100 dagar har gått sedan vi satte oss på planet till England, landet som skulle bli vårt nya hem under 10 månader. Som jag har skrivit tidigare så har tiden gått fort, läskigt fort, men samtidigt känns mitt liv i Sverige såå långt bort. Man ser på tid annorlunda när man är här, när den dessutom ses som ett åstadkommande. Så idag så får vi vara stolta över oss själva, 100 dagar är en milstolpe.
Detta firades med en dag i Manchester, skriver mer om det senare. Hejdå, saknar er i Sverige! ❤️

Några fler bilder från London som Lotta skickade till mig. Älskar alla, speciellt den sista haha ❤️

Från dagen. Vid fem tändes julbelysningen inne i Lichfield. Med nedräkning och allt haha. Efter att ha sett det och uppträdandena före och efter, gick vi till Costa och delade på en varm choklad.
Annars så bokade jag och Francesca biljetter till Manchester nu på lördag! Ska åka dit med tjejerna! Så det ser jag fram emot hur mycket som helst ❤️
Denna skolvecka blir kortare än vanligt då vi inte behöver gå till skolan på fredag, då lärarna har utbildning. Hallelujah.
Det var allt för nu, ha det fint!

I fredags efter skolan tog jag och Francesca tåget till Birmingham för att uppleva Black Friday! Med förväntningarna att det skulle vara som i USA, med fist fights och folk som svimmar av folkmassorna, blev de inte riktigt besvarade. Det var bara mycket folk som vanligt i Bullring. Kanske var det engelsmännens artiga gen om man får generalisera haha.
I Birmingham mötte vi upp Rebecca och Giuliana och kollade i affärer tillsammans. Vid tio tog vi tåget tillbaka till Lichfield.
Såg även lite av julmarknaden!

Igår så återvände vi till Birmingham, men nu för att se den stora German Christmas Market i centrum av staden. Där mötte vi upp Vera, och lite senare Sung från Norge och hennes italienska host sister. Vera hade inte sett reorna, så vi kollade i lite fler affärer då också. Sen gick vi längst marknaden, åt mat och trängdes . Var väldigt mycket folk!
Sen vid 6 åkte vi tillbaka till Lichfield.

Squad goals ✌️️

Maat <3

Julgranen är skänkt från Sverige! Stod även lite fakta om Lucia bredvid haha! Proud 😁

Även the Bull utanför Bullring var julpyntad.

Idag så ska jag plugga, och sedan på kvällen ska vi gå och se när julbelysningen i Lichfield town tänds! Mindre än en månad kvar till jul nu ❤️
Glad första advent till alla i Sverige, saknar er ❤️🕯🎄

I lördags gick vi ut och åt frukost, för hotellfrukosten var sådär. Italiensk frukost, croissant och cappuccino. Lär mig haha. Sedan tog vi alla tunnelbanan till Camden, men vi fick free time då så vi bestämde oss för att shoppa. Så vi åkte tillbaka till Oxford Street och spenderade pengar. En och en halv timma inne på Primark, och för många pund gick åt haha.. Menmen no regrets. Vi tog en paus och åt lunch på Starbucks, och efter det mötte vi upp några utbytesstudenter från Finland som befann sig i London samtidigt som oss. Nästa mål var Winter Wonderland i Hyde Park, en stor Christmas Fun Fair med en julmarknad, karuseller, allt. Tips om man befinner sig i London under november/december!

Sedan åkte vi till Covent Garden där vi skulle mötas och äta middag på en pizza-restaurang. Efter middagen så stannade vi kvar i Covent Garden och tittade i några affärer innan vi tog tunnelbanan till hotellet. Juldekorationerna var sååå fina, älskar den delen av London!

Covent Garden

På söndagen hann vi med en kort tur till Oxford Street innan vi sa hejdå till Vera och Clara och tog tåget tillbaka till Lichfield. Har haft en jättebra helg i min favoritstad i världen ❤️

Efter tågresan så mötte vi upp de andra utbytesstudenterna på London Euston. Sedan (efter att alla hade anlänt) tog vi tunnelbanan till hotellet, fick våra rum och lämnade av väskorna. Jag delade rum med Rebecca, Vera och en annan finsk tjej!

Sedan tog vi tunnelbanan till Natural History Museum och kollade där i kanske 45 minuter. Efter så fick vi våra musikalbiljetter, och sen åt vi en snabb middag på Pret. Klockan sju började musikalen, Wicked, och den var hur bra som helst!

Mja, kanske inte supersvenskt men gott ändå 😂🤔

På fredagen vaknade vi, åt frukost och tog the tube till Madame Tussauds! Har varit där innan men det är alltid lika kul att vara där. Speciellt med detta sällskap! Lite bilder därifrån;

Efter Madame Tussauds åkte vi till London Bridge för en Boat tour på Themsen!

Efter det gick vi till Buckingham palace, tog lite bilder, och sen tog vi tunnelbanan till Picadilly, där julbelysningen var on point! Kollade i några affärer innan vi gick till restaurangen där vi alla skulle äta middag, Rainforest Café. Maten var sådär, menmen. Hade en bra fredag med mina girls!

Piccadilly

Veckan som gått har haft sina upp-och nedgångar. I onsdags kändes världen grå. Att USA nu har valt en ny president, som har uttryckt rasistiska, sexistiska, homofobiska, ja, extremt diskriminerande åsikter, får en att tappa hoppet om mycket. Hur kan så många människor rösta för Donald Trump? Hur kan ignoransen och själviskheten ha segrat, ännu en gång? Att det är 2016 och att detta händer är chockerande, men vi får inte glömma att det inte är över. Kampen fortsätter mot rasism och för jämställdhet och jämlikhet.

Bilder från veckan. En från en av study-timmarna med Isabel och Grace, och en på julgranen i centrum! Plus en på mig och Francesca då vi prövade finfina mössor på Tesco's i torsdags. Det är jul här skulle man kunna säga.

I fredags så var det Remembrance Day, då bar de flesta poppys på jackan och vi hade ett assembly, med en minnesstund för alla soldater som dött i första världskriget och två tysta minuter kl. 11.

På kvällen så gick jag, Francesca och Rebecca på bio. Rebecca ville se Trolls, och vi tänkte why not, vi är praktiskt taget barn fortfarande så vi följer med haha. Det var faktiskt mys, behövde en film som den efter denna hemska Trump-vecka.

I lördags vaknade vi tidigt för vi skulle ta tåget till Birmingham för att gå på årets första julmarknad! Fick verkligen julkänsla, de sålde allt möjligt där. Vi var där i några timmar och kollade och provsmakade en massa, och när vi kände oss klara så tog vi tåget in till Birmingham city. Där var det också julpyntat och julskyltat, så fint!

I Bullring, shoppingcentret

Sedan tog vi tåget tillbaka till Lichfield, fixade till oss hemma och sen mötte vi upp Camilla, Federica, Flavia, Chiara, Rebecca och Giovanni på Faro's för att fira Giovanni i efterskott. Efter att vi hade ätit var vi ute ett tag till, tills de andra tog bussen tillbaka till Tamworth. Bra dag och kväll! ❤️

Idag så måste jag plugga, och även packa inför London! Åker på torsdag, längtar så mycket. Så har endast tre dagar i skolan denna vecka.
Det var allt för nu, ha det fint ❤️