Idag är dagen kommen då jag åker hem... det är med både glädje och sorg som jag sätter mig på planet ikväll. Jag och Marc har mest gått runt i centrala Melbourne och turistat lite, dödat tid.

Vi checkade in på hotellet så fort vi kunde, ingen av oss hade sovit något under natten på flyget och var därför helt utmattade. Powernapade duschade och beställde roomservice. Sen åkte vi och kollade på en aussiefootball match innan vi återgick till powernappandet på hotellrummet.

På kvällen gick vi till en jättefin restaurang som heter Becco som en liten avslutning på vår resa. Huuur god mat som helst och personalen var sjukt trevlig. Vi delade en förrätt, den bästa mozzarellan någon av oss någonsin har ätit! Sedan tog jag lax (har längtat efter bra lax så länge) och Marc testade en av "the specials", risotto med pork typ! Väldigt bra detta också! Efterrätten blev äpplepaj och för marcs del en pannacotta! Som en present fick man en liten nougatbit av restaurangen.

Proppmätta drog vi oss tillbaka till hotellet, vi somnade typ en timme senare framför "Britain's Got Talent" i vår sköna hotellsäng.

Med detta säger jag tack och hej för denna gången! Baaaai

De senaste dagarna har vi befunnit oss i Broome! En mysig stad med amazing solnedgångar och faktiskt väldigt fin strand! Cable Beach som den heter har vi hängt på en del och försökt pressa den sista solen innan vi flyger tillbaka till Melbourne ikväll. Två kvällar har vi varit på bio, världens äldsta utebio som fortfarande är igång! Very cozy, vi har även käkat kebab på ett "känt" kebabställe här o broome, var jättegott! Igårkväll kollade vi när kamelerna gick i solnedgången på Cable Beach!

Idag har vi städat bilen och ska strax åka och lämna in lilla hippievanen... sen drar vi oss mot flygplatsen för att sedan resa en hel natt innan vi kan checka in på vårt lyxhotell! Ska bli asskönt stt sova i en riktig säng efter två veckor i en bil!

See ya

Då var sista etappen avklarad och vi är framme i Broome! Efter ett snabbt stopp på eighty mile Beach (längsta stranden) bestämde vi oss för att det var lika bra att köra hela vägen fram.

Vi campar i två nätter i Roebuck Bay. Igårkvöll lagade vi klassiska budgetmiddagen, Pasta Pesto och åkte sedan för att kolla Bio. Inte vilken bio som helst utan detta är världens äldsta utomhusbio som fortfarande brukas! Där satt vi alltså under stjärnorna och kollade den nyutkomna komedin "snatched". Enda jobbiga var alla myggor...

Idag har vi en heldag på Cable Beach och tänkte rida kamel i solnedgången. Vi har även bokat hotell när vi kommer tillbaks till Melbourne och kollar på biljetter till "aussi football" match.

Thats IT for now, puss och kram

Nuuu är vi tillbaks från radiotystnaden! Vi har de senaste två dagarna hajkat rundor i Karijini National Park. Vi nöjde oss med 1 natt och dagar men här finns hur mycket som helst att se. Vi utmanade oss med flera "Class 5"- hikes, vilket var den mest avancerade sorten, rekommenderat för experienced bushwalkers. Mycket klättring, men väldigt häftigt! På vissa ställen kunde man inte ens gå, man var antingen tvungen att simma eller klättra!

Vi HATAR flugor, och hör fanns det hemskt många.... kolla marcs rygg typ

Idag har vi betat av en lång körning och imorgon är det dags att besöka Karijini National Park! Ska bli kul!

Vägarna har ör omgivna av fantastisk natur, syns halvbra på bilderna... :/

Idag var vår sista dag i Exmouth! Jag hade bokat in två dyk på Navy Pier som har utsetts till Australiens Top 10 divesites och en av världens 6 bästa "shore based divesite"! Piren som tidigare brukades av US Navy var ingen besvikelse. Fick se hur mycket cool fisk som helst, bl.a. stora revhajar, bläckfiskar och BFG. Väldigt nöjd trots att det var ganska pricey. Under dessa timmarna har Marc varit på stranden och vilat upp sig inför nästa långa körning. Nu styr vi mot Karijini National Park men övernattar förmodligen längs vägkanten!

See yaa

Halloj!
Idag har vi eeendast legat på "Surf Beach" och kollat på duktiga surfare. Vi hade med oss matsäck och pressade i stort sett hela dagen!
Vid 16 drog vi oss tillbaka för att duscha, laga middag och fixa inför vår lilla kvällsutflukt. Vi har märkt hur fina solnedgångarna är här och det vill vi ta vara på. Vi packade lilla bilen med middag och begav oss till en utav alla fina stränder. Upp med bord och stolar på stranden och just like that hade vi världens mysigaste middagslocation.

Det blir en tidig kväll för imorgon ska jag dyka och Marc får jobba på brännan i väntan på mig!

Puss och kram

Vi vaknade och började enligt plan köra till Carnavon för att käka lite brunch. Vi fick bästa platsen precis vid vattnet bland palmerna! Efter goda scrambled-eggs-toast körde vi vidare till nästa stopp som var Coral Bay! Här chillade vi på stranden och avslutade med hamburgare i solnedgången.
Efter middagen var proceduren samma som dagen innan, sök efter närmsta P-plats. Vi hittade en vi var nöjda med och packade ihop inför natten.

Moooorning igen då, nu var Exmouth bara en timme bort! Vi drog kring 7-tiden och landade först på IGA för att handla lite föda och sedan bredde vi ut oss på Bundegi Beach som vi i princip hade för oss själva! Lunch-favorit i repris på ett stopp nedanför "Vlamingh Head Lighthouse" innan vi körde vidare mot "Cape Range National Park". Samma visa som tidigare vi hittade en fin strand som vi gillade, vi hittade en parkering som hade fin utsikt och sen käkade vi vår middag där. Denna kvällen kokt ris med sataysås. Lyxade till det med efterrätt, grillad banan med choklad. På vägen hittade vi jättecoola sanddyner som vi tog oss tid att utforska och fota.

Sen insåg vi att vi behövde sova någonstans. Här omkring får man inte stanna varsomhelst utan måste parkera på en camping. Vi fick som tur var plats på en fräsch camping med havsutsikt så vi var nöjda!

Holaa!

Redan vid 7-tiden var vi igång med körningen och satsade på att laga lite lyxbrunch by the seaside i Carnavon. Fram med gasen och stekpannan och 5 min senare hade vi scrambled-egg-toasts. Vi sträckte ut benen och tog en promenad längs vattnet innan vi körde vidare mot Coral Bay. Här dukade vi återigen upp vårt pick och pack och käkade vattenmelon och fetaost på en strand som badade i sol.

Marc fick sitt efterlängtade strandhäng i några timmar innan vi traskade iväg till den lokala supermarketen (värdelös) för att inhandla till kvällens bbq. Vi stekte sedan hamburgare med ännu en fantastisk solnedgång i bakgrunden.

För att spara lite pengar körde vi vidare i ca 15 min för att hitta ett stopp bredvid vägen. Nu är det enligt tradition daga för några avsnitt av "Brooklyn Nine Nine".