Hej på er!
Nu har vi äntligen kommit fram till Orsa i Dalarna efter en hel del köer på vägarna. Det var ett tag sen jag var här så det är extra kul att vara tillbaka! Imorgon ska vi åka till ett ställe som heter Skattungbyn för att fira midsommar där med kransar, midsommarstång, dans och midsommarbuffé. Längtar haha!
Hur firar ni imorgon?

Var nyss ute med min fasters hundar i skogen och hjälp så fint det var!

Hej på er!
De senaste dagarna har jag spenderat all min vakna tid på Vidbynäs för att jobba. Igår var det ett fantastiskt fint bröllop jag jobbade på, önskade så mycket att jag var gäst istället för servitris på det haha! Idag har jag tagit det lugnt då jag kom hem vid halv fem imorse, har städat rummet osv men inget speciellt har skett. I veckan ska jag jobba lite mer, men på torsdag åker vi till Dalarna för att fira midsommar så då är jag ledig i några dagar!
Hur har er vecka varit?

Efter två magiska veckor med studenten och allt vad det nu innebär är verkligheten tillbaka. Det känns faktiskt ganska skönt att få tillbaka rutiner igen som inte existerade under studentveckorna, tror tex jag sov hemma 3 gånger på tre veckor heh. Men jaja, det var det värt!
I måndags, igår och idag har jag jobbat, och lär göra det resten av veckan också. Har saknat Vibban och att servera så det är kul att vara tillbaka!

Två bilder på mig och fina Pamela på studenten!

Jag har tagit studenten och jag är så glad över det. Jag har skaffat mig vänner för livet, lärt mig otroligt mycket, men framförallt haft den roligaste tiden i mitt liv!

Hej ni!
Idag hade vi betygsutdelning och mösspåtagning för oss studenter på Europaskolan. Det kändes konstigt att byta ut abiturientmössan mot studentmössan eftersom det då blev så påtagligt och verkligt att vi faktiskt tar studenten om två dagar!

Hej finisar!
Igår var det bal för oss treor på Europaskolan. Allt var så himla fint ordnat och jag kommer leva länge på glädjen som infann sig hos mig och alla andra igår<3

Igår hade jag min sista "riktiga" skoldag på gymnasiet! Kan inte riktigt förstå att jag faktiskt slutar i skolan om bara en vecka för att aldrig mer gå dit igen.. Imorgon är det iallafall studentbal för oss på Europa och jag är så taggad haha! Jag och några vänner åker från Strängnäs till Sundbyholms slott i en limousine vid fyra, och sedan blir det fotografering, middag och dans resten av kvällen, jättekul verkligen!

Hej på er!
Igår började studentveckan för oss på Europaskolan, men hälften av alla treor behövde spendera första dagen i skogen då vi skulle tälta med idrotten. Allt började med att vi paddlade från ett ställe till ett annat, därefter fick vi orientera, äta mat, köra tre-kamp och sätta upp tälten. Kvällen blev mysig men väldigt kall, sov i samma kläder som jag åker skidor i på vintern haha! Imorse paddlade vi hem och sen dess har jag sovit, ätit och pluggat!
Kram

Belgien är ett land med tusentals personligheter. Landet kan ha haft en av de finaste platserna jag har sett, men också en av de värsta platserna jag varit på. Det var ett fruktansvärt ojämställt samhälle på kvällarna, och ett väldigt trevligt samhälle på dagarna. Staden såg på vissa ställen ut som det krigsförstörda Berlin, och på vissa ställen som världens mest toppmodernaste stad. Och det är minst sagt en av de konstigaste ställen jag varit på.

Godmorgon på er!
Igår åkte jag och mamma till Järna för att gå en promenad och ta en fika på Saltå Kvarn. Det är så fint där för caféet ligger precis bredvid en å som igår var extra fin när det var ljust och grönt! På kvällen jobbade jag på en 90-årsfest på Vidbynäs. Trodde det skulle bli en tråkig och lugn kväll, men nehejdå, gamlingarna visste tydligen hur man festade haha!
Och juste, idag åker jag till Bryssel!! Vi åker till Arlanda om cirkus två timmar och innan dess ska jag hunnit packa, byta lakan, städa och skriva klart en grej till skolan:)) Så ja, om jag hinner med flyget ska det ska bli så mysigt att se den staden, äta god mat och bo på ett fint hotell!