RESA

Hej! Sitter nu i bilen på väg upp genom Tyskland med destination Sverige! Ska faktiskt bli skönt att komma hem även fastän det är roligt att resa! Sista hela dagen vi hade i Schweiz var torsdagen, då vi åkte till Nyon! Där åt vi lunch innan vi gick ner till piren och badade i några timmar innan det var dags att åka till festivalen Paleo, som var dagens höjdpunkt. Det var en festival av ett helt annat slag och det som var så roligt var att det var så mycket olika människor! Jag lärde mig något nytt under kvällen, och det var att tanter över 70 lyssnar på fransk rap! Sjukt kul att se dem släppa loss under MHD! När kvällen blivit morgon åkte vi hem och sov i några timmar innan det var dags att sätta sig i bilen mot Kassel där vi sov i natt.

Nästa stopp är Malmö!

• RESA

RESA

Hej! Igår steg vi upp tidigt för att köra upp i bergen, vid nio gick bilen och det tog en timme tills vi var framme vid dalstationen som vi skulle åka upp med. Jag har endast vistats i alperna under vintertid tidigare, så detta var något helt nytt för mig! Direkt när vi kom fram så fick vi instruktioner och utrustning; armbågsskydd, knäskydd, hjälm, handskar och då denna sorts cykel som vi skulle åka på. Det var som en väldigt stor sparkcykel, varken pedaler eller sadel fanns till foga. Men eftersom man bara skulle åka neråt så spelade detta ingen roll! Den första biten var väldigt grov med mycket rullgrus, men efter några etapper blev det slätare och slätare. Sista biten var vanliga asfalterade alpvägar, ganska krokiga, men roliga att åka på! Med denna cykeln hann man säkerligen komma upp i 40-50 km/h på sådant underlag. Innan vi kom ner igen till början av kabinbanan så hann vi flera gånger passera alpkor, riktigt stora saker med gläntade små klockor under halsen!

En riktigt kul grej måste jag säga, det görs gärna om igen!

RESA

Hej! Tiden här nere rullar förbi och det blir lite svårt att hålla isär vad som händer de olika dagarna. Men framför allt är det varmt (igår över 30 grader precis som det beräknas till idag), soligt och skönt. Därför blir det chans till mycket bad, vilket jag inte tackar nej till haha! Vattnet här i Genèvesjön är väldigt klart och av en mörk turkos nyans. Givetvis blev det ett dopp där igår efter vi varit i skogen på en park, och även fast vi var i skuggen blir man väldigt varm när man rör på sig. Men när man badar är det nästan lite för varmt för att det ska svalka hehe!

Idag väntas ytterligare en utflykt efter frukost! Får se om det kan bli några bilder på det!

RESA

- På vägen ner till stranden såg vi detta huset, påminde mig om ett gammalt hotell! -

Hej igen! Igår var den första dagen vi fick spendera lite längre ner i Europa efter en heldag i bil dagen innan. Men väldigt värda var de åtta timmarna, att vara här nere är en helt annan sak, en helt annan värme och tillgång till bad, men dessutom med bra sällskap! Efter frukosten igår drog vi iväg till en liten stenstrand för att just sola och bada, bilderna ovan är där ifrån! Men när vi lunchat och tagit det mest lugnt traskade vi tillbaka till bilen och åkte tillbaka. Men då, efter någon minut hemma igen så åkte vi ner till det mer lokala badområdet och paddlade Stand Up Boarding, kajak och åkte en liten katamaran! Innan middagen efter vistelsen nere vid sjön hann jag dessutom träna lite, så när man väl kom till sängs igår var det inte mycket ork kvar haha!

Idag får vi se vad dagen bjuder på,

RESA

Hej alla! Nu sitter vi i bilen på väg ut från staden och landet vi spenderat de senaste dagarna i! Igår var den sista matchen och det slutade med en tredjeplats, vilket är toppen i ett så stort evenemang som detta! När vi lämnat hallen gick vi och en drös andra föräldrar till ett ställe för lite dricka och det är därifrån som bilderna ovan är ifrån! Det var jättefint där, ett enkelt ställe, men med stora vinrankor och en massa lavendel var detta alldeles lagom. Sedan åkte vi tillbaka tillbaka hotellet för att hämta bilen, då jag och pappa skulle iväg och handla nu innan vi lämnar Tjeckien, så det blev 3h på ett köpcenter och 2h på ett annat ännu större, faktiskt det näst största i Tjeckien! Efter det en sen middag och sänggång lite efter midnatt!

Men nu är kursen riktad mot Schweiz!

RESA

Dagarna här nere springer förbi, nästan bokstavligen, för det vi gör är att åka lokaltrafik fram och tillbaka mellan alla innebandymatcher. Men det gör absolut ingenting, då det är det främsta med denna resan! Men trött blir man hehe...

Bilderna ovan är från dag nr. 2, alltså onsdagen, vilket var en relativt regnig dag. Men det fungerade ändå! Frukten som syns på bilderna är från en liten kiosk utanför en tunnelbanestation där de bland annat sålde dricka. Ingen skylt eller ingenting, det som lockade kunder var definitivt allt detta, hur mycket som helst, och dessutom väldigt färskt och fint! Och prisvärt var det med, för att vara vid en tunnelbanestation.

Jag har hittat min favoritplats på hotellrummet! Fönstergluggen är stor och bred, vilket utgör en utmärk sittplats! Igår passade jag dessutom på att alla benen lite ut genom fönstret, men man får passa sig då det är fyra våningar upp haha!

Gårdagen, eller dag nr. 3 var ungefär likadan med mycket tunnelbaneresor och bussresor, förutom vädret, det var mycket bättre! Lite molnigt men ändå sol som stack in ibland. Endast vinster hittills så nu idag väntas ytterligare match. Sedan får vilse vad som händer! Vi har även planerat in en sväng till ett köpcenter för att handla innan vi åker vidare ner till Schweiz tidigt imorgon bitti, men annars vet jag inte riktigt vad som kommer hända!