Heeeej på er! Det är med tungt hjärta jag skriver detta inlägg som förmodligen kommer att bli det sista på hela denna fantastiska resa som vi har gjort. Dagarna vi spenderade i Patong var kanon, gillade verkligen Patong. Vi bodde dessutom super nära stranden vilket var guld värt. På kvällarna åt vi gott och strosade runt i affärer/stånden, så mysigt! Tidig lördag morgon lämnade vi Patong och nu är vi i BANGKOK!! Sista dagarna av sol och shopping, nu ska det njutas ordentligt innan det är dags att komma tillbaka till verkligheten. Hoppas ni mår bra!

Hej! Här är lite bilder från våra senaste dagar som vi har spenderat i Karon. Vi har bott på (typ) världens finaste hotell, sista bilden är från vår första dag med frukostbuffén. Lyckan av att kunna välja på massa olika saker va obeskrivlig. På ena bilden skymtar ni också en en liten del av vår stora pool. Vi har verkligen levt som prinsessor de senast dagarna kan man säga, livskvalité på hög nivå har det varit! Imon lämnar vi dock detta Paradis och beger oss till Patong, känns jätte kul men också lite tråkigt med eftersom det är vårat näst sista stop innan Sverige, vart tar tiden vägen?!? Ska verkligen njuta till hundra procent de här sista veckorna.

48 h på phi phi och vi hann med såååå himla mycket!
Ett lång och svettig vandring till utsiktsplatsen startade vi med, såå värt när man kom upp och såg den fina utsikten! Vi tog oss en glass där upp och bara njöt, livskvalité delux! Fortsatte njutningen med varsin fotmassage när vi kom ner följt av shopping och middag, en bra första dag helt enkelt. (Väldigt bra shopping på phi phi, tips tips!)
Dag 2 startade vi med en båttur, snorklade i världens finaste vatten med massa fina fiskar. Besökte också en jätte fin stranden, perfekt halvdags äventyr. Efter lunch firade vi Valborg på thailändskt vis med poolparty, så sjukt roligt verkligen, flera timmar av bara fest med massa nya människor i en pool, ni hör ju själva hur kul det måste va ;) somnade väldigt gott den kvällen vill jag lova. Dag 3 var det dags att lämna, vi tog färjan till Phuket och bor just nu på världens finaste hotell, ska alldeles strax gå ner och njuta av frukostbuffén, Wihoo älskar livet på resande fot!

En bild jag knäppte av i all hast igår eftermiddag, en liten del av hotellets pool och en liten skymt av havet några meter ner. Kan knappast bli bättre!

Igårkväll bestämde vi oss för att hyra mopeder här på hotellet för att utforska ön och hitta en härlig resturang att äta middag på. Det var tre lyckliga tjejer som rullade ut från hotellet vill jag lova, kändes som att man var 15 år igen. Jag var lite nervös för hur det skulle gå med vänstertrafiken, men kändes inte alls konstigt och körningen gick kanon.

Vi hyrde mopederna i 24 h så idag passade vi på att åka och utforska lite till och hamnade då på Long beach. Det är så synd att det inte går att fånga på bild hur vackert det va där, vattnet var alldeles klart och ljummet, sanden vi så mjuk och sååå varm och som grädde på moset var vi nästan helt själva där, det va som att vara i en dröm!

Några bilder från våra första dagar i Thailand!

Första veckan i Thailand spenderade vi i Krabi och Aonang. Vi åt gott, hängde vid poolen och på stranden, åkte båt och bara njöt, så härligt verkligen! Idag åkte vi vidare till Koh Lanta. Efter en hemsk bilfärd checkade vi in på ett super gött hotell men pool och havet 10 meter från hotellet, helt underbart! Just nu ligger vi vid poolen och bara ha det gött efter en super god lunch!

Sista dagen i Kuala lumpur börjar nu gå mot sitt slut, klockan är 22.40 här och vi håller på att packa det sista. Imorgon flyger vi till Thailand som är vårat sista land på denna resa, galet att vi redan har besökt fyra av fem länder.
Idag har vi besökt de högsta tvillingtornen i världen, som finns här i Kuala lumpur. De va sjukt fina både i dagsljus och i mörkret och utsikten längst upp var så fin över hela staden, ett väldigt bra avslut på våra dagar här i Malaysia! Hörs från Thailand igen!

378 trappsteg senare och vi befann oss äntligen på toppen, har nog aldrig varit så svettig. Helt sjukt var det! Fin utsikten var det iaf och jag gillar verkligen den stora guld statyn, har faktiskt ingen aning om vad den symboliserar men sjukt häftig och stor är den iaf!
Efter besöket i batu caves åt vi subway innan vi unnande oss vår första riktiga shoppingdag, hittade en massa fint och längtar nu ännu mer tills vi får shoppa loss i Bangkok (om pengar och utrymme i ryggsäcken tillåter det) men en bättre söndag har det varit idag helt enkelt!

Utsikten från våran pool är verkligen helt amazzzing.
Det var inga problem att ligga där hela förmiddagen vill jag lova. Vid tre åt vi lite lunch och sen tvättade jag lite och tog mig en dusch, just nu är det världens åskoväder utanför fönstret (ni som känner mig vet hur rädd jag är, så det är ingen glad Hanna här bort just nu). Får se om vi går ut och käkar middag om en stund eller om vi beställer upp till rummet, inte kul att gå ut i oväder även om det drar över fort här borta. Så har våran lördag sett ut iaf, the fancy life as a backpacker. Hoppas ni får en fin lördag!

Vårat hotellrum ser ni på bild 1 ( det var som en dröm att komma hit efter några nätter på ett mindre fräscht hostel i Singapore) den andra bilden är poolen och den fantastiska utsikten vi har här.

Sist vi var i en ordentlig mataffär var i Filippinerna, så nästan över en månad sen. Så idag var vi lyckliga när vi gick runt bland alla hyllor och plockade på oss massa skit haha, tur att det är billigt här i Malaysia.

Efter två extremt intensiva dygn med massa nya upplevelser och alldeles för lite sömn ska vi ikväll lämna Singapore. På kort tid har vi hunnit med mycket och detta land har blivit en ny favorit, Singapore I'll be back!
Vi har några timmar till kvar här i Singapore innan flyget lyfter mot Malaysia, Kuala Lumpur. Next up: breakfast!