Oaktiv ett tag nu... men igår så hade jag min lediga dag, tyvärr var det inte superbra väder. Men det löste vi ändå. Det blåste som bara den vilket betyder STORA VÅGOR!!! Så vi drog ner till stranden för att bada i vågorna och regnet!! Såå kul men nästan obehagligt då det var underström.

Förutom det låg jag inne och tittade på serie under dagen. Jag har börjat titta på en ny serie som heter the 100 och den är såååå bra!!! Verkligen ett tips till er som inte har något att titta på. Trodde jag skulle hata den men helt ärligt är de en av mina nya favoritserier!!

Igår kväll drog vi in till Chania för att äta lite middag på min absoluta favorit resturang här, kariatis !!! super mysigt och super gott!!

Nä nu måste jag hoppa in i duschen för jag börjar jobba snart igen!

Ha det bäst, puss

Nu befinner jag mig på en strand i Medelhavet!!! Såååå skönt. Idag så är det inte så farligt varmt, bara 38°. Ska snart hem för att duscha och byta om för att börja jobba... en snabb uppdatering om vad jag håller på med! Nu ska jag fortsätta sola.

Godmorgon godmorgon!!

Nu är klockan 9 här i Grekland och jag har precis käkat lite frukost på Francoise, supergott!

Idag ska jag bara jobba.... jag börjar klockan 12 och då är det dags för ett 3,5 timmars lunchpass, ugh!! Sen så har jag 30 minuter paus till 16, sen jobbar jag fram till 22... så det kommer vara en fullspäckad dag med massa jobb.

Så min dag ser tyvärr inte så rolig ut, men hoppas eran gör det!!!

Kram Olivia

Hej hej hej alla fina människor !!

Så jag har varit borta ifrån bloggen nu i nästan 2 veckor(!!) jag har helt enkelt inte haft tid att skriva inlägg tyvärr. Jag har jobbat som en galning och inte haft en sekund över, men som jag nu sagt 10000 gånger så ska jag skärpa mig och börja med detta på riktigt!

Jag har nu varit hemma i Sverige i 2 dagar för att jag skulle på begravning igpf förmiddag och så passade jag även på att träffa lite kompisar.

I torsdags när jag kom hem gick jag direkt till min bästa kompis Fina för att bara snacka en stund... det slutade med att jag följde ned henne och flera andra in till Liseberg för att titta på tjuvjakt. (Det var kul men jag kunde bara en låt, hehe)

Efter bandet skulle vi egentligen dra hem men vi träffade några fler kompisar och valde att stanna. Vi köpte åkband (trotts att det bara var någon timme kvar tills det stängde, men det var sååå värt det) jag måste säga att detta var en utav de roligaste kvällarna jag haft på länge, träffade en massa utav mina kompisar och flera nya personer, såå kul!!!

Igår sår bark jag på förmiddagen på min mormors begravning.. den var såå fin men det var väldigt ledsamt...

Efter begravningen bestämde jag mig för att jag inte kunde sitta hemma och vara ledsen så jag och Emilia tog bussen till malevik för att träffa upp några kompisar, vi var ute med deras båt. Jag och Bella (hon vi åkte hem till) fick inte plats på båten så vi fick åka på en ring bakom(!) det.var såååå kul men samtidigt lite läskigt då Noor körde såå fort ibland. Jag är stolt då jag bara ramla i en gång, hehe! En sjukt grym eftermiddag måste jag säga

Nu sitter jag på Öresundståget för att åka tillbaka hem till Grekland... lite tråkigt faktiskt, jag har haft såå kul när jag var hemma (bortsett ifrån begravningen) så jag vill faktiskt inte åka... men men bara några veckor kvar i Grekland.

Men ha en helt awsome dag hörni!!!
Kram Olivia

Jag tänkte nu göra ett inlägg där jag kommer skriva saker jag älskar på varje bokstav ifrån a till ö.

Att vara utomlands

Bada i havet

Chocklad

Dricka varm choklad på en kall vinterdag

Elafonisi, en rosa strand här i Grekland

Första åket i skidbacken när det fortfarande är manchester backen.

