ola

Hej folket!

Riktigt seg dag må jag säga, tyvärr så har min kära vän bränt sig nästintill hela ryggen och lite i ansiktet så blir att ta det lugnt från solen idag. Tror han låg och pressade lite väl mycket igår i solen och det märks. Stackarn...

Jag vakna trots allt upp på strålande bra humör idag. Full med energi, men sparar den till imorgon då det bär av till Everglades. Ett ställe där man åker ut för att kolla på alligatorer. Kan bli kul :) Jaja nu blir det att gå iväg och beställa lite mat. Hörs sen!

Xoxo Krillez

Tjaba

Kommit tillbaka till hotellet från en riktig svettig dag på Everglades och deras safaripark! SJUKT VARM DAG !!

Det var som mestadels ett träskområde. Åkte ut med en airboat som åkte över både vass, gräs och vatten haha. Lyckades se lite djur som alligatorer och massa ormar (tyvärr).  Se nedan 👇

/krillez

Efter en heldag på stranden så var vi helt slut. Tror jag tillbringa mer tid i vattnet än på land för det var så varmt samma sak i vattnet kändes som att duscha hemma med riktigt varmt vatten när man badade så bra var temperaturen så man blev en aning trött. Vi var påväg mot bussen påväg mot hotellet när vi upptäckte en bar som verkade grym. Så gick in och satte oss och beställde in två cocktails piña colada. Det lät och såg gott ut liksom, och tänkte det går väl rätt så fort att dricka upp den och lyssna till den sköna musiken och se folk stå på dansgolvet och showa. Men till förvåning så får vi två enorma glas, ett par fria shots osv riktigt gryymt som vi samtidigt hamnade bredvid två stycken tjejer från Frankrike riktigt roliga. Så helt plötsligt var vi fast där riktigt länge.

Kan lova att det snurra till lite efteråt när vi gick därifrån! Hehe.. Wonderful day! :)

Xoxo /Krillez

Bästa drinken! <3

G'day!

Vakna rätt tidigt idag, blev ner en snabbis för att äta lite frukost i lobbyn. Kan inte påstå att den amerikanska frukosten är den bästa. Finns typ att välja mellan toast, våfflor och lite olika sockerkakor i olika smaker, sedan finns det några olika äckliga marmelader att välja till det. Så inte jätte lyxigt men det går att bli mät på OM man vill haha. Men tror inte jag ska offra så många tidiga morgnar till att gå ner och äta den frukosten. Behöver min lilla skönhetssömn! ;)

Nu har jag skönt nog hamnat så jag ligger på stranden Miami beach och solar. Riktigt nice om jag får säga det själv! Så bra man kom upp rätt tidigt trots allt för märker att det blir fullt med folk väldigt tidigt här. Så jobbigt att trängas och leta plats var man ska ligga.

Hm, Felix verkar vara iväg nånstans vet inte var. passar nu på att uppdatera lite med bilder;) perfekt!

Strandens snyggaste flagga!

Mee!

Utsikten. Love!

/Krillez

Som sagt nu var man ÄNTLIGEN framme efter sisådär ett dygn, och dugligt internet på vårat hotell. Skönt! Kom fram förut i skapligt tid och just nu är klockan runt 5 på eftermiddagen och runt typ 11 på kvällen/natten hemma i Sverige. Sjukt varmt är det iallafall, knappt så man kan gå ut utan att svettas.

Jag och Felix har redan hunnit tagit en runda och kollat runt litegrann utanför hotellet och checkat runt på informationsbutiker vad det finns att göra här förutom bara bada och sånt och det är en massa så hela vårt skrivbord i rummet ligger fullt med broschyrer... Hehe :) får se vad man hinner med! Är riktigt nöjd förövrigt hur vi bor hotellet ligger mitt i centrala delarna eller downtown som dom så fint kallar det här. Nära till en jättestor park som även har en shoppinggalleria. Me like!:D Utöver det också massor med restauranger, tunnelbana osv. Egentligen ända nackdelen är att stranden (south beach Miami) ligger 35 min med buss/taxi det är som en egen ö. Men dit blir det förmodligen att åka till imorgon.

Love the city!

;)

XOXO Krillez

Tjena

En aning utmattad efter en lång flygning cirka 9 timmar. Dock blev vi kvar i New York för att vi missade vårt anslutningsflyg härifrån pga förseningen på Arlanda som man inte fått redo på vad det berodde på. Så vad gör vi nu? Haha..

Som tur var så löste flygbolaget Delta som vi reser med så vi fick bo gratis på ett hotell här i stan. Dit en taxi körde oss och så vi tar nästa flyg som går imorgonbitti. Ändå ganska glad trots allt tillbringa en natt i en av världens största stad är ju aldrig fel.

En sak jag måste tillägga var hur hårda dom är här i USA. Det började med när vi skulle gå igenom passkontrollen så kom en vakt/polis fram och sa vi skulle skriva under något papper.. Hm. Trodde det räckte med vårt inresetillstånd. Sedan när man kollade på pappret och frågorna så kändes det lite som dom trodde man var dum i huvet. T.ex om jag har insekter med mig i väskan? Haha vem har det lix? :D

Medan vi väntade på våra väskor så stötte vi på två par australiensare som faktiskt bodde i Uppsala som också hade samma problem som oss att ta anslutande flyg. Lät som dom skulle till typ Seattle eller nått aja riktigt sköna är dom iallafall. Vi hamnade på samma hotell, så tillbringar lite tid med dom nu i storstan så sitter utanför hotellet och dricker lite. Tycker de lite synd dom inte hackar på till Miami faktiskt.. Men snart blir det nog att sova så man kommer upp imorgon för att åka tillbaka till flygplatsen.

