Hejsan alla!
Jag landade i Singapore ungefär 17.00 och hämtade ut mitt bagage ganska smidigt. Gick igenom passkontrollen och där berättade dem att man var tvungen att göra ett visum för att komma in i landet. Jag fick lite panik för jag hade inte gjort något visum i förväg men som tur så gjorde han som jobbade i passkontrollen det på plats istället. Sedan tog jag tåget in till centrum och checkade in på mitt hostel/vandrarhem.

Mitt hostel låg mitt i centrala Singapore i ett kvarter som hette Chinatown. Jag bodde här i 2 dagar och jag trivdes faktiskt ganska bra. Duschen var dock inte så fräsch och absolut inte rymligt nog för en person haha.

Ungefär såhär såg det ut vid mitt hostel. Nu tänkte jag fortsätta i ett nytt inlägg om vad jag gjorde resten av kvällen. Vi hörs i nästa inlägg :)

Hejsan!
Jag vaknade vid 10-tiden och bestämde mig för att åka till en liten ö här i Singapore som heter Sentosa Island. Det är en ö som är fullt med resorts, nöjesparker & fina stränder. Jag promenerade i ungefär 30 minuter innan jag kom fram till tågstationen. När jag kom fram köpte jag en tågbiljett ut till ön för endast 2 Singapore dollar vilket är ungefär 12 svenska kr. Det är verkligen billigt i Asien. Framme på Sentosa Island bestämde jag mig för att gå en vandringsled som skulle ta mig till en fin strand.

På bilden ser ni ett flying center som låg precis vid tågstationen nere på ön. Här kunde man testa på att flyga fritt i luften (hoppas ni förstår vad jag menar). Jag testade dock inte det eftersom jag ville ta mig till den omtalade stränderna på Sentosa.

När jag kom fram till den första stranden så blev jag chockad för det var verkligen så vackert där! De hade massa beach bars som låg precis vid stranden som erbjöd free wi-fi och goda drinkar.

För att komma till nästa strand var man tvungen att promenera igenom regnskogen vilket var så häftigt! Temperaturen låg på ungefär 30 grader och man hörde fågelljud och massvis med apor inifrån regnskogen.

Kappa - H&M by David Beckham
Polo tröja- Zara
Jeans - Zara
Skor - New balance

Hejsan!

Hoppas allt är bra med er? Själv är det jättebra. Jag kom precis hem till lägenheten efter att jag tagit några outfitbilder som ni ser ovan. Idag var verkligen sista dagen jag kan använda ripped jeans eftersom nu är vintern här. Dagens planer är att åka till mitt gamla jobb och säga upp mig och sedan ikväll ska jag träffa mina kompisar. Vi får se vad vi hittar på för något. Nu ska jag springa till bussen så vi hörs imorgon igen!

Praktik på Gran Canaria i 3 månader

Hejsan allesammans!
Dagens inlägg kommer att handla om min praktik som jag gjorde under mitt tredje och sista år på gymnasiet. Det var i december månad som jag var full igång med att hitta en praktik plats någonstans i Sverige. Jag var på några arbetsintervjuer men jag kände direkt att det inte kändes rätt. Jag ville inte stanna i Sverige i tre månader när jag visste att jag kunde satsa på att ansöka om prakik i utlandet. Enda sedan jag började på min gymnasieskola så hade min skola lovat att de eleverna med höga betyg och bra närvaro skulle få möjligheten att åka till ett land i Europa och ha sin APL-period på ett hotell.

Skolan kunde dock inte fixa något till mig (som de hade lovat) så jag valde att ansöka själv till olika hotell i Spanien. Jag visste redan sen innan att jag var sugen på att åka till just Spanien eftersom jag ville lära mig mer spanska. En vecka gick och jag får ett email ifrån en av hotell jag ansökte till. De skrev att de var väldigt intresserade av mig och ville boka en skype intervju med mig. Jag kommer ihåg hur lycklig jag blev och samtidigt nervös eftersom jag visste inte vad jag skulle förvänta mig. När det var dags för intervjun så hade jag läst på mycket om hotellet bara för att visa att jag var intresserad. Skype intervjun tog ungefär 30 minuter och gick som sagt superbra och praktikplatsen var min. Jag bokade min flygbiljett dagen efter och nedräkningen började.

(fun fact var att min skola hade kollat på en praktikplats på Gran Canaria till mig men de sa att jag var tvungen att kunna tyska, eftersom många tyska gäster. Men när jag ansökte själv så var inte tyska något krav alls fattar inte vad de har fått det ifrån LOL)

BYE BYE SWEDEN..

Den 1 Februari mötte jag upp mina klasskompisar på en sista lunch tillsammans innan jag satte mig på tåget till Köpenhamns flygplats. Jag kommer ihåg hur mycket jag grät och kände redan då att jag skulle sakna både mina kompisar & familjen.

.... and Hello Gran Canaria

Nu började mitt nya äventyr nere på Gran Canaria. Jag fick praktikplats på ett populärt charterhotell som hette Gloria Palace. Hotellet ligger i en liten by som heter San agustin som ligger precis vid havet. San agustin är en väldigt populär destination för pensionärer att besöka, det fanns även många svenskar som bodde här hela tiden. Jag tror inte jag såg någon som var yngre än 50år som bodde i San agustin haha. Jag spenderade inte så mycket tid alls i San agustin, det var endast om jag skulle handla mat/snacks eller om jag inte tyckte om hotellmaten så brukade vi antingen beställa pizza med hemkörning eller äta på en restaurang.

