Hej! Jag hoppas att allt är bra med er och att ni som har börjat skolan har börjat komma igång och har roligt!

Själv började jag skolan för 3 veckor sedan (21/8-17) och hittills har det hunnit hända en del saker. Jag har varit slö på att uppdatera bloggen eftersom att jag har varit mer fokuserad på skolan och har inte haft tid med att blogga!

Men i alla fall så tänkte jag idag berätta om när jag och min klass vandrade och övernattade i skogen en natt, vi gjorde det för drygt en vecka sedan.

Som sagt, jag har börjat 8an nu och jag går i klass 8D. Första dagen kändes väl helt ok, och hela första och andra veckan var rätt chill även fast vi hade vanliga lektioner. Redan andra dagen fick vi info om att vi skulle vandra och övernatta med klassen veckan därpå. Vi blev lite nervösa eftersom att vi inte hade gjort något sånt tidigare och dessutom hade inte alla vandrings utrustning till vandringen, vilket fick de att känna en aning oro. Men som tur var så löste det sig efteråt, vår idrotts lärare informerade oss om när vi skulle dit, hur det skulle gå till, vad vi skulle göra, vad som krävdes osv. Sedan var det helg och så började jag att packa ihop allt jag behövde och köpte fika till vandringen.

Men för att inte göra det långttråkigt så ska jag berätta om hur vandringen var för mig.

Vi fick samlas kl 8.30 och vi blev uppdelade i våra grupper. Jag var med 4 andra tjejer, Lisa, Tilda,Agnes och Alma. Vi fick börja vandra kl 9.20 och vi gick i ganska raskt takt allihop. Vi fick följa snitsar (vita tygbitar fästa vid olika träd) för att komma rätt. Sedan så skulle vi checka av vid olika checkpoints. Vi hade checkat av vid första checkpointen och så gick vi vidare mot nästa. I checkpoint 1 fick vi en uppgift, att hitta ett älgtorn. Det tog oss lång tid men till slut så hittade vi den. Sedan stog det att vi från älgtornet skulle gå 40m för att hitta en karta för att komma rätt. En i gruppen listade ut att det inte var en vanlig karta, utan en tipspromenad som led oss till lunch platsen ( och det var själva kartan, en kluring). När vi var framme vid lunch platsen fick vi bygga ihop ett storm kök med gruppen och laga mat till oss själva. Vi fick laga couscous med olika grönsaker att steka. När vi hade ätit färdigt gick vi vidare mot läger platsen. Det tog ca 1h att komma fram dit och vi skulle bygga våra vindskydd som vi skulle övernatta i. Alla i gruppen samarbetade och till slut fick vi ihop det! Senare mot eftermiddagen fick alla som ville koka nyponsoppa och äta med skorpor och det gjorde vår grupp. Senare på kvällen hade vår idrotts lärare Jessica hämtat kvällsmat till oss som vi skulle äta, hon hade hämtat hamburgare. En tjej (min kompis) som heter Stina värmde alla burgarna och serverade. Egentligen fick vi biffar Istället för hamburgare men det var ändå gott. Efter att vi hade ätit gjorde vi lite samarbetslekar och sedan gjorde vi upp en eld som alla satt kring, vi hade det jättemysigt. Vi grillade marshmallows också. Innan vi gick o la oss i våra vindskydd körde vi en lek som heter "sardinen u burken" *tror jag, och det var jätteroligt, alla skrattade och vi skapade minnen tillsammans. Under natten var det väldigt kallt men vi klatade oss.

Innan vi vandrad tillbaka hem åt vi frukost tillsammans vid ungefär kl 7.30. Man kunde välja mellan ostmackor, nyponsoppa, havegrynsgröt, juice mm.

Jag hade inte haft så höga förväntningar om vandringen och trodde att jag skulle vara missnöjd och klaga, men det gjorde jag inte utan istället försökte jag att vara positiv. Jag och resten av klassen har skapat minnen som vi aldrig kommer att glömma. Jag har fått lära känna personer bättre, på ett positivt sätt och det är jag väldigt glad för!

Puss och kram 👄

Ps bläddra lite längre ner så finns det lite bilder från vandringen

Hej på er! Jag hoppas att ni mår jättebra och har haft det nice o chill.

Jag vill be om ursäkt för att jag har varit så slö på att uppdatera, har nästan inte skrivit ett inlägg sen 2 veckor.

Men iallafall så är jag tillbaka (: Under tiden som jag inte har bloggat har jag tränat, ätit med trevliga människor, haft det skönt och chill för det mesta!