Gosspi girl, en utav de bästa serierna som någonsin skapats

Härliga sommarkvällar med massa kompisar

Inte behöva gå upp tidigt på morgonen utan verkligen få sova ut

Julen

Kramar

Lösningar, när man kan hitta en lösning till något man verkligen inte trodde var möjligt att lösa, hahah

Myskväll med sina närmsta kompisar

Netflix

Ostbågar

Popcorn

Quotes, älskar dem för de kan alltid säga de man verkligen känner

Roliga personer, sådana som man alltid skrattar tillsammans med

Sommarlov

Tomat och Mazzarella sallad, Mums

Utlands resor

Vintern

Wienerbröd

Xo, en karaktär som Är huuur härlig som helst i serien "Jane the virgin"

Ysl, så fina kläder och såå bra smink och parfymer

Zara Larssons låt "I can't fall inlove without you"

Åre

Äta grillat med kompisar en varm sommarkväll

Ön kreta i Grekland (den jag är på nu, hehe)

Nu har ni på ett lite roligare sätt fått lära er lite mer om mig. Måste bara säga att det var verkligen svårt att komma på allt detta ahhaha. Men här har ni 29 saker ni kanske inte visste om mig innan.

ha en grym dag!!

kram Olivia

Gokväll alla fina!!

Nu har jag precis kommit hem ifrån en jättebra kväll. Idag så var jag ledig (sååå skönt!!) dagen spenderades på stranden i hopp om att få lite färg(blev enbart röd... hehe) efter stranden drog vi oss hemåt för att göra iordning oss till middagen.

Ikväll så gick vi till en resturang som ligger på en takterrass mitt i byn. Jag åt en supergod linguini med musslor och kräftor, mums!! Vid halv 10 drog min familj hem och så stannade jag kvar tillsammans med några kollegor för lite drinkar, super mysigt!!!

Jag vet att jag sa att det skulle komma mer inlägg och att jag hade några planerade inlägg för veckan... men jag har tyvärr varit sjuk och inte haft någon som helst ork...

Nu ska jag alldeles strax sova, det är ju en dag imorgon igen...

Ha de grymt och godnatt!!!
Kram Olivia

Igår kväll så grillade jag och pappa lite lax till middag. Det var super gott med lite "vanlig"' mat tillskillnad ifrån hotellmaten som jag äter till middag varje dag.

Nu ligger jag på stranden och ska strax dra och käka lite lunch

Kram Olivia

Godkväll mina fina läsare och hoppas ni har det grymt!!! Själv har jag det skit bra, jag är i Grekland nu igen och livet leker. Jag vet att min uppdatering suger när jag är här men jag ska skärpa mig. Jag har en del inlägg planerade nu i veckan så de kommer komma en del iallafall. Vi har nu fått ner mer personal vilket betyder att jag kommer få ett mer nice schema med mindre timmar. Mindre timmar kommer då resultera i att jag är piggare och har då ork och tid att göra inlägg!!!
Så snart är allt typ som vanligt!!

Kram på er

Morgonen började med att jag och mina två bästa kompisar träffades upp för att göra oss iordning tillsammans och även äta en mysig frukost

På min skola har vi som tradition att alla nior går ner för en trappa på avslutningen. I trappan står rektorn och Så får man en ros som tack för dessa år. Det var sjukt nervöst då det var sjukt många människor som tittade på en... Men det gick bra!!

Efter trappan var det dags för lite fika, jag glömde dock ta bilder på det.... Efter fika tog vi lite bilder som ni ska få se nu.

Stiliga och glada killar efter att ÄNTLIGEN ha fått gå ur nian!!!

Världens finaste tjejer!!!

Sen var det ju givetvis dags för fest!! Vi var alla hemma hos en klasskompis i åsa. Det var sjukt kul!! Vid halv 2 Så tog vi bussen till Kungsbacka för att käka Wallys innan det var dags att gå hem. Kom inte hem förrän halv 4 men kvällen var väldigt bra!!!

Vi började kvällen med lite mat. Vi hade lite smått och gott, inget fancy.

Två sjukt bra och stiliga killar i väntan på bussen hem.

Jag har eller aa hade världens bästa klass!!! Jag kommer sakna er alla min fina underbara klass.