Nu har vi anlänt och varit här halva dagen. På ca 10 minuter lärde vi känna två tjejer från Stockholm, allt är så lätt här. Vi badade lite i poolen och därefter gick vi med de två och käkade lunch på Café Organic som finns här också. Därefter promenerade vi tillbaka och lärde känna de som hittills har kommit. Vi gick till vårt "door room" och efter fem minuter kom det helt plötsligt in en 30 årig svensk från Göteborg som skulle bo med oss. Hur skön och lätt som helst så det är kul. Dock är det extremt mycket svenskar här, men det är kul.

Vi har mycket aktiviteter framför oss, så häng med oss här och jag lovar inom snar framtid har du bokat en resa hit. GÖR DET!!!!

Efter gårdagens mega utgång på Sky Garden så är vi helt slut idag. De två killkompisarna vi har hängt med lite här var med + deras kompis som anlände igår från ha bott i Australien ett år. Så tårar föll och alla va så glada.
Solen var framme längre idag så vi har hängt vid poolen som alltid. Efter lunch satte vi oss på stranden och såg på när folk surfade.
Hittade även tre stycken indonesier som spelade schack på stranden. Satte mig där och såg på när de spelade, dom var väldigt härliga. Sen kom Siri och Felicia fram också, då sa Siri "det luktar weed". Hade inte ens märkt det mer än att dom va väldigt lustiga och skrattade mycket, Olivia utan luktsinne...

Nu sitter vi på en Mexican restaurang som heter TJ'S. Vi blev tipsade om det häromdagen av två Japaner vi träffade som har varit här flera gånger. Vi har nu släppt på att vara tråkiga svenskar och pratar nu mycket med turister och lokalbefolkningen. Vilket är riktigt kul, bara att fråga "är maten bra här?" Till att sedan få massa tips på restauranger och andra ställen att besöka. Imorgon ska vi sätta på oss ryggsäckarna och bli hämtade av en transfer som tar oss till vårt Surf Camp i Canggu. Vi är riktigt taggade & har mycket förväntningar.

Som jag nämnde innan åkte vi bort till Seminyak för att äta lunch och titta runt. Vi gick till ett väldigt känt ställe för alla västerländska som kallas "Café Organic". Så himla gott, men dyrt. En rätt kostade 60.000 rupih och det motsvarar 40 kr. En lunch kostar annars ca 25.000-30.000 rupih, vilket är ca 20 kr. Men det var väldigt gott eftersom vi undviker att äta frukt och grönt eftersom man kan bli extremt magsjuk om det inte är färskt.

Okej, vi vaknade upp imorse och var taggade för sol. Öppnade balkongdörren och utanför forsade det regn, inte Sverige regn utan riktigt SPÖ regn. Så vi stängde dörren och bestämde att vi skulle äta frukost. Sen vänta tills regnet skulle försvinna. Vi fick en timme vid poolen tills nästa skur kom, så nu har vi hängt på balkongen ett tag.

Vi skulle nog valt Bali lite senare då det är ganska tråkigt när det regnar. Men samtidigt är det extremt lite turister vilket är väldigt skönt då vi har hört av hotellägaren att det är väldigt lugnt och skönt här just nu. Om ca 3 veckor kommer alla turister har dom sagt och då är vi ute på Gilli Trawangan och dit hinner nog inte turisterna komma. Men så länge det är uppehåll stoppas inte våra utflykter, lite tråkigt bara att inte solen tittar fram ofta.

Men för er som ska resa och har ångest över eran packning, så har jag några råd nu trots att vi har endast varit har knappt tre dagar.

- Ha inte för mycket packning och inte kläder som du känner "kommer jag verkligen använda den här". Du har med dig det du vet att du älskar och är luftigt. Ta med massa toppar och kjolar/shorts. Inte för mycket som sitter tight på kroppen då det är extremt fuktigt här.

- Min väska vägde 8.5 kilo, då trodde jag hade med mig extremt mycket. Det räcker, för du ska orka gå runt med din stora ryggsäck och en liten på magen. Siris och Felicias ligger på 10-11 kilo men då är dom längre och starkare än vad jag är hehe.

- Man går bara runt i bikini här all The time så massa bikinis som du vet att du kommer använda. Dom andra som du inte använt på andra resor kan stanna hemma.

