Hej svejs. Idag är det den 20:onde augusti. Med andra ord den sista sommarlovsdagen för mig. Något som jag alltid brukar göra dagen innan skolavslutningen och dagen innan jag börjar skolan igen, är att klippa mig.

Det känns som att det blir en riktig nystart då! Idag kände jag för att klippa en rejäl bit, så det blev lite kortare än ner till axlarna. Jag blev iallafall svin nöjd! Jag klippte mig hos Nikita Hair som ligger inne i Mood Gallerian. Det var första gången jag klippte mig där, och jag kan säga att jag definitivt kommer att återbesöka dom. Personalen som jobbade där var otroligt välbemötande och trevliga.

Ni kommer säkert tro att jag är psykiskt sjuk nu, men någonting som jag älskar att göra när jag är hos frisören är att spela en karaktär än vanliga jag. Idag fick det bli att jag gick i andra ring och ska åka till Paris på onsdag för att vara där under ett utbytesår. Älskar verkligen att skådespela och leka att jag är någon annan, ahaha. Det var iallafall super kul att prata med frisören om mitt "utbytesår".

/Frida

Hej på er. Igår bjöd vädret på en hel del regn och blåst. Vad passade därför inte bättre än en hel dag på Mall Of Scandinavia med shopping och en nära vän bredvid sig? Ingenting, så jag och min kompis Lisa tog pendeln till Solna och spenderade dagen inne på Mall Of Scandinavia.

Jag köpte en hel del saker kan jag säga. Ska försöka att få upp ett inlägg där jag visar några utav de plagg som jag införskaffade mig. Gick loco med jeansen, fick med mig 3 par hem, det var dock otroligt nödvändigt.

På kvällen mötte jag upp några kompisar ute på kärleksön på Lidingö. Efter att ha varit i vägen för några fiskare bestämde vi oss för att flytta på oss och sätta oss på en (privat) brygga. Vi hann vara där i ungefär 20 minuter innan två ilskna tyskar kom och skällde ut oss och sa att vi störde deras live sändning om terror attacken i Finland, då dom jobbade för en tysk radio kanal. Dom skällde på oss ett tag kan jag tala om, de var lagom sura. Vi visade respekt och lämnade bryggan och tog mopparna till vallen (idrottsplats på Lidingö) och satte oss där och pratade, spelade fotboll och chillade.

Beställde en taxi runt 00.00 och kom hem strax därefter. Skolan börjar i övermorgon och jag är helt ärligt, väldigt taggad. Jag är en sådan person som tror på horoskop osv, och idag läste jag mitt horoskop för hösten. Kan med glädje meddela att det endast stod positiva saker, och speciellt om skolan och mitt kärleksliv. Spännande. Återkommer med vad som stämde och ej.

/Frida

Hej på er, long time no see. Jag vill först och främst be om ursäkt för den kassa uppdateringen från min sida, men det har sin förklaring. Nästa vecka börjar skolan dra igång igen och jag vill därav njuta av den sista delen utav sommarlovet så mycket som det går. Det har lett till att jag har haft fullt upp med att träffa vänner och bekanta som jag inte har sett glimten utav under hela lovet.

Vad har hänt sedan sist då? Jag har bland annat hängt en del i stan med kompisar och njutit utav storstadslivet till fullo och gått runt inne på Nordiska Kompaniet och drömt mig bort bland alla magiska designerväskor. En mysig picknick hann jag och min fina kompis Lovisa med, vi satte oss i Humlegården och snackade och mumsade på vindruvor i säkert 2 timmar, super mysigt. Vi testade även på Pod-Taxi som kan vara min nya kärlek i livet, hett tips om ni vill ta er till andra stadsdelar för en mycket billig slant. Vi åkte 1 kilometer för 5 kronor (!!!!).

Jag har hängt en hel del på golfbanan tillsammans med min pappa, tröttnade lite på golfen ett tag, men nu är jag verkligen inne i det igen! En super smarrig middag på Köttmästarn som ligger på Tegnergatan 32 hann jag med tillsammans med min pappa och storebror. Jag tog en råbiff med rödbetor, gulbetor och lite andra mumsiga tillbehör. Om ni älskar kött lika mycket som mig, kan jag varmt rekommendera att ni traskar till Köttmästarn då de har de bästa köttet i hela Stockholm. Det kostar dock en slant, en entrecote ligger runt 500-lappen, men det är garanterat värt det!