Det här blogg inlägget handlar om när jag i Fredags 28/7-17 åkte till Kalmar med min pappa och lillebror Jemal. Vi åkte iväg ca 11.20 med Krösatåget och det tog ungefär 15 min att vara framme i Kalmar. När vi hade åkt fram gick vi och laddade mer pengar på rese-kortet för att inte riskera att inte hinna sedan. Vi gick ut från stationen och tog en buss upp till Hansa City. Inban vi började att shoppa så drog alla tre till IKEA och åt varsin mjuksglass!

Vi hade ätit färdigt glassen och var just på väg till Mode Huset. Den första affären vi gick in i va Cubus. Cubus hade väldigt mycket kläder på rea vilet va en fördel eftersom att det fanns väldigt mycket snygga kläder! Jag hittade underkläder, en Corset topp, en topp med brodyrer på, en munkjacka, en skön tröja, 2 par jeans byxor osv. Jag testade alltihop men jag köpte inte allt därför att, allting kändes inte skönt när jag hade testat det på. Det jag möte på Cubus va : en munkjacka, 2st skön tröjor, 2 par jeans mm och dessutom va allt på rea så jag fick det för etr billigare pris! Sedan var vi på många andra butiker men det fanns inte något jag ville ha i alla butikerna så vi fick fortsätta att leta!

Ca 2.5H senare åkte vi ner med bussen till stationen. Vi gick till kvasten och kollade där och vi märkte också att det va "Marknad" i Kalmar den dagen, så det var mycket folk i centrum. I kvasten hittade vi också en del kläder som både jag och min lillebror köpte!

Ca 1.5H senare kände vi att vi va väldigt trötta och hungriga så att vi drog till "Thai Silk", en väldigt populär Buffe restaurang i Kalmar. För mig var det första gången och maten där var verkligen suuuper god. Det fanns slush, mjukglass,sallader, friterade maträtter och mycket mer! Jag åt lite mer än en portion och kände att jag inte orkade mer mat, sedan fick jag mjuksglass till efterrätt som min bror hjälpte mig med att hämta från mjuksgöads maskinen!

Gud der här blev ett super-lååångt inlägg men för att avsluta kort så åkte vi hem efter att vi hade ätit färdigt!

Det var en super mysig dag och skönt att få köpa in nya kläder inför skolstarten, jag äälskar mina föräldrar och familj jätte mycket<3

Puss o kram , Xo.

Hej på er!

Denna tisdagen v 29, kl 9.00 vaknade jag. Jag gick up tog på mig kläderna, sköljde av mitt ansikte med kallt vatten och åt frukost raskt. Kl 10.00 åkte jag och mina två bröder iväg med Stig o Kristina ( vi fick lära känna de för ca 4 år sen,så det är några som vi känner ). Stig hämtade upp oss med bilen och körde mot spaksmåla. Idag skulle vi hjälpa de att städa och flytta på saker i deras Villa, eftersom de har sålt huset och flyttat till en lägenhet. Lägenheten är ljus och jättefin.

Det jag gjorde va att måla några små saker till en vit färg och sedan fick jag hjälpa till med att rensa vinbär som min lillebror hade plockat. När vi va färdiga med det drog vi ner till en restaurang kallad "Glasporten". Jag och mina bröder hade aldrig ätit där förut så att det va första gången! I glasporten var det Thai-husmanskost Buffe. De hade mycket man kunde välja mellan. Några av de saker jag valde va : ugnsstekt kyckling, friterad kyckling, stelt potatis, röd curry kyckling, ris, hamburgare och räkchips! Till efterrätt åt jag glass, chokladglass,jordgubbsglass och päronglass kunde man välja mellan.

Vi åkte tillbaka till spaksmåla och fortsatte med vårat arbete. Innan vi åkte därifrån belönade de oss med 200kr/person. Jag tyckte självklart inte att det behövdes pengar som ett tack, utan det räckte med ordet. Men ändå så tog vi emot pengarna för att visa att vi var tacksamma. Sedan åkte vi hem och vi var alla trötta.

Att hjälpa folk ibland skadar inte, tro mig. Det kanske är jobbigt när du går och tänker på det konstant, men det jag tänker varje gång är att "det kommer ändå bli gjort,även fast det fortfarande inte är det än". Jag älskar innerst Inne Kristina och Stig jätte mycket och är så himla tacksam för all den hjälp och tid vi har haft tillsammans.

Tack så mycket för att du la din tid på att läsa detta, Xo.

