KÄRLEK, Mitt liv, VARDAG

När jag fick reda på att Joakim Lundell skulle släppa en självbiografi så tvekade jag inte på att beställa den. Det var bara ett visst antal kopior som skulle släppas med hans autograf på, och jag tänkte, varför inte? så jag la till den och bokade den. Den kom i början av veckan har jag för mig men det var inte förr ens igår kväll som jag satt mig ner med den för börja läsa. Jag har egentligen aldrig varit ett riktigt fan utav honom, men har ändå alltid sett hans videos och lyssnat på hans låtar, för han är verkligen duktig med det han gör. Det tog mig ungefär 3 timmar att läsa ut boken, och jag kunde inte slita mig ifrån den. Det finns inga ord som kan beskriva hur hans uppväxt har varit och allt han fått stå ut med. Det är den mest kraftfulla, känslomässiga bok som jag läst. Ni måste verkligen läsa den, man behöver inte tycka om honom, men man förstår vad han har fått stå ut med.

Mat, Mitt liv, VARDAG

I tisdags så träffade jag två tjejkompisar som jag har känt sedan början av ettan på gymnasiet. Vi höll ihop från ettan till studenten och även nu pratar vi och umgås då och då. Så härligt att träffa dem och bara umgås och mysa. Man är så dålig på att träffas när alla har olika saker att göra som jobb m.m. Men det krävs inte mycket för att bara träffas en kväll i veckan, så det måste vi göra om igen, lite vardagslyx helt enkelt.<3

Mat, Mitt liv, VARDAG

I morse vaknade jag vid 9 tiden och efter att ha legat kvar en stund i sängen gick jag och Douglas ut på morgonpromenaden. Efter att vi kom hem så lade jag mig i soffan med lite god frukost, Jacky chokladpudding (som jag alltid åt som liten) och även färsk mango. Åh så gott mango är!!
I och med att jag inte har någon skola så går jag bara hemma tills jobbet börjar om ungefär 2 veckor och inte gör så värst mycket. Tyckte att jag kunde vara lite produktiv idag så jag dammsög, tvätta golvet och tog upp all tvätt sen vi tvättade. Så nu är det rent och fint här hemma igen!

Skulle egentligen åkt till stallet men det blev inget då det blåser och regnar om vart annat så det får bli i helgen istället. Nu för en stund sedan när det var uppehåll så gick jag, Douglas (vår hund) och Emma (grannen) och deras hund Sune på en promenad. Tycker det är mycket roligare att ut och gå när man har någon annan med sig. Blir inte så tråkigt då, haha!
Nu väntar jag på att klockan ska bli 4 så Viktor kan komma hem så ska vi nog bara ta det lugnt ikväll och kanske kolla på film, är ju trots allt riktigt mysväder ute!!

RESA GREKLAND 2017

Alltså. Hur magiskt är inte vattnet?! Man kan tro att man är på Maldiverna. Koufoinissi är verkligen Greklands paradis.

Bara kolla på det klara vattnet. W O W.

Min snygga sambo. Som jag älskar dig!

Här är en karta på Koufonissi. Som ni ser är det en väldigt liten ö, tror den bara är 6km2.

Vi hyrde cyklar och cyklade runt halva ön. U n d e r b a r t!

Här är vi på Pori Bay. Ni ser ju vattnet, magiskt!

Massor utav klippor var det här, så fint när vågorna slår mot klippan!

Vi var nere i en grotta, och Viktor badade. Så häftigt var det där nere!

Bara kolla! Fanns liten håla med vatten och där inne var ett hål ut till havet.

Cyklade runt och jobbigt var det i sanden haha!

Jag har aldrig sett ett sådant vackert ställe som detta. Koufonissi gjorde inte en besviken

Vi cyklade till Devils eye, som ni ser på bilden. En grop i berget som man kunde bada i. Ovanför ser det ut som ett öga, därav namnet. Så fint här och här var vi en bra stund.

Underbar ö!

Saknar att kunna gå runt barbent och ändå svettas. Vill verkligen tillbaka hit.

W O W, det går inte att beskriva Koufonissi med ord. Det var så himla magiskt och vi blev förälskade. Vattnet, det går inte att förstå hur vackert det var. Det var kristallklart och blått. Man kunde tro att man kommit till Maldiverna. Spenderade 2 nätter här, 3/8 - 5/8, och det var lagom. I och med att det inte är en stor ö så finns det inte mycket att göra här mer än gå runt ön, äta, bada och bara ta det lugnt. Dyrt är det med på hotellen men det förstår man. Det är ju galet vackert här. Vill ni åka till paradiset så åk hit säger jag bara..

KÄRLEK, RESA GREKLAND 2017

Vid plaka beach på Naxos.. tog bussen ut till denna strand då vi hört gott om den. Blev dock inte jätte överraskade och tycker inte det var någon speciell strand. Men fint var det såklart!

