Nu har vi landat i Bondi livet igen och det är helt fantastiskt. Våren är defenitivt här. Men det bästa av allt är ändå att Steve och Syama hyrt ut Syamas sovrum till oss till tills vi hittar ett eget boende så vi slipper hostel!!! Alltså världens nuttisar. Han sover alltså på soffan för våran skull ❤️❤️❤️❤️❤️ Vi är varit såå tacksamma. Dock åker killarna nu till Byron ett tag och vi har ansvaret för deras katt som är skadad och typ är deras allt. Känns lite risky. Haha. Katten heter förövrigt Presiouse. Lol.

Så vad har vi hunnit med sen vi kom tillbaka? En utgång, en sunday sesh, en jobbdag, en stranddag med Sharmie, en lax middag och några filmkvällar i lägenheten. Har saknat detta!!

Idag är vår sista dag på denna resan. Imorgon åker vi tillbaka till Sydney. Känns sjukt konstigt men ska bli såå skönt att få lite rutiner igen. Och framförallt slippa Hostel!! Är så extremt trött på det nu. Byron har iallafall bjudit på skevt väder, två utgångar, en roadtrip dag, en sväng upp till lighthouset, två filmkvällar och en del sushi rullar. Vi har haft ett nice litet Byron crew här som vi hängt med. Dock har alla lämnat oss nu så är bara jag och Ida kvar så nu känner vi oss lite ensamma lol. Här är lite blandade random bilder från våra dagar här.

De 2 senaste dagarna har spenderats i Surfers Paradise. Strand i oändlighet och skyskrapor uppradad efter varandra längs stranden. Hela feelingen över staden är ju utan tvekan semester. Mest känt är ju Surfers för att det ända som ska finnas att göra är festa. Men då Olivia och Ida endast hört shitty things about Surfers nattliv beslutade vi oss för att hoppa det och ha två chill dagar istället. En massa solande då vädret var top notch har vi väll spenderat majoriteten av tiden med. Även lite surfande har Olivia provat på. Samt den kända frukostbuffén i utsikts tornet hann vi med. Kvällarna har vi spenderat med att mysa i hostellets tv rum typ hehe. Jag älskade iallafall Surfers, sjukt positivt överraskad. Nu sitter vi återigen på bussen för sista gången. Denna gången mot Byron Bay!!! Excited!! Alla pratar såå bra om Byron så ska bli kul att se.

Igår var det inte bara ett halvår sedan jag lämnade Sverige utan också min b-day wiieee. Hade en grym dag med min aussie sistahhh❤️ Spenderade dagen på Australia zoo där vi mata Kängrus och blev kära i koalor. Fick sedan skjuts av våra Irlänska vänner från Fraser från zoo:t till Brisbane så vi anlände vid 4.30 istället för vid 19. Hade sedan en grymt rolig utekväll tillsammans med Ida, Antonia och irländarna.

Idag har vi gått runt i Brissy, kollat in lite affärer, lite sightseeing och ätit sushi igen. Vi har även bokat vårat flyg tillbaka till Sydney. Imorgon åker vi vidare mot Surfers Paradise som är vårat näst sista stopp..

I tisdags anlände vi till Noosa som enligt min research skulle vara Aus motsvarighet till Laguna beach. Inte riktigt kanske men väldigt mysig och fin "stad". Finns inte direkt så mycket att göra där om man inte är intresserad av everglades å shit. Men vi hann iallafall med lite solande och besöka deras nationalpark. Bodde även i ett 16 manna rum vilket var roomshare på ny nivå. Inge att rekommendera vänner.

Efter våran fantastiska 15 h bussresa anlände vi till ett soligt men en aning kyligare Rainbow beach, där det inte finns i princip någonting utom en strand och några caféer. Här spenderade vi en dag på stranden och en natt innan det var dags för Fraser Island, världens största sand ö. Där campar man och har ingen täckning eller wi-fi på hela jävla ön. Jag hade sådan BRUTAL ångest inför detta då jag absolut hatar att campa. Men även Fraser förvånade mig. Själva sova i tält delen där vi höll på att frysa ihjäl var hemsk, att jag och Ida fick en kackerlacka i vårat tält och var tvungen att byta tält mitt i natten var hemskt, att inte duscha på 3(!!!!!!!!!) dagar var hemskt. Men resten (hehe) var grymt. Vi spenderade dagarna med att åka i jeepar på stranden, sola, bada i öns sjöar, kolla in utsikt platser, och flyta runt i åar. Kvällarna spenderade vi med att laga middag tillsammans hela gänget, sjunga runt brasan till gitarr, dricka vin, dansa loss i campets egna nattklubb, och kolla på den helt jävla sjukt amazing himlen från stranden. Vi hade en så sjukt bra Fraser grupp som gjorde det hela ännu bättre. Men jag har aldrig i hela mitt liv varit så glad att komma till ett hostel som igår. DUSCHA, få bort mesta dels av sanden som var ÖVERALLT och framförallt sova i en säng.