Det är Måndag vecka 29. Vilket innebär att det är en ny vecka med nya möjligheter. Jag väcktes av min mamma kl 8.40, jag va ändå väldigt trött men jag satt mig upp och tog på mig mina kläder. Jag åt frukost cirka 20 minuter senare med min pappa och lillebror. Vi satt åt och mackor med olika pålägg och drack kaffe till. Efter frukosten städade jag lite i huset, jag var väldigt lat för den delen så att det tog tid innan jag var färdig med städningen.

Senare på eftermiddagen klädde jag på mig mina träningskläder och promenerade ner till friskis. Kl 17.00 började passet jag skulle vara med på, passet jag körde den här måndagen hette Jympa Bas. Feelingen va ändå ganska chill och man kunde hänga med! När passet var avslutat promenerade jag tillbaka hem.

När jag hade kommit hem hade min mamma precis satt sig och börjat äta kvällsmat, jag satt ner med henne och vi åt tillsammans. Min mamma hade lagat Ris med någon sås till som va jättegod!

Efter att jag hade ätit behövde jag en dusch. Jag kände att en dusch skulle vara en fräsch start på veckan och det skulle kännas bättre att vara ren och fräsch.

En ny vecka innebär oftast en ny start. Om du misslyckades med ett mål som du hade planerat föregående vecka så har du iallafall en ny chans nu, den här veckan. Det är inte alltid lätt att tänka nytt och börja om på nytt, men ibland måste vi försöka och ibland får vi bara acceptera att saker inte alltid blir som vi tänkt oss. Det är liksom så vi är skapade. YOLO gör det som gör dig glad, men det kommer även komma hinder på vägen!

Hoppas att alla ni får en jättebra vecka,så ses vi snart igen, Xo.

Så jag har haft sommarlov sedan 16 Juni och jag tänkte berätta om en del saker jag har gjort!

En sak som jag o min familj gjorde första veckan på sommarlovet var att vi åt på restaurang. Vi åt på en restaurang som heter Dolce Vita. De har verkligen suuuper god mat som man alltid blir nöjd med! Jag själv valde "hamburgaretallrik". Jag fick en ganska stor hamburgare med pommes och sallad, den va jättgod (: Resten av familjen beställde annat som de åt. Efteråt fikade vi på restaurangen. Jag och min lillebror valde en kopp te var med kakor! Det fanns även olika te sorter och kakor att välja på, vilket va bra!

Ytterligare en sak som jag valde att göra denna sommaren va att komma igång med träningen! Jag bestämde mig för att börja träna på "Friskis o Svettis"! Jag kunde välja mellan gym eller Gruppträning. Jag valde Gruppträningen eftersom att jag med en kompis hade diskuterat det tidigare. Vi drog till friskis huset och blev medlemmar där! Vi fick ta kort för att ha ett medlemskap hos de och så betalade vi 150kr i medlemskapsavgift!

Första träningen skedde 28 Juni och jag tränade med min kompis. Vårt första pass var "Spinning-Intervall korta"

Spinningen gjorde båda av oss riktigt trötta och svettiga, men det va värt det! I Gruppträningen ingår all träning bortsett från gymmet. Jag har själv testat på Spinning, Jympa, skivstång, power hour och även gymmet. Anledningen till jag fick gymma var för att sommar veckorna (27-31) fick alla med Gruppträningnskort testa på att gymma! Jag har gymmat 5-6 gånger och kan det mesta nu.

Sen har jag inte gjort sådär jättemycket den här sommaren, jag har gjort lite småsaker som te.x. fikat, bowlat osv.

Tack för att just du läste detta inlägg, Xo.

Hej kära läsare! Idag fredagen den 14:onde Juli 2017 skapade jag denna blogg. Jag tänkte att jag kan ta och berätta om mig själv och vad jag kommer att blogga om som mitt första inlägg.

Jag heter Guhar och är 15 år gammal. Jag är oftast en social person vilket oftast leder till att jag tycker om att berätta saker för andra personer. När jag har chansen att förmedla något till en annan person så tar jag den chansen. Jag har sommarlov just nu till den 21:a Augusti. Till hösten ska jag börja årskurs 8. Jag har inte så mycket tankar och funderingar kring hur det kommer att vara eller kännas, men jag ser ändå fram emot det som väntar. Hittills har jag inte gjort så mycket under sommarlovet. Något jag ska göra innan skolan börjar ska jag åka till Kalmar och shoppa med familjen, och köpa in fräscha kläder och skor som jag ska ha senare.

Jag startade därför denna blogg för att berätta om mitt liv, dela med mig av mina egna erfarenheter osv. Och så är jag intresserad av fotografering på fritiden så det kommer jag också försöka att dela med mig av!

Tack så mycket för att just du läste detta inlägg, Xo.