Hejsan!!
Fredag, skönt med en kort jobbvecka haha.
Idag prov packade jag för att se hur jag får plats med allt och det gick bättre än jag trodde! Ska försöka rensa lite mer dock...jobbdagen gick bra och sedan när jag slutat åkte jag till Old Orchard för att köpa nya trosor på Victoria's Secret.
Sedan när Elin slutat så åkte vi såklart till Kona och åt sushi, standard! En mysig fredag som avslutades med min bästa vän <3

Hej!!
Idag har det varit en underbar dag!! Jobbade imorse på morgonen som vanligt sedan gick jag mot Mara där vi skulle hänga vid hennes pool! Det var jag, Mara, Elin, Johanna, Luisa och Laura. Det var 30 grader och vi bara njöt. Lyssnade på musik, solade, badade och åt glass. Sån himla bra dag, au pair life asså ;) när det sedan var dags att börja jobba så tog det emot lite...jag och Rachel gjorde hennes läxa och sedan byggde vi på Vita Huset som vi håller på med.
En helt fantastisk dag <3

Hej på er!!
Idag var det tidig uppstigning för att åka in till Boston. Första stoppet var Harvard University. Såå coolt att få se de och ett sånt fint campus verkligen. Vi gick runt där och tog lite bilder. Sedan åkte vi mot själva stan. Vi parkerade efter ett tags letande och började gå freedomtrail. Vi följde den in till North end som är ett italienskt område i Boston, verkligen så mysigt! Vi promenerade runt där och sedan ner till vattnet. Efter det fortsatte vi till Qunicy Market och sedan var det dags för lunch. Det blev såklart en lobster roll som var hur god som helst!! Efter den goda lunchen så gick vi till Beacon Hill och Boston common. Sedan var det tyvärr dags att promenera tillbaka till bilen och åka mot flygplatsen...vi gick genom downtown Boston, så fint och mysigt!
Sen var det dags för ännu ett hejdå...vet inte hur många jag har gjort under detta året och det blir verkligen inte lättare. Så där gick jag gråtandes in till security helt själv. Jag var i väldigt god tid så jag satte mig vid gaten och läste lite. Sedan gick jag och köpte mig en mc flurry innan det var dags att boarda. Flygresan hem gick bra, jag somnade efter vi lyft och vaknade lite innan vi landade, perfekt! Elin och hämtade mig och vi åkte och åt sushi på Kona då jag inte ätit någon middag. Känns bra att vara tillbaka i mitt älskade Chicago <3 men såklart tråkigt att lämna familjen som ska fortsätta sin semester i Boston...dessa veckor har varit helt fantastiska iallafall så tack världens bästa familj <3

Postad i: Au pair life

Hej och happy 4th of July!!
Vi gjorde som alla amerikanare på denna dag och åkte till stranden. Där chillade vi hela dagen, hel slut efter intensiva dagar i New York. Det fick bli ett dopp även om det var iskallt...tror inte det var mer än 12 grader, usch så kallt det var!! Jag som tyckte laken var kall...det var inget jämfört med detta haha.
När vi kom hem gjorde pappa strawberry daiquiri, gott!! Och efter typ 10 minuter när alla var klara med upplägg, fotande och instagram bilder så kunde vi äntligen dricka och ha lite snack. Gud vad vi kom på oss själva där när vi stod och höll på haha, men bra blev det!
En väldigt mysig kväll som avslutades med grillat till middag och lite pingis turnering såklart. Godnatt från Newburyport <3

Hejsan!!
Imorse tog vi en liiiten sovmorgon innan det var dags att checka ut, men vi lämnade bagaget där så vi slapp ta med det. Vi tog tunnelbanan till Brooklyn och så gick vi Brooklyn Heights promenade där man ser Manhattan skyline, så fint!! Sedan mötte vi upp Rocky för lunch, så kul att få träffas igen!!! Vi gick sedan Brooklyn Bridge tillbaka till Manhattan. Det är verkligen så coolt att gå in och ha hela staden så nära på något sätt. Efter lite gatu uppträdanden så var alla sugna på glass. Så Rocky (som bor i NY över sommaren) tog med oss till ett ställe i China town där dom hade rolled ice cream. Herreguuuud va gott det var, en av dom godaste glassarna jag ätit. Det heter 10 below och ligger som sagt i China town, gå dit!!! Det är lite svårt att hitta då man knappt ser det. Det var ganska mycket folk men värt varenda minuts väntan. Sedan var det tyvärr dags för oss att säga hejdå till Rocky och ta tunnelbanan tillbaka till Times' Square för att hämta väskorna på hotellet. Sedan gick vi mot Grand central för att ta tåget till Scarsdale. Där vi ställde bilen bor mammas bästa kompis bror så de hade bjudit in oss på middag innan vi åkte hem mot Newburyport. Så trevligt och gott! Resan hem gick bra och nu är vi äntligen hemma igen efter 3 helt underbara dagar i New York. Hörs imon <3