/ Frida <3

Godmorgon på er! Jag antar att jag är uppe tidigare än de flesta utav er denna dag här i Malmö, vi hade nämligen ett tåg hem till Stockholm att passa.
Vi gick upp lite för tidigt (07:00 !!!), men tyvärr räckte det inte riktigt för efter en lång utdragen frukost var vi ändå tvungna att skynda oss till Centralstationen med våra resväskor som troligtvis väckte hela Malmö.
Yoghurt, hallon, pumpafrön tillsammans med en smoothie, kaffe & goood frukt blev en perfekt frukost för mig. Ville tog  en våffla och mamma en god blandning utav allt! Väldigt gott, så värt stressen trots allt.
Så tåget som jag sitter på nu är nog snart förbi Skåne och påväg hem! Ska verkligen bli så skönt att få landa två dagar innan det bär av igen...

Denna vecka har verkligen varit annorlunda för mig, jag är verkligen inte van att cykla överallt! Jag räknade ihop alla kilometer de dagar vi cyklade och det blev hela 134 km på de fem dagarna. Det känns i benen kan jag lova.

Joy från Irma <3

Galet mumsig tacos, en med lax & en med BBQ.

Quesadillas nummer 1 & 2 som vi delade på!

En ny duschad, sminkad och påklädd tjej, trött som bara den efter de sista 3,5 milen.

Kvällens outfit? (Endast halva syns, sry!!)
• byxor ifrån Pimpkie
• tröja ifrån H&M
• smycken ifrån Thomas Sabo, Drakenbergs, nån guldsmed och H&M

Vi åt middag på hotellets mysiga mexikanska restaurang som efter några minuters letades i det stora hotellet Clarion här i Malmö hittades väldigt gömt på bottenplan. Gott var det iaf! Ni som gillar Supper (eee jag) kommer garanterat att gilla detta!

Nu befinner jag mig alltså i Malmö som är sista stoppet på denna lilla semester främst på Bornholm. Vi kommer att åka tillbaka till Stockholm imorgon bitti, så endast en frukost hinns med innan promenaden måste börja mot tågstationen. Jag hade annars gärna kollat in Malmö lite, verkar väldigt mysigt!

Ett Malmö i kvällssolen ifrån hotellrummet.

God natt! <333

Joy från Irma

Godkväll allesammans. Jag har precis ätit en supergod middag beståendes utav kycklingwraps tillsammans med min pappa då min storebror är ute och seglar med sina kompisar under några dygn. Dagen spenderades flanerande omkring på stan bland allt för många förvirrade turister tillsammans med min kära vän, Alma. Det var ett kärt återseende då vi inte har setts sedan skolavslutningen.

Innan jag mötte upp Alma vid T-centralen hann jag med att fixa naglarna på Rådmansgatan hos 'Fingers & Toes'. Min favorit nagelsalong i Stockholm må jag säga. Jag gjorde ett nytt set av akryl-naglar och valde en rosa liknande färg till lack. Resultatet blev superbra som vanligt!

Jag och Alma traskade runt på stan ett tag tills vi hamnade inne på en utav mina favorit butiker i Stockholm, Beyond Retro. För er som inte vet vad det är för en butik kan jag med glädje berätta att det är en vintage butik som endast säljer plagg/accessoarer importerade från USA. Därav kan man hitta otroligt fina college tröjor med retro tryck, för en ganska okej peng ändå. Fick inte med mig någonting hem men hittade en sjukt cool keps/hatt som ni kan se på bilderna ovan.

Vi åt lunch på Pong, jag var dock för glupsk för att hinna fota maten innan den låg nere i min kista. När vi skulle traska ut från Pong glider Manfred Erlandsson och Omar Rudberg förbi oss, och jag förvånades av hur korta dom var. Jag var garanterat längre än bägge två, hamnade i chocktillstånd där ett tag.

Vi avslutade dagen inne på NK där jag fick syn på ett sinnes sjukt snygga sneakers från Isabel Marant. De blev inte med mig hem dock, då jag suktar efter ett par Gucci sneakers som ligger på 5500 kr, så det handlar om prioritering hörni.

