Klockan är 22:10 och jag kämpar motvilligt att sitta uppe för att försöka komma in i den nya tidszonen. Lördag kväll gick planet till Melbourne och eftersom vi sedan skulle flyga domestic så var vi tvungna att hämta ut våra väskor och sen checka in dom igen. 7 timmars väntetid i Melbourne mitt i natten så ingen sömn fick jag. Sov någon timma på planet från Melbourne till Cairns och direkt när vi kom till vårt hostel tog vi en nap så efter det kändes det bättre igen.

Vi har inte gjort många knop idag men för att vara helt galet trötta båda två har vi ändå hunnit med att fixa både det ena och det andra. Vi var med om det sjukaste förut när vi satt i receptionen och planerade våra kommande veckor.
Helt plötsligt går vår gamla klasskompis Peter förbi som vi inte sett sen studenten!!
Sååååå kul verkligen och såååå himla otippat att man träffar på varandra på andra sidan jorden.

Nu ska jag snart krypa ner i sängen. Klockan är ju 10 på kvällen här just nu men i NZ är den 1 på natten så man är nog lite extra trött just därför.

Här vaknade vi upp igår. Näst sista natten i NZ och med vår pärla Thaaa Maui. Alltså fattar inte att vi haft denna i 3 veckor och kört på de minsta krokigaste vägarna samt i storstad med galet mycket trafik utan några problem. Trodde jag aldrig när vi satte oss i den för första gången. 7.2 meter lång husbil, jag som tycker våra personbilar kan vara trixiga ibland hahaha😂

Sista kvällen ville vi "fira" och unna oss lite lyx. Med tanke på att vi åkt från ena stället till det andra plus haft tillgång till att laga mat i bilen så har vi knappt ätit ute eller varit på barer osv.
Så först blev det middag och drinkar på Vivace och sedan gick vi till Skytower och njöt av Auckland by night. När tornet stängde klockan 22 så gick vi vidare till en Irish Pub och spelade biljard med 3 sköna människor. Alla är så himla outgoing och lättsamma här så det är inte svårt att hitta vänner.
Här blir även folk så glada när man säger att man är svensk eftersom 90% av alla turister är asiater eller tyskar haha.

I skrivandets stund sitter vi på planet till Australien. Tidigare idag strosade vi runt inne i Auckland City. Jag "råkade" köpa både ett par klackar och massa smink från Benefit hahah. Sämsta människan är jag men har faktiskt spenderat under min budget så tyckte att jag var värd lite shopping. Sedan lämnade vi in vår älskade husbil som blev vårt hem i över 3 veckor. Så mycket skratt och karaoke som hörts i den bilen. Vi stod för underhållningen på alla motorvägar där det var kö då vi drog ner rutorna och hade allsång med svenska hits haha.

Dag 2 blev det kajak istället och vi hade verkligen såååå kul!! Åter igen blev vi populära bland guiderna Hahahah så det slutade med att vi dränkte varandras kajaker med vatten. Kul var det i alla fall. Miljön var jag lite halvt besviken på, inget speciellt men guiderna gjorde det sååå mycket roligare!! Vi köpte sedan glass och satt i solen och jag brände mig IGEN. Efter det tog vi färjan över till Russell och kikade runt lite där. Så fint så fint.
Dessa två filurer fick stå ut med oss i 3 timmar haha.

Eftersom kajaken blev inställd pga vädret så åkte vi istället så långt upp du kan komma i NZ. Cape Reigna som jag skrev i tidigare inlägg.
En liten rolig fact om detta ställe är att på ena sidan om fyren ligger "Tasman Sea" och på andra sidan "Pacific Ocean". Två hav som möter varandra!!

Vaknade imorse taggade på att göra kajak men vädret var tyvärr lite halvmulet. Jag ställde mig och började fixa frukosten samtidigt som jag kollar mailen och ser att vår half day kayak i Bay of Islands har blivit inställd pga att det blåste så mycket. Åter igen blev något vi sett fram emot inställt men vi har ju faktiskt morgondagen också så vi åkte dit och pratade med dom för att se om man kunde boka om det tills imorgon. Så nu håller vi tummarna på att vi får göra det imorgon istället för tidigt på fredag ska vi åka mot Auckland eftersom vårt flyg till Aussie går lördag eftermiddag.
När planerna blev ändrade idag bestämde vi oss för att åka till Cape Reinga vilket tog 3 timmar en väg. Sedan tillbaka 3 timmar haha! När vi är klara med Bay of Islands kommer ett helt inlägg om med bilder härifrån.
Tills dess får ni några på Moi som togs i somras.

Dagens utflykt gick norr om Coromandel där vi gick till Cathedral Cove. Jättefin strand med typ en grotta som man kunde gå igenom.
Det var så himla skönt väder så vi la oss ner ett tag och njöt av solen innan vi gick tillbaka till bilen för att åka 6 timmar till Bay Of Islands dit vi är påväg nu. Påväg hit passerade vi Auckland som vi ska tillbaka till på fredag och det känns så jäkla sjukt att det är vårt sista stopp innan vi lämnar Nya Zealand.