Nu är vi på väg till Noosa, där väntar två chill nätter, tvätta(!!!!), handla yoghurt och granola, och sedan inte jätte mycket mer planer haha.

Okej, nu har jag kommit till tillfället att det gått för länge sedan jag senast bloggade och det bara blir jobbigare och jobbigare för det hänt för mycket. Men nu ska jag ta tag i det igen hehe. Börjar med trumvirvel Whitsundays. Det var helt fucking sjukt amazing. Vi bodde i ett lyxresort, fick maten lagad till oss, spenderade eftermiddagarna med paddle boarding, jacuzzi, och njuta av solen. På kvällarna var det bondfire, vin och sjukt goda middagar med grymt sällskap. Dagarna spenderade vi ute till havs på båten för att se Whitsundays Islands, snorkling, solning, kolla in valar och delfiner. Går inte att förklara hur underbart det var och vi hade sådan sjuk tur med vädret.
När vi sedan kom tillbaka till Airlie beach blev det lite afterparty så vi fick även prova på deras nattliv.
Sedan blev det en hel dag av väntan innan vi tog en 15 timmars nattbuss till Rainbow beach. Det var en underbar natt :):):) Nej men gick faktiskt bättre än väntat och sov iallafall mesta delen av tiden.

Har så sjukt mycket Whitaundays bilder men lägger bara upp några från höjdpunkterna av trippen.

Då tackar vi Magnetic Island för en grym snabb visit. Vi hade tyvärr endast en heldag så vi hann inte direkt se så mycket. Hade gärna stannat där någon dag längre för att se mer av ön. Vi bodde på ett jätte nice hostel där alla rum var bungalows. Vi hade havs utsikt och delade rum med två sköna norskar och tyskar som vi bounda med. Igår anordnade nämligen hostellet Australiens ändå full moon party, så tillsammans med norskarna och deras vänner samt tyskarna hade vi en sjukt rolig kväll.

Nu sitter vi återigen på bussen denna gången mot Airlie beach. På måndag åker vi ut till Whitsundays!!! Exciting tiiiimes.

Nu börjar vi äntligen komma tillbaka till civilisationen. Olivia har alltså gått 2 dagar och 2 nätter utan teckning på telefonen (!!!!!!!!!!!). Vi har bott i ett hostel mitt ute i regnskogen med världens sämsta wi-fi, x antal mysiga kryp, spindlar, ödlor osv. MEN Mission beach har iallafall gett mig en av de bästa händelserna i mitt liv so far. Igår *trumvirvel* hoppade jag ur från ett flygplan på 14.000 ft höjd. JA på riktigt. Olivia som inte ens vågar åka ner från en skidbacke och börjar gråta i atmosphere hoppade ur från ett fucking flygplan. Eller ah okej killen tryckte mig nog mest ut men ändå hehe. Utan tvekan det sjukaste jag har gjort i hela mitt liv och det känns fortfarande helt overkligt men SÅ fantastiskt. Vill utan tvekan göra om det!!

Annars så har Mission beach mest bjudit på regn så 2 nätter och 1 hel dag räckte gott och väl. Nu sitter vi på bussen mitt Townsville där vi ska ta båten ut till Magnetic Island. Där väntar förhoppningsvis sol, bad och även full moon party.
Puss och kram

Då tackar vi Cairns för några grymma dagar. Nu sitter vi på bussen mot nästa stopp som är Mission beach. Igår gjorde vi som sagt en dags tripp till regnskogarna kring Cairns. Där hade vi turen att inte stöta på några av världens farligaste djur och få bada i vattenfall. Gårdagens lärdom var utan tvekan att kolla väder prognosen i framtiden så du inte bär shorts i en kall regnig regnskog. När vi kom tillbaka hann vi även med en väldigt rolig utekväll.