Hej, det var ett tag sedan jag uppdaterade den här bloggen. Det är av den enkla anledningen att min kamera på mobilen har slutat fungera och jag ORKAR INTE lämna in den för lagning Och jag ORKAR INTE köpa en ny och jag tycker att det är tråkigt med inlägg utan bilder. Men iallafall, nu tänker jag göra en update.

Mycket har hänt sen sist, Erik har fått jobb i Östersund, jag har sökt skola i Östersund, vi har köpt bil, jag har fyllt 20 och Erik har fyllt 27. Jag fick världens finaste guldhalsband av Erik, alltså världens finaste. Och Erik fick en dag på spa, och en fotobok som jag gjort till honom, om våra första år. Sen fick han lite annat nödvändigt också.:)

Nu ska jag åka till Mora och köpa en almanacka i hopp om att få ur allt jag har i huvudet på papper så jag kan slippa ångest och huvudvärk, det hade varit skönt.

Hallo. Det var ett tag sedan jag skrev nu. Vi hade sådan otur sista veckan i Thailand. Jag blev dödsförskyld, sen blev Erik matförgiftad och när han blev bättre och jag bara hade min hosta kvar så blev jag också matförgiftad. Fruktansvärt. Jag tackar Thailand för deras fantastiska mediciner, dom är så himla bra. När jag var riktigt dålig så gick Erik och köpte anti-spy tabletter. Två timmar senare kändes det bättre.

Vi åkte från hotellet på koh samui 04:30 och landade i Sverige 02:00. Galet trötta och hungriga så hämtades vi av Tuva och Angelica (tack) och sen åkte vi till hotellet. Hotell C i Stockholm. Med VÄRLDENS bästa frukost. Gud vad gott det var, iallafall det lilla vi fick i oss med tanke på hur vi mådde. Sen tåg till Mora! Woho

Våran lägenhet skulle ju tapetseras när vi var borta och då upptäckte dom en vattenskada så just nu bor vi hos Mats och Annelie (tacktacktack för att vi får bo här). Det sägs att det ska bli klart idag, så förhoppningsvis så får vi flytta in ikväll, längtar.

Varje tisdag (som jag förstod det) så är det en marknad i "centrum". Där säljer dom exakt samma saker som överallt annars och sen finns det massa mat. Vi var osäkra på om vi vågade äta där eller inte. Bakterier och sånt ni vet, thailändare är sämst på att ha det fräscht. Men vi valde noga ut ställen där det såg okej ut. Det var såååå gott. Vi köpte nån potatisrulle/friteradpotatis och sen en kycklingkebab, mums. Som man ser på bilderna så är vi rätt nöjda alltså. Så pass gott att vi åkte dit på onsdagen också (den var alltså kvar på onsdagen också, så kanske det är varje tisdag/onsdag). Supermysigt att gå runt och titta på alla grejer och dricka en singha. Der fanns även mycket fruktshake stånd, färsk frukt mixad med is, det är livet det, drack en men jordgubbar och en med kiwi.

Wow. I tisdags bokade vi en dagstripp till angthong. Och idag var vi där. Så mycket bra har vi varit med om idag. Typ när vi vaknade (tidigt, 06.15) så såg vi att vi ser soluppgången från var balkong. Super fint. Sen kom vi även på att om man är vid frukosten när dom öppnar (07.00) är det inte en enda människa där, maten är fräsch och man kan se sista stunden på soluppgången. vinst. Sen klockan 07.30 kom en taxi och hämtade oss, vi skulle till båten som vi skulle åka med. Vi stod nästan helt ensamma på soldäck i en helt fantastisk miljö i 1,5 timme. det var helt underbart. Sen fick vi kliva av vid en ö där vi fick titta på en grön lagoon/lagun/vetintehurdetstavas. Den var superfin, och det var helt galna trappor upp dit.

Senare när vi skulle till nästa ö fick vi paddla kajak genom grottor och längs sjukt höga bergväggar. SÅ HÄFTIGT. När vi väl var framme... så var det dags att börja gå igen. och nu handlade om 500 METER höjdskillnad. Så vi klättrade typ upp för en "trappa". Hur jobbigt som helst i denna värme. Men det var verkligen värt det, vilken utsikt. Så just nu så känns benen som spagetti och man känner sig sådär galet nöjd som man brukar göra efter ett hårt träningspass. Jag skulle lätt göra det imorgon igen om jag fick chansen.

Men en av det absolut bästa idag när vi precis skulle börja åka tillbaka till koh samui igen, då fick alla som ville hoppa från båten ner i havet, det var helt amazing. Hoppa ut från kanten mot det ljusblåa varma vattnet, och det var rätt högt så det kittlades ordentligt i magen. Helt underbart.

Vi träffade även en väldigt trevlig kille från Australien. Han skrattade när vi sa att vi skulle vara här i 3 veckor, för han hade semestrat i 5 månader. Det om något lät ju väldigt skönt. Livet här är helt fantastiskt, speciellt med Erik. Men självklart så saknar man sin egen säng, svensk mat och våra familjer. Men nu har vi 9 dagar kvar här, som vi ska ta vara på ordentligt. Puss!

Jag och Erik efter att vi åkt båt från Koh Samui till Koh Tao./Strawberrydrinkar./Vanlig syn, Erik som tassat fram för att knäppa kort./Erik har det gött./Jag har tjatat om att äta ur en ananas, det var faktiskt inte alls gott, mådde galet illa efteråt./Erik igen, lika snygg som vanligt.