Hur mysigt ställe? Har själv aldrig sett filmerna Lord of the rings eller The Hobbit men vi tyckte att det var värt ett besök hit ändå. Det är ju inte varje dag man är på besök i Nya Zealand liksom.
Tyckte detta var riktigt roligt att göra trots att jag hade noll koll. Har bara sett någon sen här och där och känner igen vissa namn men inte mer än så.

Förstår att dom valde att spela in filmerna just här för så vackert och sagolikt det är i detta landet och speciellt just där dom valde att bygga Hobbiton.

Det bjöds på dryck inne i Green Dragon (tror jag det hette) där vi fick välja vad vi ville ha så vi tog en äppelcider och satte oss framför brasan. Så mysigt!!

När vi kom tillbaka från vår tour så lagade vi snabb lunch i form av nudlar och sedan åkte vi mot Coromandel där vi är nu. Vi har tisdagen i Coromandel också men på eftermiddagen så måste vi åka vidare till Bay of Islands för att köra dit tar 6 timmar. Detta inlägget kan nog också bli sent för jag såg precis att jag bara har en GB mobildata kvar och vi har 5 dagar kvar här!!!!!!!
Man inser hur beroende man är av internet när man inte har det.

Har glömt bort att skriva vad som hänt de senaste dagarna men i lördags kom vi till Rotorua och i söndags gick vi på en Maori cultural experience. Vi åkte alltså till en Maori village där vi fick se Maoris dansa och ha sig hahaha. Det första dom säger innan är "for the respect of the Maoris it isn't allowed to laugh or smile". Det är något man inte ska säga till mig för jag har alltid tyckt att allt blir extra kul när man inte får göra det Hahahah. Så direkt när dom börjar blåsa i horn och ta djur konstiga toner får jag gräva ner mitt ansikte i jackan för att inte brista ut i ett asgarv😂 råkade smitta av mig på Natalie också och när den ena börjar kan inte den andra sluta hahaha.
Men hela kvällen var sjukt spännande och mysig. Verkligen en upplevelse som jag sent kommer glömma!!
Nu är vi påväg mot Hobbiton.

..var vi framme i Waitimo!! Klockan ringde halv sju idag för att vi skulle hinna med ett träningspass innan utcheckningen på campingen. Vi gick bort till en fotbollsplan i närheten och körde löpintervaller och andra övningar.
Vi hade tänkt att åka in till Wellington city igen för att kolla runt lite men vädret var riktigt ruggigt så vi åkte till en mall istället och shoppade. Köpte en Pandora berlock till mitt armband med NZ flagga på. Har redan en med Australien så kändes rimligt att skaffa en med NZ också. Köpte även en ring OBSERVERA EJ PÅ PANDORA. Mamma lär väl bli rädd om jag bränner alla mina pengar på shopping det första jag gör.
Efter lunch bestämde vi oss för att åka vidare eftersom vi ska till Waitimo glow worm cave och det tar 7 timmar att köra dit. Vi skulle sovit vid Lake Taupo inatt men pga vädret känns det ovärt att åka dit när man knappt ser något och vi har ont om tid.
Nu är vi framme i alla fall i Waitimo och har precis lagat oss middag.
Detta inlägg kommer nog komma upp på eran fredag dock för jag har inget internet här som på många andra ställen. I Milford hade vi ingen täckning eller wifi på 48 timmar så förlorade massa snapchat streaks på närmre 200 dagar. Ni som vet, NI VET vilken smärta jag pratar om haha.

WELCOME TO WELLINGTON

Tidigt imorse ringde klockan och jag har aldrig någonsin velat sova vidare så mycket. Trötta gick vi upp och gjorde lite frukost för att sedan åka iväg till färjan. Några idioter hade dock ställt sig framför oss på en trång liten parkeringsplats som man fick campa på med endast 12 bilar men det rulla in några på kvällen och blockade fullständigt så vi fick knacka på klockan 6 på morgonen och be dom akta på sig.
Inga problem dock så vi rullade mot färjan och den tog ca 3 timmar över till norra ön men det var så mycket vågor så det enda jag kunde tänka på var att inte spy, blir sååå sjösjuk om det bara guppar.

Väl framme i huvudstaden så åkte vi mot vår camping och åt lunch. Sedan in till stan igen och gick runt hela eftermiddagen. Köpte en islatte av en äldre man som var sååååå söt!!!!! Alltså alla kiwis är så himla trevliga och snälla. Min latte kostade 6 dollar så gav en 10 och så gav han tillbaka en 5 och sa "you keep that, have a lovely day". Började ju nästan gråta för det värmer så mycket i mitt hjärta😭
Så himla många som är så snälla och sociala. Kommer verkligen sakna NZ folket.

Efter lite city cruising åkte vi och handlade mat och sedan tillbaka till campingen som är jättestor så barnsliga som vi är gick vi till lekplatsen, hoppade studsmatta och klättrade i klätterställningen hehe

Den här pinglan är så jäkla bra! Så mycket skratt vi haft på bara några veckor och så mycket mer det kommer bli. Love her.