Jag har haft fyra sjukt bra månader med mina bästa stunder i livet och även mina sämst, jag har samlat på mig så mycket livserfarenhet, jag kommer självklart resa igen, ingen tvivel på saken! Tack alla som följt mig och Daniella under vår resa :)

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera om min hemkomst, men det har varit en hektisk vecka med att träffa familj och vänner. Jag överraskade både familjen och mina vänner, här kommer videos:

Puss och Kram /Emelie 💁🏽

Efter fyra underbara månader på resande fot så tog jag beslutet att åka hem. Min resa har varit helt j*vla fantastisk, om jag kommer resa igen? Absolut, hela mitt liv kommer bestå av resor runt jorden. Har redan planerat min nästa resa som kommer va Filippinerna, Australien, Nya Zeeland och åter igen Bali, älskar Bali! Tack till alla som gjorde min resa oslagbar!

/ Daniella 🌴

Den senaste tiden har vi varit i Seminyak och här har vi haft moppe hela tiden, åkt runt till olika goda matställen, hängt på en Beach Club (Potato Head), Emelie har tatuerat sig och vi har det bara väldigt chill, VI älskar livet!

Vi har 3 favoritställen: Betelnut, Nalu Bowl, Trattoria och Watercress :) asso deras mat är gudomlig!

Igår åkte vi tidigt på morgonen från Canggu till Lovina för att se delfiner :)

Vilken sjuk upplevelse! Det var riktigt häftigt när de hoppade och gjorde konster, samt att de simmade precis vid båten.

Bloggen har tyvärr inte varit i prio ett för min del. Men den senaste tiden har jag faktiskt mest bara solat på stranden så har inte funnits något att skriva om.

Men nu har mamma Monica och Johan kommit hit till Bali så det har blivit massa surfning, riktigt kul!

Har även blivit massa god mat, poolhäng på Potato head och vattenland!

/ Daniella 🌴

Vi anlände till Canggu sent på kvällen och åt en god middag på vårt hotell, Premier SurfCamp. Vår tid på Premier SurfCamp har varit så Nice, vi har hyrt moppe, hängt i poolen med våra tre nyfunna vänner från Australien, festat och ätit god mat. Vi hade sån underbar frukost som var inkluderat, vi fick välja mellan så mycket drömmiga rätter!

Vi har ätit så mycket gott så det är helt brutalt.. Här åt vi på Betelnut:

Vi hängde även på Pretty Poison (skate ställe) och Old mans bar :) riktigt underbara ställen, väldigt chill.

Jag och Emelie var på en snorkeltur idag, som var väldigt häftig: vi fick simma med sköldpaddor och simma på riktigt djupt vatten. Kändes som man mer simmade i det fria! Clara träffade en gammal kompis som hon hängde med under dagen istället.

Och imorgon är det dags att lämna Gili. Men vilket härligt ställe. Fan vad vi älskar Gili, ett litet samhälle med underbara människor. Vi har haft sköna dagar på stranden, hyrt cyklar, spelat mycket beerpong och ätit streetfood. Dem hade en nightmarket där de har streetfood som var helt underbart gott, en middag för 12kr, det kan man ju inte klaga på!

Vi fick många lokala vänner också, som var våra bröder, de tog väl hand om oss. Dem var alltid ute och festade med oss och följde oss gärna hem så vi slapp gå hem själva!

Tack för den här tiden Gili, We Will be back!

Clara mådde inte så bra. Så jag och Emelie tog cyklarna och cyklade runt lite. Hittade massa mysiga ställen, vi avslutade dagen med en god lunch på beachen.

Kvällen blev det att titta på solnedgången på en jättemysig restaurang, som jag och Emelie hittade under vår cykeltur. Solnedgången var helt fantastisk. Den var helt rosa och gick ner bakom bergen, amazing 😍🌄👌🏽

Surfcampet i sin helhet var mysigt, roligt, bra och alldeles underbart! Det tråkiga är att man är där en vecka och att det är i slutet man börjar lära känna folket. Men så mysigt det har varit, sista dagen skulle jag kunna ha på repeat i hela mitt liv.

Sista dagen blev det tidig morgon för min grupp, vi lämnade campet 6.45 för surfing och strandhäng till klockan 13.00. På hemvägen stannade vi på ett supermarket och handlade ingredienser till Sangria som vi skulle ha på vårt egna lilla poolparty. På kvällen blev det middag för alla 20-30 pers på ett riktigt gott hamburgerställe och sedan vidare till Singel Fin, inte mitt älsklings ställe här i Bali men det blir vad man gör det till. Mycket lyckad sista kväll

​/Daniella🌴

Här bor vi! Vår söta lilla trä bungalow, personalen är super härlig, vi får frukost varje morgon på vår egna lilla terass och vi betalar ca 60kr/person/natt, är det inte helt sjukt?!

Vi satte oss och tog en After Beach och kollade på solnedgången efter vår cykeltur igår.

Här kan man gärna stanna för evigt! 😍