Jag har ångest, och det här är min ångest.

Det du säger till mig

Jag tar åt mig utav nästan allt du säger, både positivt och negativt, beroende på mitt humör. Ord och meningar som du säger kan stanna i mitt huvud i flera dagar, veckor och till och med månader. Jag kan lätt ta illa upp då jag har höga krav på mig själv. Jag ältar mina svagheter till högsta grad.

" everyone is fighting a hard battle you know nothing about, be kind, always"

Jag kan fundera länge över vad det egentligen är du säger. Jag lägger egna betydelser i allt, precis som alla människor fast jag tänker i negativa banor. De som sägs positivt kan jag ta negativt. Jag tänker så himla mycket om allt som händer runt omkring mig. Om hur jag själv och andra mår, och varför man mår som man mår.

att vara rädd för ångest

En utav de vanligaste faktorerna till min ångest är rädsla. Jag är rädd för att få ångest, och mest av allt panik. Jag är rädd för att vara själv och låta mina tankar sväva iväg. Jag är rädd för tystnad för då börjar jag tänka. Jag är rädd för att bli lämnad för det är ett kvitto på att jag inte duger, för att jag har gjort något fel. Jag är rädd för förändring och spontanitet, för jag har svårt att förbereda mig och jag vill ha kontroll. Jag är rädd för kritik för att jag alltid försöker att göra mitt bästa.

panikångest

Hjärnan går på högvarv. Jag har tusen frågor och tankar. Vad har jag gjort, vad ska jag säga, vad ska hända, vad ska jag göra, tusen frågor och inga svar. Min panikångest är fysisk. Jag gråter, jag får svårt att andas, de svartnar för ögonen, de eskalerar. Det känns som att jag ska dö.

Informera

Jag tycker att det underlättar att min omgivning vet hur jag fungerar och mår.


Det här underlättar min ångest

bra relationer

lev fem minuter i taget

tristhet är ett val

Se på det förflutna som något du inte kan ändra på

Var snäll emot dig själv

Försök att ändra "gör ditt bästa till, "gör det"

Lita på dig själv

ångest måste inte vara någonting negativt

välj bort ilska som känsloreaktion. Ilska är ett resultat av ett visst tänkande.

börja betrakta ditt emotionella liv som helt oberoende utav vad andra gör, det kommer att hindra dig från att bli sårad.

vänd dina negativa egenskaper till positiva

älska dig själv

andas

ångest är inte dödligt

ta inte dig själv på för stort allvar.

se de positiva i de negativa

fyll dina tankar med annan, en pod, tvprogram, hindra tankarna




Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments


Better Blogging Nouw