Kram, Frida

Hejsan kära läsare! Idag blev som sagt en strand dag här på Bornholm. Imorse hoppade vi än en gång upp på cyklarna för att ta oss till en affär för lite lunch till stranden. Efter att ha letat reda på en sallad och några laxmackor som såg hyfsat fräscha ut cyklade vi de bestående fem kilometrarna.
Stranden var verkligen stor och denna dag hade vi verkligen turen med oss gällande vädret, sol och värme hela tiden! Tyvärr blåste det så jag fick en & annan gång flygande små sandkorn i munnen, ögonen, maten, you name it.
Så nu tillbaka på hotellet blev det en lång dusch för att tvätta av mig, men jag skulle egentligen ha behövt en högtryckstvätt.
Kvällens planer är minigolf, följt utav en middag på nån restaurang, vi får se vilken. Kram <3

Joy från Irma

Hejsan på er! Idag har vi cyklat och plågat oss själva i ösregn, hela 3,5 mil i regnet. Det syntes på våra kläder och satte avtryck i våran motivation. Så turen var med oss när det sedan blev sol väl framme i Snogebeak, en liten mysig by här på danska Bornholm. Vi badade lite på hotellets pool för att jag sedan skulle smörja in min brända kropp efter gårdagens heldag på stranden, så skönt att kunna svalka den lite.
Kvällen spenderades på en pizzeria i byn med en familje pizza med pepperoni att dela på. Mumsigt som alltid med pizza såklart!
Imorgon har vi en "ledig dag" så vi ska alltså inte cykla, utav vi tänkte dra oss till Bornholms mest kända strand, Dueodde, för att sola och bada lite! Men vi får väl se imorgon vad vi känner för, kanske shopping istället om vädret blir blä.
Puss & kram!

Joy från Irma

Heyy på er! Bilderna ovan är både ifrån igår och idag när vi har cyklat en lååång väg här på Bornholm. Igår var det hemska tre mil i lera & ett landskap som bara gick uppför (jag måsta vara på nått jävligt högt berg nu). Men vi tog oss fram liksom idag när det var en mycket enklare väg och våra 17 km tog vi oss igenom på nolltid (naa I wish, men nästan).

Vi kom fram vid lunch idag till Gudhjem där vi letade reda på vårat nya hotell och tog oss till Pannkakshustet här i byn! Jag åt en omelett och till efterrätt nr 1 delade jag på en choklad & banan pannkaka med mamma. Efterrätt nr 2 blev en galet stor mjukglass i oreos nere vid hamnen, men var redan sjukligt mätt så det blev bara en halv.

Idag har vi mest strosat omkring upp & ner för alla backar som denna byn endast besår utav. Jag har insett att alla mini affärer som finns här har alla samma varor i samma sortiment. Jag hittade samma par örhängen i typ alla affärer. Så nej, det blev ingen shopping för mig.
Till middag tog vi lite tapas på en mysig restaurang och sedan köpte jag den minsta möjliga espresson to go. Så ikväll blir det nog inte så mycket mer, men vi hörs imorgon. Så tills dess, sov gott.

Joy från Irma

Go' morgon! Klockan är just nu 08:40 här i Ystad (i och för sig i hela Sverige) och jag har precis gjort min mage glad med lite frukost! Vi sitter just nu på Söderberg & Sarah, ett lokalt café här som tydligen är bland topp tio på Whiteguide's lista för Sverige, vilket är helt förståeligt! Igår när vi promenerade runt lite såg vi hur många caféer och konditorier som helst, alla väldigt, ja, omysiga. Men detta överträffar verkligen det mesta även hemma i Stockholm, mysigt inrett med super gott surdegsbröd och kaffe!
Jag beställde nån frukostmeny med en surdegsmacka med skinka och groddar, en cappuccino och en juice! Ville, men lillebrorsa tog även en wienerbröd som jag tog några tuggor utav! Nam.

Vi ska alldeles strax promenera mot färjan som ska ta oss till Bornholm, ungefär 1,5 h tar båtresan då jag har planerat att desperat leta efter en frisör! Mitt hår är så galet slitet att jag bara går i uppsatt nuförtiden. Inte så najs.