Hejsan Finisar!
Igår checkade vi in på ett lyxhotell nära Railay beach, här ska vi stanna den kommande natten också. Vi bokade även till frukost och YUMMY säger jag bara, det var så himla gott! Massa färska frukter, amerikanska pannkakor, omelett, gott bröd... ja, listan kan bli lång.

Nu ligger vi nere vid poolen och läser och njuter av solens strålar. Läser Etthundra mil av Jojo Moyes, den är så bra!!
Nu är livet på topp mina vänner och ikväll väntas en tvårätters middag. Trevlig helg!

Hejsan Finisar!

Dagarna bara rinner iväg här, vet knappt om det är måndag eller lördag, haha.
Igår tog vi båten från Ao Nang beach till Railay beach. Där checkade vi in på Diamond Cave resort och fick vår nyckel till en mysig bungalow.
Idag har vi legat vid stranden varvat med lite poolhäng. Eftersom vi båda var så sugna på pannkakor till lunch idag, fick det bli en pannkaka med jordnötssmör och en färsk mangoshake, kan inte få nog av alla goda Shakes här. Nu sitter vi här i lobbyn och ska snart gå och köpa varsin glass. Imorgon väntas det ännu en båttripp. Ha de!

Hejsan Finisar!
I onsdags tog vi båten vidare till Ko Phi Phi. Väl på plats åt vi en supergod lunch på the mango garden. Därefter tog vi oss vidare för att checka in på vårt hotell och fy säger jag bara. Det var så himla äckligt, så senare samma kväll bytte vi faktiskt hotell och det var helt klart värt det.

I torsdags unnade vi oss en god och lite större frukost och när vi såg att de hade havregrynsgröt på menyn var valet rätt enkelt. Havregrynsgröt it is!
Efter lunch gick vi mot piren och hoppade på the pirate boat. Den tog oss först till det monkey beach följt av Maya beach, Maya bay. Däremellan hann vi även snorkla en hel det. Tröttnar nog aldrig på det, lika häftigt varje gång.

Kvällen bjöd på en spontanare. Efter god mat och pina colada, drog vi vidare till nästa bar. Dagen avslutades på stranden dansandes bland neonfärger. Ko Phi Phi på ett stort plus för bästa fyllekäket. Pizzabiten var så himla god!!

/Olivia

Planen var egentligen att vi skulle ligga vid Kata beach idag, men för omväxlingens skull tog vi bussen till Karon beach istället. En helt fantastisk strand med lite mindre folk och fint vatten.

Nu förbereder vi och packar ihop det sista inför morgondagens äventyr då vi ska ta bussen till Phi Phi Island. Som vi har längtat!

Hej fina ni!
Förmiddagen/eftermiddagen har vi tillbringat nere vid stranden. Därefter tog vi oss vidare till Big Buddha som ligger 370 meter över havet. Väldigt häftig utsikt. Dagen avslutades senare nere på stranden med varsin pizza.

/Olivia

Gårdagen tillbringade vi på Paradise beach. En liten strand där man till och med behövde betala inträde för att få sola på, men det var helt klart värt det. Efter en heldag vid stranden åkte vi tillbaka till hotellet för att sedan göra oss iordning inför full moon partyt.

/Olivia

Igår flög vi vidare från Bangkok till vår andra destination, nämligen Phuket. Flyget tog ca 1 h och därefter åkte vi minivan vidare till Patong. Trafiken här nere i Thailand är kaos, bilar och mopeder kör överallt... Vi kan knappt gå över övergångsstället trots att vi har grönt.

Idag gick vi upp runt nio, åt lite frukost och därefter begav vi oss till Patong beach. Det har varit galet varmt idag och trots hög solfaktor på kroppen lyckades jag bränna mig rejält... så det får bli skugga för min del imorgon. Nej, nu ska vi kolla på dessertmästarna. Ha en fin dag.

Sista dagen hemma på ca 10 veckors tid

Nu börjar det komma fjärilar i magen inför äventyret som börjar redan imorgon(?!!). Jag är så himla glad och nervös just nu... men samtidigt så spänd inför allt vi har framför oss. För att lugna ner nerverna och få tankarna på annat så mötte jag upp en gammal klasskompis för lunch tidigare idag. Det fick bli en caesarsallad på favoritstället. Ha en fin fredag!

/Olivia

För drygt två månader sedan var jag tillsammans med min familj i Amsterdam. Vi besökte Anne Frank-huset, åkte båt, åt god mat, gick längs the floating flower market, köpte blommor och provsmakade tryffelost.

TIPSTIPSTIPS

Är det så att ni ska åka till Amsterdam någon gång så MÅSTE ni besöka Pluk Amsterdam. Ett supermysigt och fräscht café där du kan äta frukost, brunch, fika osv... Ett café i min smak!

Förutom Pluk, så måste rekommendera Foodhallen. Det är en stor lokal med massa små restauranger. Passar perfekt när man inte vet vad man är sugen på eller om man inte kommer överens om vad man ska äta, för där finns verkligen allt. Jag och min syster delade bland annat på denna godingen där.

Check, check och check ✓

Nu är väskan färdigpackad och står redo för 10 veckors backpacking nere i Asien. Första stoppet på vår resa blir Bangkok, där vi bland annat ska hälsa på min barndomskompis. Därefter går nästa plan mot Phuket, följt av Malaysia, Singapore och Bali. Ja jo, vi är nog redo för att leva drömlivet. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Ett av plaggen som fick följa med mig hem igår. Så enkel och fin, plus att materialet är to die for. Såå skön!!