Hej på er fina människor!
Igår var en lugn kväll som spenderades hemma med min fina familj. Vi spelade spader dam och myste hela kvällen tillsammans, gick och la mig redan klockan tio.
Idag vaknade jag upp, åt min mysiga frukost med hela familjen. Nu ska jag bli med-tvingad ut för att hjälpa till i trädgården med mamma...zZz.
Senare idag ska jag på något sätt röra lite på mig och svänga förbi Hanna och hämta lite grejer jag har hos henne från förra helgen.

Ikväll kommer Felicia hit och vi ska starta vår nya tradition att fira våran födelsedag mellan våra födelsedagar. Så har köpt en flaska rött vin och lite bubbel som vi ska korka upp tillsammans med lite chark. Det ska bli så mysigt verkligen.
Tänkte även kolla i min garderob vad jag kan ha på mig imorgon då min garderob är försvunnen eller inte existerar alls. Så jobbigt när man har sparat pengar en så lång tid, varit ute och rest och nu är nästan pank igen. Har absolut inga kläder så vill nästan börja gråta...

Har haft problem sedan jag kom hem, jag har gått in på internet och tyckt att kläderna som är trendigt är inte 100% jag. Jag har även lovat mig själv att jag aldrig mer ska köpa ett impulsplagg eller bara köpa för att jag behöver nya kläder. Så medan jag är fattig har jag letat runt som en dåre på sidor för att få lite inspiration när jag har mer i min plånbok.
Plötsligt kom jag in på WEEKDAY's hemsida och där föll pusselbiten på plats "hallelujahmoment".

Nedan ser ni lite fina plagg jag har valt ut i deras nyheter.

/ Älskar materialet & färgen på bomber jackan / Svart kappa blir aldrig försent att köpa det håller föralltid /

Jeans är så fruktansvärt snyggt, men jag älskar att hålla mig till svart. Sitter och söker på olika jeansjackor som jag vill köpa så snart som möjligt. Vill ha en oversize är min tanke. Tycker det är så snyggt med hoodie under där luvan sticker fram där bak i en klar färg som t.ex den ovanför.

Två snygga toppar som går att klä upp och klä ner till både vardags och utgång. Tycker det är lite nice att vara lite slappt klädd när man ska ut, man tänker så mycket annars så fort kvällen går.

Hur pigg blir man inte av dagens D vitamin med strålande sol i Göteborg? Humöret är på topp för tillfället vilket är riktigt bra eftersom jag ska nu på arbetsintervju. Började jobba klockan 7 och slutade klockan 2 och ska direkt in till stan.

Efter mötet ska jag ta tag i min packning från Trysil som jag har glömt av att packa upp. Kan bjuda på lite bilder från det.

Hej babes!
Steg upp ur sängen alldeles för sent, har varit väldigt trött efter den här veckan. Gjorde mig en stadig frukost med två ägg, två avokadomackor och till sist färskpressad juice. Mums!!

Efteråt tog jag bilen in till stan i vårsolen med solglasögon på huvudet. Med hög musik satt jag och sjöng med, lite lyckorus med strålande sol. Mötte upp min gamla vän Evelina som jag inte har träffat sedan jag åkte. Hon pluggar nu och bor i Jönköping men var hemma nu i helgen. Vi åt lunch på det omtalade JOS på avenyn, himla fräsch mat verkligen.

Nu sitter jag i soffan och kollar på hockey, Frölunda-Brynäs. Inte den bästa matchen jag har sett tyvärr... Sedan har jag tänkt åka ner till havet med kaffe och bara kolla ut och lyssna på musik. Ikväll ska jag träffa Emma och Elsa, har inte träffat Elsa sen vi möttes i Thailand så det kommer bli mysigt.

GOTT NYTT ÅR & VÄLKOMMEN 2017.

Vi har nu varit i Sydney ett par dagar och vi älskar staden. Så mysig, lugn och nära till allt. Vi bor extremt centralt vilket är så bra, vi har även hälsat på vårt kök där vi har lagat lite mat. Hittills har vi gått på Harbour Bridge, sett Operan, Botaniska trädgården, strosat runt i stan, varit på Coogee beach.
Igår var det tidig uppstigning för att stå i kö hela dagen för att se fyrverkerierna vilket var riktigt lyckat. All väntan var värt allt och alla var så himla glada. Efter en lång dag stod vi över utgång men vaknade ändå klockan 12?! Men det behövdes...

Vi har även hunnit med att besöka Peter Pan där vi bokade in hela rutten upp till Cairns. Vi har spikat schema och vi känner på oss att veckorna kommer gå riktigt fort. Men med mycket aktiviteter får vi bra minnen och massa skratt vilket vi behöver. I Sydney har det varit påfrestande eftersom miljön har bytts ut från lantligt till storstad. Vi har alla varit lite små sura och lite trötta men nu är det bra igen. Jag har insett att jag är verkligen kaffe beroende & behöver min kära kopp varje morgon. Annars är jag en zombie och får inte ut ett ljud och bara går efter hehe... Jag är även dålig på att leta efter saker, ja mamma du har rätt i det. Börjar först leta själv, sen får jag panik och stressar upp mig fast "försöker" dölja det. Sedan märker Felicia av det och frågar vad jag letar efter. Då hör jag även meningen "kolla nu ordentligt så hittar du det" som mamma alltid säger till mig.

