Den senaste veckan har vi spenderat på två öar, Perhentian och Tioman. På Perhentian gjorde vi i princip ingenting och det var mycket som var stängt. Höjdpunkten varje dag var när restaurangen brevid vårt hotell visade film varje kväll, så där satt vi bänkade med popcorn varje gång. Efter 4 nätter åkte vi vidare till Tioman, fortsatte på det lugna spåret och en dag åkte vi på snorkeltur och besökte ett vattenfall. Hur fint som helst!

Tyckte nog bäst om Tioman av dessa två öar, fanns lite mer att göra det och maten var snäppet bättre än på Perhentian, ska tilläggas att maten var en enorm besvikelse på båda öarna dock. I onsdags satte vi oss på bussen mot Kuala Lumpur och imorgon bär det av till Bali!

Häromdagen hade vi bokat en tour med 7 stopp under förmiddagen. Började kl 9 på morgonen och åkte till ett tempel, inte supermycket att se så efter 15 min åkte vi vidare till en butterfly farm. Fjärilar stora som en hel hand + massa andra äckliga djur så som skorpioner och ormar. Nästa stopp blev en biodling och sen rosegarden som båda två inte var så mycket att hänga i granen. Sen däremot åkte vi till en teplantage, fikade med ovanstående utsikt, inte helt fel! Köpte även med massa te som får bli presenter när jag kommer hem sen.

Näst sista stoppet var en jordgubbsodling där vi fick plocka själva, inget går ju upp emot svenska jordgubbar så lite besvikna men helt okej ändå. När det var dags för sista stoppet, en marknad, var vi så trötta att vi bara gick runt i 2 min innan vi satte oss och väntade på resten av gruppen istället haha. Sjukt kul att hitta på något sånt här och få ut lite mer av tiden man har på olika platser.

Igår tog vi en roadtrip till Langkawis skybridge, 700 m hög och tydligen världens högsta svängda skybridge, haha den ni! Jättehäftigt och väldigt vacker utsikt när man väl var uppe. Idag åkte vi vidare till fastlandet, Cameron Higlands närmare bestämt. Sjukt kallt här dock, ligger väldigt högt upp i bergen så jag längtar redan efter sol och bad igen... Imorgon ska vi åka på en liten tour här och bland annat kika på teplantager, kul att hitta på lite saker också när det mesta man gör är att bara ligga på en strand annars, hoppas på lite sol imorgon så blir det nog bra!

Asså Koh Lipe, hur fint???? Åkte från Koh Lanta till Lipe i lördags och i måndags kom Klara och Lovisa också dit. Finns inte så mycket att göra så vi har bara solat och badat och tagit det lugnt och största bekymret har varit vilken strand vi ska gå till.

I onsdags firade jag en månad på resande fot, helt sjukt hur fort det har gått samtidigt som det känns som en evighet sen jag satt på flyget hit. Vi firade min månadsdag med drinkar på en jättemysig bar innan vi åt middag. I torsdags tog vi båten till Langkawi och har nu spenderat en natt här. Imorgon tänkte vi åka vidare mot fastlandet och hoppas vi får tag i några bra, smidiga biljetter idag.

Hej på er! Efter 5 dagar i Hua Hin så flög jag ner till Krabi och sen vidare till Koh Lanta för att möta upp Maja för exakt en vecka sedan. Har blivit mycket strandhäng och även en del utgångar. Dagarna har verkligen gått i ett och man har varit tvungen att dubbelkolla både en och två gånger varje dag för att se om det är tisdag, lördag eller kanske till och med måndag?

Mellan allt strandhäng så var vi ute på en moppetur en dag på hela ön. Från norr till söder med ett par stopp för bad och dricka. Kom hem med en bra bränna på benen och lättnad av att ha stillat rastlösheten lite.

Känner mig ganska klar med Koh Lanta nu så imorgon tar jag båten vidare till Koh Lipe för att spendera x antal dagar där och på måndag kommer Klara och Lovisa, de två svenska tjejerna som jag träffade i Vietnam. Har hört så mycket bra om Lipe så förväntningarna är ganska höga men tror inte att jag kommer bli besviken. Ska bli skönt att röra lite på sig nu också efter att ha bott på samma hostel i en vecka, har i och för sig haft vårt 6-bäddsrum helt själv så jag har i princip kunnat "packa upp" hela min ryggsäck, inget man klagar på!