Så här ser det ut ungefär 5 minuters promenad ifrån hotellet. Första veckorna så gick jag ofta på kvällspromenader längst strandpromenaden och lyssnade på musik.

Mer bilder ifrån San agustin. Hur coolt är inte det rosa huset med stora kaktusar framför, love it.
Tyckte ni det var intressant att läsa om hur jag fick praktiken nere i Spanien? Nästa inlägg kommer handla om mitt hotell & vad jag jobbade som. Kommer även berätta lite om min boende situation och även om mina första veckor där nere. Mer om det i nästa inlägg. Nu ska jag sova för jag börjar jobba 06.30 imorgon bitti, vi hörs!

Vapiano for dinner

Hejsan!
Sitter just nu med min kompis Linnea och käkar på Vapiano. Linnea är en kompis som jag lärde känna nere på Gran Canaria i våras och vi bestämde oss för att träffas idag och ha lite catch-up då vi inte har träffats sedan September. Jag beställde en räkpasta som jag inte ätit förut så får hoppas den är god. Imorgon är det äntligen fredag och jag längtar även fast jag jobbar hela dagen haha. Ni får ha det så bra så hörs vi imorgon!

BLACK FRIDAY SHOPPING
På Emporia

Nu är det ny vecka igen och jag är tillbaka på bloggen! Jag spenderade hela helgen med att jobba och i fredags var jag på Emporia för att kika in Black friday rean som nog ingen har missade. Det har varit så mycket reklam både på internet och även på tv:en om just Black friday rean så jag bestämde mig för att ge det en chans. Jag åkte dit med min kompis Cecilia och vi var där i två timmar ungefär. Det blev ingen shopping för min del men Cecilia shoppade verkligen loss haha. Efter vi hade kikat i alla butiker vi tog oss varsin Yogiboost innan vi åkte hem. Just det jag måste berätta detta också för er. När vi skulle åka hem så glömde vi bort vart vi hade parkerat bilen, så vi sprang runt i en halv timme i parkeringshuset och hade panik för vi trodde verkligen att bilen var borta och att någon hade tagit den, men till slut hittade vi den. Vilken lättnad det var när vi hitta den. Nu ska jag ta en snabb dusch sen blir det att jobba stängning idag, ni får ha en bra tisdag!

Hejsan!
Förlåt för att jag inte har uppdaterat någonting på en vecka men har haft ganska mycket att göra. Jag har arbetat nu sju dagar i rad och även så har jag haft min kamera på lagning. Jag hatar när tekniken strular och det inte funkar som man vill. Men nu är jag tillbaka och sitter i skrivande stund på kafferosteriet och fikar med mina kompisar. Jag tycker att det är så mysigt och bara sitta och fika med ens kompisar nu när vintern är kommen. Nu tänkte jag fortsätta att fika så vi hörs mer imorgon!

Bomber jackets
Beige
Bomber jacket

Kan vi snacka om hur jävla cool denna bomber jackan är. Asap rocky har verkligen så grym klädstil och denna jackan är verkligen ren perfektion. Vart hittar man en liknande jacka är frågan.. jag skulle nog gissa i någon vintage/second hand butik. Btw hur coolt är det inte att den har camo prints på insidan av jackan.

Den här orangea jackan vill jag så gärna äga, den är så unik och har snygga detaljer. Orange är faktiskt en snygg färg som jag gärna hade velat ha mer av i min garderob. Glöm inte bort den vinröda bomber jackan ovan, den är magisk.

Webshop favorites
Adlinks: 1. HERE / / 2. HERE / / 3. HERE // 4. HERE / / 5. HERE //

En trend som aldrig kommer dö ut är garanterat bomber jackan. Den blir mer om mer populär för varje år som går. En ny variant av bomber jackan detta året är mocca-jackan, som ni ser på den femte bilden precis ovanför detta inlägget. Kanske inte den bästa jackan om de regnar ute, men jag gillar den. Jag har själv massvis med bomber jackor som jag använder flitigt och kan inte få nog av dem. Jag älskar att bomber jackor är så lätt att matcha med andra kläder, man kan både klä upp och ner dem vilket är super. Ni hittar alla mina favoriter ovan och de kommer ifrån Asos.com som är min all time favorite hemsida när det kommer till internetshopping.

My latest outfits
October 2016

-----------------

Which one is your favourite?

Vackra Österlen

Nu är det onsdag igen och jag håller på att laga middag till familjen. Idag blir det spagetti och köttfärssås till middag. Jag tänkte berätta lite kort om den andra dagen ute på Österlen, den var inte så händelserik. Vi vaknade tidigt och kikade ut genom fönstret och såg att solen var framme. Vi bestämde oss för att äta en snabb frukost sedan bege oss ut på en lång promenad ner mot havet. Denna gången tog vi en annan väg ner mot havet genom skogen. Jag brukar faktiskt alltid åka ut dit på sommaren med Tine och vara där i några dagar. Vi har alltid så kul när vi är där, i somras så var jag där och vi hade anordnade en kräftskiva som var så kul.
När vi kom tillbaka till huset så packade vi våra saker och sedan åkte vi mot tågstation för att ta tåget mot Malmö. Det blev en ganska kort vistelse, eftersom jag jobbade dagen efter men vi hade två underbara dagar ute på Österlen. Can´t wait to go back soon!