OH MY GOD! Alltså idag började jag nästan gråta för att jag blev så överväldigad. Jag och Erik var ute på en moppe och klättrade upp för de branta backarna (det så kopiöst brant, hela tiden tänker man "nu dör moppen nu dör moppen") men bara den ena kliver av och går så orkar dom här mopederna typ vad som helst. Vi tänkte åka upp till en "paradis farm" för att titta på djur och bada. När vi tror vi är rätt så betalar vi 100 baht för att få bada i en pool med sjuk utsikt. Så himla Najs. vi var på fel ställe, men det var helt underbart, så det var ett bra "felåk".

Inte en enda människa där och vi badar och tittar ut över havet och öarna. Sen ska vi åka till en restaurang för att äta, då visar det sig vi varit fel hela tiden. Vi har varit på magic garden. Vi tänkte väll att det var konstigt att alla djur var i plåt när det stod att det var en farm. (Hej semesterhjärna)

Men sen åkte vi rätt. 10 minuter till i dödsbackarna och slukhålen så var vi framme. Paradise farm. Direkt fick vi en näve frön och sedan fick vi gå in till fåglarna. Direkt kom dom och satte sig på handen och började äta. Alltså jag var så lycklig. Så sjukt märklig känsla när man hade tre fåglar sittandes på handen. Aldrig haft en fågel i handen förut. Så himla roligt. Sen fick vi genom till lite större fåglar. Sen käkade vi, en av dom godaste luncherna är borta. Pad thai och vitlöksstekt kött. Mmmh. Sen tittade vi på och matade hjortar och strutsar och får och andra djur.

Sen dags för att dopp i en till pool med utsikt över havet och öarna. Sen började vi röra oss tillbaka till hotellet för ett dopp i poolen och en öl. Livet här är för bra.

(Jag ska försöka få Erik att skriva ett inlägg här framöver, men han är lite svårflörtad när det gäller det)

Hejhej, nu har vi kört två dagar av ligga vid poolen, äta och dricka öl. Så mysigt och välbehövligt. Färgen på kropparna har börjat ta sig nu när vi legat i skuggan och smörjt in oss. Perfekt, Erik är ser snart ut som en pepparkaka och jag är rödflammig med lite bikinilinjer.

På kvällarna tar vi en taxi in till "centrum" och tittar i affärer, äter middag och tar en drink på en puff vid havet. Inte illa om jag får säga det själv.

Igår var båda less på thaimaten så vi åt på hardrock café, det var gott, absolut inte samma standard som i Sverige (eller Prag för den delen, hamburgare på fyllan i Prag är det bästa). Men det var helt klart godkänt!

Nu är det samma visa ikväll igen, vi ska in till centrum, vi måste shoppa lite. Jag behöver en keps, Erik också, linnen och shorts till Erik och klänningar till mig. Hittade drömkepsen igår men gjorde bort mig med prutningen så det blev ingen. Haha, kan inte det där riktigt.

Efter någon bucket för mycket så tyckte vi att en henna tatuering var en bra idé. Sagt och gjort. #skäms

Hello, i onsdags åkte vi ut på äventyr, vi tog färjan till koh Tao. Det tog 2 timmar ungefär, väl framme på ön hoppade vi på första bästa taxiflak och blev av släppta mitt i smeten så att säga. Vi gick längs stranden och letade hotell. Vi tog en bungalow på ett ställe, det kändes som att det kröp spindlar, ödlor och sniglar överallt i den där bungalowen.

Nästa dag tog vi en taxi båt till koh nang yuan, där det är tre öar som sitter i hop med en strand, och sen en miljon kineser. Guuuud vad trött jag är på att dom är så många, precis överallt. ÖVERALLT. Det var super fint på den in iaf, vi snorklade i timmar och solade på stranden. Vi brände oss rejält dock, så hela kvällen var bara en lång frossa. Usch. Vi Bytte bungalow den natten också, till en som låg precis brevid en bar, party bungalow! Fast vi sov mest.

Sista dagen på ön så kollade vi in viewpoints. Vi hittade en, så fint och dessutom hade vi turen att det flög över ett JAS-plan när vi stod där uppe, mäktigt. Sen bråkade vi lite med thailändarna och sen åkte vi tillbaka till koh samui.

Vi hyrde moppen en dag till för att åka åt andra hållet. Det kostar bara 200 Bath per dygn, billigt!

Vi kollade in in Big Buddha, satan, det var varmt. Det bästa med det var kiwishaken som vi köpte för att dricka on the go så att säga. Vi åkte till stranden bophut och där hittade vi en restaurang, käkade mat där och sen tog vi en massage precis vid stranden. Det var helt sjukt skönt.

Sen blev det ut på äventyr. Två människor, en moped och branta (BRANTA!!!!) backar. Jag fick kliva av och gå upp medans Erik körde vingligt upp för branten. Det gick ju helt okej, tills vi skulle ner igen, jag fick gå ner och Erik körde. Knappast att bromsarna skulle klara av båda oss i dom backarna i den värmen. Vi kom iallafall ner till slut och då drack jag min första kokosnöt och och Erik drack öl, alltså fick jag köra den långa vägen hem. I ett kaos, trafiken är KAOS. Tog ett dopp i poolen sen ut för att äta mat. Nu ligger vi på hotell rummet, ska upp i tid imorgon. För vi ska till koh Tao!! Wiiii