Plaka beach.

Vi hyrde fyrhjuling och körde runt ön för se så mycket som möjligt. SÅ värt det!! Rekommenderar alla att göra det för utforska öarna. Hittade en superduper mysig liten by där stranden var stenstrand. Det var såååå vackert!!!

Fullt av stenar på stranden vi hittade 😍

Två töffar på fyrhjuling.. 😃

En kväll satte vi oss på en takbar och drack supergoda drinkar! De var så goda. Och de hade massor av roliga serveringssätt. En drink var i en snäcka, Viktor tog den som var i soptunna..Så gott!

Körde förbi lerkrukor :) Så fina!

Uppe i Zeus Cave. Riktigt häftigt! Det sägs att Zeus hittade sin blixt i grottan. Gäller att ha bra skor då man klättrar på berget, finns liksom ingen stig upp!

Fick ett supervackert armband utav Viktor. Beskyddande ögat. Älskar det ❤

Så, en liten sammanfattning utav vår resa på Naxos. Vi stannade på Naxos mellan 30/7-3/8 första turen. Under dessa dagarna hittade vi på ganska mycket faktiskt. Vi hyrde en fyrhjuling och körde runt på halva ön för besöka olika ställen som hotellägaren rekommenderade. Det tog oss en hel dag och vi såg så mycket! Det är något jag verkligen tycker att alla ska göra. Hyr en fyrhjuling, de är bättre att ta sig fram med på dåliga vägar (de finns en hel del såna i Grekland) och man ser mycket mer än om man kör t.ex. bil eller åker buss. Vi såg Zeus Cave, superfin liten by lååångt nere bland bergen där vägarna var kringliga, vi åkte till en supermysig annan by och badade. Helt enkelt värt pengarna. Naxos bjöd på mycket. Allt ifrån shopping, bad, god mat och äventyr. Av oss får Naxos väldigt bra betyg och vi åker gärna dit igen. Känns mer som Kreta eller vad man ska säga!

Min dröm, Mitt liv

Imorse sken solen så vackert så jag tog med mig min kamera ut för fotografera den lille lite!
Förstår ni hur glad jag är just nu? Vi har äntligen fått tillbaka min lilla bebis. Vi passade honom från i vintras till i somras för pappa och Monica byggde huset så tog jag honom. Nu har vi fått tillbaka lillen igen och jag är så glad över det. Han är ju som min lilla bebis. Älskar han så mycket🐶
Nu för ungefär någon timme sen så var jag och Emma ute med hundarna på en liten promenad. Mysigt var det! Man märker att det går mot kallare tider för det är kyligt ute nu. Tog faktiskt upp vinterjackorna för på kvällarna är det svinkallt ute..

Idag fick jag mail från mitt nya jobb! Har hoppat av skolan nu och kommer att jobba istället. Detta valet känns så rätt för mig. Att börja studera igen var inte riktigt min grej och jag är glad att jag kom på det nu istället för om 4 år när utbildningen hade varit klar. Är glad att jag tog steget att ändra det som inte gjorde mig något bra och följer min dröm istället. Den 22 Oktober börjar jag på jobbet, och jag är så så taggad på det! Skånes djurpark, here I come!🙌

KÄRLEK, Mitt liv, RESA GREKLAND 2017, VARDAG

Saknar verkligen våra dagar nere i Grekland så himla himla mycket. Första bilden på stranden är ifrån Ios, som vi verkligen älskade, SÅ underbar ö. Andra är från Naxos, också en underbar ö som bjöd på mycket. Längtar tills den dagen vi kan boka en ny resa och hitta nya öar att besöka..

Hur har er fredag varit än så länge? Själv så har min varit hur bra som helst! Jag fick börja dagen med tvätta då vi hade tvättid nu under förmiddagen. Vid elva tiden kom Emma (vår granne under oss) med deras hund Sune för lämna han här medans hon skulle till skolan en runda. Han måste ju vara den sötaste och duktigaste hund jag vet. Bara 5-6(?) månader och så himla lydig och snäll hund!! Vi myste i soffan efter att ha varit ute och gått ute i det fina vädret nästan en timme. Solen skiner idag så det har varit riktigt skönt väder att gå i. ☀ Hösten får gärna fortsätta med sol istället för regn och regn som det varit sista veckan. Man saknar verkligen att ha hund när man får passa de små liven..är ju ändå uppvuxen med hundar och ibland är det tomt utan dem. Men Sally duger gott och väl nu i lägenheten..haha! Ikväll blir det bara ta det lugnt och käka lite tacos, länge sen sist. Gott ska det bli. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, kramis.

