Berlin

Den 1. Maj rejste hele min årgang til Berlin i en bus. Vi skulle mødes på skolen kl 5:45 så vi kunne få alle vores tasker ind i bussens bagagerum, men det tog ikke særlig lang tid, så vi tænkte at vi kunne køre lidt tidligere, men fordi at der var nogen der ikke var kommet skulle vi vente i ca. 20 min. Så da de sidste endelig kørte vi, og det skulle tage omkring 8 timer for at komme derned, fordi vi skulle holde pause efter hver 2-3 time. Hotellet vi boede på hed Stuttgarter ECK. Og det lå 5 minutter fra centrum så når vi skulle ind i byen skulle vi ikke gå så langt. Næsten lige efter vi var kommet og havde fået vores nøgler til værelset, skulle vi ud og gå 8 kilometer, da vi skulle han til fjernsynstårnet, og det var min min yndlingsting i Berlin. Det var ikke så slemt fordi vi alle sammen havde noget og snakke om fra turen, så det føltes ikke som så langt at gå, og da vi kom til fjernsynstårnet fik vi vores billetter og gik ind. Der var mange security checks inden vi kom til elevatoren som skulle få os op i toppen, men der var meget kø ved elevatoren. Der gik lige 7 minutter inden det blev vores tur til at køre op. Der var en bar og en restaurant oppe i tårnet. resten af ugen besøgte vi mange kendte steder i Berlin og vi gik rundt inde i byen om aftenen

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Mit yndlingssted

Mit yndlingssted er helt klart mit værelse fordi jeg laver de fleste ting på mit værelse, jeg bestemmer hvordan der skal se ud og fordi jeg kan i det hele taget godt ide at være der.

Grunden til at godt kan lide at være på mit værelse er at jeg kan høre musik, spille, synge med på musikken, snakke med mine venner og spise derinde. Men nogen gange vil jeg ikke være på mit værelse fordi jeg hellere vil være sammen med mine venner, så der kan mit yndlingssted godt skifte til hvor end mine venner er henne. Mit værelse er fyldt op med de fleste af de ting som jeg godt kan lide som F.x højtalere, playstation, stor seng og slik,så mit værelse kan enten være mega sjovt og være ller så kan det være mega kedeligt at være i. Når jeg er sammen med mine venner er vi typisk inde på mit værelse og spise et eller andet eller så hopper vi på min trampolin som står i min baghave under vores æbletræ. Jeg får ikke så tit at vide at jeg skal rydde op på mit værelse da det er så småt at det kan være svært rodde, for hvis jeg roder kan man næsten ikke gå rundt derinde, så jeg bliver nødt til t rydde op hvis jeg skulle kunne gå rundt derinde.

Madrid

Da jeg var i Madrid med min klasse skulle vi starte med at mødes på banegården kl 5:30.

Vi tog så toget ind til Københavns hovedbanegård hvor vi tog et tog videre til billund lufthavn. Vi fløj så til Madrid og vi ankom først om aftenen, så da vi skulle gå hen til det sted hvor vi skulle mødes alle de spaniere vi skulle bo hos, så begyndte de bare at råbe vores navne op og så skulle vi tage med dem hjem og sove. næste dag mødtes vi med alle sammen igen på deres skole hvor vi så skulle lave nogle lege for komme til at kende hinanden bedre. efter vi havde lavede alle de forskellige lege fik vi lov til at få noget og spise og tage med vores spaniere hjem. Hvis var heldige havde de planlagt at vi skulle et sted hen eller vi skulle være sammen med nogle andre, så vi ikke bare sad på vores værelse med vores telefoner. næste dag skulle vi ud og se en slags gammel spansk by med gamle bygninger der lå på kanten af et par små bjerge. For at komme derud skulle vi tage bussen, som vi kørte i i Ca. halvanden time. Den næste dag skulle vi ind og se Madrid storby, men vores spaniere måtte ikke komme med fordi de skulle have prøve, så vi gik rundt derinde en hel dag og så mange store flotte gamle bygninger og gik op ad en mega stejl bakke inden vi skulle hjem efter 6 timer. Den sidste aften tog min spanier mig ud i et stort indkøbscenter hvor vi spillede minigolf og fik lækker aftensmad på en god restaurant.

Naturfagsprojekt

Hej! I sidste uge havde vi naurfagsprojekt på hele årgangen. Overskriften var Du er skabt af stjernestøv. Min gruppe havde om Mutationer og Dyrenes evolution, så vi lavede to plancher, to DNA strenge hvor i den ene var der en fejl og en lille udstilling med dyrenes evolution. Det hele startede onsdag, hvor vi skulle lave en problemstilling og arbejdsspørgsmål, men vi nåede ikke at blive helt færdige med det så vi måtte lave videre på det om tirsdagen. Vi fik så hver nogle af arbejdsspørgsmålene som vi skulle svare på, og hvis vi ikke blev færdige skulle vi nå at lave dem derhjemme, og vi begyndte også så småt at lave vores produkter. Vi gik ned i kælderen for at finde noget flamingo som vi kunne skære i, fordi vi skulle lave nogle figurer ud af det. Men da vi kom op i billedkunst igen skulle vi pakke sammen, så vi blev nødt til at lave det om onsdagen. Vi startede bare med at gå hen til billedkunst og skære fugerne ud, imens resten af vores gruppe lavede vores tekst som vi skulle læse op til præsentationen. Vi brugte hele dagen på at skære figurerne ud så vi lavede ikke andet.

Torsdag gav vi flamingoerne lim så de kunne holde bedre og vi gik i gang med at lave nogle DNA strenge. Fredag maler vi figurerne og lader dem tørre. Mandag laver vi plancher og sætter vores udstilling op, og tirsdag fremlægger for nogle små børn.

HEY!

Last week we had to make a presentation, and the main headline was you are made of stardust. My group had the headline called mutation and evolution. We had to make two products so we made a DNA string and figures that looks like the animals evolution.

Hej! Mit navn er Oliver, jeg er 14 år gammel og jeg går til springgymnastik i Odense Idrætshal, det gør jeg , 4-5 gange om ugen, på et konkurrencehold . Jeg går på sct Hans skole i Odense, hvor jeg går på International linje så det betyder at jeg kommer ud og rejse med min klasse, og indtil videre har jeg været i

Madrid og i Berlin. Jeg valgte International linje fordi jeg er god til sprog og så var der også mange af mine venner der startede på den, så jeg syntes at det var oplagt at vælge den linje. I min fritid kan jeg lide at høre musik, da jeg godt kan lide højtalere, men nogle gange vil jeg hellere sidde at spille med mine venner eller have venner med hjemme. Når jeg er sammen med mine venner hører vi tit musik, snakker eller spiller et eller andet gyserspil, Nogle gange kan det gå helt galt så vi ender med at snakke i helt vild lang tid, så vi mister tidsfornemmelsen fuldstændig. I skolen er mit yndlingsfag engelsk da jeg er rigtig god til engelsk, og grunden til at jeg er så god er fordi da jeg var mindre lavede jeg ikke andet end at se krimiserier på kanal 5 lige efter skole, som var på engelsk. Da jeg var fire år gammel fik vi en hund ( Sort, Labrador) som vi kaldte for mille, og Mille er 10 år gammel, hun er en fantastisk hund som elsker at være sammen med en, og elsker at blive nusset. Det var en lille beskrivelse af mig, og jeg håber at i har lært noget nyt om mig?