RESA

Strand, strand och strand. Det är så dagen har spenderats idag, raklång på en handduk, placerad på en sanddyna. Solat, badat i kristallklart vatten, ätit vattenmelon och haft det allmänt gött, i ungefär 5-6 timmar under hela förmiddagen och eftermiddagen så långt ner man kunde komma med bil på ön.

Middag blev det ikväll i hamnen i Naxos största stad Chora, supertrevligt! Grillspett, bröd, tzatziki, sallad och en massa potatis, jättegott! Efter det blev det några varv i ex antal souvenirshoppar för att hitta lite krims-krams att ta med sig hem som vanligt, innan vi lämnade tillbaka bilen som tillsammans med oss klättrat över berg och förbi rabiessmittade hundar. En trotjänaren till Fiat!

Idag är planerna att återigen ligga vid stranden, men idag vid hotellet istället för långt borta! Hoppas att alla har det fint hemma, vi hörs.

- Bilder från kvällen igår -

Idag blev det mer bilåkande, men denna gången längs den västra kusten, alltså västkusten här på Naxos. Vi stannade till för att titta oss omkring och för att bada flera gånger på vägen men slutdestinationen var den lilla staden Apollonas som finns nordligast på ön. Där åt vi lunch och tittade på en gammal staty, som förmodligen var uthuggd ur berget för ex antal tusen år sedan, riktigt häftigt! Sedan körde vi hem igen och hann ligga en timme på stranden, innan det är dags gör dusch, inte fel alls!

Därför ska jag skrida till verket, ha det så fint där hemma så länge!

RESA

Idag blev det en tur över ön med bilen vi hämtade imorse, så efter någon timme på slingrande vägar kom vi fram till den östra sidan och en stad som hette Moutsouna. Där beställde vi in en grekisk sallad idag igen, som inte kom med på bild, samt Calamares. När man hör det så tänker de flesta på bläckfiskringar som är friterade, men vi fick in en hel friterad bläckfisk. Med diverse innehåll, lagom spännande! Men man måste ju testa på lite saker... Katten på bilden var mer intresserad än oss av bläckfisken men testade istället att bita tyske som satt bordet bredvid, så det slapp vi haha!

Efter det tidigare nämnda så kände vi oss nöjda och började köra tillbaka genom bergen och på vägen titta på olika sevärdheter, bland annat ett marmorbrott! Vi stannade till i några byar och drack på ett ställe en riktigt bra cappuccino. En av de bästa jag druckit, ingen bild på den dock! Innan vi landade på hotellet för en stund sedan var vi förbi en sväng i den största staden Chora, mycket trevliga restauranger! Så därför kommer bilen styras dit om en stund efter en dusch!

Hoppas att alla har det lika bra som jag, ha det fint så länge!

RESA

Vattnet är precis så som man alltid ser på bild, så turkost som det bara kan bli! Riktigt drömmigt!

Ingen svensk kyrka kan jämföras med charmen som denna utstrålar, trots denna ligger öde till och knappt ses alls!

Idag gick vi efter frukost iväg längs stranden bort till en biluthyrning som vi såg på vägen igår och hyrde en bil som vi hämtar imorgon bitti! Med den ska vi utforska ön i några dagar och det ska bli riktigt intressant, att bland annat se gamla templen och statyetter.

Lunch fick det bli på en strandbar efter ha legat och solat i några timmar. Som vanligt när jag är på semester, så är det tradition att bränna sig ordentligt första dagen. Sagt och gjort, så är jag nu en nyans rödare, överallt, förutom på ryggen. Det blev extremt mycket lunch, så middagen ikväll blir lite mindre avancerad. Inga problem! Nu har jag precis stigit ur duschen så det är dags att göra sig iordning för kvällen, med bland annat planering för imorgon.

Ha det fint så länge,

RESA

-Dock inte båten vi åkte med! -

God morgon! Har precis slagit upp ögonen på hotellet och det är dags att släpa sig ner till hotellfrukosten. För igår så spenderades dagen med att först sitta på att flygplan, för att komma till Santorini från Landvetter. Därifrån bussandes jag och mamma ner till öns hamn för att efter en timme sitta på en färja mot Naxos. I hamnen åt vi lunch, vilket blev grekisk sallad med tzatziki och bröd. Båtturen tog två timmar och var perfekt tillfälle att sola haha! I Naxos hamn klev vi på ytterligare en buss som tog oss till hotellet som ligger ett ögonkast från en vit sandstrand med turkos-aktigt vatten. Blir det bättre än så? Tror inte det! Så idag kommer vi uttnyttja dagen till att utforska vad som finns här!

Ha det fint så länge så hörs vi!

Mat

Det blir väldigt mycket motbilder här! Men så får det faktiskt vara, för vem gillar inte mat hehe? Men i alla fall, så fick det bli en paus med middag på balkongen för en stund sedan, mellan träning och packning. Det är nästan helt sjukt hur varmt det varit idag, mitt i Göteborg hela 25° i skuggan. Jag tycker det är fascinerande då det var kring 5 förra veckan. Men det är väl bara positivt! Så jag passade på att träna utomhus och det är lite annorlunda när det är mycket varmare helt plötsligt. Inte premiär för att träna i shorts, men nästan! Nu kommer resten av kvällen att spenderas med att skriva färdigt en uppsats och förbereda lite packning, då lördagsmorgonen är början på semester, i Grekland! Vem är taggad? Jag!!!

Men nu ska jag skrida till verket, så ha det toppen så länge och ta vara på värmen här hemma!