- Gympaskor, så skönt. Köpte även ett par flipp flopps för 85.000 rupih, det motsvarar typ 75-80 kr. (Dyrt) men sköna.

- Festkläder vet jag tyvärr inte mycket om än, för att vi har bara varit ute en gång hittills. Men toppar och kjolar, klänningar. Smink beror på hur mycket du bryr dig, vi sminkar oss inte så mycket hittills.

Nu åker vi på utflykt under dagen, bilder kommer upp senare idag eller imorgon.

Vi har nu varit här i två dagar. Solen tittar fram ca klockan 10 och vi ligger vid poolen fram till lunch. Maten här är väldigt torr, men ätbar och smakar nästan samma oavsett vilken rätt man väljer.
Kutas strand är ärligt talat ingen höjdare då det ligger skräp längst hela stranden vilket är extremt tråkigt. Vi fick höra av en kille att hans kompis för några år sen badade och helt plötsligt fick han ett badkar på sig, hur wierd? Sen vet man inte hur mycket man kan lita på den storyn haha.

Igår åt vi middag med två killkompisar som är här samtidigt som oss. Vi hade bestämt oss för att inte gå ut för att vi var trötta. Men efter två kalla öl så beslutade vi oss för att sätta oss på en bar och spela biljard.
Idag har vi bara tagit det lugnt och bara varit vid poolen. Sen åt vi lunch med killarna och gick tillbaka till hotellet för att ta en nap. En väldigt rolig sak som hände vid lunchen var att två indonesier kom fram till Felicia och ville ta en bild med henne. Sen satte sig ena tjejen med oss och vi försökte föra en konversation. Tyvärr kunde hon inte engelska men på något vänster kunde vi förstå lite. Men det slutade att alla bara stod och as garva. Sen blev det gruppbild med alla oss. Så roligt och härligt. Nu är det middag på schemat, sen en lugn kväll för att vara pigga till morgondagens utflykt. Vi ska åka till Seminyak, som vi har hört väldigt gott om av alla tusen folk vi har fått tips om på Bali.

Vi har nu landat och sovit en natt på hotellet. Flygresan gick jättebra och smidigt, trots ungefär 24 timmar resande.
Just nu ligger vi vid poolen och har beställt in varsin stor Bintang, alltså Balis lokalöl. Den var ganska god, nästan lite lik Heiniken. Vi vaknade upp med halvtaskigt väder men trots det gick vi upp ca halv nio. Vi åt frukost på hotellet, det serverades rostade mackor, omelette, söt ananas juice och kaffe.

Vi har inte några planer för dagen mer än att bara njuta av semester. Vi är alla så glada av att vara här. Det enda "problemet" so far är att Siri tyvärr halkade från poolen. Snabbare en blixten kom hotellpersonalen och frågade hur det gick med Siri. Jag och Felicia blev så chockade att vi knappt hann reagera. MEN det gick faktiskt bra, lite blåmärken kommer hon få men det är standard Siri. 3 lyckliga tjejer i bikini är riktigt taggade för sol, bad, surfing och massa andra aktiviteter.

Okej, mitt plan går om bara några timmar. Min ryggsäck är inte färdig packad och jag är riktigt nervös. Har nästan sagt hejdå till alla mina vänner och det har varit en riktigt mysig vecka. Förra helgen spenderades mycket tid på familjen då alla var hemma. Nu har det varit stor fokus på mina vänner. Jag har haft en stor klump sedan Sara Ström åkte till London för att jag inte kommer se henne på över ett halvår. Men klumpen försvann direkt när jag fick syn på henne i lördags på Le Pain. Hon hade alltså i smyg bokat ett flyg från London för att vara med oss den sista helgen, aldrig varit så varm i hjärtat.

Sen alla fina vänner som har vinkat av mig nu, jag uppskattar verkligen det så mycket. Vänner för mig betyder allting och jag kan stolt säga att jag kan inte ha bättre vänner. Stort tack till er för stöd och push till att ha gjort den här resan möjlig. Stort tack för allt stöd förra vintern då livet var som värst och ni fick mig att klara mig ur det.

