför dörren. Det fanns inga måsten.

Idag befinner vi oss alla på olika håll. Det är fint att se hur alla bildar sina egna liv. Har sitt. Jag är så glad för allas skull.

Samtidigt som det vrider i mig att det som var. Kommer aldrig komma igen.

Igår var jag i Uddevalla under eftermiddagen för att umgås med min moster Ellinor. Hon får mig alltid på så bra humör och där kan jag även ventilera mig fullt ut. Det brukar gå månader emellan våra träffar men eftersom jag inte jobbar lika intensivt nu framöver så ska jag åka dit oftare.

Idag är det tisdag och jag befinner mig på jobbet just nu. Slutar inte förens 8 imorgon bitti.

Min syster har varit här på besök i några dagar! Så allt fokus har legat på henne. Vi har gjort allt ifrån klippa oss till att möta upp pappa i Göteborg för tidig födelsedagsmiddag! Hon fyller nämligen 20 år på lördag. Min skitunge börjar bli stor.. Så imorgon tar jag dessutom bilen till Lidköping för att fira henne med utgång! Så kul!

Ett smakprov på vår nya lampa i vardagsrummet. Ä N T L I G E N är den på plats!

Jag följde även med min syster och Matilda hem till Lidköping i söndags då jag var ledig på måndagen. Somnade i stort sett med en gång när vi kom fram. På måndag morgon åkte jag ut till Matilda för att äta frukost. HUR fantastiskt är det inte när den bara står där uppdukad och klar? Det enda man behöver göra är att placera baken på stolen och hugga i!?

Efter frukosten var det bara att åka hem till pappa igen för att fixa en del jobb-relaterande saker innan jag tog tummen ur röven för en springrunda. Mötte sedan upp systern för lunch. Strax därefter var det bara att åka raka vägen hem till Borås igen.

Idag: jobb i 24h

Imorgon: Sova

Imorse kom min vän Matilda och lillasyster lite spontant på besök ifrån Lidköping! Som vanligt blev det en hel del mat och kaffe drickande. På eftermiddagen åkte vi vidare till Issa för att fortsätta vårt kacklande. Fin fina söndag

Det har ekat tomt här i några dagar..

Anledningen till det är att jag haft en väldigt tung vecka med extremt mycket jobb och en hel del stress. Det har slutat med att jag suttit vissa timmar på dygnet helt apatisk. But i made it!

Nu är det lördag och jag klev av jobbet åtta imorse. Ikväll ska jag fira att jag fixat den här veckan med vin, god mat och Issa sittandes i pyjamas. Fan vad jag är värd det!

Trevlig helg mina vänner!