Hallå! En del som har hänt sedan sist och jag tänker bara gå rakt på sak. Är numera ensam här i Asien då min resekompis valt att åka hem igen. I måndags tog jag därför första bästa flyg till Vietnam där min familj lyckligtvis var på semester. Har spenderat ett par väldigt härliga och lyxiga dagar där och samlat lite energi. Idag flög vi tillsammans till Bangkok, de åkte vidare mot Sverige och jag tog en buss till Hua hin där vi har familjevänner. Så nu ska jag vara ett par dagar här och sen åker jag vidare söderut i Thailand. Träffade två svenska tjejer i Vietnam, så härliga och inbjudande, så om några veckor möter möts vi upp och jag fortsätter min resa tillsammans med dem. Ville bara slänga in en kort update så att ni har koll på vad som händer här nere! Förhoppningsvis kommer jag kunna uppdatera lite mer i fortsättningen men har haft så mycket i huvudet nu ända sen jag kom hit om hur allt ska bli nu och behövt ändra planer x antal gånger så jag har varken hunnit eller orkat, hoppas att ni förstår.

Äntligen har våran resa också börjat, en liten snabb update till er; mötte upp Olivia på Göteborgs station i lördags och tog tåget upp till Stockholm. Väl där mötte Zacharias upp oss och körde hem där det blev middag och mys med lillan innan vi gick och la oss. På söndagen åkte vi till Arlanda runt 12 och hoppade på flyget mot Bangkok 14.30. 10 timmar senare landade vi kl 7 lokal tid, tog ett tag innan vi fick väskorna och hade tagit en taxi och var framme på vårt hostel strax innan 10. Gick till MBK center och kikade lite och tog en lunch innan vi gick tillbaka till rummet. Ganska onödigt att stanna en natt, inte så mycket att göra och bara slöseri på pengar måste jag säga. Idag åkte vi tillbaka till flygplatsen och åkte vidare mot Krabi. Efter 14 var vi på vårt nya hotell, på med solkräm och bikini, käkade en snabb lunch och sen gick vi till stranden. Så härligt att äntligen få lite sol! Mindre härligt att duschen var sönder sen när vi kom tillbaka helt sandiga och varma... Nu tar vi det bara lugnt på rummet ett tag innan vi ska ut och äta middag, trött redan nu så vi lär nog somna tidigt idag också!

Sista lediga dagen tillsammans med mamma idag så hon hade gjort frukost till oss imorse, frallor, jordgubbar, varm choklad och bullar, ganska så bra start faktiskt. Sen mötte jag upp Sandra för en lunch på Prästgatan, såå gott och jätteroligt att träffa henne igen, vi har nog inte setts sen i våras så vi hade mycket att prata om. När hon skulle jobba vid 15:30 drog jag mig hemåt, pratade med syrran och läste lite bloggar innan jag åkte in till stan igen för att fika med Elina. Satt på mingan och drack kaffe till klockan var över 19 och sen jag kom hem har jag packat. Börjar känna mig ganska klar nu, bara lite småsaker som ska ner, mediciner och sånna saker. Fattar verkligen inte att det bara är 4(!!) dagar kvar tills vi ska åka, imorgon ska det sista planeras och sen är det bara att luta sig tillbaka och invänta söndagen, så taggad!!

Idag var jag och hämtade ut mina glasögon som äntligen var klara. Var ju på synundersökning när jag kom hem från Barcelona och efter det har det långa jakten på att hitta ett par jag gillar börjat. Varit hos varenda optiker i Varberg + ett par i Göteborg, slutade med att jag valde dem som jag hittade alldeles först haha, varför gör man alltid så... Hur som helst, nu är dom mina och herregud, blev helt chockad när jag hade på mig dem innan. Aldrig insett att jag ser dåligt men det är en enorm förändring och då har jag ändå inte speciellt mycket synfel. Kommer alltid vilja ha dem på mig!!
Nu ligger jag och kollar på Gåsmamman i väntan på middag, sedan skulle nog Sandra svänga förbi en stund ikväll. Även blivit ombedd att slänga ihop lite chokladbollar så det hinner jag förhoppningsvis också göra sen.

Startade dagen med film och lite frukost innan jag mötte upp Sandra på EH vid 13 för kaffe. Slutade med att vi satt där i över 3 timmar och bara pratade om allt och ingenting. Väl hemma igen tog jag det bara lugnt, lyssnade på podcast och packade lite mer. Åt middag och kollade sedan klart på filmen jag påbörjade imorse och nu har jag landat hemma hos Sandra igen. Sitter och väntar medan hon lagar mat och sedan lär vi säkert dra på någon film, käka chips och dricka cola. Typisk kväll á la Sandra & Olivia. Precis lagom en söndag 🙌🏼