Hej!!
Idag var det uppstigning vid 8 och sedan bar det av mot cykeluthyrningen. Efter vi alla fått varsin cykel så cyklade vi mot Central Park. Planen var att cykla runt hela parken och den är ju inte direkt liten...det går liksom till och med upp och ner i den vilket man inte kan tro haha. Första stoppet var iallafall boat house. Sedan vidare till Bethseda fountain. Dit var det mest jag som ville då det är där Chuck och Blair gifter sig hihi. Sedan cyklade vi vidare och stannade vid en utsiktsplats över den stora sjön. Vidare sedan till Strawberry Fields och John Lennons minnesplats. Vi gick även förbi platsen där han blev skjuten...sedan ville jag såklart till the pond där Blair matar ankor haha. Efter vi cyklat runt hela Central Park så var det dags för lunch, det fick bli Kina mat och det var så gott!
Efter den goda lunchen cyklade vi ner mot Wall street och Charging Bull. Där står även nu också fearless girl. Det var dock omöjligt att få några bra bilder då det var helt stört mycket folk överallt. Vi cyklade sedan ner till Battery Park och såg fina frihetsgudinnan. Sedan cyklade vi längs Hudson River och sen hela vägen upp till Times Square igen för att lämna tillbaka cyklarna. Då hade vi cyklat i typ 7 h...så då tog vi en liten paus med frappucino på Starbucks! Sedan vandrade vi mot Ruby Tuesday's för middag, hela familjens favoritställe. När vi sedan efter en trevlig och god middag var tillbaka på hotellrummet så var alla heeelt slut. Duschen var nog den skönaste någonsin efter att ha cyklat och svettats i 30 graders värme. Godnatt <3

Hej på er!!
Imorse var det tidig uppstigning som gällde, redan vid 5. Vi skulle nämligen köra mot New York! Det tog lite över 4 timmar och så var vi framme i Scarsdale där vi skulle ställa bilen och ta tåget in till Grand Central. Vid 10 var vi framme i älskade underbara NYC. Vi gick mot vårt hotell för att lämna av våra väskor och byta om. Vårt hotell var väldigt centralt, mitt på Times Square. Sedan ut på stan!! Vi gick först mot Flatiron building, sedan little italy och China town. Sedan gick vi neråt mot Ground Zero och one world trade center. Det är alltid en sån konstig känsla där...sorgligt men mäktigt med den fina minnelsplatsen på samma gång. Sedan gick vi Wall street ner mot Brooklyn bridge. Men när vi gått ungefär halva bron så ser vi att himlen blir mörkare och mörkare så vi vänder...när vi sedan är påväg tillbaka så bara öppnar sig himlen med världens skyfall. Det är som att stå i duschen...alla blir genomblöta på 2 sekunder och vi springer mot tunnelbanan. Vi tog sedan tunnelbanan till Times Square och hem till hotellet för att ta av sig alla blöta kläder och ta en varm dusch. Pappa och Madde gick ut för att köpa pizza som vi åt i sängen på hotellet, goals! Nu är det godnatt från New York <3

Hejsan!!
Idag åkte vi till stranden igen, det var lite molnigt men det gjorde inte så mycket. Läste tidningar och bara lyssnade på vågorna och vilade. Vid 1 åkte vi hemåt då Paul och Maureen skulle komma på besök, så kul!! Det var så kul att få träffa dom igen, senast var ju när jag var i Florida och hälsade på i januari. Jag fick även en svensk mandeltårta av dom och en handduk, så snällt. Vi fikade lite och pratade innan vi tog bilen till downtown Newburyport. Där gick vi runt lite och sedan bjöd bästa Paul och Maureen oss på gelato. Jag tog en passionsfrukt sorbet och den var så god i värmen.
När vi kom hem så lagade vi svensk middag till dom. Der blev samma som vi gjorde till min värdfamilj och även Paul och Maureen älskade det. Sedan var det tyvärr dags att säga hejdå för denna gång...sorgligt men jag vet att vi kommer ses snart igen <3

Hej!!
Efter vi ätit frukost så åkte vi iväg mot stranden. Där låg vi ett par timmar och chillade. Sedan var det dags att åka hemåt för Madde kom idag! Så kul att få träffa henne efter 1 år, hon ska vara här med oss nu i 1.5 vecka! Jag fick lösgodis och en bok av henne, så snällt!! Vi pratade lite och sedan gjorde alla iordning sig för att åka ut och handla mat. Vi bor ungefär 15 minuter ifrån gränsen till staten New Hampshire så vi åkte dit för att handla, där har dom dessutom ingen skatt heller. Vi gjorde ju såklart ett givet stopp på TJ Maxx också ;)
Sen handlade vi mat och åkte hemåt.
Till middag åt vi en god vegetarisk pasta. Vi har kollat lite tv och nu är det dags för sängen, godnatt <3

Hej på er!!
Imorse ringde klockan tidigt och så bar det av mot flygplatsen. Planet gick vid halv elva och vi var framme i Boston strax efter 2. Efter lite letande av bilen vi bokat för att köra oss hem samt trafik så var vi äntligen i huset! Det var jättefint och stort. Vi träffade dom som bodde där och vi åkte en snabbis in till Newburyport downtown, så mysigt! Vi åkte sedan och handlade lite mat och fyllde kylskåpet. Sedan gjorde vi iordning lite snacks och satt bara och pratade, har saknat det så mycket. Vi kollade lite tv och spelade pingis, sedan var alla rätt trötta så nu ska vi sova, godnatt <3