Allt är bra och tror vi alla kommer älska Sydney, för det gör alla andra vi har träffat under resan.

Efter tagit dykarcertifikat gick vi ut och firade, Mikael kom även hit och vi åt middag med honom. Det blev barrunda och avslutades med dans till sömnklockan ringde. Dagen efter gick vi upp i tid, checkade ut från Manta Dive och in på nästa hotell. Vi hyrde cyklar och cyklade runt ön och la oss på en jättefin strand med olika slags bäddar och puffar. Hur härlig dag som helst med jättegod lunch, aldrig älskat mitt liv så mycket som jag gjorde igår. Jag hade aldrig kunnat tänka mig vara på någon annan plats en just där jag va då. Är riktigt tacksam att jag kan göra den här resan verkligen. Med de finaste tre personerna och jag med varsin drink i handen och höra vågorna.

Idag ska vi ta speedboat mot Uluwatu, ännu en ny plats att besöka. Ska bli riktigt roligt, vi får se om vi tar någon dagsutflykt till Nusa Lembongan.

Hello, konstigt nog har vi överlevt. Efter tre nätter i Ubud tog vi en speedboat ut till Gili Trawangan. Här bjuds det på ett kristallklart vatten och ingen trafik mer än cyklar, elmoppar, häst och vagn. Man ser helt klart hur dåligt hästarna mår vilket är extremt tråkigt. På själva ön är det väldigt mycket hippiekänsla, det tycker jag om extremt mycket. Men stora förväntningar hade man och det gjorde ön till en viss besvikelse. Men att bada i havet som vi inte har gjort på hela resan var riktigt uppskattat.

Första natten bokade vi in oss på ett riktigt billigt hotell för ca 90 kr/person. Idag checkade vi in på Manta Dive och här ska vi alltså ta vårt dykarcertifikat, så taggad. Vi uppgraderade oss från ett doorm till deras nya "bungalow" som är jättefint. Nu har vi varit på "introduktion" trodde vi men nej vi fick alltså sitta och kolla på 2,5 timmes film. Efteråt skulle vi svara på ett slags "studiepaper" som skulle ta oss 45 minuter, men vi blev inte klara. Med sura miner och hungriga magar gick vi ut från klassrummet med våra böcker och ville äta middag. Vi mötte upp alla de gamla från campet som är på Gili för ett sista hejdå, så sad. Imorgon är det dykning från 08.30-12.00 efteråt är det lunch. På eftermiddagen kör vi igång igen fram till 16.00 och sedan blir det någon form av dykarfilm. Intensivt och roligt, tre glada tjejer är taggade för de närmaste dagarna innan vi hittar på nya äventyr.

Att lämna alla igår på campet var jobbigare än vad jag trodde, att tänka på alla idag är även riktigt jobbigt. Helt ärligt var söndagskvällen så sjukt rolig, har nog aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Men vi vinkade av alla och satte oss i bilen mot vår nya destination, Ubud. Vi gjorde inte så mycket igår mer än att vi åt middag på en mysig restaurang med Cornelia och Emelie.

Idag har dock varit en magisk dag och vi fick gjort väldigt mycket. Vi bokade en guidetur på hotellet som tog oss först till vattenfallet bortanför Ubud. Det var riktigt häftigt att bada, men sjukt strömt var det. Mitt första vattenfall jag har sett på riktigt och badat i. Så det var riktigt kul att se.

Sedan tog vi oss till nästa destination som var risfälten, dock var det extremt dåligt väder tråkigt nog. Så blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Men alltid kul att se i verkligheten. Vi blev dock körda till en jättebra restaurang som låg lite längre från allt annat. Det var hur gott som helst vilket var kul.

Sist men inte minst åkte vi till en kaffeproduktion och såg hur de tillverkade kaffe. Riktigt intressant och överraskande är det alltså ett djur som här kallas "Luwak" men på svenska heter det Indisk palmmård. Luwaken äter bönorna och sedan bajsar ut dom. De rengörs man tar av skalet på bönorna och sedan steker dom så blir de bruna. Hur sjukt? Vi gick runt och drev hela tiden och sa "bajskaffe" och gapskrattade för vi blev riktigt chockade.
Efteråt fick vi smaka gratis på olika teer och kaffe, detta är bland de roligaste vi har gjort. Så annorlunda, mysigt och intressant. Själv tycker jag dock inte kaffet var en höjdare förutom "Luwak kaffet" som alltså var bajskaffet. Det var närmast smaken av Sveriges kaffe, konstigt nog?

Längst till höger är innan rengöringen, mitten rengjorts, till vänster är de skakade

Här steks bönorna efter skalningen

Buren där Luwaken är i

Klara bönor

Här har ni en tam Luwakunge

Såhär har vi bott i en vecka nu, imorgon är det dags för att packa våra ryggsäckar för att checka ut. Redan klockan 10 sticker vi till Ubud med Cornelia och Emelie. Vi skippade hyra hus och tar ett hotell istället för 150 kr/natt och vi ska bara vara där i två nätter. Stoppet efter blir Gilli Trawangan där vi ska ta dykarcertifikat.