Lite bilder från idag.

Trött selfie på planet!

Lite växling av pengar!

Häng på hotellterassen.

Hm.. Så mycket gott att välja mellan...

Chill just nu.

XOXO Krillez

Hallojj babes!

Liten update. Nu var vi påväg mot Miami efter all stress som va med att packa. Eller NÄSTAN iallafall. Kom nyligen till Arlanda och hann checka in bagaget när det blippa till i telefonen att vårt flyg till New York (JFK) var försenat i två timmar av nån anledning? Ja nu tänker ni säkert varför New York, vi skulle ju till Miami??! Jo. Nämligen så att vi mellanlandar där och sedan är där i nån timme innan vi åker vidare därifrån. Aja hursomhelst... Men blev att tänka efter litegrann hur man skulle fördriva tiden nu när man ska vänta extra i tre timmar.. Sluta med att vi just nu sitter på en resturang på terminalen och dricker öl. Faktiskt väldigt trevligt ändå!

Mys ;)

//krillez

Hej folket!

Nu var det ett bra tag sedan det uppdaterades här dessvärre. Har varit lite turbulens med väldigt mycket. Sedan också legat på latsidan och varit iväg väldigt mycket utan fungerande telefon samt en fast dator för att kunna blogga och lägga upp saker och ting... But here we go!

//krille

Känns som det gått i perioder med att skriva här men det ska bli bättre. Promise! :)

Har i inte riktigt knappt hunnit vart hemma speciellt länge sedan magaluf. Men nu bär det tydligen av igen på nya äventyr så får se hur detta slutar... Haha

Nämligen bokat resa med Felix till Miami där vi ska spendera tre fantastiska veckor som nog kommer bestå av mycket sol/bad, turer och såklart lite shopping! Kommer bli riktigt skoj, så ser verkligen fram emot det då jag aldrig varit i USA tidigare och inte Felix heller. Så stay tuned! ;)

Bilden är från Miami beach stränder. Såå taggad!!

Sommaren är nästan förbi och lite sammanfattning.

Juni spenderades till en början i Göteborg med Christoffer. Jag och den killen har gjort så mycket sjuka saker tillsammans. Många personer inte minst jag som jag vet har en del fördomar mot sig tyvärr. Det går väl inte att komma ifrån även han av vissa människor. Men när man umgås med en person under en viss lång tid så märker man verkligen hur en person är på både bra och dåliga sätt, men man kommer varann väldigt nära som vi gjort och blivit enade och sett det dåliga av varandra till något gott att bättra på och de bra till något att kunna glädjas åt.

Vi två drog till en början ut med hans familj och deras båt ut i skärgården i Göteborg. Det var hur fint som helst och vi drack och hade det verkligen underbart i två dagar med hans föräldrar. Tycker själv att det är super mysigt att vara ute på sjön och havet och känna att man andas och glömma storstads stressen för ett tag. Skön avkoppling! Sista dagen av drog vi in till Göteborg festade och mötte upp Denise och Meia som vi sedan hos.

Både jag och Christoffer eller "broffe" som han kallas av många i Gbg vakna upp hemma hos Denise dagen efter och vi kom in på att snacka om resor. Vi ville iväg från Sverige! Och vart åker man då om till länderna kring Medelhavet? Så vi bestämde Spanien och magaluf som destination. För att vi ville åka någonstans där vi visste där vi hade folk som skulle stanna ett tag framöver och Christoffer kände en kille som höll till på grabbarna grus. Så dagen efter satt vi på ett plan påväg till Mallorca och magaluf helt sjukt. Vi började ganska så fort att också jobba på grabbarna grus. Vilket var riktigt Nice. Vi sålde biljetter till event såsom partybåt, skumparty osv plus fick massa förmåner som gratis dricka på klubben och bästa av allt TRÄFFA massa nya och underbara turister heltiden samtidigt som man festar och stiftar nya kontakter. Sjuukt kul :) en grej jag tycker många borde testa!!
Vi åkte dock hem efter ungefär 3 veckor därnere. Kan erkänna att man hade mycket hemlängtan. Men dels berodde det också på att det fanns begränsat med lägenheter att tillgå just den tiden och framöver och vi hade in den bästa ekonmin direkt att kosta på oss en massa. Men roligt var det, sol, bad och fest heltiden.

När vi åkte hem så skiljdes jag och Christoffer på Arlanda för han ville hem till Gbg och jag bor i Stockholm så åkte ganska direkt och sov. Men under den perioden hade vi som jag nämnde innan umgåtts länge tror det var varje dag ungefär i cirka 5 veckor så man var nog lite trötta på varann. Men kan ändå glädjas av alla stunder vi gjort som vi var arga på varann och de stunder vi var glada. Riktigt skön och underbar person!!

Ute på sjön.

En av alla dagar på gg!

Förfest med ett norrmännen vi sålde biljetter till.

Marcus, jag och Christoffer.