Dagbok

Om tjugo minuter avgår bilen från Obbola mot Umeå flygplats. Denna helg har varit så efterlängtad eftersom att jag,Emma och Signe ska spendera helgen tillsammans i Stockholm. Inga speciella planer mer än att äta gott, shoppa och festa lite 😊 Tagga!!

Dagbok

Fullspäckad dag igår! Började dagen med frukost såklart, tog god tid på mig och åkte iväg till jobbet runt halv tio. Slutade jobba klockan sex då jag även räknade kassan och på direkten jag var klar snabbt över till sushibar där mamma och pappa satt och hade resan beställt min favvo. Jag bokstavligen tryckte i mig sushin eftersom att halv sju skulle vi gå och lyssna på Birgitta Ohlsson på väven. Hon pratade mycket om sin nya bok men också om mycket annat viktigt inom samma ämne.

Kvart i åtta var det färdigt, tog bilen och körde iväg mot IKSU. Blev träning i två timmar och nu är kroppen helt död. Imorgon åker jag till Stockholm med brudarna mina så det blir skönt med lite vila från träning och vardag 😊

Dagbok

Mysmåndag, jag är ledig som vanligt och har spenderat dagen på bästa sätt med mys i sängen i morse med älsklingslatten!! Unnade mig god frukost och sedan en powerlunch 😊 Älskar att äta men det vet ni ju redan.

Skjutsade farfar på ett ärende vid halv två och efter det åkte jag till IKSU för ett PT-pass. Nu är jag hemma och har precis ätit middag så nu ska jag ladda upp lite för kvällens träning 😊

Dagbok

Riktigt pissigt väder har det varit idag, tyvärr likadant med min energi... Jag sov till halv tio någonting och var vrålhungrig. Det fanns ingenting till frukost som jag ville ha förutom lite melon så fick bli de. Satt framför tv till tolv nånting då jag gjorde lunch. Ännu ett recept av Ida Warg, pasta med tomatsås. Faktiskt väldigt gott!
Var en snabbis på Avion med mathilde Tim och Felicia annars har jag spenderat dagen med min katt.
Nu ikväll kom brudarna till mig då vi myste med film och kladdkaka. Skulle egentligen träna men har haft så fruktansvärt ojämn och låg energi idag så kunde inte fått en bättre kväll❤ Btw måste bara säga att jag älskar Snapchat effekterna 😅

Dagbok

Intensiv men sjukt rolig helg. I lördags var det tävling, blev en tidig morgon med riktigt rejäl frukost. Tog mig till kvartsfinal men är ändå nöjd med min prestation. På kvällen bar det av mot Felicia för party. Hon fyllde nämligen 20 i lördags och det skulle såklart firas. Var hemma runt två tiden och somnade direkt. På söndag hängde jag på IKSU och kollade på när killarna tävlade. Kvällen bestod av sleepover med Alice och Emma eftersom även Emma fyllde 20. Det bjöds på godsaker och vin. Riktigt nöjd och det bästa av allt är att jag är ledig både idag och i morgon. Idag ska jag träna, är påväg snart 😏

Recept, Tips

Hallon & körsbärs smoothie!

1 näve frysta hallon (1dl)

150g frysta körsbärs

1 msk havtorn

1 tsk chiafrön

2 dl rismjölk

Jag älskar att göra smoothiebowl med olika toppings. Just nu är det favorit att ha kokoschips, kakaonibs, pumpakärnor och banan på! En bra start på dagen för mig är en rejäl frukost full med energi som varar länge och det tycker jag att jag får av att börja dagen med smoothie. Frukosten är det viktigaste målet på dagen, jag fungerar inte utan det.

Förut, när jag gick i grundskolan åt jag aldrig frukost men tvingade mig själv att börja då jag började gymnasiet då jag även började med träning på morgonen. Utan mat i magen gick det inte att få ut någonting alls av träningen. Det tog tid, nästan ett år att få det här "suget" av mat när man precis vaknat men jag är så glad att jag puschade mig själv för jag mår så mycket bättre idag och har mycket bättre och jämn energi långt in på dagen. Ett tips till er som tycker att frukost suger och inte alls tycker att det går att få i sig någonting. Drick någonting före, ungeför en timma före bara för att få igång kurret i magen. Jag dricker alltid lite vatten det absolut första jag gör, sen väntar jag ungefär en halvtimme, äter lite grann, oftast en banan. Väntar ungefär en halvimme till och då äter jag en rejäl frukost så det är ju iprincip två frukostar men somsagt det är värt det vänner! Frukost is the shit.

Dagbok

Hej! I torsdags satte sig familjen Westh i bilen för avfärd mot inlandet och fjällen. Har haft fyra underbara dagar, så sjukt skönt att byta miljö ibland. Vänster har varit underbart med lagom sol och perfekt snö. La mig på på fjäll toppen och ba tittade rakt upp i himlen. Magiskt!
Torsdags kväll hade vi tacomys, fredagen åt vi middag på Borgafjäll hotell. Lördag åt vi på Borgagården, har ni inte varit på dessa två ställen då har ni missat något!

Väldigt nöjd med min helg, känner mig glad och utvilad eftersom att vi båda dagarna somnade före klockan elva.

Dagbok, Recept

Måndag idag och dom vanligt är jag ledig. Jag vaknade runt tio tiden och gjorde bananpankaka till frukost.

2ägg
1Banan
Mixa allt tillsammans sen stek med lite kokosolja. Till servering brukar jag ha keso och färska hallon :)

Planen för idag var egentligen att gymma men jag och Emma kom på idén att ta en tur på sparken istället. Vi for ut på havet/isen och la oss med lite fika i solen. Sen tog vi vattnet hem. Hur härligt som helst! 😍 Nu är vi hemma i mitt kök och pustar ut lite, planen för ikväll är att ha sleepover hos mig med Emma och Signe❤

Dagbok, Träning

Hela min vecka har varit likadan varje dag typ. Jobbat sen tränat på kvällen. Idag är det fredag och har spenderat min dag på exakt samma sätt haha. Jobbade till klockan sex, köpte sushi sen vidare till IKSU för lite fredags spel. Väldigt mysigt var det och roligt!! Nu ligger jag i sängen och inväntar sömnen för imorgon jobbar jag igen dock bara till klockan fyra!👌🏻

Dagbok

Vaknade vid elva i morse, skönt att sova ut lite. Gjorde frukost, blev avokado macka och nypressad apelsin,ingefär och morotsjuice. Sen ut på promenad med Emma och idag var det helt underbart väder med som och klarblå himmel! Vi var väl ute kanske en och en halv timme nåt sånt. När jag kom hem åkte jag och Tim in till stan, käkade och sen vidare till Avion. Köpte ansiktsvårdspåfyllning och Ofelia filten från Ikea.
Åt gröt till middag med hallon och banan sen åkte jag till IKSU och spenderade kvällen där. Nu är jag nyduschad och ligger helt död i sängen. Imorgon är det jobb så ska se till att vakna i god tid så jag hinner äta bra frukost 💪🏻