KÄRLEK, VARDAG

Hur fin är inte "Ziplampan" jag köpte i tisdags på Maxi för ynka 15 kronor! Hur bra som helst och hur billig som helst. Den kan både lysa och blinka! Tycker det är superbra att ha lampor eller reflex när man är ute och går på kvällarna, då det blir så himla mörkt så snabbt nu när det är höst och snart vinter! Fäst den på din jacka eller väska, eller varför inte på hundkopplet? Jag själv köpte två stycken för jag tyckte de var så fina, och även den vanliga, för det är så så himla viktigt!

​​ Det är oktober och det är månaden då det uppmärksammas och är Rosa Bandet - kampanjen. En väldigt viktig och fin kampanj. Det är såå många idag som drabbas av cancer. Jag själv har familj, släkt och vänner som har drabbats av cancer på ett eller annat sätt, och det är en sån jävla sjukdom rent ut sagt. Det drabbar inte bara den som är sjuk utan även alla runt omkring. USCH för cancer.
Så snälla, om ni är i affären, köp lampan eller det rosa bandet som finns i våra affärer.. De kostar 15kr och 30 kr och det är inte mycket pengar, men de gör skillnad.  Jag önskar man kunde ta bort denna hemska sjukdom och jag längtar tills den dagen man kan säga "Kommer ni ihåg då man dog av cancer?"

Mitt liv, VARDAG

Något som jag tycker är så roligt är att möblera om. Vi har det dock väldigt svårt att möblera om i vår "lilla" lägenhet, då alla rum är ganska små. Vardagsrummet är egentligen i bra storlek, bara det att vi har väldigt stor soffa som tar upp ungefär 1 fjärdedel av rummet. Och sen har vi balkongdörr som man måste anpassa efter. Men nu har jag iallafall möblerat om igen.. måste varit i vintras jag gjorde det senast tror jag. Så här har ni dåliga mobilbilder på hur det blev. Och det blev myyycket bättre såhär! Mycket mer luftigare och känns som större yta. Supernöjd! Gardinerna måste jag lägga upp för de är alldeldes för långa, så jag tänkte fråga mamma om hjälp om det. Och ovanför soffan ska även där ny gardin upp sen! Nu ska jag bara vänta till Viktor kommer hem och se vad han säger.. jag har glömt berätta för han att jag möblerat, hehe!

KÄRLEK, RESA GREKLAND 2017

Vår färjbiljett från Santorini till Ios.

Utsikt från vårt hotellrum på Ios. UNDERBART att gå 50 m och komma till stranden!!

När vi vaknade på morgonen så öppnade jag alltid terassdörren och så njöt vi av den friska och varma luften innan vi steg upp för äta frukost.

En självklarhet att äta glass på stranden. Så gott!!

Parasollen ovanför solstolarna var palmblad.

Utsikten från berget på Ios när det var solnedgång, vid kyrkorna

Min älskling och jag 💗

Inne i Ios stad, Chora. Så fina gränder och gömda restauranger!

Goda drinkar är också såklart lika viktigt som glass!! Där vi låg hade vi en kille som jobbade på restaurangen ovanför och gick ner och tog beställningar. Lyx.

Vi stannade på stranden ändå till solen gick ner, vid 8 tiden ungefär. Gud, så härligt att ligga hela dagen på stranden och gå upp när solen går ner.

Drack, åt? världens godaste nutella milkshake på ett litet gatuhäng, Nutelleria hette det. Här tog vi även crepes en kväll när vi var i staden!

På väg ner mot hamnen som vi gick. Jobbigt, men underbart. Ville inte lämna denna ön, den var den bästa vi var på.

WOW, är det enda jag kan säga om Ios. Vi blev helt förälskade i denna ön. Det var den bästa platsen enligt oss. Egentligen var det inte så mycket att se, mer än att åka upp till staden och strosa lite. Men det var så härligt att bara gå ner till stranden, bada och sola hela dagen och sen upp och gå ut och äta.
En kväll när vi åkte upp till Chora så gick vi bland de vita husen uppe i bergen. Gud vad fint det var! Alla dessa små och fina gränder. Här kom man verkligen in på grekerna, då det var många greker som bodde där. Så mysigt att se det inhemska med. Vi gick runt och vandrade och Viktor hittade en pil ritad på en vägg och en liten symbol som skulle likna en kyrka. Jag vågade inte först, för tänkte att de kanske är något annat, men Viktor övertalade och vi gick dit. Det var inte bara vi där uppe, flera andra hade hittat dit. Och vilken tur att vi gjorde det. För vi kom upp till toppen av berget och såg solnedgången gå ner bakom bergen framför oss. Hur mysigt som helst. Vi sa till varandra att detta, just denna platsen, är vår favoritplats. Det var så fint att få se solnedgången. Låter kanske löjligt, men här tog vi bara det lugnt och var med varandra. Vi stannade här mellan 27 Juli till den 30 Juli, men hade gärna stannat längre!