Tack till mina föräldrar som har stöttat mig till den här resan och tack för att jag har haft tillgång till bil varje dag till jobbet. Tack för att ni står ut med mig dagligen, men idag förändras det. Nu ger jag mig ut själv utan er på äventyr och jag älskar er för ni låter mig göra det. Tack till alla människor som funnits med mig hela livet, ni bidrar till så mycket och jag älskar er. Tack alla motgångar som har gjort mig till en bättre människa. Tack mina reskompisars föräldrar som har uppfostrat era barn till änglar och låter mig upptäcka världen med dom. Tack för att ni stöttar oss så mycket i det här.

Men nu ger jag mig av och nästa gång jag skriver ett inlägg är vi tre många mil härifrån. Kram Sverige, vi ses när dagarna är ljusare och förhoppningsvis lite grönare!

Igår var en fullspäckad dag. Åkte först till jobbet där jag jobbade några timmar, åkte direkt hem sen för att fixa lite med packningen. Insåg att jag har för mycket packning och glömt en hel del... DET ÄR OMÖJLIGT.
Felix kom förbi och fick säga hejdå till honom. Strax därefter åkte jag in till stan för att träffa Emma och Elsa för sista gången. Vi åt på Tacos and Tequila, hur gott som helst.

Vi åkte sedan hem och myste samt fixade med min packning, efter massa pussar och kramar åkte dom hem. Fick springa upp till mamma och mysa med henne en snabbis innan Linnea och Emma kom. Fick en hund, blommor och ett fint kort med rim av dom. Så fina verkligen.

Nu när jag säger hejdå inser jag att vi åker idag, vi åker verkligen idag. Dagen är fullspäckad och mitt humör svajar mellan stress, lycka och nervositet. Att flyga såhär långt har jag inte gjort på väldigt länge vilket gör mig väldigt nervös eftersom jag hatar att flyga. Nu ska jag försöka gå upp ur min sköna säng som jag kommer sakna något fruktansvärt...

Hej mina käraste!
Veckorna går fort och nu är det min sista fredag i Sverige på väldigt lång tid. Vem vet när jag kommer tillbaka? Kanske hittar jag en surfare som gör mig lyckligast i världen? Haha nej det tillåter inte mina föräldrar mig... Jag vill inte heller bli kär, för det kommer stoppa mina drömmar. Men, nog om det.

I onsdags jobbade jag mitt sista pass på Mary Kay och bjöd personalen på fika. Jag hade inte tänkt att det skulle vara jobbigt men på eftermiddagen slog det mig hur bra jag faktiskt har trivts. Resten av veckan har jag jobbat på Milenko för att skrapa ihop extra pengar.
Min helg är uppbokad och ja, snart lämnar jag äntligen Sverige.

Igår efter jobbet strosade jag runt i Göteborg, blev typ tårögd hur fin himlen var. Sen blev jag tårögd när jag skulle betala i kassan på Naturkompaniet. 1500 kr fick jag betala för en sovsäck, hänglås, packpåsar, smutsnät och handduk. En lustig sak är att jag köpte en barnsovsäck, då jag är så liten att jag får plats. Tror den kostade 550 kr och vuxenmodellen kostade runt 900 kr. Så det var väldigt värt tycker jag (budgettänkande).
Nu ska man överleva helgen, ett jobbpass, packa klart och vinka av nära och kära på flygplatsen. Om en vecka är vi i Kuta.

Igår kväll var mina resekompanjoner och våra familjer hemma hos familjen Lind för att ha lite julmys då vi inte firar jul hemma. Det bjöds på middag och dricka vilket var så trevligt och lyckat. Den känslan jag fick igår, när man bara tittar på alla och jag bara ler och njuter. Inte bara hur bra Felicia och Siri är utan att våra tre familjer går ihop, då förstår man hur bra trio vi är. Vi har fått så himla mycket frågor "hur ska det gå när ni är tre stycken?" "Kommer ni inte gruppera er två mot en?". Svar nej. Vi är så himla olika individer, men vi delar lika värderingar och känner varandra in och utantill. Vi vet varandras fördelar och nackdelar, samt att vi har rest innan. Det kommer bli tjafs men då tjafsar vi som syskon och inte som vänner vilket är en stor skillnad.
Jag är bara så himla lycklig och glad just nu och tagen av gårdagen.
Inser nu hur lyckligt lottad jag verkligen är med så fina personer som känner mig för den jag verkligen är.