​hej! Allt är bra här i Thailand! Vi kom tillbaka till Thailand i torsdags och har varit på koh panghan sen dess. Det är här den kända fullmoon-festen är så vi var på den igår och vi blev annat än besvikna! Den känslan att dansa med flera tusen andra på en lång strand är bara sjukt!! Dock har gårdagen satt sina spår så idag har vi bara hängt vid poolen och haft det så skönt ! Imorgon åker vi vidare  till koh samui och ska spendera några dagar där! Haaaadeee

Igår var det party på skygarden igen och gårdagen har satt sina spår om man säger så.... Inte många knop gjorda här idag! Ikväll drar vi tillbaka till skygarden för middag MEN med mindre alkoholhaltiga drycker..;) puss o kjam haaaaadeee

Förlåt för väldigt usel uppdatering men har helt enkelt inte funkat någon gång när vi gått in för att göra blogginlägg... MEN här är ett ihopaplock från de senaste dagarna på Bali! Vi ska skriva lite kort om vad vi gjort de senaste dagarna;
Måndag 11/1- tog flyget mot Denpasar (huvudstaden i Bali) och begav oss direkt mot Kuta Beach där vi TRODDE vi hade bokat hotell... Men så va inte fallet, utan vi hade bokat på Kuta Beach i Lombok istället för i Kuta... Sååå det första vi fick göra va att snabbt leta ett nytt bra hotell för en natt så vi hade någonstans o sova. Hotellet var visserligen fint och så men ingen vidare service o det var lite som krånglade.. Dag 2 bytte vi hotell och bodde på Bali summer hotel som va superbra!
Tisdag-kollade runt i Kuta samt låg på stranden heeeela dagen och blev lite mer solbrända 😏 På kvällen drog vi till sky garden o käkade deras buffé samt drack lite. Vi fick alltså dricka o äta hur mkt vi ville mellan 17-21, för 99.000 IDR, alltså ca 65kr (!!!) sinnes!! Men man tackar ju inte nej till det...;) kvällen va superbra och maten likaså!
Onsdag- upp o hoppa tidigt för att åka iväg på raffting i Ubud! Mellan 08.00 och 14.30 ca va vi alltså iväg och åkte i en gummibåt genom en flod, och det va såååå kul verkligen!! Något alla måste göra någon gång i sitt liv. Efter rafftingen va vi helt slut så vi letade bara upp ett nytt hotell inne i Ubud och fixade hämtmat o allt på hotellet, supernice!
Torsdag- på torsdagen bestämde vi oss för att tidigt på morgonen bege oss mot lembongan, en ö som ligger nära gilli öarna. Var framme på denna magiska ö och hittade på onsdagen ett hotell precis vid stranden som vi bokade. Återigen blev vi inte besvikna av varken platsen eller hotellet. Vi käkade goda hamburgare på en restaurangen vid stranden som heter "scoobydoo" haha.
Idag: imorses efter frukosten fick vi skjuts på mopeder (!!) av tre killar som jobbar på ön till dream beach, som ligger ca 15 min körtid från vårt hotell och spenderade hela dagen där. Det va såå härligt och vi bara slappade. Ett minus här i Bali skulle väl kanske vara att det är ganska stora vågor, vilket resulterar i att ens förstahandsval kanske inte är att ligga i vattnet o chilla. Många kallsupar fick vi med oss idag iallafall 😅
Imorgon ska vi återigen upp tidigt för att åka till 3 olika platser o snorkla!! Vi längtar supermycket och hoppas vi kan få några bilder som vi kan lägga upp här på bloggen sen så ni får se :)
Kram på er, haaaaadeeee

​godmorgon (natt hos er), nu far vi till BALI! Puss heeej

​nu är det dax att dra vidare mot nya äventyr, Bali!! Vi åker från koh samet om 30 min ca och åker till Bangkok för att sova där en natt och sen flyger vi till Bali :)

På den andra bilden uppifrån är vårt hotell från vattnet, så mysigt!'

Massa pussar o kramar från oss, haaaaadeeee!

​Halloj! Sorry för kass uppdatering med wi-fit är inte riktigt på vår sida..... Men iaf, här är lite bilder från igår på kvällen och nu på dagen! Vi sitter nu o tar en drink, och ska käka middag vid 7 på stranden! Haaaa deeeeee ❤️

​hello there! Vi älskar verkligen detta stället, koh samet! Vi är i princip de enda svenskarna här. Klev bokstavligen av i vattnet från båten för att komma till hotellet och vi har havsutsikt från hotellrummet..... äter dögod mat och frukt och bara lever livet. Tror vi är inne på vår fjärde powernap idag, detta behöver vi verkligen. Snart ska vi ut och äta, kanske även blir ett glas vin på stranden ikväll. Vet ej, men nu lever man. Haaaaaadee

​Godmorgon!

Vi satte klockan på 07.30 för att gå ut till poolen o köra ett lättsamt pass. Nu avnjuts en god hotellfrulle innan vi far vidare till Koh Samet.

Haaadeeee

nu är första dagen i Thailand avverkad! Befinner oss just nu i Pattaya där vi bara stannar en natt, för att sedan dra oss vidare nedåt på östsidan till koh samet. Är tydligen en liten ö med mycket charm så vi håller tummarna att det stämmer! Vi har precis bokat 3 nätter på ett hotell som ligger precis på stranden, såå nice!!

Maten är förövrigt toppen, och billigt (!!) fick alltså 4 huvudrätter o dricka för 280kr..... Hur billigt?? Ja vi säger ju inte nej till det iaf...

Allt gott från pattaya! Haaaade

​efter ca 11 h i planet mellan London och Bangkok är vi nu äntligen framme! Alla väskor är hämtade och vi sitter just nu och väntar på bussen till Pattaya (där vi bokat vår första natt) som går 12.00 (6 h före er i Svenneland). Vi ska försöka checka in direkt och sedan skynda oss ut till stranden för ett (eller två) dopp i havet! 32 grader här just nu... Rena drömmen! Hoppas allt är bra hemma. Haaaadeee