Hej på er!

Denna helgen är en lugn och slapp helg. Calle kom till mig i fredags kväll och la sig bredvid mig när jag hade somnat. På lördagen låg vi och drog oss i sängen och kollade på the Blacklist innan det blev frukost. Resten av dagen spelade vi tv spel och såg fler avsnitt av serien. Vid 18.00 hade vi bokat banor på bowlingen med min familj vilket var jätte mysigt!

När vi va klara hade pappa vunnit och jag kom fyra.
Familjen åkte hem och jag och Calle åkte hem till honom och åt middag och sedan blev det glass och mer serier.

Även denna dagen kommer bli slapp, fast det blir även en tur till gymmet så det blir skönt! puss

Idag är det torsdag och jag drog mig ur sängen för att fixa mig. Blev lite sminkning och kaffe i badrummet, och frukost innan jag tog bilen upp till tågstationen.
Kom till gymmet och körde ett ben/rumpa-pass. Den bästa träningstiden är verkligen på morgonen, man är pigg och det är lite folk! Körde på med mitt pass och duschade innan ja mötte Felicia för att äta lunch. Har suttit med telefonen nu en stund för engelskan börjar inte fören vid 13.05.

Puss!

​(bilder från we heart it)

Nu har det redan gått två dagar av skolan. Har dock inte fått gjort så mycket som jag borde.... fokus lyckades hamna på att leta balklänningar istället. Tror jag varit inne på alla hemsidor man kan tänka sig, detta är så svårt!
När jag kom hem och fick fråga mamma om råd så blev det till slut att jag la en beställning på en klänning jag kollat på länge nu. Hoppas den sitter bra bara! Annars blir det till att fortsätta leta haha.

(Älskar min nya lightbox som jag fick i julklapp!, som ni kanske ser så är den SKAM inspirerad haha)

Hej på er!

Idag har jag redan fått massa gjort. Jag vaknade runt 9 men kände att jag kunde ligga kvar och njuta i sängen i 40 min innan jag gick upp och åt frukost.
Efter frukosten så drog jag igång med att tvätta mitt fönster och städa rummet, fick även packat ihop lite glas och annat i en låda som ska upp på vinden. Behöver inte använda mina vinglas fören jag flyttar hemifrån, så kände att det var skönt att lägga undan bland annat dem ett tag.

Mamma drog med mig ut på en promenad i kylan... det var riktigt kallt!
Det blev en runda på kanske 30 min plus att vi fick köpt lite växter på blomsteraffären innan vi gick hem och åt lunch.

Stod precis och valde kläder till i morgon och packade ner lite inför helgen. Är nästan klar så jag kan åka till Calle när han har slutat jobbet. Tänkte först måla naglarna och läsa lite bloggar, Puss!

Godmorgon!

Jag vaknade för en stund sedan och gick ner för lite frukost. Igår gjorde jag chia-pudding som jag bara kunde plocka fram nu. Det var jätte längesedan jag fick till at fixa någon, hade glömt hur gott det är!
Gjorde lite kaffe till och hällde såklart upp det i en av Ernst-muggarna haha. Bestämde mig för en mysig frukost så tände lite ljus och satte på musik. Väldigt skönt att starta dagen på ett bra sätt!

Om ungefär en timme ska jag ta bilen och plocka upp Elsa och så ska vi in och luncha och kolla affärer i Kungsbacka. Det är så skönt med lov så man hinner spendera mer tid med sina kompisar!

Det är ju så skönt att ha lov och dessutom vara LEDIG. Att inte jobba och att inte ha något man måste göra är guld värt. Jag är en sådan person som alltid tar på mig för mycket och alltid bokar upp all in lediga tid.

Nu har jag flera dagar då jag bara kan ta det lugnt och göra vad jag känner för! Tänkte ägna mig åt träning, kompisar och fixa lite hemma. Tänkte till exempel lägga undan sommarkläderna ur garderoben för det har jag inte hunnit än haha. Det var ju ett tag sedan sommaren tog slut...

Just nu sitter jag nere i en av våra nya soffor vi fick hem häromdagen, och dricker kaffe, läser bloggar och ska bläddra i H&M kattelogen vi fick hem. Älskar Ernsts designade muggar som mamma fick i julklapp, det är så fina med de olika citaten som står på!

Roliga bilder än såhär tog jag inte på nyår tyvärr.

Jag körde hemifrån med Calle på morgonen och började fixa lite hos honom. Sedan tog vi det bara lugnt och hade det mysigt tills gästerna kom. Vi hade det super trevligt, med god mat, bra musik och mycket raketer!

Hoppas ni hade en bra kväll ni med! och gott nytt år på er. Puss

Felicia kom med den mysiga idéen om att ses på en brunch i morse!
Så vi möttes upp i stan och åkte till Linné för att äta på Kafferosten. Brunchen var både prisvärd och god, och vi hade det super mysigt!
Efteråt blev det även en sväng i stan på mellandagsrean såklart.

Nu sitter jag på pendeln påväg till Kungsbacka där jag har ställt bilen och sen ska jag köra hemåt. Tänkte plocka upp ett paket som har kommit på vägen också.
Puss

Hej och god jul på er!
Min julhelg spenderades hos kusinerna med familjen och vi hade det jätte mysigt! Vi gick promenad, såg Kalle och delade ut julklappar. Och åt hahah, man äter ju alldeles för mycket under julen, men gott är det!

I söndags åkte jag till Calle och bytte julklappar med honom innan jag åkte hem och fixade mig för att gå ut med mina tjejkompisar.
Hoppas ni har haft en bra julhelg! Puss

Hej på er! kom hem från Tylösand hotel och spa runt 12 idag. Jag och Calle har haft en jätte härlig helg!

När vi kom fram till hotellet i fredags så möttes vi av den mest underbara utsikten. Kolla bara vilken havsutsikt! Det var underbart fint, även om vädret inte var det bästa.
När vi hade packat upp oss lite så bytte vi om till träningskläder och gick till gymmet och tränade någon timme. Sedan skyndade vi oss att duscha, sätta på oss våra morgonrockar och gå ner till spat. Som var jätte fint och fräscht! Vi gick omkring där och hade det skönt i några timmar innan vi blev trötta och gick till rummet för att fixa oss innan middagen.

På lördagen tränade vi också på morgonen. Fast först åt vi frukost med massa Nutella haha. Och efter gymmet gick vi och åt lunch innan vi gick in i spat. Det blev flera timmar till i poolerna innan vi blev jätte trötta och myste på rummet istället.

Middagen på lördagen var supergod precis som på fredagen och så lyxigt att få äta tre-rätters två dagar i rad! Vi har inte varit hungriga denna helgen i alla fall.

I morse ställde vi faktiskt klockan för att hinna en sista sväng i spat innan frukosten och sedan hemgång. Det var verkligen värt det för vi fick hela spat för oss själva! Det var ingen annan som hade orkat göra samma sak som oss haha. Vi har i alla fall haft en super härlig helg och det känns väldigt tråkigt att komma hem och behöva gå till skoaln i morgon... jaja vad ska man göra. Hoppas ni har haft en bra helg ni med! Puss